MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Kijk daar hebben we wat aan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.942
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om te stoppen met het bijhouden van een log op dit forum :o.

De hoofdreden is dat ik het gewoon te druk heb met allerlei belangrijkere zaken die mijn aandacht eisen.
Maar ik moet ook ruiterlijk toegeven dat ik tevens forummoe ben geworden :yawn:...ik kom nog maar zelden interessante dingen tegen waar ik concreet wat aan heb en heb ook de drang niet om al mijn trainingen - die nauwelijks vermeldenswaardig en erg voorspelbaar zijn - te vermelden.

Ik ga dus stoppen met het posten van alle trainingen en stoppen met reageren in de logs van anderen omdat ik helaas niet meer de tijd heb om alle logs waarop ik in de loop der tijd geabonneerd op ben geraakt te volgen :(.

Wedstrijdverslagen of ander nieuws wat de moeite waard is wil ik nog wel posten.
En als iemand vragen heeft wil ik die uiteraard wel nog beantwoorden :).

Iedereen die constructieve bijdragen in mijn log heeft geleverd: bedankt! :thumbs:
Verder mijn excuses aan hen die ik wellicht met bepaalde uitspraken op de tenen heb getrapt :engel:.

Verder iedereen suc6 met het behalen van zijn of haar doelstellingen!
Be Strong, stay clean! ;)

Laatst bewerkt:
Klopt het dat ik jou nooit met bands en chains heb zien trainen, waarom gebruik je dat eigenlijk nooit in je training?

• #7.944
Klopt het dat ik jou nooit met bands en chains heb zien trainen, waarom gebruik je dat eigenlijk nooit in je training?

Hahaha...nu ik wil gaan stoppen met loggen komen er interessante vragen ;)

Ik ben wel al eens aan de slag met zowel bands als chains gegaan...maar vond het niet echt prettig en had niet het idee dat het voor mij persoonlijk zoden aan de dijk deed zetten. Kreeg er zelfs last van aan mijn gewrichten (schouders en ellebogen).
Ik ken genoeg goede pressers die erbij zweren, maar ik ken ook wereldtoppers die er absoluut niets mee hebben. Het is een persoonlijke kwestie. Iemand die het overweegt zou ik tegen willen zeggen, probeer het uit en zie waartoe het leidt.

Ik hou verder van "no-nonsens" trainingen ook wel KISStrainingen...Keep It Short & Simple. Daarnaast ben ik geen professional...ik ben een amateurtje die een acceptabel gewicht kan banken...verder doe ik alleen nog maar dat wat ik leuk vind! Ik moet al zoveel dingen doen ik eigenlijk helemaal niet zo leuk vind, zodoende...trainen is slechts een hobby van me...ik verdien er niets mee, integendeel het kost me alleen maar tijd, energie en geld (desondanks doe ik het graag!).

jammer rene, maar ik kan het zeker wel begrijpen hoor.

ik zou zeggen, we zien elkaar wel weer eens bij een wedstrijd.

tot die tijd, lekker blijven trainen, en doen waar je zin en tijd voor hebt.

sportieve groeten, en t beste :thumbs:

Ahh, dat vind ik wel jammer... Maar ook wel weer begrijpelijk.
Nou ja, het ga je goed René!

Jammer, René. Je bent toch een beetje de mecenas van het bankdrukken op dit forum ;)
Het is wel een logische keuze, je trainingen zijn vaak hetzelfde als de vorige natuurlijk, en aangezien bankdrukken je enige passie is qua krachttraining, waren je trainingsposts eigenlijk wel vaak voorspelbaar natuurlijk. Wat het overigens niet minder indrukwekkend maakt.
Ik weet zelf eerlijk gezegd ook niet of ik dit lang volhoud met mijn log. Soms is t ook allemaal te vermoeiend en tijdrovend. Afijn, we zien wel.
Maar ik zal je nog vaak genoeg tegenkomen, dat is zeker.
Houdoe!

Net nu je besloot om flink af te gaan vallen was ik benieuwd hoe het je ging verlopen.
Gaat dat plan wel nog door?
iig succes met je doelstellingen!

Jammer René, maar wel begrijpelijk.
Veel succes met je trainingen, en we zien elkaar waarschijnlijk aan het einde van het jaar wel op een bench meet. ;)

• #7.951
Iedereen bedankt voor het begrip en de leuke reacties (ook privé-berichten) :). Het doet goed om te weten dat velen mijn log toch wel de moeite waard vonden om te lezen...en wellicht moet ik er nog maar eens een "nachtje over slapen" en geen voorbarige beslissing nemen.

Ik kreeg een leuk gedicht toegestuurd...niet alles letterlijk nemen...maar best wel grappig:

De dbb wereld staat op zijn kop
Rene is met loggen gestop

Na 2,5 jaar handige tips en trainingverslagen
Is Rene misschien dichtgeslagen?

Nee Rene heeft wel iets beter te doen
Rene staat aan het begin van een gezinsseizoen

Samen met zijn zonen
Gaat Rene een huis bewonen

Het bankdrukken kan hij toch niet laten
Hopelijk geeft hij dit kunstje door aan zijn nazaten

IK zal e.e.a. toelichten...
Mijn zonen (12 & 14 jaar) hebben kenbaar gemaakt dat ze bij mij willen komen wonen...zonder tezeer in details te treden kan ik zeggen dat mijn exechtgenote de nagels aan mijn doodskist is en "moederinstinct" haar volledig vreemd is. Ze heeft de jongens gedumpt en momenteel wonen ze bij mijn ouders omdat ik in de woning van mijn vriendin niet de ruimte heb voor passende opvang. Ik ben dus bezig met de aankoop van een eigen huis en daar hoop ik samen met mijn kinderen een nieuw leven te kunnen beginnen en een vervelend "hoofdstuk" af te kunnen sluiten.
Ik word dus weer "full-time-papa" naast een vrij drukke baan.
En ik verheug me erop! Maar ik besef ook dat ik door de full-time zorg voor mijn kinderen ik voor andere dingen minder tijd zal krijgen. Het is niet anders...tis zoals Willy Alberti ooit zong: "Niemand laat zijn eigen kind alleen".

Nu ik toch aan het tikken ben kan ik ook de training van vandaag posten ;)

Heavy Bench Press Day bij Leon Smeets.

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130 en 3x3x160kg.

Close Grip:
5x5x120kg.

Front Barbell Raise:
10x20, 10x25 & 10x30kg

Comment:
Ik ben "iets" afgevallen..als ik de riem omdeed kwam de gesp de laatste tijd met pijn en moeite in het laatste gaatje..nu in het één-na-laatste gaatje...scheelt 2 cm omvang.
Die 3x3x160 is een test...zolang ik die kan blijven drukken ben ik tevreden.

Laatst bewerkt:
Go with the flow René.
Als je zin hebt en tijd, kun je toch gewoon even je ding doen hier. ;)
Die jongens laten je gerust nog wel wat tijd voor jezelf hoor. ;)
Ik ben er van overtuigd dat we je nog niet kwijt zijn.
Welkom terug rené! :D

Misschien iets minder tijd voor jezelf maar des te meer "Quality Time" met je zonen en wat is dan belangrijker. Trouwens het is zoals John al zegt ze zullen echt niet al jou tijd in beslag nemen. Er zal genoeg tijd overblijven voor jou hobby. Ik weet niet hoeveel abbo's je natuurlijk op DBB forum hebt en moet je daar misschien ietwat "inkrimpen". Ik kan me best voorstellen dat bv 50 abbo's :eek:heel wat tijd in beslag neemt en om maar iedereen tot vriend te houden elk log alle post bij te houden en dan ook nog eens te reageren.

Hoofd omhoog borst vooruit en pak de koe bij de horens. Kan me voorstellen dat het op dit moment allemaal ietwat veel hooi op de vork is maar je moet effe door een zure appel heen bijten. Het idee alleen al van een prachtige toekomst met je zonen en vriendin zullen al deze ellende die je nu hebt, verdwijnen als sneeuw voor de zon.

;)

Forum moe of niet, dit heb ik nog "even" voor je gemaakt. ;)

• #7.955
Forum moe of niet, dit heb ik nog "even" voor je gemaakt. ;)

O.K...thnx! :)
Je bent een echte 5/3/1-kenner ;)

Bestaat er geen 5/3/1 versie voor benchpressers?
Want ik kan me niet voorstellen dat iemand die progressie met banken wil boeken dat bereikt met slechts éénmaal per week banken, toch?
Het werken met 5-jes en 3-jes en heavy singles klinkt overigens bekend uit de oren vanuit een andere hoek dan J.M.
Denk dat Jim bestaande, praktische en solide powerliftschema's (werken met met sets en reps waar het getal 1, 3 en 5 centraal staat en vooral de nadruk ligt op compounds) wiens effectiviteit al vele decennia bewezen in een "nieuw jasje" heeft gestopt. Het zal dus wel een effectief schema zijn denk ik.

Het wachten is inderdaad op iemand die eens met iets nieuws komt waar we echt hard op gaan René. ;)

Wie zegt dat jij het 5/3/1 schema niet kan gebruiken voor het bankdrukken, en dat 2-3x/week kan doen..? :dunno:
Dan moet je het niet meer "Wendler 5/3/1" noemen natuurlijk, maar het is best te doen hoor.
Ik doe dat wel eens. :D

Ik ben het wel eens met René. Ik vind t allemaal reuze interessant, en ik vind die Jim Wendler ook een topgozer, kan erg lachen om zijn uitspraken, en hij heeft er natuurlijk zeer veel verstand van. Maar ik ben niet zo overtuigd van de authenticiteit van zijn ideeen. Iedereen, maar dan ook iedereen, met een klein beetje verstand van wat voor powertraining dan ook (powerlifting, bankdrukken, etc) weet dat je zware sets met weinig reps moet maken om echt sterker te worden.
Natuurlijk heeft ie er een mooi verhaal om heen gehangen, en staan er best wat nuttige dingen in dat boek van hem, maar het heeft nergens echt deuren voor me geopend, zal ik maar zeggen. Ik vind t vaak een beetje geldklopperij van iemand die een verhaal vertelt wat iedereen met wat gezond verstand, ook zelf al had bedacht.

Ik ben het met je laatste stelling niet helemaal eens, want dan is er wel heel veel geldklopperij en overbodig imo.
Ik denk dat Jim de eerste zal zijn om te zeggen dat hij niks nieuws brengt.
Het is ook een overduidelijk aan de hand van bepaalde (Russische veelal) studies ontwikkeld systeem, het 5/3/1
Wat het wel doet is mensen een soort van leidraad, of houvast geven hoe te trainen en met wat voor soort gewichten bijvoorbeeld.
En het heeft een simpele periodisatie in zich die ook niet slecht is voor veel mensen.
Zo was ik zelf altijd een wedstrijd tegen mezelf aan het doen als ik trainde.
Altijd maar tot het gaatje en zo zwaar als mogelijk...
Later bleek dat dit niet helemaal de bedoeling was/is, en zelfs niet wenselijk...
Met "onze" ervaring moet je zelf in staat zijn op de juiste manier te trainen eigenlijk, maar dan nog vind ik het wel een goed systeem om van uit te gaan.

Ik denk dat Jim de eerste zal zijn om te zeggen dat hij niks nieuws brengt.

Nu ja, dat is dus precies wat ik bedoel. Niks meer en niks minder. Het is gewoon een goed programma, dat zeker. Maar het heeft mij nooit nieuwe dingen kunnen leren.
Sorry René, voor het kapen van je log.

René is gestopt, heeft geen log meer. :D

Terug
Naar boven