Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

als er iemand niet tevreden is dan ben ik het wel renee ! zat er echt niet lekker in vandaag :( maar geen gebitch next time bether Jeffrey verdiend eerste vandaag !

• Topic Starter Topic Starter
als er iemand niet tevreden is dan ben ik het wel renee ! zat er echt niet lekker in vandaag :( maar geen gebitch next time bether Jeffrey verdiend eerste vandaag !

Jij had gewoon pech dat je al veel power had verloren doordat die eerste beurt op niets uitliep...waarbij overigens niemand in staat bleek die truck weg te trekken...zat zeker vast in een kuil of whatever.
Toen ik zag dat die truck niet van de plaats kwam zonk mij eerlijk gezegd ook al de moed in de schoenen hahaha...
En Jeffrey heeft het zeker goed gedaan...jullie weten je wel goed kwaad te maken, dat wil bij mij niet zo snel lukken ;)

gewoon denken dat je vriendin klappen krijgt van mensen die je niet moed en tadaa there's the anger :fire:

Beste EmileV,het kan me wel degelijk iets schelen, maar kan het zijn dat je over bepaalde dingen heen leest?
Ik heb in het verleden al eens 3x per week gebankdrukt...b.v. maandag volume 5x5, woensdag b.v. recovery (speedreps)8x3 met 60% en vrijdag intensity 3x3. Ik ging daar stuk op...mijn lichaam heeft helaas vrij lang nodig om te herstellen...ik kreeg juist daarvan de "pijntjes" hier en daar. En dat zal waarschijnlijk dan toch met de leeftijd samen hangen.

Speedreps (dynamic effort) is heeeeeeel wat anders dan recovery. Herhalingen maken met de intentie zo snel mogelijk te drukken (en daar beter in te worden) vraagt wel degelijk wat van je lichaam. Het doel achter "recovery" is om je herstel te bevorderen dus pak je het zo aan dat dit ook daadwerkelijk het geval is. Er is dus geen sprake van wat voor effort dan ook. Wat ik me herinner doe je voor dit doel pushups op offdagen? Dan druk je dus 2/3e lichaamsgewicht, in jouw geval rond de 100kg. Over effort gesproken:D

Weet je EmileV...ik word hier heel erg moe van...en heb eigenlijk ook geen zin om me te "rechtvaardigen" of hoe je het ook wilt noemen.
Ik respecteer je kennis die je toch wel hebt maar
jij bent 20 jaar jong en blijkbaar kun jij of wil jij je gewoon niet voorstellen dat het lichaam met 40 jaar anders reageerd dan met 20!
Maar waar maak ik me druk om...je komt er nog wel achter...dat komt wel goed...eens kijken of jij überhaupt over 20 jaar nog krachtsport doet en dan beste EmileV, weet ik zeker dat je anders piept!

Als je het niet erg vind wil ik het hierbij verder laten, O.K. :)?

Wat een onzin. Heb er genoeg tijd aan verspild. Als jij lekker in je waas wilt blijven, ga je gang.

Wat een onzin. Heb er genoeg tijd aan verspild. Als jij lekker in je waas wilt blijven, ga je gang.

Emile je hebt je punt al gemaakt. Je denkt over (theoretische) kennis te beschikken, nu nog de praktijk. Zolang jij nog geen 215kg benched geef ik Huggybear gelijk. Want zo werkt dat nu éénmaal in de krachtsport. De sterkste heeft gelijk.

Constructieve kritiek is goed, maar blijf respectvol. Het is idd een hele prestatie om op die leeftijd (al is 40 nog best jong hoor ;) ) nog lekker in de top mee te draaien. Het is jou jeugdelijke, tikkeltje puberale arrogantie, dat voorkomt dat jij dit wilt zien. Komt later wel, als je door schade en schande dus echt wat wijzer bent geworden. :p

Laatst bewerkt:
jullie weten je wel goed kwaad te maken, dat wil bij mij niet zo snel lukken ;)

Had het maar gezegd... Maar ja, als we je vandaag net zo opgefokt :splat:kregen als op het NK bench, zou je wellicht de eerste persoon zijn geweest die de geschiedenis boeken inging met een procesverbaal voor een snelheidsovertreding tijdens het vrachtwagentrekken. In molenberg zijn de snelheidscontroles namelijk nogal streng....:D

Emile je hebt je punt al gemaakt. Je denkt over (theoretische) kennis te beschikken, nu nog de praktijk. Zolang jij nog geen 215kg benched geef ik Huggybear gelijk. Want zo werkt dat nu éénmaal in de krachtsport. De sterkste heeft gelijk.

Constructieve kritiek is goed, maar blijf respectvol. Het is idd een hele prestatie om op die leeftijd (al is 40 nog best jong hoor ;) ) nog lekker in de top mee te draaien. Het is jou jeugdelijke, tikkeltje puberale arrogantie, dat voorkomt dat jij dit wilt zien. Komt later wel, als je door schade en schande dus echt wat wijzer bent geworden. :p

:thumbs:

Had het maar gezegd... Maar ja, als we je vandaag net zo opgefokt :splat:kregen als op het NK bench, zou je wellicht de eerste persoon zijn geweest die de geschiedenis boeken inging met een procesverbaal voor een snelheidsovertreding tijdens het vrachtwagentrekken. In molenberg zijn de snelheidscontroles namelijk nogal streng....:D

:roflol:...ja...dat is het nadeel als ik aan iets meedoe "just for fun" dan kan ik me niet "opfokken"...maar heb er wel van geleerd...als de truck eenmaal goed rolt toch wat grotere stappen zetten èn dichter bij de grond blijven om optimaal van mijn BDW gebruik te kunnen maken.
Maar ik maak me verder geen illusies...zolang jongens als Jarno Hams, Alex Moonen, Raymond Merx, Kelvin de Ruiter en Sarko Alberts om maar enkele voorbeelden te noemen meedoen zie ik me zelf niet hoog eindigen.
Ik doe ook aan het NK op 9 augustus in Brunssum mee omdat (als dat lukt) het gewoon mooi in mijn "Curriculum Vitae" staat dat ik een Truck van bijna 40 kan trekken.

Wellicht dat ook andere jongens hier op dit forum wel willen mee doen...ik denk b.v. aan Maikel Bagerman...die gewoon pech heeft gehad tijdens de kwalificatiewedstrijden voor de Sterkste Man van NL of wellicht Gijs Boeijen?
Er is overigens ook een -100kg klasse...dus ook kansen genoeg voor de lichtere jongens...die tijdens het LK duidelijk hebben bewezen niet onder te doen voor de zwaardere jongens!

Dus ik moet mijn bek houden zolang ik nog niet de 215 bench? Met alle respect: daar heb ik dus een hekel aan. Onzin eerste klasse.

Verder: in principe praat ik Loui Simmons/Dave Tate en in principe elke andere PL coach na die voornamelijk werken met ervaren powerlifters. Als jij dus niet alleen mij ongelijk wilt geven maar ook de mensen die voor de sterkste PL'ers ter wereld hebben gezorgd.. Doe maar.

Ik vind het jammer dat jullie nauwelijks inhoudelijk op mijn verhaal in gaan maar wel mijn kritiek af doen als 'puberaal' en 'zolang je nog niet hetzelfde als mij doet heb je ongelijk'. Dat is jammer. Erg jammer.

Dus ik moet mijn bek houden zolang ik nog niet de 215 bench? Met alle respect: daar heb ik dus een hekel aan. Onzin eerste klasse.

Verder: in principe praat ik Loui Simmons/Dave Tate en in principe elke andere PL coach na die voornamelijk werken met ervaren powerlifters. Als jij dus niet alleen mij ongelijk wilt geven maar ook de mensen die voor de sterkste PL'ers ter wereld hebben gezorgd.. Doe maar.

Ik vind het jammer dat jullie nauwelijks inhoudelijk op mijn verhaal in gaan maar wel mijn kritiek af doen als 'puberaal' en 'zolang je nog niet hetzelfde als mij doet heb je ongelijk'. Dat is jammer. Erg jammer.
Lol :roflol:
Je bent gewoon een sterkere, grotere versie van mij :roflol:

Ik vind niet dat je zelf de beste bankdrukker ter wereld moet zijn om "iets" te mogen zeggen, daarin geef ik je wel gelijk, maar als je wilt dat mensen serieus met je in gesprek gaan moet je ze niet eerst zo tegen de haren in strijken als jij soms doet, Emile.

En wat betreft "mensen napraten"...
Er zijn zo veel verschillende "systemen" die door goede bankdrukkers en trainers worden gehanteerd, dat "jullie" het er misschien wel nooit over eens worden wat de beste manier is om te trainen.

Ik heb laatst iets gelezen over het 3x3 systeem waarin volgens mij helemaal geen plaats is voor assistance oefeningen, en waarin je alleen de 3 lifts 3x/week doet...

Misschien ben jij wel gewoon zo'n vent die heel wat kennis heeft, vakkundig is, of zal worden, maar niet zo goed met mensen om kan gaan... ;)
Alhoewel sommigen melden dat je "in het echt" wel mee valt! :D

Ik vind niet dat je zelf de beste bankdrukker ter wereld moet zijn om "iets" te mogen zeggen, daarin geef ik je wel gelijk, maar als je wilt dat mensen serieus met je in gesprek gaan moet je ze niet eerst zo tegen de haren in strijken als jij soms doet, Emile.

En wat betreft "mensen napraten"...
Er zijn zo veel verschillende "systemen" die door goede bankdrukkers en trainers worden gehanteerd, dat "jullie" het er misschien wel nooit over eens worden wat de beste manier is om te trainen.

Ik heb laatst iets gelezen over het 3x3 systeem waarin volgens mij helemaal geen plaats is voor assistance oefeningen, en waarin je alleen de 3 lifts 3x/week doet...

Misschien ben jij wel gewoon zo'n vent die heel wat kennis heeft, vakkundig is, of zal worden, maar niet zo goed met mensen om kan gaan... ;)
Alhoewel sommigen melden dat je "in het echt" wel mee valt! :D

Ik ben ook normaal, ik ben op het internet gewoon straightforward. Voor poezelige omlijstingen en lieve woordjes kan je naar http://www.penny.nl/penny_forum/index.php

ps. Dat jij 'iets' gelezen hebt over een trainingschema A/B/C betekent nog niet dat het werkt voor Huggy, of voor een andere senior/master mega ervaren powerlifter? Ik heb sterke redenen om aan te nemen dat de dingen die ik heb aangegeven werken voor Huggy.

Ik ben ook normaal, ik ben op het internet gewoon straightforward. Voor poezelige omlijstingen en lieve woordjes kan je naar http://www.penny.nl/penny_forum/index.php

ps. Dat jij 'iets' gelezen hebt over een trainingschema A/B/C betekent nog niet dat het werkt voor Huggy, of voor een andere senior/master mega ervaren powerlifter? Ik heb sterke redenen om aan te nemen dat de dingen die ik heb aangegeven werken voor Huggy.
Ik had al begrepen dat jij "er geen doekjes om windt" en dat je het eigenlijk wel goed bedoelt.
Ik heb jaren met zo'n vent samengewerkt vandaar...
Nou was ik ook de enige op het werk waar hij mee kon werken, omdat ik "het tenminste ook recht voor z'n raap zei, als iets me niet aanstond" volgens zijn zeggen.
Maar juist op het internet kun je soms beter wat voorzichtiger je woorden formuleren, dat is een stuk gezelliger en meestal productiever volgens mij.
Al wordt je soms ook gewoon genegeerd (door gasten zoals jij bijv.) omdat je niet hard genoeg schreeuwt in je berichten...

Dat jij het beste met Huggy voorhad bewijst eens te meer dat het wat beter formuleren van je zinnen waardevoller was geweest.
Misschien dat Huggy alsnog wel aan het denken is geslagen over zijn manier van trainen, en je hem een richting hebt gewezen waar hij wat aan heeft.
Maar het had een hoop berichten en ergernis kunnen schelen als je wat positiever was begonnen...
Huggy kennende is hij altijd op zoek naar betere manieren en tips om te verbeteren.
Maar ik ben het helemaal met hem eens dat je op je 40ste niet meer het herstellingsvermogen hebt dat je ooit had op je 20ste en je zelfs je 30ste...
Ik merk dat zelf ook heel goed, dus vandaar...
Sommige mensen zullen daar trouwens helemaal geen last van hebben, maar dat zegt natuurlijk niets over "ons"...

Ik zie jou en Huggy nog wel vrienden worden! ;)

Ik had al begrepen dat jij "er geen doekjes om windt" en dat je het eigenlijk wel goed bedoelt.
Ik heb jaren met zo'n vent samengewerkt vandaar...
Nou was ik ook de enige op het werk waar hij mee kon werken, omdat ik "het tenminste ook recht voor z'n raap zei, als iets me niet aanstond" volgens zijn zeggen.
Maar juist op het internet kun je soms beter wat voorzichtiger je woorden formuleren, dat is een stuk gezelliger en meestal productiever volgens mij.
Al wordt je soms ook gewoon genegeerd (door gasten zoals jij bijv.) omdat je niet hard genoeg schreeuwt in je berichten...

Dat jij het beste met Huggy voorhad bewijst eens te meer dat het wat beter formuleren van je zinnen waardevoller was geweest.
Misschien dat Huggy alsnog wel aan het denken is geslagen over zijn manier van trainen, en je hem een richting hebt gewezen waar hij wat aan heeft.
Maar het had een hoop berichten en ergernis kunnen schelen als je wat positiever was begonnen...
Huggy kennende is hij altijd op zoek naar betere manieren en tips om te verbeteren.
Maar ik ben het helemaal met hem eens dat je op je 40ste niet meer het herstellingsvermogen hebt dat je ooit had op je 20ste en je zelfs je 30ste...
Ik merk dat zelf ook heel goed, dus vandaar...
Sommige mensen zullen daar trouwens helemaal geen last van hebben, maar dat zegt natuurlijk niets over "ons"...

Ik zie jou en Huggy nog wel vrienden worden! ;)

Hold your horses.

Dat hele 'herstellingsvermogen' verhaal snap ik. Maar alleen al het feit dat jij dat noemt betekent voor mij dat je mijn verhaal niet snapt.

Powerlifting Noobs, lees dit
Training Methods

Bench Press

3x3 Bench Press

Hummer bedoelde je deze trainingsmethode?...waarbij je 3x per week doet bankdrukken...en dan met wide - medium - close grip afwisseld en verder helemaal geen assistance doet!
Waarbij dan ook nog onderscheid gemaakt word tussen een volume en een competitiefase.
Ook deze methode zal beslist voor bepaalde personen werken, waarom niet? En ook Westsite-Barbell, Metal Militia en whatever zal wel werken...maar je moet zelf ondervinden wat het beste werkt.
Ik vind persoonlijk dat de schema's van Bill Starr goed werken...waarbij het getal 3 en 5 centraal staan...3-5 excersises, 3-5 sets, 3-5 reps, 3-5 min. pauze enz. Het zijn "klassieke" methoden...die echter nog lang niet "verjaard" zijn...ik blijf voorstander met het trainen van submaximale gewichten!

Ik weet wel dat EmileV het opzich goed bedoelt...en ik ben ook niet op mijn tenen getrapt...ik trek het me in bepaalde mate zelfs aan...en hij heeft in bepaalde opzichten geen ongelijk. En EmileV en ik zijn al "vrienden", toch? Ik heb namelijk gezien dat EmileV me nog niet bij zijn forumvrienden heeft verwijderd ;)

Nu weer genoeg geluld...ik was vandaag ook nog gaan trainen.
Voelde me niet echt superfit en ben ook wat aan het snotteren...gisteren behoorlijk nat geworden door een combinatie van zweet en vooral regen. Eerlijk gezegd twijfelde ik of ik wel überhaupt zou gaan trainen...mja...met in bed blijven liggen boek je ook geen progressie, toch?

Benchpress:
Ik had me voorgenomen om setjes met 3 reps te doen (ja, ik trek me toch wel een beetje de woordjes van Emile aan, door eens wat zwaarder te gaan ;))...helaas is het bij een voornemen gebleven :o
20x20, 2x10x70, 5x100, 3x130, 3x150, 2x170 (moesten er 3 zijn:mad:)...2x165 (moesten er ook 3 zijn :mad:) en 3x160...pfff...het zat niet mee vandaag...wellicht toch nog de naweeën van gisteren?

Pendlay barbell row:
20x20, 8x70, 8x80, 8x90 en 8x100.

Shoulder (machine) press:
10x70, 2x10x100 en 1x5x100...ik had vandaag echt last van "pudding" in mijn armen...zucht :o.

Standing Calf raises:
Waarom deze oefening?...welnu ik heb - zoals inmiddels bekend zal zijn - de intentie om mee te doen aan het NK vrachtwagentrekken en de kuiten hebben het toch wel zwaar te verduren daarbij...ik wil deze trainen om het verzuren tegen te gaan.
4x25x50kg...jongens ik dacht dat mijn kuitjes in brand stonden...pfff...dit is huggy echt niet gewend ;)
Ik weet eigenlijk niet of er goede oefeningen voor vrachtwagentrekken zijn...je zou zeggen KB...maar als ik een man als Fouad Hsani die heel sterk met KB is (hij maakte liefst 30 reps met 180kg bij de "sterkste krachtsporters") heeft altijd heel veel moeite met vrachtwagentrekken.
Als er mensen nog tips hebben, hoor ik het graag!

standed calf raises for the win !

Beste HB,

Met de Calfraise, moet je echt snel het gewicht gaan verhogen en 3x pw uitvoeren.
om sterke kuiten te krijgen moet je ze hard aanpakken, ze zijn al heel wat gewent,
ze dragen al jaren je bw met elke beweging, die erbij komt.

misschien kun je wat info uit onderstaande link halen.

http://www.giantpt.com/Training/GIANT_Training_Grote_kuiten_harde_training.htm
:)

Thnx voor de tip...ik had er nog niet aan gedacht dat die arme kuitjes mijn zwaar BDW inderdaad al heel wat jaren moeten trotseren...ik was namelijk met 16 jaar zelfs ruim 10kg zwaarder (150kg) dan momenteel :o

Ik heb al eens vaker op de site van giant gekeken...het is een nuttige site met goede tips! Zo lijkt me Leg presses toe presses wel iets...een soort omgedraaide calf raises op de leg press. Je kunt dan veel meer gewicht gebruiken dan bij een calf raises machine.

Welke gewichten adviseer je en hoeveel sets/reps? En hou er a.u.b. rekening mee dat ik een beginneling ben wat gericht kuitspiertraining betreft.

standed calf raises for the win !

Yep..na het fiasco van gisteren (ik was gewoon veel te traag :o) wil ik op het NK een betere tijd neerzetten. Ik ben ook van plan om regelmatig aan een truck te gaan trekken...bij de loods van Maurice Hellebrand schijnt dat mogelijk te zijn...daar wordt vaker getraind door Maurice, Alex en Raymond (Merx).

Terug
Naar boven