Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik citeer:

"Do you want to bench big? This is no problem; all you have to do is bench press. Since the bench press is the most effective way to train the muscles you need for a big bench it will be the only exercise you use in your training. It incorporates the pectoralis muscles, the deltoids, triceps and even the lats. Remember only the bench press works these muscles exactly the way they are needed for the competition"

- Stephan Korte.

Daarnaast laat ik hem altijd de antagonisten trainen (rug) wat ik heel belangrijk vind. Andere oefeningen voor borst, schouders en triceps vind ik absoluut overbodig...mijn voorkeur gaat uit naar gripvariaties met bankdrukken en de ROM door Floorpresses of Boardpresses te doen.
Vergeet niet dat er bijna 30 verschillende varianten in het bankdrukken te bedenken zijn! :eek: Om de bekendste te noemen...flat bench, incline bench, decline bench, wide grip, medium grip, close grip, board press, pin press, floor press, dumbbell press, speed press, paused press, bench with chains or bands. Onderling kun je ze ook nog eens variëren...bijvoorbeeld een close grip paused floor press with chains and straight legs.

Uiteraard laat ik hem ook Squaten en Deadliften in het volgende stadium...vergeet niet dat hij pas het gips van zijn voet af heeft en hij van de dokter 6 weken lang zijn voet niet al te zwaar mag belasten.
We zullen heel voorzichtig moeten beginnen...het gaat vooral om het goed aanleren van de juiste technieken zodat hij niet als hij eind 20 is overal pijntjes en kwaaltjes heeft.

---------- Post toegevoegd Tue 22 Nov 2011 om 13:24 ----------

Wordt aan gewerkt in het volgende stadium ;)

---------- Post toegevoegd Tue 22 Nov 2011 om 13:31 ----------

Hahaha...met deze gewichten en aantal reps is het voor hem wel goed te doen...heel rustig aan opbouwen :)

Hoi Rene,

je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je je eigen zoon leert en mee wilt geven en je zegt dat je hem in een volgend stadium ook laat kennis maken met squats en deadlifts. Prima als je het mij vraagt.

Als hij nog last heeft van z'n voet, dan zou ik dat inderdaad niet gaan forceren. Toch zou ik hem al squats met een bezemstok of lege stang laten doen en deadlifts met een lege stang of heel licht gewicht, puur om hem al met de beweging vertrouwd te maken.

Achja, het is jullie keuze natuurlijk en jij kent je zoon het beste, dus ik wil me nergens mee bemoeien. Probeer gewoon een beetje mee te denken.

Succes in ieder geval!

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.282
Hoi Rene,

je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je je eigen zoon leert en mee wilt geven en je zegt dat je hem in een volgend stadium ook laat kennis maken met squats en deadlifts. Prima als je het mij vraagt.

Als hij nog last heeft van z'n voet, dan zou ik dat inderdaad niet gaan forceren. Toch zou ik hem al squats met een bezemstok of lege stang laten doen en deadlifts met een lege stang of heel licht gewicht, puur om hem al met de beweging vertrouwd te maken.

Achja, het is jullie keuze natuurlijk en jij kent je zoon het beste, dus ik wil me nergens mee bemoeien. Probeer gewoon een beetje mee te denken.

Succes in ieder geval!

Hoi Ruben, ben het verder helemaal met je eens hoor.
Een "volgend stadium" klinkt wellicht alsof het ergens "ver in de toekomst" is.
Maar we gaan dat op heel korte termijn doen. Ik heb hem vandaag eens op de hacksquatmachine wat laten buigen en hij had verder geen last van zijn voet meer. Dat is positief en er is dan verder ook geen reden om hem inderdaad niet al kennis te laten maken met de beweging van het buigen en liften. Daarnaast wil hij dat ook zelf en ziet hij er naar uit :)

• #8.283
Ik wil graag de volgende site nog eens onder de aandacht brengen, tis alweer een tijdje geleden dat ik jullie in mijn log er attend op heb gemaakt ;)

www.violentheropowerlifting.com

Een side met goede artikelen over Squat, Bench Press & Deadlift, de diverse powerliftfederaties met beknopte reglementen overzichtelijk in een schema, maar ook objectieve revieuws over powerliftinggear en hoe deze effectief te gebruiken! :thumbs:

• #8.284
Ik ben werd door Joanne Schaefer geattendeerd op de Oostenrijkse Ewald Enzinger een superzwaargewicht die in 2010 de Arnold Classic won (Bench Press) en in de top 5 zit bij de uitslagen van het WK Bankdrukken (IPF) ondanks dat hij inmiddels ook al zo'n 45 jaar oud is.

http://www.youtube.com/watch?v=LQXPmh4_WOw

Leuk om te zien is ook hoe hij vrij easy 15 reps maakt met 150kg raw maakt http://www.youtube.com/watch?v=WY6hExTpqx8

Wat ik interessant vind is dat hij in een custom versie van de Rage X drukt, een met zogenaamde scoop neck (ruimere hals) en super neck (dubbele nek). Schijnbaar IPF aproved...moet ik nog effies zien uit te zoeken ;)

Ik vind het wel interesant dat hij zo enorm sterk is. :D

• #8.286
Ik vind het wel interesant dat hij zo enorm sterk is. :D

:roflol: Merk ik daaruit een bepaald sarcasme, Johnny? ;)

Heb hem een mailtje gestuurd, met vragen over zijn shirt en over zijn trainingsmethodiek...ben benieuwd of ik enig respons krijg.
Ik vind vooral de progressie knap...in 2007 nog 245kg en in 2010 dan 322.5kg. Blijkbaar knaagt de tand des tijds niet aan hem, zou hij wellicht de bron der eeuwige jeugd ontdekt hebben? ;)

Hoe dan ook, ik ben zo "naïef" om te blijven geloven in de integriteit van mensen (alhoewel ik daar al menig maal mee op de koffie ben gekomen :(). Ik denk dat ik niet meteen vraagtekens moet stellen bij iemand die meer kilos drukt dan mij, toch? Zo geweldig zijn mijn prestaties echt niet en er is altijd baas boven baas.

Ik "bedoel" helemaal niks hoor René. :D
Zou leuk zijn als hij serieus reageerd op je mail.
Al moeten we geen "wonder methodes" verwachten natuurlijk.
Gewoon hard en verstandig trainen i.c.m. goed eten en veel slapen waarschijnlijk.
En die "bron van de jeugd" heb ik geloof ik gezien.
Was niet eens zo heel duur... :roflol:

Whow wat een gewicht zeg, krijg er nog geen mm beweging in denk ik. wreed ook die pause, heb zo ooit eens 150kg gedrukt.

• #8.289
Whow wat een gewicht zeg, krijg er nog geen mm beweging in denk ik. wreed ook die pause, heb zo ooit eens 150kg gedrukt.

Tis inderdaad een behoorlijk lange pauze...daarom is het goed om als je aan wedstrijden gaat doen daarop ook te trainen. Als je nooit paused reps oefend en alleen maar touch en go traind, zul je op een wedstrijd beslist een probleem krijgen en waarschijnlijk falen.

Ik kwam overigens een interesante term bij Enzinger's website tegen: Time Under Tension...heb het eens opgezocht...het blijkt om een trainingsprincipe te gaan van Charles Poliquin...had er eerlijk gezegd nog niet van gehoord.

Time Under Tension

Time under tension (TUT) is an expression that pops up from time to time in discussions about strength training.
Charles Poliquin is an influential Canadian strength coach; he coined this term in his eponymously-titled book The Poliquin Principles.
Time under tension for hypertrophy or other strength-training objectives

Before I explain the basic premise of time under tension, allow me to define a few terms.
  • Tension is the force used to contract a muscle. In this context, we’re referring to the force needed to move the weight used during exercise.
  • Time is the period during a set when muscle(s) are under tension – the eccentric and concentric portions of the lift; it does not include the rest time at the top and bottom of the lift.
Coach Poliquin makes the claim that different training objectives – pure strength, hypertrophy, or strength endurance – are stimulated optimally by a different time under tension.
For example, he says hypertrophy is best achieved with a TUT of 30 to 70 seconds duration. According to Poliquin, the ideal time varies depending on the ratio of slow-twitch to fast-twitch muscle fibers (and other factors).

1-30 seconds = Pure Strenght
30-70 seconds = Hypertrophy
70-100 seconds = Strenght Endurance

As an example, consider a set of 10 reps of biceps curls. If the concentric and eccentric movements both take 2 seconds, the total time under tension for a single rep is 4 seconds. A set of 10 reps works out to a TUT of 40 seconds. However, the total time per set is longer because of the tension-free pause between reps.
So, Charles Poliquin claims that not only is the rep range important, but so is the time spent actively contracting muscles during a set. Therefore, reps performed ballistically, instead of with a slow, controlled pace, are sub-optimal (for hypertrophy, at least).
Whether this is, in fact, true, is unproven. What’s clear is that beginners should concentrate on proper form and progression, leaving concerns about TUT for later when progress begins to stall.

Hoi Champ, leuk om weer eens wat van jou te horen! :)

"Progressie" heeft op dit moment plaats gemaakt voor degeneratie, but I'll be back ;). Moet mijn draai weer zien te vinden, heeft effies zijn tijd nodig :rolleyes:.

Dat met die rode lampen klopt :o...ruim 60% "good lift" en bijna 40% "no lift" kan èn moet beter. Gelukkig is het na het dieptepunt in 2010 (helaas uitgebomd op het NK / EK) weer goed gekomen. Uitbommen haalt je percentage van goodlifts natuurlijk erg omlaag. Sinds november 2010 heb ik 2 van de 3 beurten goed gehad, waarbij de eerlijkheid mij gebiedt te vertellen dat de regels bij het bankdrukken soepeler geworden zijn.
Ongelijke strekking was voorheen reden tot afkeur en is dat tegenwoordig niet meer. Tegenwoordig bommen dus minder mensen door technische reden uit. Een duidelijke reden voor uitbommen is bijvoorbeeld hoofd of billen los van de bank, neergaande beweging tijdens het pressen of niet luisteren naar de commando's van de scheids. Helaas bommen nog teveel atleten bij het banken uit, debet daaraan zijn te strakke shirts waardoor men veel te zwaar moet beginnen en "alles-of niets" pogingen doet.

Genoeg over mij gekletst...hoe is het eigenlijk met jou?

Ja gaat zijn gangetje.. lijkt erop dat ik binnenkort eindelijk ontsnapt ben uit dat tandartswereldje dat alleen draait om geld.. LET volgend jaar allemaal op als de tarieven worden vrijgegeven.. er zullen genoeg tandartsen zijn die je proberen een poot uit te draaien en meer geld te vragen dan hun behandeling waard is.
bedankt voor het vragen :D

Tis inderdaad een behoorlijk lange pauze...daarom is het goed om als je aan wedstrijden gaat doen daarop ook te trainen. Als je nooit paused reps oefend en alleen maar touch en go traind, zul je op een wedstrijd beslist een probleem krijgen en waarschijnlijk falen.

Ik trainde altijd 1,5maand van tevoren op me pauzes.. anders alleen maar touch and go. je shirt moet je tenslotte helpen met je start.
Ik kwam overigens een interesante term bij Enzinger's website tegen: Time Under Tension...heb het eens opgezocht...het blijkt om een trainingsprincipe te gaan van Charles Poliquin...had er eerlijk gezegd nog niet van gehoord.

Time Under Tension

Time under tension (TUT) is an expression that pops up from time to time in discussions about strength training.
Charles Poliquin is an influential Canadian strength coach; he coined this term in his eponymously-titled book The Poliquin Principles.
Time under tension for hypertrophy or other strength-training objectives

Before I explain the basic premise of time under tension, allow me to define a few terms.
  • Tension is the force used to contract a muscle. In this context, we’re referring to the force needed to move the weight used during exercise.
  • Time is the period during a set when muscle(s) are under tension – the eccentric and concentric portions of the lift; it does not include the rest time at the top and bottom of the lift.
Coach Poliquin makes the claim that different training objectives – pure strength, hypertrophy, or strength endurance – are stimulated optimally by a different time under tension.
For example, he says hypertrophy is best achieved with a TUT of 30 to 70 seconds duration. According to Poliquin, the ideal time varies depending on the ratio of slow-twitch to fast-twitch muscle fibers (and other factors).

1-30 seconds = Pure Strenght
30-70 seconds = Hypertrophy
70-100 seconds = Strenght Endurance

As an example, consider a set of 10 reps of biceps curls. If the concentric and eccentric movements both take 2 seconds, the total time under tension for a single rep is 4 seconds. A set of 10 reps works out to a TUT of 40 seconds. However, the total time per set is longer because of the tension-free pause between reps.
So, Charles Poliquin claims that not only is the rep range important, but so is the time spent actively contracting muscles during a set. Therefore, reps performed ballistically, instead of with a slow, controlled pace, are sub-optimal (for hypertrophy, at least).
Whether this is, in fact, true, is unproven. What’s clear is that beginners should concentrate on proper form and progression, leaving concerns about TUT for later when progress begins to stall.

de rest is oud nieuws toch...

Er is nooit eens wat nieuws onder de zon Jelle... ;)

• #8.292
Heavy Bench Press Training (bij Leon Smeets)

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 4x150, 4x150 & 3x150kg

Close Grip: 5x120, 5x125 & 5x130kg.

Latt Pull Down: 6x10x75kg

Comment:
Had 3x3x150 op de planning staan, maar bij set 1 en 2 lukte de 4e rep ook, bij set 3 helaas niet meer...in elk geval een tijdje tripples op de maandag drukken.

Vandaag heeft Maikel eens mogen "proeven" aan het buigen en liften.
Leon doet zich werkelijk alle moeite om het heel goed uit te leggen en hij heeft werkelijk een heel goede kijk op het toepassen van de juiste techniek.
Buigen zal Maikel een tijdje de frontsquat oefenen, omdat hij de "beginnersfout" maakt dat hij met de halter in de nek tezeer voorover gaat buigen met het zakken door de knietjes. Deadliften ging opzich vrij aardig.
Oja...hij had vandaag ook een pr op de bank gedrukt...45kg.
Paar weken terug nog 40kg...dat is een progressie van ruim 10%...ik zou er blij mee zijn als ik nog eens zou een progressie zou boeken ;)

• #8.293
Medium Bench Press Training bij Haeflandsport

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110, 5x140, 5x142.5 & 5x145kg

Close Grip: 3x5x120kg

Latt Pull Down: 6x10x80kg

Wil hier ook even het blog van Herman Debrot onder de aandacht brengen.
Hij is coach geweest van diverse (wereld)kampioenen en is auteur van o.a. de ijzerbijbel. Een gevleugelde uitspraak van hem: "Er zijn veel wegen die naar Rome leiden, maar er zijn nog veel meer wegen die helemaal niet naar Rome leiden"

http://www.vraagherman.nl/

• #8.294
Pyromaan actief in Kerkrade

Tegen de klok van 01.00 vanacht werd ik uit beld gebeld...politie aan de deur...of de auto die in brand stond van mij was :eek:
Gisteren nog stond de auto van de buurman in brand maar was men uit gegaan van een "spontane ontbranding". Nu heeft hij twee auto's, maar de 2e is vanacht - net als die van mij - ook in brand opgegaan :(
Heel erg vervelend...je ziet zoiets wel eens op t.v., leest het in de krant, maar het was tot nu toe altijd "ver van mijn bed".
Je verwacht zoiets eerder in een grote stad, maar niet in een dorp.
Begrijp ook niet wat de mensen bezield die zoiets doen.

Er wordt nu een buurtonderzoek gestart, en stel dat ze in het gunstigste geval de dader te pakken krijgen dan krijgt ie een of ander taakstrafje :rolleyes:.
Zelf heb je een hoop rompslomp (met verzekeringen - mits je boven je WA verzekering aanvullend verzekerd bent), financieël ben je gedupeerd en dan de onrust...blijft het bij auto's of schrikt die perso(o)n(en) er ook niet voor terug om een huis in brand te steken...?
Zucht wat een ellende...:(

pfff ik leef met je mee rene,
voor mij is het totnogtoe ook (gelukkig) ver van mn bed show geweest.

lijkt me echt vreselijk om je eigen spullen in vlammen te moeten zien opgaan.
je kunt je woede ook op niemand richten, want een of andere zielige figuur die waarschijnlijk niet is begrepen door de maatschappij moet zonodig een uitlaatklep hebben.anoniem welteverstaan want anders wordt het te spannend.

ik hoop dat hij snel betrapt wordt, maar dan niet door de politie.
liever door iemand wiens eigendom hij mee bezig is, die al de nodige jaren aan krachttraining doet, en wel even naar buiten wil stappen om "verhaal" te gaan halen.

ik hoop dat je iig financieel schadeloos wordt gesteld, en dat het vanaf nu weer rustig blijft....

• #8.296
pfff ik leef met je mee rene,
voor mij is het totnogtoe ook (gelukkig) ver van mn bed show geweest.

lijkt me echt vreselijk om je eigen spullen in vlammen te moeten zien opgaan.
je kunt je woede ook op niemand richten, want een of andere zielige figuur die waarschijnlijk niet is begrepen door de maatschappij moet zonodig een uitlaatklep hebben.anoniem welteverstaan want anders wordt het te spannend.

ik hoop dat hij snel betrapt wordt, maar dan niet door de politie.
liever door iemand wiens eigendom hij mee bezig is, die al de nodige jaren aan krachttraining doet, en wel even naar buiten wil stappen om "verhaal" te gaan halen.

ik hoop dat je iig financieel schadeloos wordt gesteld, en dat het vanaf nu weer rustig blijft....

Thnx kerel!

Tja...je hebt gelijk je kunt je verder op niemand richten want gasten die zoiets doen, doen dat altijd op een geniepige wijze. En mocht je zo'n persoon op heterdaad betrappen en hem hardhandig aanpakken dan heb je het "recht in eigen handen genomen" en word jezelf behandeld als crimineel. Wat dat betreft treffen misdadigers het in ins ons landje meestal beter dan de slachtoffers.

Ben sinds gisteren "bekeerd" tot het Amerikaanse rechtsstelsel...als iemand op je erf of aan je spullen komt eerst schieten en dan pas vragen stellen...of wellicht het toepassen van de sharia (islamitsche wet): met gelijke munt terug betalen hetgeen een forse geldboete & lijfstraffen inhoudt (zweepslagen of het afhaken van ledematen) ;)

Vastbinden aan een lantaarnpaal en in de hens steken die vent! :D

Klote voor je René...
Hopelijk valt het financieel mee...

• #8.298
Vastbinden aan een lantaarnpaal en in de hens steken die vent! :D

Klote voor je René...
Hopelijk valt het financieel mee...

Achja...ik ben weliswaar verzekerd, maar je krijgt gewoon de dagwaarde...je hebt dus altijd financieel schade. En ik was erg tevreden over deze auto, en als je een andere koopt moet je eerst maar eens afwachten wat het wordt. Een nieuwe kan ik me helaas niet permiteren.
Zo...nu genoeg geklaagd en gejankt...leuk dat we op het forum zo nu en dan ook eens onze ziel kunnen luchten en dat er altijd mensen zijn die met iemand meeleven! :thumbs:

Jammer zoiets, zeker als je autootje je goed bevalt. mijn overbuurman hebben ze zijn auto gestolen, auto was misschien 1500,- waard (golf3 vr6 1993), maar was een mooie auto en mankeerde niks. vind maar weer is een goede auto voor dat geld.

Golf 3 VR6 in orginele en goede staat betaal je lachend 6500 euro voor. Wat voor auto had jij eigenlijk Rene? Vervelend om te horen, hopelijk pakken ze die hufters!

Terug
Naar boven