MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Als René niet van die grote slingeraap armen zou hebben zou hij Ryan Kennelly nog een run for his money kunnen geven.
Man man man, wat moet hij en afstand afleggen.
Daar zou zelfs mijn dikke pens te kort schieten om echt wat aan te doen...
Heel sterk, onze René.
Ik ben trots dat ik maar een kleine 50kg minder doe als jij. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.862
proficiat René, weer een mooie prestatie neergezet. Enne........... die 240 is zeker binnen handbereik. Sterker nog ik zie je tegen de kerstmis dit jaar de 250 drukken.

Thnx Frans :) 240 is binnen handbereik, maar 250kg is nog een eind weg hoor...het wordt nu steeds moeilijker om een PR te zetten...en eens hoort het op en heb ik toch mijn grens bereikt...en dan is het vooral proberen om degeneratie te voorkomen. Maar ik ben niet van plan om bij de pakken neer te gaan zitten. 250kg blijft de lange termijn doelstelling!

Uiteraard heb ik de wedstrijd inmiddels ook weer geëvalueerd.
Ik kom tekort in de eindfase...dat heeft twee oorzaken...de belangrijkste is dat het shirt in de eindfase niet meer meewerkt. De tweede reden is dat ik meer aandacht zal moeten besteden aan die eindfase. Denk hierbij aan partials zoals Board Press op een vrij hoog board. Pin Press in een powerrack zie ik minder zitten omdat je dan alleen maar een concentrische fase hebt (uitdrukken) en geen excentrische fase (zakken) en bankdrukken heeft zowel een concentrische als een excentrische fase.

---------- Post added ma 6 jun 2011 at 21:08 ----------

Als René niet van die grote slingeraap armen zou hebben zou hij Ryan Kennelly nog een run for his money kunnen geven.
Man man man, wat moet hij en afstand afleggen.
Daar zou zelfs mijn dikke pens te kort schieten om echt wat aan te doen...
Heel sterk, onze René.
Ik ben trots dat ik maar een kleine 50kg minder doe als jij. :rolleyes:

Hahaha...ik heb voor een bankdrukker inderdaad te lange armen, mja tis niet anders. En alsof mijn pensomvang niet respectabel is met bijna 160kg :o
Je overdrijft behoorlijk met die 50kg...dat is in shirt en zeker niet raw het geval!...en ik deed op mijn 1e wedstrijd in shirt 192,5kg * drukken...dat is dus slechts 2,5 kg meer!
Veel oefenen in shirt en door schade en schande heb ik dan inmiddels wat meer ervaring opgebouwd. Ik heb er alle vertrouwen in dat je binnen onafzienbare tijd ook 200+ zult drukken!

* 1) Result First Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (26.11.2007).
180 - 180 - 192,5

Mooi gebankt Rene!
nu volgas 250 drukken op de volgende wedstrijd;)

Thnx Frans :) 240 is binnen handbereik, maar 250kg is nog een eind weg hoor...het wordt nu steeds moeilijker om een PR te zetten...en eens hoort het op en heb ik toch mijn grens bereikt...en dan is het vooral proberen om degeneratie te voorkomen. Maar ik ben niet van plan om bij de pakken neer te gaan zitten. 250kg blijft de lange termijn doelstelling!

Uiteraard heb ik de wedstrijd inmiddels ook weer geëvalueerd.
Ik kom tekort in de eindfase...dat heeft twee oorzaken...de belangrijkste is dat het shirt in de eindfase niet meer meewerkt. De tweede reden is dat ik meer aandacht zal moeten besteden aan die eindfase. Denk hierbij aan partials zoals Board Press op een vrij hoog board. Pin Press in een powerrack zie ik minder zitten omdat je dan alleen maar een concentrische fase hebt (uitdrukken) en geen excentrische fase (zakken) en bankdrukken heeft zowel een concentrische als een excentrische fase.

---------- Post added ma 6 jun 2011 at 21:08 ----------

Of misschien toch eens proberen in het powerrack tegen bands drukken. Wie weet:rolleyes:

• #7.866
Of misschien toch eens proberen in het powerrack tegen bands drukken. Wie weet:rolleyes:

Inderdaad: "Wie weet"?

Oja...kwam een leuke cartoon tegen..
Zo stel ik het me voor als ik 250kg zou banken op dit moment ;)

benchpress cartoon.jpg

Laatst bewerkt:
Is dat nou Hummer die daar achter je staat?

Vandaar... mij helpt ie ook nooit als ik lig te spartelen met die halter op mijn borst... sadist dat t is.

vind ie gewoon lekker, zo'n weerloos jongetje.

Ik ben daar wel mooi gladgeschoren. ;)
Er zijn inderdaad wel overeenkomsten... :o

---------- Post added ma 6 jun 2011 at 22:24 ----------

René een jongetje..?!!!! :eek:
:roflol:

nee tymen. ook geen jongetje mjaa..

Nee, Tymen is ook niet direct meer een "jongetje"... ;)

haha jaa tegen over mij tja.. ma oke medelijden met je zoontjes dan joh.. worden opgegeten als er wat meer aan zit.

great pic. :roflol:

• #7.877
Medium Bench Press Day (Haeflandsport).

Bench Press (Paused):
20x20, 2x10x70, 5x110 & 3x5x140kg.

Latt Pull Down:
15x60, 10x80 & 4x8x100kg.

Vanaf volgende week op de Heavy Bench Press Day tot max 85% van mijn raw pr...dus met zo'n 160kg setjes en op de Light Day tot zo'n 70% (circa 130kg)...effies een stapje terug met paar procentjes (5%)...en dan ergens in augustus weer gaan opbouwen voor de rawwedstrijd en het EK Masters .

Morgen weer lekker een lang weekendje met mijn twee zonen naar de Ardennen...effies relaxen :)

Goed plan René.
En héél veel plezier in "jouw" Ardennen man!
Geniet er van.

• #7.879
Goed plan René.
En héél veel plezier in "jouw" Ardennen man!
Geniet er van.

Thnx Johnny!
En effies wat minder gas geven kan geen kwaad...je kunt niet het hele jaar door blijven pieken (alhoewel ik dat wel graag zou willen ;)).
Met periodiseren heb ik nog wat moeite, maar wil me er eens serieuzer mee gaan bezig houden. Tis in "ons" geval niet zo zeer een kwestie van "harder" trainen, maar eerder "smarter" denk ik zo, toch? :)

Oja...wellicht ook interessant voor anderen...als je wilt mag je eens keer in mijn log efffies uiteenzetten wat het 5-3-1 van Wendler voor "oudjes" inhoudt...je hebt je daar een beetje in verdiept, toch?

Veel plezier in de ardennen René. Wordt toch langzaam eens tijd dat iemand van ons twee een sirieuze poging waagt om die rijsten vlaai te winnen.

Terug
Naar boven