AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik zal jou eens serieus nemen!
Of nee, wacht.... toch maar niet... Al die haren overal.

haha ja die zitten er ook tussen :p maar nee ik vind ze minder belangrijk omdat je keuzes moet maken. en als je alle pl en BD wedstrijden wilt doen word het toch wel heel erg veel..

:d

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.804
"Light" Bench Press Day (Haeflandsport).

Bench Press (Paused):
20x20, 2x10x70, 2x110 & 5x5x140kg.

Latt Pull Down:
20x50, 10x75 & 4x6x100kg.

Lekkere, korte training...140kg is zo'n 75% van mijn raw pr en setjes van 5 voelen vrij licht aan (hetgeen ook de bedoeling is van een light training) ;).

Vandaag eindelijk goed nieuws op mijn werk gekregen :)...ik heb intern een nieuwe job als logistiek coördinator (voorheen was ik warehouse coördinator) gekregen. Er hadden meerdere personen gesolliciteerd op die baan en het was dus geen gelopen race voor me. Hoe dan ook...een beter salaris en alleen nog maar dagdienst i.p.v. ploegendienst (waardoor ik altijd op dezelfde tijden kan trainen!).
Ben er blij mee! :banana:

Mooi man. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Meer tijd voor je gezin ook denk ik.
Ploegendiensten zijn gewoon helemaal k*t, ik heb het ook wel eens gedaan, maar ik kon het gewoon niet.
Goeie training ook.

haha mooi van je baan man!
gaat je bench ten goede komen :D
ook onwijs dat je 5x5x140kg easy reps kan doen ! :O

lekkere training rene,

maar vooral gefeliciteerd met je promo!

zit je lekkerder in je vel, presteer je beter ;)

Nice, nu krijg je ook mooi ritme met je werk enzo.
Denk dat dat je trainingen weleens ten goede kan komen

"Light" Bench Press Day (Haeflandsport).

Bench Press (Paused):
20x20, 2x10x70, 2x110 & 5x5x140kg.

Latt Pull Down:
20x50, 10x75 & 4x6x100kg.

Lekkere, korte training...140kg is zo'n 75% van mijn raw pr en setjes van 5 voelen vrij licht aan (hetgeen ook de bedoeling is van een light training) ;).

Vandaag eindelijk goed nieuws op mijn werk gekregen :)...ik heb intern een nieuwe job als logistiek coördinator (voorheen was ik warehouse coördinator) gekregen. Er hadden meerdere personen gesolliciteerd op die baan en het was dus geen gelopen race voor me. Hoe dan ook...een beter salaris en alleen nog maar dagdienst i.p.v. ploegendienst (waardoor ik altijd op dezelfde tijden kan trainen!).
Ben er blij mee! :banana:

Proficiat René. Ik weet wat het is om ploegendiensten te draaien. Ik heb zelf 4 jaar 5 ploegen gedraaid en er nooit aan kunnen wennen. Super man, meer salaris en 1 dienst wat meer kun je jezelf nog wensen toch?.

• #7.810
Thnx heren!
Werken in ploegendiensten is niet echt bevorderlijk als je in de sport iets wilt presteren. Het kan wel...maar meestal hou je een hoog niveau dan niet heel lang vol. Ik heb 10 jaar lang alleen maar nachtdienst gehad en heb ook diverse jaren in 3-ploegen gewerkt...je verkeerd steeds in een soort van jet-lag vooral naarmate je ouder gaat worden.
Meestal is het echter zo dat je met bijvoorbeeld alleen maar dagdienst niet tot de "grootverdieners" behoord (of je moet een "sjieke" kantoorbaan hebben of zelfstandige zijn met een goedlopend zaakje) en de schoorsteen moet toch roken ;) Ik heb dan ook geluk dat deze kans me is gegund :).

das altijd goed nieuws he rené! meer salaris is altijd mooi en zeker als je nu regelmatige tijden kan draaien. heb paar maanden ploegendienst gedaan en vond het echt maar niks.. of heel vroeg trainen of heel laat trainen zodat het altijd net aansloot. gewoon dagdienst is stuk beter!

Gefeliciteerd met je promotie René.
Super man!
Ondanks dat ik nog iedere (werk)week enorm geniet van mijn mega ongeregelde diensten, lijkt een dagdienstje me toch wel iets gezonder.
Een pak van je hart, en een regelmatig leven.
Wat wil je nog meer..?
Laad die 250 kg maar op zou ik zo zeggen! ;)

gefeliciteerd renee en nog meer centen ook !
zit nu ook al 11 jaar in de ploegen waarvan 10 jaar in 5 ploegen nu. misschien moet ik ook eens wat er mee gaan doen. heb van het begin af aan ook gezegd dat ik ooit naar dagdienst wil gaan. het lijkt wel of mijn basis salaris extra laag gehouden wordt en dan heb je met ploegendienst net ietsje meer als een ander maar een vetpot is het niet .
ben benieuwd hoeveel profijt je er van kan hebben de rest van dit jaar

• #7.814
Nogmaals bedankt! :)

Ik verwacht echter op korte termijn geen wonderen hoor...ik denk dat het (hopenlijk) op de langere duur een gunstig effect zal hebben.
Ik weet wel dat ik het straks een stuk drukker zal krijgen...vooral ook in mijn privé-leven en blij ben als ik op regelmatige tijden kan blijven sporten.

Thnx heren!
Werken in ploegendiensten is niet echt bevorderlijk als je in de sport iets wilt presteren. Het kan wel...maar meestal hou je een hoog niveau dan niet heel lang vol. Ik heb 10 jaar lang alleen maar nachtdienst gehad en heb ook diverse jaren in 3-ploegen gewerkt...je verkeerd steeds in een soort van jet-lag vooral naarmate je ouder gaat worden.
Meestal is het echter zo dat je met bijvoorbeeld alleen maar dagdienst niet tot de "grootverdieners" behoord (of je moet een "sjieke" kantoorbaan hebben of zelfstandige zijn met een goedlopend zaakje) en de schoorsteen moet toch roken ;) Ik heb dan ook geluk dat deze kans me is gegund :).

ben het daar niet mee eens ik werk ook onregelmatig, dat gaat mij beter af. Ik vind het lekker. Vind het niks eerst de hele dag werken en dan nog eens gaan beulen.

@ weak;

ook voor mij geldt dat ik het heerlijk vind om zoals ik nu doe onregelmatig te werken.er zijn er idd wel meerdere die juist die dagdienst niet zien zitten.

maar voor beide geldt, als het niet je ding is, is het mooi dat je kunt veranderen ;)

Ik ben er van overtuigd dat een geregelde dagdienst baan beter is voor je.
Je biologische klok hoeft niet steeds "gelijk gezet" worden enzo. ;)

• #7.818
ben het daar niet mee eens ik werk ook onregelmatig, dat gaat mij beter af. Ik vind het lekker. Vind het niks eerst de hele dag werken en dan nog eens gaan beulen.

Dat jij het als "lekker" ervaard kan best wel zo zijn en vind ik mooi voor je, maar internationale studies tonen aan dat het werken in onregelmatige diensten wel degelijk zijn impact heeft op je gezondheid (op de langere termijn).

Lees onderstaand artikel:
http://vdab.be/carrierelectuur/loopbaan/anderswerken_ploegendienst.shtml

"Afwisselen" (in diensten) is dodelijk, aldus het artikel.
Mensen die in ploegendiensten werken hebben beduidend vaker last van hartproblemen, suikerziekten en andere problemen van het metabolisme.
Kortom, het blijkt bijzonder moeilijk om de economie dag en nacht te doen draaien zonder dat sommigen daar een tol voor betalen op het vlak van hun gezondheid.

Daarnaast heb ik het nog niets eens over het sociale aspect van mensen die in ploegendiensten werken en vaak een hele week (als ze middagdienst hebben) hun kinderen niet of nauwelijks zien (alleen maar van toepassing voor hen die uiteraard kinderen hebben).

Hoe dan ook...iedereen moet zelf bepaalde afwegingen maken, en soms is werken in ploegendiensten (in bepaalde beroepen) welhaast onvermijdelijk maar ik ben blij dat ik er van af ben!:)

Laatst bewerkt:
Als ik een dagdienst baantje kan vinden dat 2500, - /maand netto opleverd, ben ik "weg" ;)

• #7.820
Ik heb overigens één concreet voorbeeld van een (ex)collega waarmee ik 10 samen op nachtdienst heb gewerkt...ik ben destijds gestopt daarmee en hij werk inmiddles zo'n 25 jaar in nachtdienst.
Hij is 45 jaar en kreeg opeens last van duizeligheid en benauwdheid...wat blijkt? Hij heeft nog maar een hartpompfunctie van 35%!
De arts vroeg wat hij voor werk deed...toen de arts hoorde dat hij in nachtdienst werkte zei de arts dat de nacht ervoor bestemd was om te slapen en dat werken in ploegendiensten heel onnatuurlijk is.
Hij moet nu noodgedwongen op zoek naar een andere baan in dagdienst.

Terug
Naar boven