XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.181
Mediumtraining Haeflandsport.

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110, 5x135 & 5x5x140kg :)

Latt Pull Down: 10x10x75kg

Comment:
Ik ben erg blij met die 5x5x140, onder de huidige omstandigheden voelt dat aan als een pr ;) (en dan maar niet denken aan het feit dat ik ooit 5x5x160kg heb gedrukt :treuren:, maar ik had toen bijna ook een BDW van 160kg :o). Hoop dat ik voetje voor voetje weer omhoog zal krabbelen.
Heb er vertrouwen in dat het wel weer redelijk goed zal komen. Het heeft effies zijn tijd nodig.

Gaat lekker. Doe je nu je benches alllemaal touch and go of doe je ze ook nog wel eens gepauzeerd?

Gaat goed René. Nog concrete doelen voor komend seizoen?

• #8.184
Gaat lekker. Doe je nu je benches alllemaal touch and go of doe je ze ook nog wel eens gepauzeerd?

Thnx! Altijd effies het gewicht stil leggen op de bost, vind ik zelf toch wel het fijnste, zeker geen stuiterbeurten of iets dergelijks ;) En jij beterschap, hé!

---------- Post toegevoegd Tue 4 Oct 2011 om 10:40 ----------

Gaat goed René. Nog concrete doelen voor komend seizoen?

Thnx maar goed is overdreven, het gaat enigzins redelijk, de degeneratie lijkt te zijn gestopt (gelukkig maar). Concrete doelen? Pfffff...ik zal eind deze maand beginnen met in shirt trainen (waarschijnlijk een maat kleiner) en aan de hand daarvan zal ik hopenlijk kunnen inschatten waar mijn max zal liggen. Ik zou blij zijn als ik in november 225kg kan drukken (in shirt) en dan hopenlijk verder in het seizoen weer op 230+ uitkom...we zullen zien :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
  • #8.185
Medium Benchpresstraining Haeflandsport

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg

Latt Pull Down: 15x60 & 6x10x75kg

Comment: 5x5x140kg koste wat meer moeite dan maandag, maar heb de indruk dat dit er weer goed in zit.

Maikel was ook weer van de partij, met een gebroken voet kun je immers nog altijd bankdrukken, toch? ;)
Hij heeft twee weken niet getraind...en zijn benen niet gebruikt...maar hij drukte meer dan voor het ongeluk...eerst was zijn repout 20x20 en nu 30x20! Reden? Door te lopen met krukken heeft hij blijkbaar zijn triceps goed getraind. Hetgeen weer eens bewijsd dat niet legdrive, maar kracht in je bovenlichaam bepalend is voor progressie bij het benchen ;)

Hahaha, rakel het benen voor bankdrukken debat maar weer eens op René. ;)
Je wordt weer rustig aan sterker dus. :thumb:
Gaat goed met die jongen van je.
Tijd om te verzwaren René. ;)

Mooi om te zien dat je weer stevig op weg bent, abo op dit logje :thumb:

dus als ik zou stoppen met kniebuigen zou ik eindelijk eens fatsoenlijk kunnen bankdrukken, hmmms ben benieuwd:D

maare effe ontopic Huggy hoe lang heeft je zoon loopgids voor.
enne 230+ druk je echt wel waarschijnlijk in november alweer wanneer is de bankdrukcomp eigenlijk

• #8.189

Sterker worden wil ik het niet echt noemen...de degeneratie is gestopt ;)

Ja, ik denk dat Maikel wel iets mag verzwaren gaan...hij zet wel door, ondanks zijn gebroken pootje en dat mag ik wel.

---------- Post toegevoegd Sat 8 Oct 2011 om 20:18 ----------

Mooi om te zien dat je weer stevig op weg bent, abo op dit logje :thumb:

Welkom Silentio!
Mijn log is niet zo interessant...veel van hetzelfde :o

---------- Post toegevoegd Sat 8 Oct 2011 om 20:23 ----------

dus als ik zou stoppen met kniebuigen zou ik eindelijk eens fatsoenlijk kunnen bankdrukken, hmmms ben benieuwd:D

maare effe ontopic Huggy hoe lang heeft je zoon loopgids voor.
enne 230+ druk je echt wel waarschijnlijk in november alweer wanneer is de bankdrukcomp eigenlijk

:roflol: Maar dan moet je wel met krukken gaan lopen! ;)

Ik had gehoop dat hij donderdag loopgips had gekregen, maar hij moet nog 2 weken wachten totdat hij zijn voet weer mag gaan belasten...en over 3 weken zou het gips dan wellicht weer ervan af mogen.

20 november en 22 januari is de BDcompetitie

Niet zo bescheiden René, het is altijd leuk hier even te snuffelen.

• #8.191
Heavy Bench Press Training (bij Leon Smeets).

Bench Press RAW: 20x20, 2x10x70, 5x110 & 5x5x140
SHIRT: 2x5x170kg & 1x185kg.
Latt Pull Down: 6x8x70kg.

Comment: Het was alweer paar weken geleden dat ik bij Leon was geweest…Leon was nauw betrokken bij het WEC en was als coach meegegaan naar het WK PL voor masters in Canada. Volgens mij heeft hij op Australië na inmiddels in alle werelddelen een voet gezet (als coach kom je nog eens ergens ;)).

Die 5x5x140 ging best wel lekker :), daarna het benchshirt aangetrokken, het is een nieuw shirt (een maat kleiner) en ik heb het nog niet eerder gebruikt. Ik kwam met 185kg op mijn borst en dat heb ik nog niet eerder meegemaakt…met een maat groter kwam ik toen ik bijna 160kg woog nog niet met 215kg op mijn borst. Het zit dus in principe vrij ruim…volgende week maat 54 maar eens proberen (gelukkig heb ik 3 verschillende maten). Op zich weer een hele uitdaging, want in maat 58 drukte ik op zich best wel goed…het is nu weer zoeken welke maat het precies gaat worden en vervolgens uit dat shirt het maximale weten te halen…vrees dat het effies zijn tijd nodig zal hebben en denk dat ik dit kalenderjaar niet al te veel mag verwachten :(.

Dan ben je toch redelijk wat massa kwijt René!
Dat word weer investeren in andere shirts als je zo door blijft gaan met je "cut" :roflol:
Sterk, die 5x5x140 :D

• #8.193
Training vrijdag 14.10.2011 (haeflandsport).

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg

Latt Pull Down:
6x10x75kg

Comment:
Op vrijdag "lijkt" het net alsof 140kg zwaarder aanvoelt dan op maandag ;) Vanavond weer "experimenteren" met het benchshirt :rolleyes:

Zwaar, die 5x5x140. ;)

• #8.195

Afgelopen vrijdag wel, gisteren ging het wel lekker :)
By the way, hoe gaat het met je blessure?

Heavy Bench Press Training bij Leon Smeets.

Bench Press:
RAW: 20x20, 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg
SHIRT: 5x170 (8cm), 3x185 (8cm), 3x200 (6cm) & 3x200kg (6cm)

Latt Pull Down: Tussen de rawsetjes door met setjes van 10 reps en 70kg.

Comment:
5x5x140kg ging gisteren vrij easy en ik merk dat ik weer in een opwaartse spiraal zit :)...het gaat alleen allemaal niet zo snel als ik had gehoopt.
Gisteren gedrukt in een benchshirt maat 54 (voorheen 58)...dit shirt zit lekker op spanning en ik kom niet met 200kg op mijn borst.
3x200kg liet zich goed doen, maar ik vrees dat ik nog ver van de 235+ af zit. Ik ben geen pessimist, maar wel een realist en de doelstelling voor dit seizoen zal naar beneden bijgesteld moeten worden (helaas) :o. Ik denk dat ik tevreden mag zijn als ik dit seizoen weer op een 225kg zal uitkomen.
Alles wat meer is, is natuurlijk mooi meegenomen ;)

Nee man!
Straks ga je door je spiergeheugen en meer te eten weer heel snel sterker worden man.
Ben jij gek..?
Opgeven voor je begonnen bent...
De eerste wedstrijd mag je nog een beetje wennen, daarna is het weer knallen geblazen potdomme! :thumb:

• #8.197
Nee man!
Straks ga je door je spiergeheugen en meer te eten weer heel snel sterker worden man.
Ben jij gek..?
Opgeven voor je begonnen bent...
De eerste wedstrijd mag je nog een beetje wennen, daarna is het weer knallen geblazen potdomme! :thumb:

We zullen zien, meer eten zou ook beslist weer een toename van mijn BDW betekenen dat met momenteel zo'n 140kg ook niet bepaald aan de "lichte kant" is ;)

Vrijdag 21-10-11 medium bench press training (haeflandsport).

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg

Latt Pull Down:
6x10x75kg

Comment:
Heerlijke training...die 5x5x140kg voelt momenteel zelfs "vrij licht" aan hetgeen laat zien dat ik weer in een opwaartse spiraal zit :).
Maandag weer stoeien met het benchshirt ;)
Prettig weekend allen!

spieren hebben geheugen huggy, komt helemaal goed hoe je doel maar op 235. succes ermee

• #8.199
spieren hebben geheugen huggy, komt helemaal goed hoe je doel maar op 235. succes ermee

Laten we het hopen Pjotr ;)

Heavy Bench Press Training bij Leon Smeets

Bench Press:
RAW: 20x20, 2x10x70, 5x110 & 3x5x140kg
SHIRT: 5x170 (8cm), 3x190(4cm), 1x200, 1x205 & 1x210kg :)

Close Grip Bench Press: 3x5x120kg

Latt Pull Down: na ieder (raw)press setjes 10 reps met 70kg.

Comment:
Lekkere training...200 en 205 waren pittige beurten, en 210 was een "raketbeurt"...Leon had nog eens goed aan het shirt getrokken en de halter viel perfect. Dat is waar het omgaat in bij in een benchshirt omgaat...het shirt moet goed zitten en de halter moet perfect "vallen"...dan weet je ook genoeg kilo's eruit te halen. Als een shirt daarentegen niet goed zit of de halter niet goed terecht komt op je borst zul je niet het optimale uit je shirt weten te halen, het is niet zoals bij een rawbeurt waar je veel meer kunt corrigeren, omdat je immers met gewichten bezig die je raw meestal niet drukt.

Maikel had vandaag mee willen gaan naar Leon, maar heeft nu pech met zijn andere voet, vandaag moest hij onder het "mes" en kreeg hij aan zijn linkervoet bij de dikke teen een deel van het nagelbed verwijderd...de ene voet in het gips, de andere in het verband...schiet lekker op zo :rolleyes:

Die jongen ziet wel af de laatste tijd...

Gaat weer al lekker René.

Terug
Naar boven