Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.921
Light Bench Press Training 24 juni (Haeflandsport)

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100 & 4x6x130kg.

Shoulder Raises:
10x20, 10x25 & 10x30kg

Latt Pull Down:
15x60 & 4x10x80kg

Cardio: 30 minuten crosstrainer :eek:

Latt Pull Down:
4x10x80kg.

Comment:
Voor de afwisseling nog eens cardiotraining gedaan op de sportschool.
Een half uur zweten en zwoegen en slechts 350kcal kwijt (één mars is ook zo'n 350kcal)...pff...iemand heeft me ooit eens verteld dat om een kilo bij te komen je zo'n 7500kcal moet eten...andersom zou het ook gelden...dat je zo'n 7500kcal moet verbruiken om een kilo af te vallen...achja...nog ruim 20 uur op de crosstrainer en we zijn één kilo kwijt! ;)

haha, jaa cardio alleen voldoet niet om af te vallen he.. net als dat alleen eetschema aanpassen minimaal zal helpen.

met jou bw/vvm 350kcal in een half uur? :O
heb je wel heeel langzaam gecrossed haha
en een mars is 250 kcal ofzo hoor, dus het valt mee ;)
(of wou je zeggen dat je vandaag een pak marsen soldaat hebt gemaakt?)

Het zijn niet alleen kcal die je verbrandt met cardio, maar je vet mobilisatie wordt ook bevorderd.

ik vind 350kcal in een half uur best netjes voor iemand met jouw postuur rené ( met alle respect) ik had de eerste keer ook maar 500kcal in een half uur en ik ben ietsje slanker :P

ik vind het al netjes dat je er uberhaupt op een cardio apparaat gaat staan.
en er dus niet alleen over praat dat er iets moet gaan gebeuren, maar er ook werkelijk aan begint.
respect rene, hoop dat je t wat kan volhouden.

zal vaker gezegd zijn, maar t is dan ook waar;
de eerste keren zijn t lastigst, je lijf moet ff wennen aan die nieuwe belasting.

keep it up :thumbs:

Light Bench Press Training 24 juni (Haeflandsport)

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100 & 4x6x130kg.

Shoulder Raises:
10x20, 10x25 & 10x30kg

Latt Pull Down:
15x60 & 4x10x80kg

Cardio: 30 minuten crosstrainer :eek:

Latt Pull Down:
4x10x80kg.

Comment:
Voor de afwisseling nog eens cardiotraining gedaan op de sportschool.
Een half uur zweten en zwoegen en slechts 350kcal kwijt (één mars is ook zo'n 350kcal)...pff...iemand heeft me ooit eens verteld dat om een kilo bij te komen je zo'n 7500kcal moet eten...andersom zou het ook gelden...dat je zo'n 7500kcal moet verbruiken om een kilo af te vallen...achja...nog ruim 20 uur op de crosstrainer en we zijn één kilo kwijt! ;)

cardio en andere shit weet iedereen wel hoeveel kcal je ongeveer verbrand. Maar hoe zit het bv dan bij een zware squat of deadlift hoeveel kcal verbrand je daarbij dan. Als ik mezelf effe neem ben ik behoorlijk buiten adem als ik bv een zware squat doe. Zal wel niet te meten zijn denk ik.

Misschien niet zo heel moeilijk; neem nu huggys benchpress van 130kg. Arbeid is de kracht over een bepaalde afstand, neem dat de weg die de benchpress aflegt 1m is en hij er ongeveer 1.5 seconden over doet voor de opwaartse beweging.
130kg x 9.81m/s* x 1m x 1.5s = 1912,95J => 456,90 cal -> ongeveer een halve kcal voor de opwaartse beweging van een 130kg benchpress. :D

Best weinig. :D

Laatst bewerkt:
ik kan het niet uitrekenen als girovaki, maar hij zal er denk niet veel naast zitten.
heeft ook nog eens te maken met je hartslag, je moet boven een bepaalde aantal slagen komen om in de "vetverbrandingsfase"te komen.
daar kom je sowieso al niet snel met squat, en zeker niet voor langere duur.

ofwel, van powerliften zul je niet snel veel vet verbranden.(helaas :o)

Van krachttraining val je toch ook af (mits je op je voeding let) ?
Je moet gewoon zorgen dat je onder je dagelijkse behoefte aan Kcal. blijft.
Iets van een 400/dag is voldoende denk ik.
En de (vet)verbrandende uitwerking van krachttraining houd toch ook veel langer aan dan die van reguliere cardio (3/4 uur op de crosstrainer bijv.)

Bij mij werkt het juist als ik veel meer eet dan ik gewend ben, maar wel regelmatiger.
En dat lukt me niet altijd...
En mijn "uitspattingen" doen natuurlijk altijd mijn week "opletten/goed eten" teniet...
Maar..!
René..?
Ik heb er (weer) al 2,4kg af sinds vorige week! :rolleyes:
Succes man!

ja zoals gezegd, val je van krachttraining in het algemeen wel af ja.
echter lang niet zoveel als van cardio, dat moge duidelijk zijn.
je bent immers lichamelijk goed actief bezig, en dat kost gewoon energie.

of het langer doorwerkt als cardio weet ik niet.

onder je energiebehoefte gaan zitten moet je echter niet te lang doen als actieve sporter lijkt mij, dan ga je roofbouw plegen.
hoelang dat kan zonder dat t slecht is weet ik ook niet.

dat het bij jou werkt als je meer eet dan je gewend bent, komt denk ik doordat je "normaal" gewoon te weinig eet, en je stofwisseling op zn gat ligt.

als ik zie wat rene eet, zal het bij hem ook die kant opgaan denk ik.dus voorzichtig wat cardio gaan doen, (sowieso goed voor je algehele conditie) en goed gaan eten.
maar dat is eigenlijk een algemene wijsheid :p

ennuh, 2,4 kg alweer johnny, ook jij goed bezig :)

Ja ja, als ik moet werken beweeg ik ook meer op een dag natuurlijk...
Maare...
Als je wilt afvallen zul je toch echt onder je Kcal. behoefte moeten gaan zitten éh Don, als is het 2 jaar lang! :eek:

Misschien niet zo heel moeilijk; neem nu huggys benchpress van 130kg. Arbeid is de kracht over een bepaalde afstand, neem dat de weg die de benchpress aflegt 1m is en hij er ongeveer 1.5 seconden over doet voor de opwaartse beweging.
130kg x 9.81m/s* x 1m x 1.5s = 1912,95J => 456,90 cal -> ongeveer een halve kcal voor de opwaartse beweging van een 130kg benchpress. :D

Best weinig. :D

Ok bankdrukken is nou niet echt een oefening waar je van zegt ik wordt daar erg moe van.
Zoals jullie weten is squattende keizer van alle krachtsport oefening en als ik een zware set op 100% van mijn kunnen doe dan ben ik zeker een paar minuten buiten adem. Ik zal het maar vergelijken met een 100 meter sprinten. Maar goed maakt allemaal niet zoveel uit als je maar in beweging blijft, toch?

---------- Post added za 25 jun 2011 at 12:40 ----------

Ja ja, als ik moet werken beweeg ik ook meer op een dag natuurlijk...
Maare...
Als je wilt afvallen zul je toch echt onder je Kcal. behoefte moeten gaan zitten éh Don, als is het 2 jaar lang! :eek:

jip

Ik denk dat geeneen cardio training op kan tegen 10x10x70%1RM Squats, qua vetverbrandende eigenschappen. ;)

Dat komt omdat je niks gewend bent man. ;)

Ik denk dat geeneen cardio training op kan tegen 10x10x70%1RM Squats, qua vetverbrandende eigenschappen. ;)

Kijk, dat bedoel ik. Alleen jij kunt het beter verwoorden. Man oooo man wat ben ik soms uitgeput naar een zware squat of deadlift training. Als ik de sportschool uitloop dan kan ik mijn T-shirt uitwringen van de zweet de meeste gasten hebben nog geen druppel zweet op hun voorhoofd t is maar net hoe diep je gaat tijdens een workout

Nou, dat bedoel ik.
Ik train vaak niet langer dan 3/4 uur, maar ben dan zeiknat en laatst bijvoorbeeld na de Squats, bank en deadlifts kon ik de halter echt niet meer opruimen...
Ik ben naar binnen gegaan, gaan zitten en een shake'je gedronken, helemaal kapot.
Ik heb de jongste jongen in het gezin gevraagd de halter op te ruimen. :D
Die mannen(?!) in de fitness centra (sommigen, gelukkig niet allemaal!) die 2 uur lang van de de cross trainer naar de lat-pully en naar de wrist curl machine zijn heen en weer gelopen hebben nog geen druppel zweet op hun hoofd man. ;)

(alhoewel een half uurtje tot een uur slow, steady cardio na zo'n zware training natuurlijk wel héél goed is voor je ;))

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.939
met jou bw/vvm 350kcal in een half uur? :O
heb je wel heeel langzaam gecrossed haha
en een mars is 250 kcal ofzo hoor, dus het valt mee ;)
(of wou je zeggen dat je vandaag een pak marsen soldaat hebt gemaakt?)

Nee, ik heb geen pak marsen buit gemaakt, ik lust overigens niet eens mars. Wat betreft het kcalverbruik is er een simpele reden.
Ik gaf bij het apparaat leeftijd en gewicht op en toen kwam uit de bus dat ik mijn hartslag op 116 moest houden. Deze zou in mijn geval schijnbaar het beste zijn voor de vetverbranding. Uiteraard is dit per persoon verschillend (afhankelijk van leeftijd, geslacht en gewicht).

Verder iedereen bedankt voor zijn comment! :)

Krachttraining vs. cardio
In de meeste fitnesscentra wordt vooral cardiotraining aanbevolen om het afvallen te ondersteunen. Daarbij is matig intensieve cardio op 60 tot 70% va je maximale hartslag vaak het uitgangspunt. Een intensieve cardiotraining van een uur kost meer energie (600 kcal) dan een intensieve krachttraining van dezelfde duur (400 kcal) Echter bij matige intensieve cardiotraining is dit verbruik ongeveer gelijk. Daarnaast bouw je met cardiotraining geen spiermassa op. Met doelgerichte krachttraining wel. In twee vergelijkende onderzoeken naar het verschil in effect tussen cardiotraining en krachttraining kwam naar voren dat alleen krachttraining bijdraagt aan behoud van de vet vrije massa (VVM) en daardoor zorgt voor behoud of stijging van de ruststofwisseling. Daarnaast zorgt krachttraining of krachttraining in combinatie met cardiotraining voor meer vetverlies, dan alleen maar cardiotraining. Cardiotraining dient vooral ter ondersteuning van het afvallen om het energieverbruik op te voeren. Er is echter een grens aan hoe groot dat tekort mag zijn. Teveel cardio is daarom net zo slecht als streng diëten en kan leiden tot verlies van spiermassa en verlaging van de ruststofwisseling.

Bron: http://www.knkf.nl/?nieuwsId=6

amen.

Terug
Naar boven