XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Hahaha, inderdaad. ;)

@René,
Ik heb vanavond weer even een beetje gedrukt, maar 130kg deed weer al pijn...
Dus ik weet niet wat het allemaal gaat brengen in Geldrop.

We zien wel! ;)

Jammer dat het bankdrukken momenteel wat pijntjes veroorzaakt...hoop dat je snel weer "de oude" zult zijn...Maikel keek heel verbaasd toen je "MAAR 130KG" schreef...ik moet hem nog effies uitleggen dat dat voor jou normaal gesproken niet zo heel veel is en je normaal gesproken beduidend meer aankunt ;)

---------- Post toegevoegd Wed 2 Nov 2011 om 19:54 ----------

Ben ik werkelijk het jongste lid? :cool:
Zijn er dan niet zo veel jonge leden hier? ???

:roflol: Tja...als je 12 bent is iemand van 30 hoogbejaard ;)

Jammer dat het bankdrukken momenteel wat pijntjes veroorzaakt...hoop dat je snel weer "de oude" zult zijn...Maikel keek heel verbaasd toen je "MAAR 130KG" schreef...ik moet hem nog effies uitleggen dat dat voor jou normaal gesproken niet zo heel veel is en je normaal gesproken beduidend meer aankunt ;)

---------- Post toegevoegd Wed 2 Nov 2011 om 19:54 ----------

:roflol: Tja...als je 12 bent is iemand van 30 hoogbejaard ;)

huggybear zit op account van huggybearjunior? :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.225
huggybear zit op account van huggybearjunior? :D

Ik had Maikel weg wijs gemaakt op het forum en reageerde op de reactie van Hummer en Maikel op de laptop waar hij op bezig was, en had dus eigenlijk onder mijn eigen account moeten reageren (maar daar niet aan gedacht)...sorry voor de verwarring die er door onstaan is :o

Da's de leeftijd René. ;)

• #8.227

Dat zal het geval zijn Johnny ;)

Medium Bench Press training Haeflandsport vrijdag 4/11/2011

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110, 5x140, 5x142,5 & 5x145kg

Latt Pull Down:
Na ieder pressset 10-15x75kg

Comment:
5x145 ging lekker vandaag...merk dat er heel gestaag weer ietsiepietsie een stijgende lijn in zit :)
Maandag weer een training in shirt.

Maikel is sinds vrijdag een beugelbekkie ;)
Hij heeft nog wat moeite met kauwen...tis blijkbaar effies wennen.
Ik heb hem vrijdag ook wat floorpresses laten doen met dumbbells van 8kg...lijkt me een goede oefening voor de triceps.

Volhouden René. ;)

Hoi Rene,

leuk dat je zoontje ook al 'licht' begint met krachttraining. Zou hem wel gelijk ook squats en deadlifts laten (wel licht natuurlijk). Of was je dat al van plan?

gr

• #8.230

Zal het proberen...jammer kerel dat je gewrichten weer opspelen :(...hoop dat het snel weer wat beter met je zal gaan.

---------- Post toegevoegd Sun 6 Nov 2011 om 21:46 ----------

Hoi Rene,

leuk dat je zoontje ook al 'licht' begint met krachttraining. Zou hem wel gelijk ook squats en deadlifts laten (wel licht natuurlijk). Of was je dat al van plan?

gr

SQ & DL ligt inderdaad wel in de planning, maar hij heeft net een weekje het gips van zijn rechtervoet af en heeft nog last van een stijve enkel, dus nog effies uitstellen.
Hij gaat 's-maandags mee naar Leon Smeets en daar wordt dan vooral aandacht aan de juiste techniek besteed.

• #8.231
Vandaag weer de 3-maandelijkse check gehad bij de bedrijfsarts...alles was (gelukkig) prima in orde - alhoewel ik me er altijd bewust van ben dat het slechts een momentopname is, maar de waardes zijn al zolang ik ze laat controleren eigenlijk best wel vrij goed - het gewicht was overigens exact 140.5kg (met kleren aan)...dat betekend volgens de arts dat ik in mijn Adams kostuum onder de 140kg zou zitten...tis in 2008 de laatste keer geweest dat ik onder de 140 zit...kijken of ik dat met de komende wintermaanden met alle feestdagen en verjaardagen (minder beweging, meer calorierijk voedsel) zo weet vast te houden :rolleyes:.

Hij gaat 's-maandags mee naar Leon Smeets en daar wordt dan vooral aandacht aan de juiste techniek besteed.
Da's volgens mij pure luxe.
Ik hoop dat hij het allemaal een beetje wilt aannemen. ;)

Vandaag weer de 3-maandelijkse check gehad bij de bedrijfsarts...alles was (gelukkig) prima in orde - alhoewel ik me er altijd bewust van ben dat het slechts een momentopname is, maar de waardes zijn al zolang ik ze laat controleren eigenlijk best wel vrij goed - het gewicht was overigens exact 140.5kg (met kleren aan)...dat betekend volgens de arts dat ik in mijn Adams kostuum onder de 140kg zou zitten...tis in 2008 de laatste keer geweest dat ik onder de 140 zit...kijken of ik dat met de komende wintermaanden met alle feestdagen en verjaardagen (minder beweging, meer calorierijk voedsel) zo weet vast te houden :rolleyes:.
Als de waardes altijd goed zijn hen je geen reden daar aan te twijfelen hoor.
Je weegt nu minder dan mij René! :eek:
Houd het maar een beetje goed in de gaten tijdens de feestdagen enzo man.
Zorg dat je niet meer/weer zwaarder word. :thumb:

Damn, ik moet op dieet...

• #8.233
Da's volgens mij pure luxe.
Ik hoop dat hij het allemaal een beetje wilt aannemen. ;)

Maikel is absoluut niet eigenwijs en geeft nooit een weerwoord...tis een lieve, rustige jongen en heb eigenlijk nooit problemen met hem (behalve dan dat ie laatst een gipspoot had ;)).

---------- Post toegevoegd Mon 7 Nov 2011 om 15:07 ----------

Als de waardes altijd goed zijn hen je geen reden daar aan te twijfelen hoor.
Je weegt nu minder dan mij René! :eek:
Houd het maar een beetje goed in de gaten tijdens de feestdagen enzo man.
Zorg dat je niet meer/weer zwaarder word. :thumb:

Damn, ik moet op dieet...

Ik zal mijn best doen om het in de gaten te houden...het zal niet meevallen tijdens de feestdagen :(...normaal kom ik alleen al in de maand december zo'n 5kg bij :o

Je hoeft niet op dieet, ben ik ook niet...schaf je een oud pand aan waar de nodige boel moet worden gerenoveerd met een grote tuin en doe vrijwel alles zelf...je zult smelten als sneeuw voor de zon, gegarandeerd ;)

Doe je nog mee met de Competitie Bank over 2 weken René?

• #8.235
Doe je nog mee met de Competitie Bank over 2 weken René?

Ja, ik doe mee...maar heb er geen al te hoge verwachtingen van :rolleyes:...210 zal waarschijnlijk de opener worden en ik waag niet te voorspellen waar het ship zal stranden. Tis een nieuw shirt waarin ik momenteel druk en vergeet niet het krachtverlies door het verlies aan bodyweight. Ik druk nu 150kg (raw) 4x...ik heb in dit log een filmpje staan waar ik dat nog met 170kg deed...het krachtverlies is vrijwel gelijk aan het verlies in BDW (helaas). Met 210kg deed ik in het verleden tripples maken in shirt en niet zoals nu singles :o. Het streven is om op het NK in maart volgend jaar weer op zo'n 225kg uit te komen.

Komt wel weer goed René... ;)

• #8.237

Laten we het hopen, Johnny :rolleyes:

Maandag 7/11/2011, Heavy Bench Press Training bij Leon Smeets.

Bench Press:
RAW:20x20, 2x10x70, 5x110 & 4x150kg.
SHIRT:5x170, 3x190, 1x210 & 1x215kg.

Close Grip:5x120, 5x125 & 5x130kg.

Latt Pull Down: Tussen de presssetjes door steeds 10x70kg.

Comment:
Het drukken in het shirt ging gisteren vrij aardig...ik had me gespaard bij het raw drukken door niet nog 3x3 met 150kg te doen.
210 kwam ik niet mee op mijn borst (Leon had het shirt "goed strak getrokken") en 215 wel en ging ook weer vrij makkelijk omhoog.
Dat is meteen ook een dilemma...laat ik het shirt vrij hoog zitten (kraag tegen de keel) kom ik makkelijk op mijn borst maar weet ik niet het maximale uit mijn shirt te halen...laat ik het shirt vrij laag zitten (kraag omlaag) dan heb ik behoorlijk moeite om onder te komen, maar gaat de weg omhoog daarentegen een stuk makkelijker. Het is dus nu zaak om niet te licht, maar ook niet te zwaar te beginnen :rolleyes:
Merk dat ik ook in het Close Grip gebeuren weer wat sterker begin te worden :).

Het is jammer dat het zo kort dag is tot de wedstrijd.

• #8.239
Vrijdag 11/11 mediumtraining bij Haeflandsport

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x110 & 3x5x140kg
Latt Pull Down: 6x10x75kg

Comment:
Was eerlijk gezegd nogal erg vermoeid...ik had een vrije dag en was de hele dag bezig geweest met allerlei troep sjouwen naar het milieupark en merkte dat het ook zo zijn impact had tijdens het trainen. 140kg voelde dan ook "zwaarder" aan dan normaal. Nogmaals respect voor hen die naast lichamelijk intensief werk ook nog krachtsport doen.

Maikel had ik diverse varianten van het bankdrukken eens laten doen, grip met wijsvinger op de merklijnen, grip met pink op de merklijnen, partials zoals b.v. boardpress en met opgetrokken benen. Het is goed om de verschillende fases van het banken te trainen en erin af te wisselen (al doe ik het zelf zelden of nooit :o).

Heb vandaag pas gelegenheid gehad om de uitslagen van het WK PL te bekijken. Helaas was Pjotr uitgebomd. Heel erg jammer want wat ik gelezen had in zijn log klonk veel belovend. Hij zou echter wat last van een blessure hebben gehad en tijden het opwarmen met buigen achterover gevallen zijn. Je leeft vaak maanden na een event toe, traind keihard, let op je voeding en whatever en ondanks alle goede voorbereidingen kan het dan toch zomaar mis gaan :(. Maar naast pieken heb je als sportman helaas ook wel eens te maken met dalen...en dat is natuurlijk voor jezelf teleurstellend. Pjotr, als je dit zou lezen: veel sterkte en ik hoop dat je zowel fysiek als mentaal weer snel de "oude" zult zijn!

Pardeep Kailey en Floris van Melis hadden ook meegedaan en werden respectievelijk met 712.5kg 9e in de -74 en 15e met 790kg in de -105kg.
Mooie prestaties, maar ze hadden ontzettend sterke tegenstanders en in sommige klassen waren wel ruim 20 deelnemers.

Bij de dames zat het wat meer mee :)...Ielja Strik werd 2e met liefst 640kg totaal in de -84kg en Brenda v/d Meulen 3e met 595kg totaal! En Judit Meerding werd nog 14e met 430kg in de -63kg.

Als ik overigens kijk dat je tegenwoordig in de -105kg bij de heren al ruim 1000 totaal moet tillen om überhaupt voor een medaille in aanmerking te komen zegt dat volgens mij wel genoeg over het niveau! :eek:

Net zijn de +120 klaar met banken. Testsov (nog junior) heeft een nieuw wereldrecord van 350 gezet!

Terug
Naar boven