MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Oké Rene, dan moet je er ook echt iets aan gaan doen en niet alleen erover praten. Sorry voor mij hardheid, maar volgens mij heb jij echt een behoorlijke schop onder je kont nodig wat afvallen betreft.

Je hebt regelmaat en discipline nodig. Probeer eens bij te houden wat je allemaal eet op een dag. Schrijf het op. Tel de calorieën. Je moet ergens beginnen. Ga wat cardio erbij doen en begin gewoon met 2x 15 min. per week en bouw dit uit.

Kortom, get that ass movin' !!!!!

Ik sluit me hier volledig bij aan. Verhalen van "het zit in de familie", "ik kom gewoon heel snel aan", etc etc, dat kennen we nu wel. Als je serieus wil gaan afvallen, zal je er ook serieus werk van moeten gaan maken. Natuurlijk zijn er allerlei omstandigheden voor iedereen met overgewicht waardoor ze het weer zwaarder hebben dan anderen... Maar dat moet je dan nu maar even aan de kant zetten, en je er écht toe zetten, en de maatregelen nemen die hierboven beschreven zijn.
Of je doet het niet, maar dan moet je er verder ook niet over zeuren...

En oh ja, voordat ik het vergeet... goeie training weer man :thumbs:

"Ze" begrijpen ons niet René... :o

Rene iedereen kan afvallen... 50kg lijkt veel maar op het lange termijn is dit zeker te bereiken, maar laten we voor die 25kg als eerste gaan! ik ga je helpen :d Vanavond om 19.00u cardio sessie @ HS ? :P

Je moet gewoon een bepaald doel voor ogen hebben om je te motiveren om af te vallen. Ik heb in het verleden cardio nooit langer volgehouden dan 2 a 3 weken... ondertussen heb ik door goede motivatie al 10 weken 1.5uur per week gecardiood (niet heel veel maar beter dan niks).

Zoek iets wat voor jouw kan leiden tot een goeie motivatie. je wilt bijvoorbeeld later ook met je kleinkinderen een balletje kunnen trappen? (ik noem maar wat)

Nogmaals zoek een goeie reden om af te vallen, en als je hulp nodig hebt ben ik bereid om je te helpen ;)

Nu moet je er alleen nog maar naartoe gaan en er aan beginnen René.
Kom op, trap die cross-trainder(s) aan gort man! ;)

het blijft verdacht stil hier..

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.906
het blijft verdacht stil hier..

Hahaha...sorry, maar ik lees nu pas deze reacties.
Ik had jouw verteld waar ik mee bezig ben, en heb het behoorlijk druk.

Wat afvallen betreft..."ieder pondje gaat door het mondje"...om een extreem voorbeeld te noemen: in de concentratiekampen was er niemand met vetrandjes te bekennen.
We leven echter in een maatschappij waar eten overal in overvloed aanwezig is...thuis (kijk maar eens in de ijskast of de diepvriezer), op iedere hoek van de straat is er wel een of andere vreetschuur en ook op het werk heb je een bedrijfskantine. Bewegen is geen noodzaak meer...tegenwoordig heeft vrijwel iedereen een of ander gemotoriseerd voertuig ter beschikking en daar waar er trappen zijn, zijn er liften of roltrappen aanwezig. De meesten van ons zullen ook nog eens werk hebben waarbij ze zich lichamelijk niet kapot hoeven te werken (zeker niet in vergelijking met hoe hun ouders of grootouders hun centen verdienden). De omstandigheden om zwaarlijvig te worden zijn in onze huidige maatschappij dus ideaal!

Ik ben overigens altijd al vrij zwaar geweest...mijn ouders zijn niet zwaarlijvig, en vooral in de puberteit ben ik erg uit de kluiten gewassen.
Gesport heb ik ook altijd...zwemmen, fietsen, vechtsporten en krachtsport.
Eetgedrag...tja...ik "denk" dat ik over het algemeen vrij gezond eet?

Voorbeeld van vandaag:

Ontbijt: vier boterhammen (volkoren meergranen brood van becel met 40% minder zout) met een spiegelei en een banaan en een halve liter melk.

Lunch: een bak magere kwark met twee kiwi's.

Avondeten: één kipfilé met zilverrijst, eet als alternatief ook 2 tartaartjes, 1 á 2 biefstukken, vis (zalm of kabeljouw) en i.p.v. rijst ook wel volkoren macaroni/spaghetti of aardappelen.

Tussendoor nog melk en spa gedronken en paar mandarijnen en een appel gehad.

En zal nog wel wat melk drinken voor het slapen gaan.

Conclusie: Weinig vet, veel eiwitten (diverse magere vleessoorten, melk, kwark wat echter magere en halfvolle producten zijn) en veel fruit...ruim 5 stuks per dag.

Beweging: redelijk...twee keer per week krachtsport en regelmatig cardio door te fietsen en de trappen bij Snowworld te lopen.

Van dit eet- en bewegingspatroon ben ik dus bijna 160kg :eek:
Ik denk dat de meesten op dit forum meer eten dan ik!

Afvallen wil ik best wel, maar dan het liefst wel zonder noemenswaardig krachtverlies indien mogelijk ;)

Laatst bewerkt:
Wacht even... dus overdag eet je eigenlijk alleen een bakje kwark en een paar stuks fruit?

• #7.908
Rene iedereen kan afvallen... 50kg lijkt veel maar op het lange termijn is dit zeker te bereiken, maar laten we voor die 25kg als eerste gaan! ik ga je helpen :d Vanavond om 19.00u cardio sessie @ HS ? :P

Je moet gewoon een bepaald doel voor ogen hebben om je te motiveren om af te vallen. Ik heb in het verleden cardio nooit langer volgehouden dan 2 a 3 weken... ondertussen heb ik door goede motivatie al 10 weken 1.5uur per week gecardiood (niet heel veel maar beter dan niks).

Zoek iets wat voor jouw kan leiden tot een goeie motivatie. je wilt bijvoorbeeld later ook met je kleinkinderen een balletje kunnen trappen? (ik noem maar wat)

Nogmaals zoek een goeie reden om af te vallen, en als je hulp nodig hebt ben ik bereid om je te helpen ;)

Thnx dat je me directe hulp wil aanbieden...ik ben op het moment nogal vrij druk (geen smoes!) en ben blij als ik mijn gewone krachttraining kan bijhouden...maar ik kom er op terug en zal er zeker iets aan gaan doen!

---------- Post added di 21 jun 2011 at 22:00 ----------

Wacht even... dus overdag eet je eigenlijk alleen een bakje kwark en een paar stuks fruit?

Da's correct!
's morgens ontbijt, dan ben ik op mijn werk van 08.00 tot 16.30 waar ik inderdaad alleen maar een bak kwark (500 gram en wat fruit eet) tegen 17.30 dan middageten en 's-avonds dan nog wat melk en fruit!

Nee, ik heb geen probleem met mijn schildklier (heb ik paar maanden terug laten onderzoeken) daar ligt niet de oorzaak.

Laatst bewerkt:
Daar schrik ik van René... dat is echt bar weinig voor iemand van 160kg... Het kan ook zijn dat er iets aan de hand is met je hormonen waarom je zo zwaar wordt, heb je daar al eens onderzoek na laten doen ?

• #7.910
Daar schrik ik van René... dat is echt bar weinig voor iemand van 160kg... Het kan ook zijn dat er iets aan de hand is met je hormonen waarom je zo zwaar wordt, heb je daar al eens onderzoek na laten doen ?

"Hormonen"...heeft dat ook al iets te maken met je BDW?

Mijn lichaam gaat gewoon heel efficiënt om met de energie die het binnenkrijgt ;)

P.S. ik lijd niet aan geheugenverlies (dat ik "bewust" vergeet wat ik in mijn mond stop) en heb ook geen stiekeme vreetbuien, drink verder ook zelden of nooit alcohol dus tja...:dunno:

Laatst bewerkt:
Je stofwisseling ligt gewoon op z'n gat.

wow, ook ik vind dit erg weinig rene, ik (mannetje van 81 kg.) ga hier ruimschoots overeen hoor.
ik heb een energiebehoefte van zo'n 3000 kcal per dag, en kom er maar net aan om voldoende binnen te krijgen.

kan toch ook niet zeggen dat ik cardio doe, op de laatste week na dan.
ik kijk hiervan eigenlijk net zo op als toen ik hoorde wat hummer eet per dag :rolleyes:

als ik jullie dan zie staan, en ik zie wat jullie eten, dan is er duidelijk een verband!

ik persoonlijk denk dat je te weinig eet, je moet die motor op gang gooien, die kachel laten branden (en dus vet verbranden).dat kan alleen door er brandstof in te gooien.
ik heb eens iemaqnd horen zeggen, "eet je slank" en ik geloof dat daar een kern van waarheid in zit.
je hoort toch te vaak van mensen met (serieus) overgewicht dat ze eigenlijk echt heeel weinig eten?

sowieso suc6 gewenst met deze, ongetwijfeld zware, jezelf opgelegde taak.;)

Ik kan me op geen enkele manier voorstellen dat ik daarop zou kunnen leven. Ik ga gewoon van mijn stokje als ik meer dan 2,5 uur niks heb gegeten... en na 3 uur zonder moet echt alles wijken voor voedsel, wat dan ook, en liefst een hele flinke maaltijd ook.

Ik denk dat dat komt door lange tijd weinig eten en weinig beweging, waardoor je lichaam zuinig wordt en je ook snel "dik" wordt.
Als je je trainingsfrequentie omhoog zou (kunnen) gooien helpt dat al een heel eind denk ik, omdat je lichaam simpelweg meer nodig gaat hebben.

Dit is echt ongeveer 2000kcal als het klopt wat je zegt, dat klopt gewoon niet.

Ik zou zeggen meer trainen en meer brandstof. Maar het moet maar net uitkomen, ben verder ook geen expert dus pin me er niet op vast.

Ik weet toevallig dat Gerard ( fysio ) van de sportschool ook altijd zwaar is geweest en vrijwel ieder dieet heeft gevolgd wat er bestond. Daarna bleek er iets met zijn hormonen niet te kloppen. Morgenvroeg is die er denk ik weer dan zal ik er het fijne van vragen en het je laten weten René ;)

Rene, niet om te plagen hoor, maar je weet zeker dat je geen dingen vergeet?

Bv. een half rijstevlaaitje of een reep chocolade, een halve liter ijs of een halve kilo spareribs?? :D

• #7.918
Rene, niet om te plagen hoor, maar je weet zeker dat je geen dingen vergeet?

Bv. een half rijstevlaaitje of een reep chocolade, een halve liter ijs of een halve kilo spareribs?? :D

:roflol:

Ik vergeet niets hoor!
"Vroeger" kon ik een rijstenvlaai mèt slagroom wel aan...vorige week was ik op een verjaardag en liet ik het bij één stukje...de hilariteit was enorm daarover ;) Ijs heb ik helemaal niet in huis, alhoewel ik incidenteel een milkshake zou drinken als ik in de buurt van Mc Donalds kom (en met incidenteel bedoel ik zo'n 1x per week). Wat vlees betreft..."vroeger" kon ik wel een kilo biefstuk op...tegenwoordig laat ik het bij 250 gram.

Ik denk dat het klopt wat Eddine zegt...een absoluut verkeerd eet/bewegingsgedrag in het verleden...wat je zaait zul je immers oogsten :o...en dan zit je met de gebakken peren.
Minder eten is echt geen optie...dan moet ik honger lijden en dat ga je dan combineren met vreetbuien. Meer bewegen (cardio) zal het moeten doen.
Ik ben al eens door consequent op een crosstrainer te trainen zo'n 30kg afgevallen (krachttraining stond toen echter op een zeer laag pitje).
Sinds ik me weer meer ben gaan richten op pure krachttraining (wedstrijdgericht) en minder cardio ben gaan doen ben ik weer heel wat kilo's aangekomen. Op mijn werk had ik voor paar jaar terug nog een baan waarbij ik veel moest lopen...nu zit ik 8,5 uur lang stil...

Thnx allemaal voor jullie input...het gaat wel goed komen! (ooit) ;)

Lijkt me eerder dat je meer moeten eten... :eek:
Ik heb het idee dat een bak kwark ook niet lekker verteerd. Ik word er zelf ook altijd dikkig van.

Ik denk als je wat opbouwt met gezonde koolhydraten, zoals zilvervlies rijst e.d. tijdens het middag eten met wat vis of kip en fruit/groente tot je op zo'n 3000-3500 kcal zit, en dan langzaam afbouwt, het al een stuk beter gaat met afvallen.

hey René,

Kijk hier eens naar;) dit is wat ik van de fysio heb gekregen vanmorgen:

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven