MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Laatste training voor de rawbankdrukwedstrijd :rolleyes:

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 3x150, 1x165, 1x170 & 5x130.

Rows & Pulldowns like usual.

Comment:
170kg was een pittige beurt, maar ik heb dit gewicht nu weer paar keer gedrukt en dat komt (hopenlijk) wel goed.
Veel meer zal er vrees ik momenteel niet inzitten :o
Het is helaas niet anders.

Maikel was ook weer mee en heeft er nog altijd zin in :)
Laat hem altijd 9 setjes van 10 reps met gewichten tussen 20-25kg drukken en 1 setje als repout...gisteren wist hij 20 reps met 20kg te maken...het gaat dus vrij aardig met de huidige gewichten.
Komt goed met jou man op de wedstrijd!
Beetje vertrouwen erin hebben;)

Je laat die jongen dus een soort van "full throttle 5/3/1x2" doen eigenlijk. ;)
Jammer dat je niet wat harder terug komt René.
Nou ja, misschien verras je ons nog wel zondag..?
Ik heb er nog goede hoop op.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.163
Je laat die jongen dus een soort van "full throttle 5/3/1x2" doen eigenlijk. ;)
Jammer dat je niet wat harder terug komt René.
Nou ja, misschien verras je ons nog wel zondag..?
Ik heb er nog goede hoop op.

Het lijkt eerder op het GVT (German Volume Training) ;) 10x10...ideaal om een goede basis mee op te bouwen en met gewichten waar je 10 reps mee aankunt is het risico op blessures vrijwel te verwaarlozen...5x5 vind ik in dit stadium en bij zijn leeftijd van 12 jaar niet geschikt.

Wat mezelf betreft...het valt inderdaad tegen Hummer...degeneratie gaat helaas beduidend sneller dan progressie :(...ik word ook een jaartje ouder en merk gewoon dat vrijwel alles "langzamer" gaat ;)
Maar we blijven gewoon doorbuffelen, komt goed man!
Anders vragen we effies of ze snel extra voor ons tweetjes een masterclass bij de rawwedstrijd willen creeëren, vallen we alsnog in de prijzen ;) Maar ik heb begrepen dat je wellicht niet mee kunt/wilt doen? ???

---------- Post toegevoegd Wed 21 Sep 2011 om 15:44 ----------

Komt goed met jou man op de wedstrijd!
Beetje vertrouwen erin hebben;)

Tuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk komt het (ooit wel weer) goed...ik ga voor 10kg minder dan het gewicht waar ik vorig jaar nog 1e werd in mijn klasse ;)

Ik ga er alles aan doen om er wel bij te zijn, en als het aan mij ligt ook mee te doen.

je zoon gaat ook een sterke beer worden!

leer je 'm ook meteen squat techniek? is wel makkelijk voor als hij echt gaat squaten dat de techniek erin gebrand is :)

leer je 'm ook meteen squat techniek? is wel makkelijk voor als hij echt gaat squaten dat de techniek erin gebrand is :)

ik begon ook op mn 12e met squattechniek haha.
welliswaar met houten schijven aan een bezemsteel maar toch.:D

de techniek kan er maar inzitten.;)

• #8.167

Ik heb hem al eens voorzichtig laten squatten maar voor iedere beginner is het moeilijk om balans te houden...ik zal hem voor het SQ & DL een keer meenemen naar Leon Smeets. Leon heeft daar een heel goede kijk op.
Bankdrukken weet ik inmiddels wel hoe het (niet) moet, ook al heb ik zelf niet zo'n geweldige techniek.
Ik zou overigens wel eens de vraag kunnen krijgen waarom ik niet (meer) doe squatten :o
Heb het van de week nog eens "geprobeerd"...ik heb gewoon het probleem dat ik absoluut niet op diepte kom, zonder mijn lies in te scheuren ;).
SQ en DL ga ik mezelf niet meer aandoen ik vrees dat als ik dat met gewichten zou willen doen die voor mij acceptabel zijn ik binnen de korste keren in de lappenmand lig en daar heb ik geen behoefte aan...ik doe gewoon wat ik leuk vind, het is immers maar een hobby!

---------- Post toegevoegd Fri 23 Sep 2011 om 12:21 ----------

Juist..jong geleerd = oud gedaan!

Ik heb hem al eens voorzichtig laten squatten maar voor iedere beginner is het moeilijk om balans te houden...ik zal hem voor het SQ & DL een keer meenemen naar Leon Smeets. Leon heeft daar een heel goede kijk op.
Bankdrukken weet ik inmiddels wel hoe het (niet) moet, ook al heb ik zelf niet zo'n geweldige techniek.
Ik zou overigens wel eens de vraag kunnen krijgen waarom ik niet (meer) doe squatten :o
Heb het van de week nog eens "geprobeerd"...ik heb gewoon het probleem dat ik absoluut niet op diepte kom, zonder mijn lies in te scheuren ;).
SQ en DL ga ik mezelf niet meer aandoen ik vrees dat als ik dat met gewichten zou willen doen die voor mij acceptabel zijn ik binnen de korste keren in de lappenmand lig en daar heb ik geen behoefte aan...ik doe gewoon wat ik leuk vind, het is immers maar een hobby!

---------- Post toegevoegd Fri 23 Sep 2011 om 12:21 ----------

Juist..jong geleerd = oud gedaan!

:)

ik denk dat je er echt onwijs veel aan hebt als je met 5/10kg al honderden reps hebt gemaakt.
ookal is de kracht nog vrijwel niks maar wel een goede techniek gaat dat zoveel schelen als hij 15/16 is (of 25-30)

• #8.169
Ben net terug van de 1e hulp...Maikel (mijn jongste zoon) heeft helaas een ongelukje gehad en zijn voet op 2 plekken gebroken :(
Gelukkig heeft hij er verder niet veel last van alhoewel het natuurlijk wel vervelend is. Wedstrijd morgen zal voor mij niets worden...erg vervelend maar de zorg voor Maikel heeft nu effies grotere prioriteit.

Heel vervelend René.
Wens de jongen beterschap van me/ons.
Je had de wedstrijd weer gewonnen als je er bij was geweest!!!

Aw crap, man... Vroeg me al af waar je was, maar nu begrijp ik het helemaal.

Succes met zijn herstel!

jammer dat je er niet waS RENE, volgende beter.

wens je jongen beterschap, hoop dat t snel wil herstellen.

• #8.173
Heel vervelend René.
Wens de jongen beterschap van me/ons.
Je had de wedstrijd weer gewonnen als je er bij was geweest!!!

"ALS"...was nogal wat verbaasd dat Badal ook niet echt in vorm was...167,5 is ook onder zijn kunnen. Ik was ook niet verder gekomen dat 172.5...en ik neem aan dat hij wel iets "slimmer" zijn stappen dan had genomen en dan was het in de 120+ alsnog spannend geworden, wellicht was jij wel 1e geworden! Zag dat hij ook wat aan BDW heeft ingeleverd.

---------- Post toegevoegd Mon 26 Sep 2011 om 09:45 ----------

Aw crap, man... Vroeg me al af waar je was, maar nu begrijp ik het helemaal.

Succes met zijn herstel!

Ja, erg vervelend allemaal :(...
Heb ruim 5 uur op de 1e hulp gezeten...tis net alsof in het weekend er iets voor niks te krijgen is ;)
Ik kreeg zaterdag tegen de klok van 17.00 een telefoontje van Maikel met de mededeling dat hij last van zijn voet had en niet meer kon lopen (hij was met vriendjes aan het spelen)...had gehoopt op een kneuzingkje en dat het dus nog wel zou meevallen en niet op een dubbele breuk in het middenvoetsbeen.

Ik heb overigens gezien dat jij 190kg hebt gedrukt?
Zeer indrukwekkend! :thumbs: :clap: :bow:

Next time René. ;)

"ALS"...was nogal wat verbaasd dat Badal ook niet echt in vorm was...167,5 is ook onder zijn kunnen. Ik was ook niet verder gekomen dat 172.5...en ik neem aan dat hij wel iets "slimmer" zijn stappen dan had genomen en dan was het in de 120+ alsnog spannend geworden, wellicht was jij wel 1e geworden! Zag dat hij ook wat aan BDW heeft ingeleverd.

Ja, zn wangetjes begonnen wat in te vallen ;)
Zo zijn er wel meer als-en... Als Destrey Raymond gewoon op tijd was gekomen had ie die klasse waarschijnlijk gewonnen. Maar ja... Toch wel opvallend vind ik dat er in de -120 klasse veel meer wordt gedrukt dan in de +120.
Maar jammer dat je er niet was man, wens je zoontje beterschap toe!

• #8.176
  • #8.178
Ja, zn wangetjes begonnen wat in te vallen ;)
Zo zijn er wel meer als-en... Als Destrey Raymond gewoon op tijd was gekomen had ie die klasse waarschijnlijk gewonnen. Maar ja... Toch wel opvallend vind ik dat er in de -120 klasse veel meer wordt gedrukt dan in de +120.
Maar jammer dat je er niet was man, wens je zoontje beterschap toe!

Bedankt Tymboo :),

Zo zie je maar weer dat meer BDW niet automatisch betekend dat men ook meer doet bankdrukken. In de lichtere klassen zijn op dit moment sterkere jongens. Internationaal zie ik ook dat er vaak in de -120kg meer gedrukt wordt dan in de 120+

Zag dat jij overigens ook een indrukwekkende 185kg had gedrukt?
Mooi resultaat! :thumbs:

---------- Post toegevoegd Mon 26 Sep 2011 om 09:54 ----------

Dat is omdat de echte serieuze atleten er voor zorgen dat ze niet zo dik worden.

:o

En die serieuze atleten die wel 120+ wegen hebben waarschijnlijk een betere spier/vetverhouding dan ons Hummer, toch? ;)

Zo, ga weer verder met werken, heb thuis momenteel geen pc...die was helemaal vastgelopen en is in reparatie.

Zo weer even bijgelezen René, beterschap met je zoon en keep pressing mate.

Cheers,

Porter

• #8.180
Zo weer even bijgelezen René, beterschap met je zoon en keep pressing mate.

Cheers,

Porter

Bedankt! :)

Vrijdag een mediumtraining bij haeflandsport.

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 5x132.5, 5x135, 5x132.5 & 5x130kg

Vervolgens nog Pulldowns & Cable Rows like usual gedaan.

Ik denk dat ik het heel effies bij 5-jes hou, goed om basiskracht op te bouwen...maar ik moet deze maand ook weer in shirt gaan trainen omdat (eind) november de bankdrukcompetitie begint...ik ga proberen om in een maat kleiner te drukken (56 i.p.v.58) kijken hoe dat bevalt. Ik ben erg benieuwd hoeveel kilo's ik in shirt erop achteruit ben gegaan :rolleyes:
4 wedstrijden staan dit seizoen in de planning...2x bankdrukcompetitie, NK bankdrukken & NK bankdrukken raw.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een bepaalde doelstelling nodig heb, anders zou ik bijvoorbeeld geen benchshirt aantrekken en waarschijnlijk gewoon setjes met 5 reps blijven maken.
Maikel krijgt - als het goed is - donderdag loopgips...hij heeft verder geen pijn alleen maar hinder van die gipspoot.

WK PL voor Masters hebben Carmen Sjardijn en Wim Wamsteeker het goed gedaan, respectievelijk een 2e en 3e plek! :thumbs:

Uitslagen Carmen: SQ 170 - BP 102.5 - DL 167,5 Total = 440kg.
Uitslagen Wim: SQ 320 - BP 220 - DL 287,5 Total = 827,5kg.
Wim had pech dat hij net iets zwaarder was dan de nummer 2 die hetzelfde totaal had.

http://www.youtube.com/watch?v=F4gaf-1k47g&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p6WG_oEF8tE

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven