- Waardering
- 74
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 112kg
Ik citeer:
"Do you want to bench big? This is no problem; all you have to do is bench press. Since the bench press is the most effective way to train the muscles you need for a big bench it will be the only exercise you use in your training. It incorporates the pectoralis muscles, the deltoids, triceps and even the lats. Remember only the bench press works these muscles exactly the way they are needed for the competition"
- Stephan Korte.
Daarnaast laat ik hem altijd de antagonisten trainen (rug) wat ik heel belangrijk vind. Andere oefeningen voor borst, schouders en triceps vind ik absoluut overbodig...mijn voorkeur gaat uit naar gripvariaties met bankdrukken en de ROM door Floorpresses of Boardpresses te doen.
Vergeet niet dat er bijna 30 verschillende varianten in het bankdrukken te bedenken zijn!Om de bekendste te noemen...flat bench, incline bench, decline bench, wide grip, medium grip, close grip, board press, pin press, floor press, dumbbell press, speed press, paused press, bench with chains or bands. Onderling kun je ze ook nog eens variëren...bijvoorbeeld een close grip paused floor press with chains and straight legs.
Uiteraard laat ik hem ook Squaten en Deadliften in het volgende stadium...vergeet niet dat hij pas het gips van zijn voet af heeft en hij van de dokter 6 weken lang zijn voet niet al te zwaar mag belasten.
We zullen heel voorzichtig moeten beginnen...het gaat vooral om het goed aanleren van de juiste technieken zodat hij niet als hij eind 20 is overal pijntjes en kwaaltjes heeft.
---------- Post toegevoegd Tue 22 Nov 2011 om 13:24 ----------
Wordt aan gewerkt in het volgende stadium
---------- Post toegevoegd Tue 22 Nov 2011 om 13:31 ----------
Hahaha...met deze gewichten en aantal reps is het voor hem wel goed te doen...heel rustig aan opbouwen![]()
Hoi Rene,
je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je je eigen zoon leert en mee wilt geven en je zegt dat je hem in een volgend stadium ook laat kennis maken met squats en deadlifts. Prima als je het mij vraagt.
Als hij nog last heeft van z'n voet, dan zou ik dat inderdaad niet gaan forceren. Toch zou ik hem al squats met een bezemstok of lege stang laten doen en deadlifts met een lege stang of heel licht gewicht, puur om hem al met de beweging vertrouwd te maken.
Achja, het is jullie keuze natuurlijk en jij kent je zoon het beste, dus ik wil me nergens mee bemoeien. Probeer gewoon een beetje mee te denken.
Succes in ieder geval!

Om de bekendste te noemen...flat bench, incline bench, decline bench, wide grip, medium grip, close grip, board press, pin press, floor press, dumbbell press, speed press, paused press, bench with chains or bands. Onderling kun je ze ook nog eens variëren...bijvoorbeeld een close grip paused floor press with chains and straight legs.

Merk ik daaruit een bepaald sarcasme, Johnny?
). Ik denk dat ik niet meteen vraagtekens moet stellen bij iemand die meer kilos drukt dan mij, toch? Zo geweldig zijn mijn prestaties echt niet en er is altijd baas boven baas.
.
...ruim 60% "good lift" en bijna 40% "no lift" kan èn moet beter. Gelukkig is het na het dieptepunt in 2010 (helaas uitgebomd op het NK / EK) weer goed gekomen. Uitbommen haalt je percentage van goodlifts natuurlijk erg omlaag. Sinds november 2010 heb ik 2 van de 3 beurten goed gehad, waarbij de eerlijkheid mij gebiedt te vertellen dat de regels bij het bankdrukken soepeler geworden zijn.