het blijft verdacht stil hier..
Hahaha...sorry, maar ik lees nu pas deze reacties.
Ik had jouw verteld waar ik mee bezig ben, en heb het behoorlijk druk.
Wat afvallen betreft..."ieder pondje gaat door het mondje"...om een extreem voorbeeld te noemen: in de concentratiekampen was er niemand met vetrandjes te bekennen.
We leven echter in een maatschappij waar eten overal in overvloed aanwezig is...thuis (kijk maar eens in de ijskast of de diepvriezer), op iedere hoek van de straat is er wel een of andere vreetschuur en ook op het werk heb je een bedrijfskantine. Bewegen is geen noodzaak meer...tegenwoordig heeft vrijwel iedereen een of ander gemotoriseerd voertuig ter beschikking en daar waar er trappen zijn, zijn er liften of roltrappen aanwezig. De meesten van ons zullen ook nog eens werk hebben waarbij ze zich lichamelijk niet kapot hoeven te werken (zeker niet in vergelijking met hoe hun ouders of grootouders hun centen verdienden). De omstandigheden om zwaarlijvig te worden zijn in onze huidige maatschappij dus ideaal!
Ik ben overigens altijd al vrij zwaar geweest...mijn ouders zijn niet zwaarlijvig, en vooral in de puberteit ben ik erg uit de kluiten gewassen.
Gesport heb ik ook altijd...zwemmen, fietsen, vechtsporten en krachtsport.
Eetgedrag...tja...ik "denk" dat ik over het algemeen vrij gezond eet?
Voorbeeld van vandaag:
Ontbijt: vier boterhammen (volkoren meergranen brood van becel met 40% minder zout) met een spiegelei en een banaan en een halve liter melk.
Lunch: een bak magere kwark met twee kiwi's.
Avondeten: één kipfilé met zilverrijst, eet als alternatief ook 2 tartaartjes, 1 á 2 biefstukken, vis (zalm of kabeljouw) en i.p.v. rijst ook wel volkoren macaroni/spaghetti of aardappelen.
Tussendoor nog melk en spa gedronken en paar mandarijnen en een appel gehad.
En zal nog wel wat melk drinken voor het slapen gaan.
Conclusie: Weinig vet, veel eiwitten (diverse magere vleessoorten, melk, kwark wat echter magere en halfvolle producten zijn) en veel fruit...ruim 5 stuks per dag.
Beweging: redelijk...twee keer per week krachtsport en regelmatig cardio door te fietsen en de trappen bij Snowworld te lopen.
Van dit eet- en bewegingspatroon ben ik dus bijna 160kg

Ik denk dat de meesten op dit forum meer eten dan ik!
Afvallen wil ik best wel, maar dan het liefst wel zonder noemenswaardig krachtverlies indien mogelijk