XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik ken dit filmpje maar al te goed, maar ik neem wel aan dat je deze oefening zonder legg drive uitvoert..........

Dit is in stricte zin ook geen neckpress natuurlijk. Eerder een behind the neck jerk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.344
Als je het met de gewichten van Marius doet kan ik me voorstellen dat je een ietsiepietsie legdrive nodig hebt, de gewichtjes waar ik het mee doe gaat nog wel net zonder legdrive ;)

Vrijdag nog een mediumtraining en volgende week maandag géén heavytraining. In week 1 op 2 januari begin ik dan weer in benchshirt te trainen want de 22e januari staat alweer de volgende wedstrijd voor de deur (2e competitie bankdrukken). Doelstelling is meer te drukken dan de 1e competitie ;)

Hoe houd je rug het René, kan me herinneren dat je daar bang voor was, of ben ik in de war ?

• #8.346
Hoe houd je rug het René, kan me herinneren dat je daar bang voor was, of ben ik in de war ?

Je hebt een goed geheugen! :)
Zolang ik mijn billen flink samen te knijpen en geen zware gewichten hanteer gaat het wel goed. De problemen onstaan als ik zwaardere gewichten gebruik en begin te smokkelen door bijvoorbeeld bij een overheadpress als het ware achterover te gaan hangen. Bij de neckpress ga je niet achterover hangen, toch? Ik vind het leuk om soms na het banken nog wat extra's te doen :eek: ;)...en de neckpress vind ik op dit moment wel leuk om te doen. Tis weer een heel andere vorm van belasting dan ik gewend ben...we zullen wel zien hoelang ik het blijf volhouden :rolleyes:

Heb je al een zerchersquat en goodmornings gedaan, of kan je rug dat niet aan ?

• #8.348
Heb je al een zerchersquat en goodmornings gedaan, of kan je rug dat niet aan ?

Dat zijn oefeningen die in mijn woordenboek als "luie powerlifter" (zo worden hen genoemd die alleen maar banken) niet voorkomen en vergeet niet dat ik een hekel heb aan bukken en buigen ;)

Oke, dacht misschien een optie nu je wat gewicht kwijt bent.
maar je weet zelf als beste natuurlijk wat je kan en je zult geen risico aangaan.

• #8.350
Oke, dacht misschien een optie nu je wat gewicht kwijt bent.
maar je weet zelf als beste natuurlijk wat je kan en je zult geen risico aangaan.

Tussen wat ik kan en wat ik wil is een wereld van verschil...er is wellicht veel wat ik zou kunnen als ik het echt zou willen, maar ik zie dan meestal niet het nut ervan in of ervaar bepaalde ongemakken en gooi dan meestal de handdoek in de ring :o. Ik weet het, dat is geen mentaliteit waarmee je "wereldkampioen" wordt, maar er zijn al zoveel dingen die ik "moet"...in mijn vrije tijd (waartoe trainen in de sportschool ook toe hoord) doe ik dat wat ik leuk vind en als nuttig ervaar.

Oké, even wat anders. heb je al wat van je auto gehoord, kom je er nog een beetje uit of ?

---------- Post toegevoegd Tue 20 Dec 2011 om 18:28 ----------

is er al iemand opgepakt ?

• #8.352
Oké, even wat anders. heb je al wat van je auto gehoord, kom je er nog een beetje uit of ?

---------- Post toegevoegd Tue 20 Dec 2011 om 18:28 ----------

is er al iemand opgepakt ?

Je medeleven siert je! :)
Ik heb niet lang getreurd over mijn Opel astra...ik had deze - overige trouwe beestje - voor zo'n 2 jaar geleden gekocht voor €1750,- en kreeg nog €1500,- van de verzekering terug. Dus dat valt reuze mee. Voor €1600,- heb ik me dan een Ford Mondeo gekocht. Voor mij absoluut geen dure wagens...zonde van het geld, en ook van je nachtrust...moet er niet aan denken dat ik - aangezien ik geen garage heb - een auto van pakweg €30.000 in de straat zou moeten zetten overgeleverd aan de grillen van een of andere vandaal.

Te pakken gekregen hebben ze overigens niemand, dat verwacht ik eerlijk gezegd ook niet. Want zulke "helden" opereren altijd in het donker en kiezen ervoor om anoniem te blijven. Ze hebben beslist veel om trots op te zijn waar ze later op terug kunnen blikken, een echte aanwinst voor de mensheid :rolleyes:

Das toch nog een beetje geluk bij ongeluk, je hoort vaak dat een pyromaan zelf staat te kijken bij een brand.

maar goed, ik koop ook geen nieuwe auto meer. 1x maar nooit weer. bij de 1e x wassen zie je al krassen en deukjes van een bezoek aan een supermarkt of in de parkeergarage.

nee zonde van je geld.

Cheers,
Porter

• #8.354
Das toch nog een beetje geluk bij ongeluk, je hoort vaak dat een pyromaan zelf staat te kijken bij een brand.

maar goed, ik koop ook geen nieuwe auto meer. 1x maar nooit weer. bij de 1e x wassen zie je al krassen en deukjes van een bezoek aan een supermarkt of in de parkeergarage.

nee zonde van je geld.

Cheers,
Porter

Ik heb één keer een nieuwe auto gekocht...eind jaren '80...ik meen voor circa 20.000-25.000 gulden (Opel Ascona), weet het exacte bedrag niet meer, maar doet er ook niet toe, had er lang genoeg voor moeten sparen.
Ik woonde nog bij mijn ouders en die hebben ook geen garage...reeds de eerste nacht was het al raak...een of andere vandaal had met een scherp voorwerp een streep vanaf de motorkap tot achter op de kofferbak gemaakt :eek: Vanaf toen had ik hetzelfde als jij...1x maar nooit meer!
En als je dan ziet wat ze me ervoor terug wilden geven toen ik hem later wilde inruilen tegen notabene een auto van hetzelfde merk bij dezelfde dealer...pfff...nee, echt zonde van je centen. Tis maar een vervoermiddel.
Ik heb tegenwoordig maar 2 eisen...een auto moet me van A naar B kunnen brengen en ik moet er genoeg ruimte in hebben.

• #8.355
Medium Bench Press Training Haelfand Sport

Paused Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110, 5x5x140kg

Latt Pull Down:
6x10x75kg

Comment:
Nog eens voor de "afwisseling" paused bench press gedaan...ging wel vrij lekker. Neck Press gedaan maar vrij snel gestopt...kreeg opeens toch een heel onnatuurlijk en pijnlijk gevoel in mijn linkerschouder en dat was voor mij het signaal van: "leuk dat hebben we ook weer eens geprobeerd en dat was het dan". Tis inmiddels alweer over, dus niets ernstigs...maar ik moet gewoon bij het benchen en pulldowns blijven...dan heb ik ook nooit ergens pijntjes of kwaaltjes...alleen maar als ik wat nieuws probeer ervaar ik "ongemakjes"...en dan bedoel ik geen spierpijn ofzo.

Nu een weekje rust en dan in het nieuwe jaar meteen beginnen met shirted bankdrukken als voorbereiding op de 2e competitie BD eind januari.

Ik wens iedereen bij deze alvast:

PRETTIGE FEESTDAGEN
EN
IN ALLE OPZICHTEN EEN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR!

• #8.356
19 jaar en 300kg bankdrukken

De wereldkampioen bij het bankdrukken (junioren) van de IPF is de Hongaar Mikula Norbert, bouwjaar 1993 en drukt 300kg :eek:
Zou wel eens willen weten wat ze die als baby in de fles gestopt hebben ;)

www.youtube.com/watch?v=dDuvuQZvRKU

Hij werd overigens ook wereldkampioen powerliften bij de subjunioren in 2011 met 860kg totaal....305 SQ, 285 BP, 270 DL = TOT 860kg.

Laatst bewerkt:
WTF hoe kan je @ 18 jaar 300 buigen, 300 benchen en bijna 300 deadliften? ongekend sterk

maar srs, met bench, als hij begonnen is op 14 jaar maakte hij oko elke week progressie van 5 kg zo ongeveer. Echt bizar

Ben je zeker dat dit IPF is? Want dit is toch onder sternum?
En waar zit de ref links?:p

• #8.359
Ik weet niet of deze beurt op een officiële wedstrijd van de IPF was...maar bij de uitslagen van de IPF staat hij toch echt erbij!
Hier heb je een link met het liftersprofiel van hem.

http://goodlift.info/lifter.php?lid=4443

---------- Post toegevoegd Sat 24 Dec 2011 om 11:53 ----------

Maar het meest indrukwekkend vind ik toch nog altijd een man als Ted Arcidi (Mr 705) die in de jaren 80 de eerste mens was die (raw) over de 300kg wist te drukken.

www.youtube.com/watch?v=z8YgoixdEzU

---------- Post toegevoegd Sat 24 Dec 2011 om 11:57 ----------

Ik kwam zijn bankdrukschema tegen...

Ted Arcidi's Bench Press Routine

afx60.gif
12 week cycle
Weeks 1-3: 3*6
Weeks 4-6: 3*5
Weeks 7-9: 3*3
Weeks 10-11: combine sets of 3 and two reps
Week 12: meet day; open with a bench that you have done for at least four reps

Monday
Bench Press 3*5/405-420
Behind-the-Neck Press 3*5/260-300
Lying Tricep Extension to the nose 2*6/340-350
Standing Barbell Curls 3*6/160-195
Lat Pulldowns 3-4*10/240

Thursday
Bench Press follow 12-week cycle
Behind-the-Neck Press 3*6/225
Lying Tricep Extension to the nose 2*6/340-350
Standing Barbell Curls 3*6/160-195
Lat Pulldowns 3-4*10/240

Saturday
Squats your choice of sets and reps
Deadlifts your choice of sets and reps
Behind-the-neck Press 2*3/335-365

On Thursday, do all heavy bench press sets with maximum poundages. Occasionally, do some forced reps. Rest for 5-6 minutes between bench press sets and 2 to 3 minutes between assistance work sets. Perform the last heavy workout ten days before the scheduled meet. Peak for only one or two competitions a year.

Mooie filmpjes weer René.
En een eenvoudig "schema" van Tedje. ;)

Kreeg je indertijd bij die Ascona ook al een treetje Schültenbrau..? :D

Terug
Naar boven