AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Klote Huggy,

TGA. verzekeringswaarde en wat je moet betalen om te kopen is een verschil van dag en nacht.

Daarom moet je een dergelijke auto in een goede staat altijd laten taxeren.

Daarom moet je een dergelijke auto in een goede staat altijd laten taxeren.

dat werkt toch enkel als je m ook allrisk verzekerd.heb gehoord dat je er anders nog niks aan hebt.
+ officiele taxatie is ook prijzig.

tis allemaal wat iig, mensen moeten gewoon met hun poten van andermans eigendom afblijven, en anders afhakken is helemaal geen slecht idee :D

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #8.305
Thnx heren...ik ben overigens ook WA & beperkt casco verzekerd...en zal de dagwaarde uitgekeerd krijgen. Ik had overigens een Opel Astra Stationwagon.
Niet mijn grote liefde, maar wel goedkoop rijden...ben nu alweer aan het kijken voor een Opel Omega, Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Audi A6...iets in die klasse. Als ik met mijn verstand zou moeten kiezen zou het een Opel Corsa of Volkswagen Polo of iets dergelijks worden, maar ik heb daar niet zoveel mee, ik zit nu eenmaal graag breed ;). Ik heb al eens een Suzika Alto geprobeerd, maar dan krijg ik niet eens de deur dicht :eek:. In de Opel Astra had ik in principe ook plaats genoeg, maar dan kon er wel niemand achter me of fatsoenlijk naast me zitten :o

Heavy Bench Press Training (had mijn pa gevraagd of hij Maikel en mij naar Haeflandsport wilde brengen)

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 8x110, 3x150, 3x152,5 & 3x155kg.

Latt Pull Downs and Cable Rows (beiden met wide grip) met setjes van 10-12 reps met gewichten tussen 70-80kg.

Comment:
Ik ben blij dat ik weer 3x155 heb gedrukt...het waren zeker geen persbeurten en gingen vrij lekker. Op naar weer 3x160kg!
Had ook nog wat Close Grip Bench Press gedaan maar kreeg helaas weer steken in mijn schouders...heb dat vaker gehad met deze oefening...vroeg of laat altijd pijn in de ellebogen of de schouders...laat het dan ook maar effies voor wat het is. Als een oefening pijn en ongemak veroorzaakt laat ik deze liever achterwege...heb geen zin in blessures, dan is het namelijk weer helemaal terug naar af.
Denk dat ik binnenkort weer eens met het slingshot aan de slag ga, het zal me nu beslist beter passen.

hey rene,

ik heb zelf net een audi a6 gekocht (1999 a6 station) en het viel me op dat ik voor relatief weinig meer als voor een opel of ford, ik echt als een koning rijd nu.
ik kan je aanbevelen er zeker eens in een te gaan zitten (en rijden) alvorens een ander merk te kopen.

meest fantastische wagen die ik ooit reed.

owja, netjes dat je weer vooruit bent man!:D

Ik rij een ford mondeo station van 500 euro :D

• #8.308
@ Sandows...helemaal mee eens een Audi A6 is een klasse wagen...een vriend van me heeft hem en ik heb er al eens in gereden.
Maar ik vrees dat mijn budget helaas geen A6 toelaat...althans niet eentje die niet meteen rijp voor de schroot is ;)
Een omega, mondeo of passat is dan toch een stuk goedkoper.

@Tymbo...als de wagen voldoet aan hetgeen jij hem voor nodig hebt is het toch verder prima. Ik wil overigens ook niet veel meer besteden aan een andere wagen...zo'n €1500,-...en dan houdt het op. De aanschaf van een eigen huis heeft de nodige duiten gekost en het geld groeid me helaas niet op de rug. Daarnaast vind ik een auto ook een slechte investering...als je ziet wat ze zakken in waarde :eek:

Ik een "Peugeot 307 2.0 automaat Gentry" uit 2003 die nu nog 2150,- waard is na de hagelbui van laatst... :mad:

• #8.310
Mediumtraining (5x5 op 80%) bij Haeflandsport.

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 8x110 & 5x5x140kg

Latt Pull Down:
6x10x80kg

Comment:
Ik heb een tijdje 3x5 met 80% gedaan op de mediumdag, maar aangezien ik voorlopig close grip laat voor wat het is doe ik paar setjes extra bankdrukken...ging allemaal erg lekker vandaag.
Ben wel wat verkouden geworden...was van de week met de fiets in een bui gekomen en kletsnat geworden. De kans is overigens groot dat ik morgen slaag voor een auto. Na diverse proefritten gemaakt te hebben met een Audi A6, Opel Omega, Volkswagen Passat is het een Ford Mondeo die mijn voorkeur heeft. Genoeg ruimte en nog enigzins betaalbaar in de belasting (300kg lichter dan bijvoorbeeld de Omega). Daarnaast heeft deze wagen beduidend minder kilometers gelopen dan die andere wagens.
We zullen het zien morgen, ik zal dan de knoop hoogstwaarschijnlijk doorhakken :rolleyes:

Heb je de 5x5 140 met pauze gedrukt of vloeiend René ?

• #8.312
Heb je de 5x5 140 met pauze gedrukt of vloeiend René ?

Gecontroleerde Touch & Go...en alle sets steeds binnen 20 seconden...Maikel nam iedere keer de tijd op met de stopwatch...de korste tijd was 15 seconden en de langste tijd 19 seconden. Opvallend was dat ik bij het eerste set het traagst was en bij het laatste set het snelst.

:thumb: klasse

denk dat ik me daar ook is in ga verdiepen

• #8.314
:thumb: klasse

denk dat ik me daar ook is in ga verdiepen

Op deze side vind je een schema van hoe je - nagelang je doelstelling (strenght, hypertrofy or endurance) - met Time Under Tension aan de slag kunt.

http://www.fitnessvancouver.ca/content/time%20under%20tension.htm

Heel beknopt de basisprincipes van TUT:

As rules of thumb:

20 seconds or less builds strength with little in regards of hypertrophy
20-40 seconds builds a combination of strength & hypertrophy.
40-60 builds strength endurance and hypertrophy.
More than 60 seconds pretty much builds strength endurance with little in regards to hypertrophy.

Laatst bewerkt:
Dat zijn de sec. van de positieve bewegingen in totaal voor je gehele training..?
Ik zal ook eens kijken. ;)

• #8.316
Dat zijn de sec. van de positieve bewegingen in totaal voor je gehele training..?
Ik zal ook eens kijken. ;)

Ik ben geen TUTexpert...heb me er eens oppervlakkig in verdiept (tot op heden had ik er weinig over gehoord of gelezen).
Volgens mij - maar ik kan het dus mis hebben - zou je als je bijvoorbeeld voor kracht traind één set binnen 20 seconden afgewerkt moeten hebben.
In die tijd lukt het niet - of het zouden speedsreps moeten zijn -om bijvoorbeeld 10 reps te doen. Je komt dan vanzelf uit in een reprange van 1-6 reps. En over het algemeen wordt aangenomen dat deze reprange ook het effectiefts is als je op kracht gefocust bent. Maar als iemand er meer over weet te vertellen hoor ik het graag...het is de interpretatie die ik eraan geef. :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Sat 10 Dec 2011 om 14:42 ----------

Ik ben dus vandaag - naar verwachting - geslaagd bij de zoektocht naar een geschikte wagen. Tis zoals ik gisteren alreeds vermeldde een Ford Mondeo Wagon geworden. Nu maar hopen dat ze me die niet in de fik steken :rolleyes:

Veel succes met je nieuwe wagen René.

Volgens mij is TUT de tijd dat je het positieve gedeelte van de herhaling doet, en dan het totaal per training.
Maar ook ik heb me er niet echt in verdiept.
Dave Tate heeft het er nog al eens over.
Ik wil er eigenlijk niet aan om met een stop watch de training te leiden...
Maar het is wel een globale leidraad die je zonder stop watch kan aanhouden denk ik.
Er zit wel wat in denk ik.
Geen zin om me er nu in te verdiepen eigenlijk.
Maar dat komt nog wel.

Heb je al eens gedacht aan een sprinkler installatie op je oprit/in de straat..? :D

---------- Post toegevoegd Sat 10 Dec 2011 om 15:24 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

Ga me eerst een richten op slow reps vanaf morgen, en dan kijken hoe ik de pauze ga toevoegen.

bedankt voor de link René en Hummer.

Langzame reps gaan wel werken voor hypertrophy, maar zullen voor je kracht misschien niet zo veel doen.
Ik ken enkele BB'ers die HIT op die heel langzame manier doen, en die zweren dat ze er ook veel sterker van worden...
Ik weet het niet hoor...
Volgens mij moet je toch flink explosief er bij blijven trainen.
Komen we weer bij Jim Wendler:
Doe eerst je kracht training (5/3/1..?) en doe dan wat je het beste acht voor de hypertrophy.
Lijkt mij logisch eigenlijk.
Door die hoge reps die Jim Wendler aanraad kom je zeker aan voldoende time under tension voor de hypertrophy.
Eigenlijk komt het altijd weer op dezelfde principes neer. ;)

• #8.320
Veel succes met je nieuwe wagen René.

Volgens mij is TUT de tijd dat je het positieve gedeelte van de herhaling doet, en dan het totaal per training.
Maar ook ik heb me er niet echt in verdiept.
Dave Tate heeft het er nog al eens over.
Ik wil er eigenlijk niet aan om met een stop watch de training te leiden...
Maar het is wel een globale leidraad die je zonder stop watch kan aanhouden denk ik.
Er zit wel wat in denk ik.
Geen zin om me er nu in te verdiepen eigenlijk.
Maar dat komt nog wel.

Heb je al eens gedacht aan een sprinkler installatie op je oprit/in de straat..? :D

---------- Post toegevoegd Sat 10 Dec 2011 om 15:24 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

Bedankt Johnny! :)
Laten we maar het beste hopen...een sprinklerinstallatie? :roflol:

Ik train altijd met een stopwatch (niet om te kijken hoelang ik bezig ben met een set) maar gedurende de pauzes. Altijd 3-5 minuten hou ik dan aan. Vrijdag had ik dan Maikel gevraagd om te klokken tijdens een set...en denk met 5 reps blijf je normaal gesproken altijd wel onder de 20 seconden, dus zit je met een reprange van 1-6 sowieso goed en hoef je niet persé te klokken.

Terug
Naar boven