XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

ik wil dat best doen rené. Het is niet zo ingewikkeld namelijk. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.882
Veel plezier in de ardennen René. Wordt toch langzaam eens tijd dat iemand van ons twee een sirieuze poging waagt om die rijsten vlaai te winnen.

Mja...ik denk dat ik daar voorlopig effies niet voor ga (200kg raw)...een reden tot het eten van rijstenvlaai is er altijd wel...bijvoorbeeld ter ere van die 300kg DL van jou? :) ;)

---------- Post added vr 10 jun 2011 at 08:57 ----------

ik wil dat best doen rené. Het is niet zo ingewikkeld namelijk. ;)

Prima...ga je gang! ;)

als ik weer tijd heb. ;)

Ik had het natuurlijk weer bij het verkeerde eind hé John. Ik denk dat mijn 5.3.1. iets anders is als dat jij ermee bedoeld,toch?.

5 reps op 70% 3 reps op 80% 1 op 100% dit bedoelde ik.

Wat jij zegt is niet precies wat Jim bedoelt, maar we komen er nog op terug. ;)

Ok, geduld siert DE mens en wacht af;)

• #7.887
Medium Bench Press Training.

Paused Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg.

Shoulder Press:
10x50, 10x75, 4x5x100 & 1x10x100kg.

Front Wide Grip Cable Latt Pull Down:
15x60, 10x80 & 5x5x100kg.

Comment:
Voor de "afwisseling" nog eens een shoulderpress gedaan (machine en zittend)...niet echt moe gemaakt getuige het feit dat ik het laatste set nog vrij makkelijk 10 reps kon maken i.p.v. 5 in de 4 voorgaande sets :o
Ach ja...eens een keertje wat minder gas geven mag ook wel eens, toch? ;)

Denk dat ik echter als "assist" de nadruk ga leggen op oefeningen zoals close grip, board press (lockout) en floorpress.
Ik verwacht dat deze oefeningen een betere overdracht hebben voor wat betreft het bankdrukken dan de shoulderpress.

P.S...ik heb het privé nogal vrij druk...ik heb niet de tijd om alle logs te lezen waarop ik geabonneerd ben (en dat zijn er nog al wat) en zal dus ook spaarzaam reageren in andere logs...mijn excuses, maar het is momenteel niet anders...op dit moment hebben andere dingen prioriteit :rolleyes:

Medium Bench Press Training.

Paused Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg.

Shoulder Press:
10x50, 10x75, 4x5x100 & 1x10x100kg.

Front Wide Grip Cable Latt Pull Down:
15x60, 10x80 & 5x5x100kg.

lekker traininkje rene, en zeker is het beter als de boog niet altijd gespannen staat.:D

P.S...ik heb het privé nogal vrij druk...ik heb niet de tijd om alle logs te lezen waarop ik geabonneerd ben (en dat zijn er nog al wat) en zal dus ook spaarzaam reageren in andere logs...mijn excuses, maar het is momenteel niet anders...op dit moment hebben andere dingen prioriteit :rolleyes:

zolang je maar tijd (kunt) blijf(en)t maken om te trainen he ;)

Vooral lekker blijven trainen op je eigen manier.

Incline heb ik vandaag ook geprobeerd, die ga ik er zeker in houden.

Als je je er toe kunt zetten is het soms juist wel lekker om even te trainen als er voor de rest in je leven veel aan de hand is. ;)
Goed bezig rené.

• #7.891
Uiteraard blijf ik lekker doortrainen!
Ik ben toch verslaafd aan het ijzer geraakt ;)

Heavy Bench Press Day 20 juni (bij Leon Smeets).

Bench Press (Paused):
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130 & 3x3x160kg.

Close Grip (Paused):
5x120, 5x125, 5x130 & 2x5x125kg.

Comment:
Lekkere training...deze gewichten zijn wat deze set/rep modus betreft goed te doen...ik laat het hier voorlopig ook bij.
Effies een versnelling terug schakelen.
Vrijdag wil ik nog eens (rustig) aan de floorpress doen...ik hoop met oefeningen zoals close grip en floorpress mijn triceps wat sterker te maken.
We trainen tegenwoordig overigens met een leuke groep "veteranen" bij Leon op de maandagavond!
Danny van Dorsten, Will Renkens, Leon Smeets, Walter Janssen en ikzelf :)

Oja...zaterdag nog een "healthcheck" gehad op de Open Dag van mijn werk...CZ was er ook met een stand...ik bleek "overgewicht" te hebben :eek:
;)...35% Bodyfat bij een gewicht van 157kg :o
Ik kreeg uiteraard een hele litanie te horen van dat ik heel veel risico liep op hart/vaatziekten, suikerziekte enz.
En eerlijk is eerlijk...ik denk dat ik ook op een punt gekomen ben dat ik inderdaad wel serieus wat gewicht wil kwijt raken.
Een slanke den zal ik nooit worden, maar het vetrandje mag ietsiepietsie minder lijkt me ;)

Laatst bewerkt:
35% is inderdaad erg veel René, denk aan je gezondheid dat gaat boven alles ;)

Verder mooie benchsessie :thumbs:

Strong as usual.
Ach René, ik zit volgens mijn weegschaal ook op 33% en ben er ook nog! :D
Nee, we kunnen er wel eens om lachen, maar echt goed zal het niet zijn.
Het is alleen zo moeilijk om 'er wat vanaf te krijgen'... :o
Ik probeer wat verstandiger te doen, maar het vlees is zwak man...
Succes!

• #7.894
35% is inderdaad erg veel René, denk aan je gezondheid dat gaat boven alles ;)

Verder mooie benchsessie :thumbs:

Tis zeker te veel...maar veel mannen blijken tussen de 20 en de 25% te zitten (mijn vader was ook mee en had een bodyfatwaarde van 27% bij 95kg...dus ik vond 35% bij een gewicht van bijna 160kg nogal enigzins "meevallen")...het probleem is echter dat ik dus "lijd" aan moride obesitas volgens de "normen"...als ik 25kg zou afvallen zou ik echter nog altijd obesitas hebben...ik zou circa 50kg moeten afvallen om een redelijk "gezond" gewicht te hebben :eek:...dat gaat me dus niet meer lukken, of ik zou al doodziek moeten worden.

Als we nu eens allebei je benen "afzetten" René..? :D
Dan zou je al een eindje komen denk ik. ;)

• #7.896
Strong as usual.
Ach René, ik zit volgens mijn weegschaal ook op 33% en ben er ook nog! :D
Nee, we kunnen er wel eens om lachen, maar echt goed zal het niet zijn.
Het is alleen zo moeilijk om 'er wat vanaf te krijgen'... :o
Ik probeer wat verstandiger te doen, maar het vlees is zwak man...
Succes!

Het komt er inderdaad makkelijker "aan" dan ervan "af" dat is een feit wat zeker is...om bij te komen hoef ik geen inspanning te verrichten...goed eten, weinig bewegen en de rest gaat vanzelf! ;)
Afvallen is een ander verhaal...achja...ik heb alweer eens de pindakaas en de nutella verbannen en verder alleen maar functioneel voedesel in huis (dat smaakt overigens ook erg lekker als je honger hebt...want wat zegt het spreekwoord ook alweer: "honger maakt rauwe bonen zoet"! ;))

---------- Post added ma 20 jun 2011 at 22:30 ----------

Als we nu eens allebei je benen "afzetten" René..? :D
Dan zou je al een eindje komen denk ik. ;)

:roflol:

Inderdaad en dan kunnen we nog altijd bij de heren met "lichamelijke beperkingen" meedoen ;)

Volgens Donovan (Sandows Legacy) moet/mag je 's morgens boterhammen met pindakaas en hagelslag eten, dus haal dat maar weer in huis René! ;)

---------- Post added ma 20 jun 2011 at 22:33 ----------

Als je me soms uit een diep bankstel zie komen, of als ik op de vloer heb gezeten en weer recht moet komen, zou je eigenlijk denken dat ik daar nu ook wel al mee mee kan doen.... :o

Mooie training René, lijkt me een leuk groepje veteranen waar je mee traint iets wat je alleen maar nog meer kan motiveren.

Oké Rene, dan moet je er ook echt iets aan gaan doen en niet alleen erover praten. Sorry voor mij hardheid, maar volgens mij heb jij echt een behoorlijke schop onder je kont nodig wat afvallen betreft.

Je hebt regelmaat en discipline nodig. Probeer eens bij te houden wat je allemaal eet op een dag. Schrijf het op. Tel de calorieën. Je moet ergens beginnen. Ga wat cardio erbij doen en begin gewoon met 2x 15 min. per week en bouw dit uit.

Kortom, get that ass movin' !!!!!

ik denk dat je beter je borst/buik/armen kan amputeren want je trainingsschema kennende zit daar meer gewicht dan in je benen;)

ik zou voornamelijk wat aan je conditie en levensstijl doen, als jij oprecht goed eet en een goede conditie hebt dan zie ik het probleem niet van kilootje meer

Terug
Naar boven