AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.321
33x140kg :eek:
Ik kwam dit filmpje tegen op youtube van Brian Siders waar hij ruim 30x140kg in een behoorlijk tempo weet te bankdrukken!
Ik denk dat menigeen de handen ervol aan zal hebben om 30x100kg te drukken...zelf ben ik nooit verder gekomen dan 20 reps met 100kg :o

http://www.youtube.com/watch?v=ecEN7yfKVRI

kan jij toch ook huggy? :)
****ing sterk van die gast!

lightweight :D

• #8.324
kan jij toch ook huggy? :)
****ing sterk van die gast!

:roflol: Ik heb snel maar effies toegevoegd wat ik wel kan (20x100)...Brian heeft jarenlang bij de zwaargewichten in de powerlift/bankdrukwereld gedomineerd...hoor de laatste tijd niet meer zo heel veel van hem.
Heb eens een tijdje geleden een schema van hem in mijn log geplaatst...hij traind 6-7 dagen per week (heeft een homegym) met een enorm hoog volume...onbegrijpelijk hoe hij het weet vol te houden.

:roflol: Ik heb snel maar effies toegevoegd wat ik wel kan (20x100)...Brian heeft jarenlang bij de zwaargewichten in de powerlift/bankdrukwereld gedomineerd...hoor de laatste tijd niet meer zo heel veel van hem.
Heb eens een tijdje geleden een schema van hem in mijn log geplaatst...hij traind 6-7 dagen per week (heeft een homegym) met een enorm hoog volume...onbegrijpelijk hoe hij het weet vol te houden.

haha ik zou blij zijn als ik binnenkort 5x100 druk :o
sommige mensen herstellen sneller? maar elke dag is wel overkill lijkt me. ik zou het niet trekken iig.

29x100 hier :mad:
En 16x130 afgelopen week...

• #8.328
29x100 hier :mad:
En 16x130 afgelopen week...

Het klinkt alsof je ontevreden ermee bent ;)
Ik denk dat het voor de meeste powerlifters/bankdrukkers ook niet bepaald een noodzaak is om zovaak als mogelijk een gewicht te kunnen drukken. Op de meeste wedstrijden hoef je immers maar één rep te maken met een gewicht en dus trainen de meesten op explosieve kracht en niet op duurkracht wat meer nodig is om zoveel als mogelijk reps te maken.

• #8.330
  • #8.331
Heavy Bench Press Training bij Leon Smeets

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x120, 3x150 & 3x3x155kg.

Latt Pull Down:
6x10x75kg

Comment:
3x150 ging wel lekker en toen maar gekozen om meteen naar de 155kg te gaan en daar werksetjes mee te doen. De kracht komt heel langzaam weer terug. Als ik weer eens op 3x160 ben dan begint het weer ergens op te lijken ;).

Heb besloten om eens een nieuw benchshirt uit te proberen...ooit eens paar keer ingedrukt, maar vrij snel de handdoek in de ring gegooid..2e poging wagen. Het wordt een Super Katana...reden? Je ziet internationaal heel veel bankdrukkers in zo'n shirt drukken. Maar dat interesseerd me eigenlijk nog niet zo heel veel. Maar de Super Katana heeft een scoopneck en superneck en is IPF aproved...als ik een Rage X in deze uitvoering wil bestellen kan me tot op heden niemand vertellen of dat ook IPF aproved is.
Gewoon nog eens proberen...zullen wel zien of het wat wordt :rolleyes:

• #8.332
Zondag 18 december wordt in Alkmaar het NK Powerliften Junioren/Masters gehouden...ik weet niet precies wie er allemaal meedoet, maar in elk geval wel Chopperbob (hij zal wel op de valreep bij de junioren nog paar mooie NL records willen neerzetten ;)) en Wimwam bij de masters.
In elk geval allen die meedoen, suc6 gewenst!

Ikzelf ben niet aanwezig...Maikel geeft een logeerpartijtje en heb dan de hut vol met 12/13 jarige pubers...lijkt me verstandig als er dan toch enige vorm van toezicht is ;)

Henk Keizer zou er voor zorgen dat Leon (die wel gaat) dan een Super Katana voor mij krijgt...een maat 56 A/S...hoop maar dat ik daar wat mee kan...ik denk zelf eerder aan een S/S maar we zullen wel zien.

Ziet er weer al goed uit René.

Ik ga misschien ook even kijken, als ik me los kan worstelen van mijn huisvadertaken. Er doen er toch wel heel wat meer van hier mee, René. Spencer, BBosman, Eddine, IRONSLAVE in ieder geval allemaal dacht ik. Zal er nog wel een paar missen.

Je presses gaan weer de goeie kant op zie ik :thumbs:

Yup ik doe ook mee :)

Gohkan en neander doen ook mee als ik t goed heb

• #8.336
Hummer/Tymbo, thnx...het gaat de goede kant op...maar vrees dat ik nog een lange weg te gaan heb :o

Wat betreft de deelnemers aan het NK van het forum hier betreft...helaas ken ik niet iedereen met echte naam en toenaam en wens iedereen nogmaals heel veel suc6, hopelijk zullen er vele nieuwe records gezet worden :).

• #8.337
Medium Bench Press Training (5x5 op 80%)

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110, 6x140, 6x140, 5x140, 5x140, 5x140 & 4x140.

Latt Pull Down:
8x10x80kg.

Comment:
1e set met 140kg voelde "lichtjes" aan, vandaar een rep extra...had het idee dat ik nog een rep of twee had aangekund. 2e set idem dito...3e, 4e en 5e set merkte ik dat na 5 reps de accu leeg was, dus geen 6e rep. Bij het 6e set (voelde me lekker en dacht dat ik nog wel een setje extra aankon) trok na 4 sets iemand "de stekker eruit" ;).
Kan beter gewoon bij 5 reps / 5 sets blijven en als ik het idee heb dat ik meer kan wellicht heel lichtjes verzwaren...MAAR...een mediumtraining zou ook eigenlijk medium moeten blijven, toch?

Als het goed is kan ik maandag eens "proeven" aan een Super Katana maat 56 A/S...ben benieuwd :rolleyes:.

Prettig weekend allemaal :)

• #8.338
Heavy bench press training bij Leon Smeets:

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x120, 3x150, 3x155, 3x157,5 & 3x160kg :)

Latt Pull Down:
6x8x75kg

Neck Press:
10x20, 10x30 en 10x40kg

Comment: Yes!...Eindelijk weer eens 3x160kg gedrukt...ik "durfde" niet meteen van 155 naar 160 en drukte eerst nog 3x157,5 maar die gingen nogal vrij lekker en toen had ik er vertrouwen in dat 3x160 ook wel zou lukken...ben er blij mee :)

Vandaag ook een Superkatana A/S maat 56 van Titan aangetrokken...maar het shirt zat veel te ruim...ik "floepte" er zonder moeite zo in...190kg kwam ik mee op mijn borst en er zat verder geen spanning in het shirt. Nee, dat wordt hem niet. Voorlopig maar lekker in mijn Rage X blijven doorgaan. Ik kan verder met Inzer vrij goed overweg en weet nu inmiddels wel hoe zo'n Rage X werkt en heb er al tot 50kg extra winst mee weten te behalen.

Na vele jaren ben ik weer flexibel genoeg om de neckpress te kunnen uitvoeren. Doe dit bewust met lagere gewichten om vooral niets te forceren. Ik persoonlijk geef de voorkeur aan de neckpress boven de overheadpress omdat ik bij een overheadpress heel graag een flinke holle rug maak en als het ware achterover ga hangen wat ik bij een neckpress niet doe. Als je echter niet flexibel genoeg bent (wat ik jaren niet was) kun je deze oefening beter achterwege laten.

Na vele jaren ben ik weer flexibel genoeg om de neckpress te kunnen uitvoeren. Doe dit bewust met lagere gewichten om vooral niets te forceren. Ik persoonlijk geef de voorkeur aan de neckpress boven de overheadpress omdat ik bij een overheadpress heel graag een flinke holle rug maak en als het ware achterover ga hangen wat ik bij een neckpress niet doe. Als je echter niet flexibel genoeg bent (wat ik jaren niet was) kun je deze oefening beter achterwege laten.

Neckpress:eek::eek: ik ga ervan uit dan staand!!!..... lijkt me wel een schouder killer............ Nice bench weer trouwens;)

• #8.340
Neckpress:eek::eek: ik ga ervan uit dan staand!!!..... lijkt me wel een schouder killer............ Nice bench weer trouwens;)

Thnx Frans, het begint weer ergens op te lijken ;)
En nu weet ik dat ik niet zielig hoeft te doen omdat ik "slechts" 3x160, maar iedereen heeft zo zijn eigen referentiekader en nog niet zo heel lang geleden deed ik tripples met 170kg.

Wat de neckpress betreft...ik doe de oefening pas weer sinds kort en bewust met een vrij laag gewicht en lettend op een goede uitvoering.
In principe ben ik maar een kleinzielig ventje die als ie ergens ook maar iets begint te voelen wat op de verste verte op een pijntje of een kwaaltje lijkt accuut stopt met zo'n oefening ;)

Terug
Naar boven