Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Gisteren weer genoeg gedronken (gezopen...) voor de rest van de week eigenlijk.
Morgen een paar Kriekjes in het zonnetje, en da's al denk ik.
Ik kan gelukkig nogal goed zonder drank ook. ;)
Vandaag even je shirt een koud handwasje gegeven rené.
Het begon een beetje te stinken... :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.843
Verslag Open NK Bank:

Tegen de klok van 10.00 kwamen we (Danny van Dorsten, Leon Smeets en ik) in Nijmegen aan. Wegen...157,1 :o meteen ook het aanvangsgewicht van de 1e beurt doorgegeven (227,5kg) standhoogtes van haltersteunen en safetyracks doorgegeven en kledinginspectie.
Vervolgens wachten...als SHW weet je dat je altijd ergens achteraan komt, maar daar ben ik inmiddels al aan gewend. Desondanks toch altijd wel wat last van zenuwen, maar het was gelukkig "gezonde spanning".

Warming Up:
RAW: 20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130
SHIRT: 5x170 (8cm), 4x190 (6cm) & 2x210 (4 en vervolgens 2cm).

1e wedstrijdbeurt: 227,5kg...easy beurt (3 witte lampen) Good Lift.
2e wedstrijdbeurt: 235kg...loeizware beurt...had behoorlijk veel moeite om in de eindfase te locken wat naar mijn gevoel een eeuwigheid duurde ;)
(2 witte en 1 rode lamp) Good Lift.
3e wedstrijdbeurt:240kg...kwam goed van de borst, maar helaas weer in de eindfase tekort en drukte sterk naar achteren waardoor ik het gewicht niet meer uitgedrukt kreeg,3 rode lampen No Lift. Heb wel de indruk dat ik op een "goede dag" die 240 wel aankan...het is niet zo dat ik er geen beweging inkrijg ofzo. Helaas geen nieuw pr, wel een evenaring van mijn pr...niet verkeerd, maar je hoopt uiteraard altijd op meer. Hoe dan ook, ik heb het seizoen goed afgesloten en ben van mening dat ik dit jaar lekkere wedstrijden heb gedraaid. Oja...die 235 was goed voor een 1e plek :1e:...helaas bleken we uiteindelijk met slechts 2 zwaargewichten in de 120+ mee te doen, Hummer die zeer verdienstelijk 190kg drukte in zijn eerste wedstrijd in shirt en dus 2 werd, gefeliciteerd Johnny! :)

Tymbo had een beetje zijn dag niet...1e en 2e beurt werden helaas afgekeurd...wat technische foutjes en 3e beurt gelukkig goed met 220, goed genoeg voor een 3e plek, maar kan me voorstellen dat hij zelf ietwat hogere verwachtingen had...maar tis niet altijd feest, en een resultaat neerzetten en 3e worden is beter dan helemaal geen resultaat neerzetten!

Sandows Legacy en zijn vader IRL ontmoet...Sandows miste nog de ervaring met welk aanvangsgewicht hij moest beginnen...gewichten waren te licht waardoor hij problemen had om op zijn borst te komen...helaas drie misbeurten...maar dat komt beslist goed de volgende keer!

Nick (zoon van Hummer) werd ook 3e met 80kg...1e beurt helaas een technisch foutje en 3e beurt was vandaag net iets te zwaar.

Jorg werd meen ik 2e met 112,5kg...mooi gewicht, maar daar had meer ingezeten (3e beurt ging vrij easy)!

Mijn gymbuddie Danny van Dorsten (Denkemenke) drukte 180kg en werd daarmee ook 3e in zijn klasse en had tevens een vet pr van 10kg!!!

Sterkste bankdrukker van deze dag was zonder twijfel Jordy Snijders in de -120kg die liefst 252,5kg drukte!!! :eek:

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten, en voor hen bij wie het niet helemaal naar verwachting ging, volgende keer beter...beschouw een wedstrijd ook als een leermoment...en als je weet waardoor het eventueel mis is gegaan, probeer er dan iets mee te doen! :)

Met deze wedstrijd is een einde aan het seizoen 2010-2011 gekomen.
De flaters van 2010 (waar ik uitbomde op het NK en vervolgens het EK) liggen gelukkig achter me...2x BD competitie, een NK en een Open NK waar ik goede resultaten wist neer te zetten. Streven voor het nieuwe seizoen blijft uiteraard 240kg...er is nog werk aan de winkel want ik ben er nog niet!

Rest mij nog een woord van dank aan mijn coach Leon Smeets, die mij altijd heeft gesteund met raad en daad en waar ik altijd terecht kan voor de zware bankdruktrainingen. Last but not least ook een woord van dank aan mijn gymbuddies Will Renkens en Danny van Dorsten die ook altijd paraat staan tijdens trainingen en op wedstrijden om een helpende hand te bieden! :thumbs:

---------- Toegevoegd om 19:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:59 ----------

Update results Bench Press Competition René Hamers

1)
Result First Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (26.11.2007).

180 - 180 - 192,5
2) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (10.02.2008).
185 - 195 - 200
3) Result of the Dutch National Bench Press 2008 (06.04.2008)
185 -192,5 -195 (Second Place Seniors / First Place Masters 1).
4) Result First Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (12.10.2008).
190 - 190 - 200
5) Result of the First Open RAW Bench Press Competition (07.12.2008)
160 - 170 - 180
6) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (08.02.2009)
200 - 205 - 210
7) Result of the Dutch National Bench Press 2009 (05.04.2009).
200 - 210 - 215 (Third Place Seniors / Third Place Masters 1).
8) Result European Masters Bench Press Championships 2009 (24.10.2009)
210 - 210 -225 (Third Place Masters 1).
9) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2009/2010 (17.01.2010). 220 -225 -230
10) Result of the Dutch National Bench Press 2010 (14.03.2010).
220 - 225 -227,5 (Bombed out).
11) Result Dutch Open Bench Press 2010 (06.06.2010) (First place).
210 - 220 - 227,5
12) Result of the 2e Open RAW Bench Press Competition (12.09.2010)
170 -180 - 182,5 (First place)
13) Result European Masters Bench Press Championships 2010(23.10.2010)
225 - 225 - 230 (Bombed out).
14) Result First Gym Competition Bench Press Season 2010/2011 (21.11.2010). 220 - 230 - 245
15) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2010/2011(30.01.2011) 225 - 232,5 - 235
16) Result of the Dutch National Bench Press 2011 (27.03.2011).
227,5 - 235 - 240 (Second place seniors/masters).
17) Result Dutch Open Bench Press 2010 (05.06.2011) (First place).
227,5 - 235 - 240

17 competitions = 51 Attempts: 32 x GOOD LIFT - 19 x NO LIFT

nette wedstrijd! en ik vint het knap dat je motivatie erin houd ;)
half jaar trainen en nog geen PR zetten zou ik gek worden.
Je hebt een goede instelling en die 250kg ga je echt nog wel een keer halen!

• #7.845
nette wedstrijd! en ik vint het knap dat je motivatie erin houd ;)
half jaar trainen en nog geen PR zetten zou ik gek worden.
Je hebt een goede instelling en die 250kg ga je echt nog wel een keer halen!

Thnx...ik word er niet gek van hoor dat ik geen nieuw pr heb gezet...gewichten van 225+ blijven heavy en dan is een evenaring van je pr 3x op rij ook niet verkeerd. Volgende keer wellicht voor de 237,5kg gaan?
Je boekt niet altijd progressie, in mijn geval ben ik al blij dat ik als oudje nog geen last van degeneratie heb ;)

Toch mooi resultaat René ! Haha Jordi 252,5 ? die blijft ook maar gaan op de bank

• #7.847
Thnx :)
Jordi is inderdaad ongelofelijk sterk op de bank en weet de stijgende lijn vast te houden...hij is pas 25 jaar oud en kan dus nog heel wat jaartjes progressie boeken! By the way...jij heel veel suc6 op het EK PL (Sub)Junioren in Engeland...zet hem op!

Gefeliciteerd nogmaals René.
Mooi resultaat hoor.
Ik werd net nog even uitgelachen door mijn stiefzoontje toen ik hem zei wat jij gedrukt had nadat hij had vernomen wat ik gedrukt had...

Ik weet trouwens het geheim van Jordy zijn enorme progressie, dus pas maar op, ik kom er aan maat! ;)

---------- Toegevoegd om 20:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

Hé René,
Hoe werkt dat eigenlijk met die "coef" in de einduitslag lijst..? :o

Ik heb natuurlijk weer geen enkele beurt van je kunnen zien, omdat je elke keer vlak na mij aan t douwen was. Maar toch gewoon weer een erg solide wedstrijd gedraaid, je kan weer een medaille erbij hangen in je kast ;)
Gefliciteerd, maat. Leuk om je even te spreken, en bedankt voor de motivatie tussen de beurten door!

• #7.852
Gefeliciteerd nogmaals René.
Mooi resultaat hoor.
Ik werd net nog even uitgelachen door mijn stiefzoontje toen ik hem zei wat jij gedrukt had nadat hij had vernomen wat ik gedrukt had...

Ik weet trouwens het geheim van Jordy zijn enorme progressie, dus pas maar op, ik kom er aan maat! ;)

---------- Toegevoegd om 20:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

Hé René,
Hoe werkt dat eigenlijk met die "coef" in de einduitslag lijst..? :o

[Link niet meer beschikbaar]

Op bovenstaande website vind je de "coëfficiënt" van de Wilkspunten.
Aan ieder gewicht is een bepaalde "coef" gekoppeld...deze "coef" wordt vervolgens vermenigvuldigd met het gewicht wat je hebt gedrukt en dan krijg je het aantal wilkspunten!

Jij kent het "geheim" van Jordi? ;)
Meer concurrentie in mijn klasse heb ik absoluut geen problemen mee hoor...integendeel dat is alleen maar goed.

---------- Post added zo 5 jun 2011 at 22:01 ----------

Ik heb natuurlijk weer geen enkele beurt van je kunnen zien, omdat je elke keer vlak na mij aan t douwen was. Maar toch gewoon weer een erg solide wedstrijd gedraaid, je kan weer een medaille erbij hangen in je kast ;)
Gefliciteerd, maat. Leuk om je even te spreken, en bedankt voor de motivatie tussen de beurten door!

Thnx Tymboo...een solide wedstrijd (daarmee heb je in één zin mijn verhaal samengevat). En dat we elkander motiveren is toch normaal...niets zo vervelend dan als geen resultaat neerzet (en ik praat uit ervaring :o).

Ja, in een zwak moment van medelijden heeft Jordi me verteld wat zijn geheim is hoe hij zijn enorme progressie heeft gemaakt.
Ik hou het nog even voor mezelf denk ik. :D

Dus die coef hangt vast aan je Wilkes punten.
"Lijkt" een beetje overbodig dan...

• #7.854
Ja, in een zwak moment van medelijden heeft Jordi me verteld wat zijn geheim is hoe hij zijn enorme progressie heeft gemaakt.
Ik hou het nog even voor mezelf denk ik. :D

Dus die coef hangt vast aan je Wilkes punten.
"Lijkt" een beetje overbodig dan...

Je hoeft niet te "klikken"...ik vraag Jordi gewoon de volgende keer zelf wel ;)

Door de coef worden je wilkspunten berekend...dus niet overbodig, toch?

Formule: Coef (gekoppeld aan BDW) x prestatie (kilo's)= Wilks.

Nee, niet overbodig, maar als je het gewicht van de atleet(?!) weet, en het gewicht dat hij gedrukt heeft, en de Wilkes punten voegt de coef niet veel toe lijkt me.
Never mind! ;)

Abbo'tje :)

Volgens mij kan ik hier nog veel leren als rookie :D

• #7.857
Nee, niet overbodig, maar als je het gewicht van de atleet(?!) weet, en het gewicht dat hij gedrukt heeft, en de Wilkes punten voegt de coef niet veel toe lijkt me.
Never mind! ;)

Oh, ik had je verkeerd begrepen, sorry (IRL had ik je waarschijnlijk wel meteen begrepen)...ik vind het ook overbodig dat ze de coef speciaal vermelden in de uitslagenlijsten...wellicht dat bepaalde mensen het niet helemaal vertrouwen en nog eens zelf willen narekenen? ;)

---------- Post added zo 5 jun 2011 at 22:29 ----------

Abbo'tje :)

Volgens mij kan ik hier nog veel leren als rookie :D

Thnx...you're welcome! :)

Veel leren?
Mja...dat valt wel mee denk ik...als je maar niet dezelfde blunders maakt als ik! ;)

lekker gedaan vandaag René! jammer van die 240 mja die 235 was al zwaaar. dusjah.

proficiat René, weer een mooie prestatie neergezet. Enne........... die 240 is zeker binnen handbereik. Sterker nog ik zie je tegen de kerstmis dit jaar de 250 drukken.

Terug
Naar boven