AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.201
Die jongen ziet wel af de laatste tijd...

Gaat weer al lekker René.

Maikel heeft de laatste tijd inderdaad wel wat moeten afzien, maar er zijn ergere dingen...dit valt onder de noemer: tijdelijk ongemak...en komt wel weer allemaal helemaal goed...er zijn dingen die meer ongemak en last veroorzaken hetgeen jijzelf helaas alreeds hebt moeten ondervinden.

Mediumtraining bij Haeflandsport:

Eigenlijk zou ik heel kort kunnen zijn...training like usual...dat er nog mensen zijn die mijn sensationele en vooral afwisselende trainingen lezen ;)
Ach ja, ik ben gewoon een liefhebber van de KISSmethode...Keep It Short & Simpel!

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg

Latt Pull Down:
4x10x80kg

Maikel was vandaag ook weer meegegaan en hij drukte vandaag een mooie, felle beurt met 40kg...1x per maand laat ik hem eens effies pieken. Nu is 40kg natuurlijk niets schokkend, maar hij traind pas vrij kort en is pas 12 jaar. Het is overigens best wel leuk om samen met je kind te trainen (gelukkig is hij geen voetballiefhebber, maar verzot op krachtsport ;)).

Ik kon 1000000% zeker geen 40kg toen ik 12 was :D:D:D

Af en toen 'maxen' kan echt geen kwaad hoor. Bij gewone kinderspelen (touwtrekken en wat nog allemaal) komen ook vaak (sub)maximale krachten voor

• #8.203
Ik kon 1000000% zeker geen 40kg toen ik 12 was :D:D:D

Af en toen 'maxen' kan echt geen kwaad hoor. Bij gewone kinderspelen (touwtrekken en wat nog allemaal) komen ook vaak (sub)maximale krachten voor

Thnx :)...hij (en ik ook) was er in elk geval blij mee...daarnaast is hij ook heel realistisch en geduldig en hoopt hij met 14 jaar (het jaar waarin je als subjunior kunt beginnen aan wedstrijden) een kilo of 60 te drukken.
Ik denk dat als hij vol houdt er zelfs meer inzit...ik weet dat ik zelf met 14 jaar 70kg kon drukken. We zullen zien...;)

Je hebt overigens volkomen gelijk wat die (kinder)spelen betreft...als de kids bijvoorbeeld Judo beoefenen komen ook heel wat krachten vrij om een "tegenstander" te kunnen vloeren. Ik bouw het heel bewust rustig op en laat hem normaal gesproken met gewichten trainen waarmee hij minimaal 8 reps goed mee kan uitvoeren.

ben het hier helemaal mee eens... ik ben coach op onze judoclub en als ik zie wat "jongetjes en meisjes" van 12jaar kunnen verduren zie ik niet in waarom gecontroleerde krachttraining fout is... mits de begeleiding goed is natuurlijk...

Same old, same old. ;)

• #8.206
:thumbs: Tijdens het EK Bankdrukken voor Masters in Luxemburg is Joanne Schaefer bij de dames (superzwaargewicht) :1e: geworden door 185kg te drukken.
Bij de heren werd mijn "conculega" (superzwaargewicht) Ed Fennema :3e: door 255kg te drukken (de nummer 2 drukte 257,5kg en de nummer 1 277,5kg). Ed heeft nu diverse keren alreeds laten zien dat hij 250+ kan drukken en 260+ eraan zit te komen. Ik gun het hem van harte er is nu eenmaal altijd baas boven baas en Ed is de beste superzwaargewicht sinds lange tijd.

Overige deelnemers.

Heren:
Frans van de Putten: 1e bij de Masters 1 -83
Johan Sanders: Bombed
Jos van Kersbergen: 2e bij de Masters 2 -83
Gilbert van der Heijden: 5e bij de Masters 2 -93
Mariusz Vermeulen: 1e bij de Masters 2 -105

Dames:
Tonia Strik: 2e bij de Masters 2 -63
Mariet Spronk: 3e bij de Masters 2 -72

Nederland was goed vertegenwoordigd :D

• #8.208
Overige deelnemers.

Heren:
Frans van de Putten: 1e bij de Masters 1 -83
Johan Sanders: Bombed
Jos van Kersbergen: 2e bij de Masters 2 -83
Gilbert van der Heijden: 5e bij de Masters 2 -93
Mariusz Vermeulen: 1e bij de Masters 2 -105

Dames:
Tonia Strik: 2e bij de Masters 2 -63
Mariet Spronk: 3e bij de Masters 2 -72

Nederland was goed vertegenwoordigd :D

Sorry...uiteraard heb je volkomen gelijk...ik wist dat Joanne en Ed meededen, het was me ontgaan dat er zoveel Nederlanders (en ook nog succesvol) meededen! :o

12 jaar en 40kg bench! goed bezig :)
en als hij 14 is drukt hij wss wel al 80kg oid
ik had al 1x70kg toen ik 14 was @ 185@72kg haha
iig niets overhaasten met hem, gewoon lekker rustig trainen ;)

• #8.211
12 jaar en 40kg bench! goed bezig :)
en als hij 14 is drukt hij wss wel al 80kg oid
ik had al 1x70kg toen ik 14 was @ 185@72kg haha
iig niets overhaasten met hem, gewoon lekker rustig trainen ;)

Inderdaad niets overhaasten...techniek is in deze fase veel belangrijker dan kilo's en vooral moet hij er ook plezier in hebben.

Maandag 31/10/2011 Heavy Bench Press Training bij Leon Smeets

Bench Press:
RAW: 20x20, 2x10x70, 5x110 & 3x3x150kg
SHIRT: 5x170, 3x190, 1x200, 1x210 & 1x210.

Close Grip: 3x10x90kg

Latt Pull Down: 4x10x70kg

Comment: Een triple met 150kg is hetgeen er raw momenteel nog maar inzit (pfff…nog niet zo lang geleden deed ik dat met 170kg)….mja…stapje voor stapje maar weer verder zien te komen :rolleyes:.
Met het shirt had ik gisteren wat moeite…210 drukte ik de 1e keer uit, maar koste me meer moeite dan vorige week, kreeg de halter niet op de juiste plek op de borst en bij de 2e keer drukte ik uit de baan tegen de haltersteunen. Het heeft blijkbaar zijn tijd nodig voordat ik optimaal in dit shirt weet te drukken :o.

Maikel was ook meegegaan en Leon had hem ook eens een shirt aangetrokken om te proeven hoe het aanvoelt om in een shirt te drukken. Maikel vond het een vreemde gewaarwording dat hij de halter niet op de borst kreeg en eraan moest „trekken“. Hij is in elk geval enthousiast en hoop dat hij dit enthousiasme zal weten vast te houden :).

Zo mooi als je zoon mee wil trainen.
Hoop ook ooit het geluk te mogen hebben!

Maikel zijn shirt past dan al beter dan het mijne! :eek:
Toch redelijke beurten met je shirt imo.
Geef het nog even de tijd man.
Be strong Hugz!

• #8.214
Zo mooi als je zoon mee wil trainen.
Hoop ook ooit het geluk te mogen hebben!

Tis inderdaad leuk als je kids dezelfde interessen delen :)
Je moet gewoon voor een geschikt vrouwtje gaan en dan maar blijven proberen...ik weet dat Marco Nafzger ook altijd graag een zoon wilde hebben het na 5 dochters maar opgaf ;)

---------- Post toegevoegd Tue 1 Nov 2011 om 14:48 ----------

Maikel zijn shirt past dan al beter dan het mijne! :eek:
Toch redelijke beurten met je shirt imo.
Geef het nog even de tijd man.
Be strong Hugz!

Hahaha...het was natuurlijk niet extreem strak, slechts effies uitproberen...voorlopig eerst maar eens raw goed de juiste technieken aanleren en niet dezelfde fouten als zijn pa maken ;)

Meer dan redelijk kan ik de huidige beurten niet noemen...het heeft inderdaad zijn tijd nodig vrees ik.

By the way, ik heb van Artak begrepen dat jullie wellicht nog een keertje willen langskomen om samen te trainen? :)

Zo nu weer verder met werken, pauze alweer voorbij :rolleyes:

De eerste datum die hij voorstelde kan ik niet...
Ik weet ook niet of het in dit stadium voor mij veel nut zal hebben.

• #8.216
De eerste datum die hij voorstelde kan ik niet...
Ik weet ook niet of het in dit stadium voor mij veel nut zal hebben.

Jammer, maar ik begrijp het wel hoor...het is ook niet bepaald kort bij huis om vanuit "het centrum van de wereld (Terneuzen)" naar "Down Under" (Limboland) voor een training te reizen ;)
We zien ons wellicht in Geldrop (1e Bankdrukcompetitie op 21 november)?

Hallo allemaal, ik ben nu ook lid van het forum :)
Ik train samen met mijn vader bij Haeflandsport en wil ook vaker meegaan naar Leon Smeets.
Mijn papa noemt zich huggybear en daarom vind ik het leuk om me huggybearjunior te noemen ;)
Ik vind vooral bankdrukken heel erg leuk maar wil ook gaan powerliften als ik geen last meer heb van mijn voet.
Ik wil ook graag wedstrijden gaan doen, maar moet nog effies wachten totdat ik 14 jaar ben :(...mijn papa zegt altijd dat techniek nu belangrijker is dan kilos :rolleyes:

Groetjes, Maikel

Laatst bewerkt:
haha , jongste lid van het forum! gewoon rustig techniek leren imo, 14 is nog vroeg zat om wedstrijd te gaan doen

Hi Maikel,

Goed luisteren naar je vader, en de technieken goed aanleren jongen.
Hoe beter je techniek is, hoe sterker je zal liften.

@René,
Ik heb vanavond weer even een beetje gedrukt, maar 130kg deed weer al pijn...
Dus ik weet niet wat het allemaal gaat brengen in Geldrop.

We zien wel! ;)

haha , jongste lid van het forum! gewoon rustig techniek leren imo, 14 is nog vroeg zat om wedstrijd te gaan doen

Bedankt, dat zegt m'n papa ook altijd :)
Ben ik werkelijk het jongste lid? :cool:
Zijn er dan niet zo veel jonge leden hier? ???

---------- Post toegevoegd Wed 2 Nov 2011 om 19:47 ----------

Hi Maikel,

Goed luisteren naar je vader, en de technieken goed aanleren jongen.
Hoe beter je techniek is, hoe sterker je zal liften.

@René,
Ik heb vanavond weer even een beetje gedrukt, maar 130kg deed weer al pijn...
Dus ik weet niet wat het allemaal gaat brengen in Geldrop.

We zien wel! ;)

Hoi Hummer,
m'n pa zegt dat jullie letterlijk dikke vrienden zijn ;)

Terug
Naar boven