XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Hahaha...ach ja...we zitten hier wat op de bank voor de buis met allerlei lekkernijtjes waar ik maar zeer moeilijk van weet af te blijven :o
Vanaf morgen weer behoorlijk op de lijn gaan letten want anders vrees ik dat ik weer snel op mijn oude gewicht terug ben...het klussen in huis is klaar, het onderhoud van de tuin ligt ook stil waardoor het calorieverbruik dus beduidend minder is en de maand van sint en santa - gecombineerd met allerlei verjaardagen in mijn familiekring - zorgt er voor dat de calorieopname beduidend meer is.

Ik vind het verder nogal opvallend dat al deze heren die ik de revue heb laten passeren tot de jaren 80 geen van allen deed archen of een ellbows in positie erop na hield...en opeens kwam er een of andere goeroe die vertelde dat je moest gaan archen en de ellbows in moest houden om meer te drukken...en gingen ze daardoor meer drukken? NEEN!
Men is meer gaan drukken door de introductie van benchshirts maar raw heeft bij mijn weten nog niemand serieus meer gedrukt dan Ted Arcidi in de jaren 80. Ondanks dat bepaalde personen van powerliften een studie hebben gemaakt en gecompliceerde methoden hebben ontwikkeld en de techniek hebben geoptimaliseerd. Ik zeg dan ook in het nieuwe jaar NEE tegen de methoden van West Side Barbell, Metal Militia, Sheiko, Smolov en whatever...geen van deze methoden heeft ertoe geleid dat men meer is gaan drukken dan mannen als Ted Arcidi, Jim Williams of Bill Kazmaier met hun "eenvoudige schema's". En schema's en methoden kunnen er nog zo geavanceerd uitzien...uiteindelijk teld het resultaat, and nothing else ;)
Back to basic is het motto voor het nieuwe jaar (hoef ik verder niets te veranderen ;))

Je vergeet alleen dat deze heren allemaal zwaar aan de 'verboden' snoepjes zaten. En dan druk ik me nog voorzichtig uit denk ik zo.

Maargoed, ik kan me wel enigszins vinden in jouw beredenering. Je hoeft niet altijd gekke fratsen uit te halen om op een lift sterker te worden. Zoals vaak wordt gezegd: If you want te become stronger on bench, just bench more.

Trouwens Rene, betekent dit nu ook dat je je in 2012 meer gaat richten om RAW een pak sterker te worden? Een 200kg raw bench zou niet mis zijn toch? :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.382
Je vergeet alleen dat deze heren allemaal zwaar aan de 'verboden' snoepjes zaten. En dan druk ik me nog voorzichtig uit denk ik zo.

Maargoed, ik kan me wel enigszins vinden in jouw beredenering. Je hoeft niet altijd gekke fratsen uit te halen om op een lift sterker te worden. Zoals vaak wordt gezegd: If you want te become stronger on bench, just bench more.

Trouwens Rene, betekent dit nu ook dat je je in 2012 meer gaat richten om RAW een pak sterker te worden? Een 200kg raw bench zou niet mis zijn toch? :D

Oeps dat was ik toch inderdaad vergeten dat die aan de "snoepjes" zaten, gelukkig hebben we tegenwoordig alleen nog maar integere sporters die alles op een boterham met pindakaas doen :rolleyes: Wat ik alleen maar wilde aantonen was dat mannen die deden benchen volgens de old school methode (flat benchpress en ellbows out) en er dus "simpele" methoden en schema's opna hielden in principe beter presteerden dan tegenwoordig, ondanks het "optimaliseren" van de techniek en meer kennis op het gebied van training, voeding en whatever.

Raw sterker worden staat voor mij altijd hoog in het vaandel, want dat betekend automatisch dat ik ook meer in shirt zou drukken, het een staat bij mij niet los van het ander. Of ik ooit 200kg raw zal halen weet ik niet en waag ik enigzins te betwijfelen. Ik ken slechts een handjevol heren die dat gewicht raw drukken en ik denk dat als ik degene moet schrappen waarvan ik het vermoeden heb dat ze aan de "snoepjes" zitten nog maar heel weinig vingers over hou van die hand ;) Ik word er zelf ook niet jonger op, maar wellicht onder heel ideale omstandigheden? Zeg nooit, nooit...blijft een mooi gewicht om naar te streven.

Jij verder suc6 met het voorbereiden op het NK PL 2012 :)

• #8.384
Indrukwekkend gewicht! Maar geen verbetering van het record van Ted Arcidi uit de jaren 80 (320kg). Er is nog geen Amerikaan, Rus, Scandinaviër die op dit moment meer raw drukt (voor zover mij bekend). Alleen Mendellson en Henderson hebben 325 gedrukt, maar dat noem ik geen spectaculaire verbetering.

Ik begrijp echt niet dat er hordes mensen achter bepaalde goeroes aanhollen en boeken daarvan kopen en allerlei geavanceerde schema's volgen. Komt het omdat als iets "makkelijk" kan het als niet effectief wordt beschouwd en dat men denkt dat men om iets te bereiken het zich "moeilijk" moet maken? Iemand kan wellicht nog iets zo mooi uitleggen, de mooiste technieken erop na houden en hetgeen wat hij doet onderleggen met allerlei (pseudo)wetenschappelijke onderzoeken...de sterkste heeft gelijk...alleen het resultaat teld, zo simpel is dat voor mij.

Laatst bewerkt:
Er zijn ook niet veel mensen meer die echt hard willen werken voor een mooi resultaat. Sterk worden kost nu eenmaal heel veel doorzettingsvermogen, investering, discipline en vooral tijd. Met name dat laatste kunnen velen tegenwoordig niet opbrengen.

Als (naturel) krachtsporter heb je eenmaal veel geduld nodig om je doelen te bereiken. Punt.

• #8.386
Er zijn ook niet veel mensen meer die echt hard willen werken voor een mooi resultaat. Sterk worden kost nu eenmaal heel veel doorzettingsvermogen, investering, discipline en vooral tijd. Met name dat laatste kunnen velen tegenwoordig niet opbrengen.

Als (naturel) krachtsporter heb je eenmaal veel geduld nodig om je doelen te bereiken. Punt.

Helemaal mee eens! :thumbs:
Je moet er veel voor doen en nog meer voor laten om heel sterk te worden.

Indrukwekkend gewicht! Maar geen verbetering van het record van Ted Arcidi uit de jaren 80 (320kg). Er is nog geen Amerikaan, Rus, Scandinaviër die op dit moment meer raw drukt (voor zover mij bekend). Alleen Mendellson en Henderson hebben 325 gedrukt, maar dat noem ik geen spectaculaire verbetering.

Ik begrijp echt niet dat er hordes mensen achter bepaalde goeroes aanhollen en boeken daarvan kopen en allerlei geavanceerde schema's volgen. Komt het omdat als iets "makkelijk" kan het als niet effectief wordt beschouwd en dat men denkt dat men om iets te bereiken het zich "moeilijk" moet maken? Iemand kan wellicht nog iets zo mooi uitleggen, de mooiste technieken erop na houden en hetgeen wat hij doet onderleggen met allerlei (pseudo)wetenschappelijke onderzoeken...de sterkste heeft gelijk...alleen het resultaat teld, zo simpel is dat voor mij.

Ben ik helemaal met je eens, heb vaak discussies hierover, al die schema's en theorien, at the end of the day komt het erop neer dat je gewoon keihard moet werken en naar je lichaam leren luisteren en je eigen grenzen verleggen... Elk lichaam is anders, wat voor de een werkt kan voor de ander averechts werken. Zoek uit wat voor jou werkt..

gr. dennis

• #8.388
Ben ik helemaal met je eens, heb vaak discussies hierover, al die schema's en theorien, at the end of the day komt het erop neer dat je gewoon keihard moet werken en naar je lichaam leren luisteren en je eigen grenzen verleggen... Elk lichaam is anders, wat voor de een werkt kan voor de ander averechts werken. Zoek uit wat voor jou werkt..

gr. dennis

Daar kan ik alleen maar AMEN op zeggen, beste Dennis! :)

Net zoals de voedingsindustrie brood heeft gezien in het aan de man brengen van allerlei dure en vaak overbodige supplementen is er ook pure commercie ontstaan omtrent het aan de man brengen van "zalig makende" trainingsmethodes. Zet er een gezicht van een bekende powerlifter of bodybuilder bij en (bijna) iedereen trapt erin. Dat die bekende krachtsporters flink gesponsord worden om op de foto te gaan met een bepaald product wordt dan vaak over het hoofd gezien. Je kunt vervolgens allerlei "secrets" via e-books downloaden (uiteraard tegen betaling) of boeken kopen, terwijl de eenvoudige MAAR effectieve conventionele schema's al jarenlang gratis op internet te vinden zijn. Vaak zijn die "nieuwe en geavanceerde" schema's gewoon "gecloonde" old school methoden, bekende gerechten op smaak gebracht met een nieuw sausje en meteen is er weer een nieuwe hype die (bijna) iedereen gaat volgen.
Ik heb heus niet de wijsheid in pacht, maar wens iedereen wel voor het nieuwe jaar wat meer wijsheid toe en bezint eer ge uw zuur verdiende centen uitgeeft ;)

Ben het tot op zekere hoogte wel met je eens, René, maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die, met alle respect, niet enkel bench presses en lat pull downs doen, maar ook op de overige vlakken sterker willen worden. Als je enkel bankdrukt, zou mijn tip inderdaad ook zijn: zoveel mogelijk bankdrukken en daaraan gerelateerde assistance doen (floor presses, cgbp, etc) en vooral niet al te moeilijk doen qua schema's.
Voor pl'ers en strongmen die een meer algemene lichaamskracht willen ontwikkelen en onderhouden is het helemaal niet verkeerd om af en toen eens volgens zo'n "nieuwerwets" schema te trainen.

• #8.390
Ben het tot op zekere hoogte wel met je eens, René, maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die, met alle respect, niet enkel bench presses en lat pull downs doen, maar ook op de overige vlakken sterker willen worden. Als je enkel bankdrukt, zou mijn tip inderdaad ook zijn: zoveel mogelijk bankdrukken en daaraan gerelateerde assistance doen (floor presses, cgbp, etc) en vooral niet al te moeilijk doen qua schema's.
Voor pl'ers en strongmen die een meer algemene lichaamskracht willen ontwikkelen en onderhouden is het helemaal niet verkeerd om af en toen eens volgens zo'n "nieuwerwets" schema te trainen.

Ik merk dat ik tezeer de nadruk op het benchen heb gelegd...dat was niet zozeer mijn bedoeling. Ik denk dat als ik zo naar de fysiek en vooral de stats van mannen als Ted Arcidi (die behalve records had bij het bankdrukken ook wereldrecordhouder nekdrukken en barbell curl was) en Bill Kazmaier die toch diverse keren sterkste man van de wereld is geweest en wereldkampioen powerliften denk ik met alle respect dat die schema's absoluut niet verkeerd waren voor algemene lichaamskracht ;)

Ik heb het dus niet specifiek alleen maar over bankdrukken...maar over de prestaties van powerlifters en gewichtheffers over het algemeen in de jaren 70 en 80.
Tegenwoordig wordt er vaak laatdunkend over gedaan en afgeschreven als oubollig, maar de records staan nog altijd of zijn slechts met paar kilo verbeterd! Het is dat de gewichtsklassen veranderd zijn en er zowel bij het gewichtheffen als bij het powerliften "oude records" bevroren zijn en ergens in een vergeethoekje worden gedouwd, want anders blijft het maar zielig dat ze tegenwoordig de records niet verbeteren...of heeft inmiddels al iemand in NL het record van Cees de Vreugd van 420kg kniebuigen verbeterd? En ook de bankdrukrecords van Wulfse 250+ RAW heb ik niemand meer zien doen en noem eens paar powerlifters in NL die tegenwoordig een totaal van 1000kg op hun naam kunnen schrijven zoals destijds de Vreugd en Siem Wulfse dat RAW voor elkaar kregen!!!
Dus zo verkeerd waren die mannen niet bezig, toch?
Want zelfs met alle pakkies en "nieuwerwetse schema's" krijgt men het tegenwoordig niet voor elkaar!

Helemaal mee eens.

Ben benieuwd of er ooit nog een NL-er meer dan 420 weet te buigen. Zou toch echt een prestatie zijn.

Overigens staat het Nederlands record op de Deadlift nog steeds op 380kg. Ook al heel lang. Niemand die er tot nu toe overheen is gegaan. Zouden we ooit een 400+ deadlifter mogen aanschouwen? Ik ben benieuwd.

En een 300 raw bankdrukker zou toch ook prachtig zijn. Wie weet, misschien onze Limburgse Ruud Gransier. Die komt in ieder geval al enigszins dichtbij.

Wat een onzin post zeg...

• #8.393
Helemaal mee eens.

Ben benieuwd of er ooit nog een NL-er meer dan 420 weet te buigen. Zou toch echt een prestatie zijn.

Overigens staat het Nederlands record op de Deadlift nog steeds op 380kg. Ook al heel lang. Niemand die er tot nu toe overheen is gegaan. Zouden we ooit een 400+ deadlifter mogen aanschouwen? Ik ben benieuwd.

En een 300 raw bankdrukker zou toch ook prachtig zijn. Wie weet, misschien onze Limburgse Ruud Gransier. Die komt in ieder geval al enigszins dichtbij.

Als zich wat meer sterke jongens op PL zouden willen toeleggen i.p.v. strongman zou het wellicht nog wel eens willen lukken ;)
Jij zorgt gewoon ervoor dat je zo'n 40kg zwaarder wordt, gaat partime werken of beter nog stopt met werken en alleen maar trainen (powerliftgericht), eten en slapen en dan komt het wel goed Ruben. Het is nu aan jou dit nog even duidelijk te maken aan je vriendin dat er offers gebracht moeten worden ;)

Alle gekheid op een stokje...ik denk dat er wel genoeg potentieel in NL is, maar PL is niet zo'n populaire sport. Als in NL alle masters (veteranen) niet meer zouden meedoen aan powerliftwedstrijden zou men kunnen stoppen met het houden van wedstrijden vrees ik. Met gewichtheffen helaas hetzelfde verhaal, we hebben nog slechts een handjevol verenigingen in NL waarvan er nog maar enkele in staat zijn een wedstrijdteam bij elkaar te krijgen. Er zijn overigens wel enkele goede initiatieven om de jongeren het plankier op te krijgen (denk aan Pjotr v/d Hoek en de trainingen voor junioren in Papendal), maar de resultaten (aantallen) vind ik tot op heden ietwat tegenvallend, helaas.

Ruud is op dit moment ongetwijfeld de sterkste bankdrukker in NL, maar RAW 300kg zie ik hem niet doen...250 wellicht wel, maar daar boven op nog eens 50kg is denk ik zelfs voor hem te veel van het goede. Met hulp van een benchshirt zie ik hem uiteindelijk er wel toe in staat. Want uit zijn shirt zou hij volgens mij meer moeten kunnen halen dan wat momenteel het geval is.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Dec 2011 om 16:54 ----------

Weet effies niet precies welke post je bedoelt?
Wellicht kun je e.e.a. toelichten?
Ik verwacht overigens niet dat iedereen het met me eens is, en ik sta open om me horizon te verbreden maar dan moet zo iemand ook in staat zijn om de records van de boven vermeldde heren te verpulveren, anders blijven het maar loze woorden, toch? :)

Ik weet wel dat je lifters en hun prestaties respecteert, maar die post is appels met peren vergelijken en je zou het bijna een belediging naar de prestaties van nu kunnen noemen. Evenals je laatste opmerking over het aantal junioren dat de Papendal trainingen hebben opgeleverd.
Dat aantal junioren of andere lifters die door de beginnerswedstrijd of papendal trainingen lid zijn geworden en al wedstrijden draaien zijn er 21 als ik goed heb geteld.
In één jaar...

Ten eerste waren er toen veel meer zwaargewichten dan nu.
Ten tweede, voor zover ik weet zijn de sterkste zwaargewichten van NPB clean.
Ten derde zijn diezelfde sterkste zwaargewichten pas een jaar of 2 bezig met krachtsport.

En als het zo doorgaat en iedereen blessurevrij blijft gaan er echt nog wel 1000kg lifters komen.

Edit:
Laat ik voor de gein ook nog eens iets melden over jouw mening m.b.t. de "nieuwerwetse" schema's.
Die schema's zijn totaal niet nieuw, behalve het gebruik van bands, foam en dat soort hulpmiddelen.
Ik denk ook dat je amper weet wie er wereldwijd top benchers zijn, ik zie namelijk wekelijks 300kg raw benchers op youtube verschijnen.

Oja en kijk eens voor de gein in de top van de IPF, is er daar iemand die met een bizarre arch en elbows in bencht?

Is verder totaal niet aanvallend bedoeld, hoewel m'n mening best dringend kan overkomen :p

Laatst bewerkt:
Ik weet wel dat je lifters en hun prestaties respecteert, maar die post is appels met peren vergelijken en je zou het bijna een belediging naar de prestaties van nu kunnen noemen. Evenals je laatste opmerking over het aantal junioren dat de Papendal trainingen hebben opgeleverd.
Dat aantal junioren of andere lifters die door de beginnerswedstrijd of papendal trainingen lid zijn geworden en al wedstrijden draaien zijn er 21 als ik goed heb geteld.
In één jaar...

Ten derde zijn diezelfde sterkste zwaargewichten pas een jaar of 2 bezig met krachtsport.

En als het zo doorgaat en iedereen blessurevrij blijft gaan er echt nog wel 1000kg lifters komen.

jij bijvoorbeeld :)

mooi gezegd :)

• #8.396
In één jaar...

Edit:
Laat ik voor de gein ook nog eens iets melden over jouw mening m.b.t. de "nieuwerwetse" schema's.
Die schema's zijn totaal niet nieuw, behalve het gebruik van bands, foam en dat soort hulpmiddelen.
Ik denk ook dat je amper weet wie er wereldwijd top benchers zijn, ik zie namelijk wekelijks 300kg raw benchers op youtube verschijnen.

Oja en kijk eens voor de gein in de top van de IPF, is er daar iemand die met een bizarre arch en elbows in bencht?

Is verder totaal niet aanvallend bedoeld, hoewel m'n mening best dringend kan overkomen :p

Beste Eddine, ten eerste was het niet mijn bedoeling om iemand op de tenen te trappen en zeker niet te beledigen, mocht dat zo zijn over gekomen dan bied ik mijn oprechte excuses aan :engel:.
Daarnaast heb ik absoluut respect voor mannen als bijvoorbeeld Pjotr v/d Hoek die met een BDW van circa 90kg ruim 900kg totaal tild en zeker voor Ielja Strik die meervoudig wereldkampioene is (zonder daarbij de prestaties van anderen te kort te willen doen, maar zij zijn bij de heren/dames de beste lifters in NL).

Ten tweede heeft de NPB niet het monopolie op powerlifting in NL en bestaat er ook nog een andere bond PL zonder dopingbeleid, waar de records overigens ook niet verbeterd zijn.

Ten derde heb ik toch gezegd dat hetgeen Pjotr v/d Hoek doet met de junioren in papendal een goed initiatief is, toch?

Ten vierde is 21 personen een goed begin, maar we hebben het hierover alle junioren uit alle hoeken van het land...21 man, dat is minder dan we hier in het dorp bij de F-jes van het voetballen hebben rond rennen. Ik wilde daarmee slechts duidelijk maken dat PL helaas niet zo populair is, mooi dat jij dat met duidelijke aantallen onderstreept hebt. Papendal zou uit zijn voegen moeten barsten, want het is uniek dat je daar als junior terecht kunt onder zulk een goede begeleiding!

Ten vijfde heb ik gezegd dat er genoeg potentieel in NL is!

Ten zesde zijn er meer dan zat zwaargewichten in NL, kijk maar eens op de SMwedstrijden die er georganiseerd worden. Maar deze krachtsporters vinden SM nu eenmaal interessanter om te doen als PL.

Ten zevende had ik het niet over de IPF toen ik het over archen had en ellbows in...je leest blijkbaar iets tussen de regels door wat ik niet bedoeld heb.

Ten achtste ken ik natuurlijk niet iedere bankdrukker bij naam die meer dan mij weet te drukken, dat zijn er legio en ik ben geen wandelende encyclopedie ;) Ik ken overigens wel de meesten die meer dan 800lbs weten te drukken of bij de IPF aan de top zijn...dus heb je het mis denk ik.

Ten negende, zou als er iemand bij mocht zijn die meer 325kg drukt dat een nieuw wr zijn en voor zover ik weet is dit raw nog niet verbeterd. Mocht het wel zo zijn, hoor ik het graag!

Ten tiende hoop ik beste Eddine dat jij die 1000kg totaal in de toekomst zult weten neer te zetten en wens ik je heel veel suc6 daarbij :)

Laatst bewerkt:
Beste Eddine, ten eerste was het niet mijn bedoeling om iemand op de tenen te trappen en zeker niet te beledigen, mocht dat zo zijn over gekomen dan bied ik mijn oprechte excuses aan :engel:.
Daarnaast heb ik absoluut respect voor mannen als bijvoorbeeld Pjotr v/d Hoek die met een BDW van circa 90kg ruim 900kg totaal tild en zeker voor Ielja Strik die meervoudig wereldkampioene is (zonder daarbij de prestaties van anderen te kort te willen doen, maar zij zijn bij de heren/dames de beste lifters in NL).

Ten tweede heeft de NPB niet het monopolie op powerlifting in NL en bestaat er ook nog een andere bond PL zonder dopingbeleid, waar de records overigens ook niet verbeterd zijn.

Ten derde heb ik toch gezegd dat hetgeen Pjotr v/d Hoek doet met de junioren in papendal een goed initiatief is, toch?

Ten vierde is 21 personen een begin, maar we hebben het hierover alle junioren uit alle hoeken van het land...21 man, dat is minder dan we hier in het dorp bij de F-jes van het voetballen hebben rond rennen. Ik wilde daarmee slechts duidelijk maken dat PL helaas niet zo populair is, mooi dat jij dat met duidelijke aantallen onderstreept hebt.

Ten vijfde heb ik gezegd dat er genoeg potentieel in NL is!

Ten zesde zijn er meer dan zat zwaargewichten in NL, kijk maar eens op de SMwedstrijden die er georganiseerd worden. Maar deze krachtsporters vinden SM nu eenmaal interessanter om te doen als PL.

Ten zevende had ik het niet over de IPF toen ik het over archen had en ellbows in...je leest blijkbaar iets tussen de regels door wat ik niet bedoeld heb.

Ten achtste ken in natuurlijk niet iedere bankdrukker bij naam die meer dan mij weet te drukken, dat zijn er legio en ik ben geen wandelende encyclopedie ;)

Ten negende, zou als er iemand bij mocht zijn die meer 325kg drukt dat een nieuw wr zijn en voor zover ik weet is dit raw nog niet verbeterd. Mocht het wel zo zijn, hoor ik het graag!

Ten tiende hoop ik beste Eddine dat jij die 1000kg totaal in de toekomst zult weten neer te zetten en wens ik je heel veel suc6 daarbij :)

Om maar even op je punten in te gaan:

2. Dat klopt, maar ik had niet gedacht dat jij daar rekening mee hield.
3. Ja, maar je vond het resultaat tegenvallend.
4. 21 mensen is niet heel veel nee, maar vergelijk het dan niet direct met voetbal, de populairste sport ter wereld maar liever met iets wat ook internationaal evenveel atleten heeft.
5. ok
6. Ik ben bang dat de meesten op een PL wedstrijd ook tegen zouden vallen ivm de technische regels (nee niet doping)
7. Ik lees niet tussen de regels door, maar je hebt het enkel over elbows in en archen dat dat volgens het internet en de nieuwe generatie the way to go is.
8. Ik ken ze ook niet bij naam, maar zie ze af en toe langskomen met Oostblok namen.
9. Ik vind het vrij logisch dat een raw record lang kan blijven staan, maar goed dat terzijde.
10. Bedankt, maar ik bedoelde mezelf niet zo zeer, zo arrogant ben ik niet.

• #8.398
Mooi dat je niet arrogant bent, dat siert je!
Blijf zoals je bent...we hoeven het niet altijd overal met elkaar eens over te zijn, toch? Daarnaast wil ik nogmaals benadrukken dat ik zeer zeker de huidige prestaties weet te respecteren en hoop ik dat de junioren die momenteel trainen in Padendal in de toekomst hun doelstellingen zullen weten te bereiken en hoop ik dat het aantal alleen maar zal blijven groeien, want wie de jeugd heeft, heeft de toekomst! :)

tja, mss dat de personen in kwestie NOG meer zouden drukken met die nieuwerwetse methodes wie weet;)
Nieuw is persé niet slechter. Vraag me eigenlijk af wat die "nieuwe schemas" dan zijn.? bij mijn weten komt er in elke schema benchpress, DL en squat voor, mis ik iets ?

Iemand die het potentieel heeft om veel te bankdrukken of gelijk wat (mits hard trainen etc...) zal op gelijk welke manier de sterkste wel zijn/worden. Bij sommige punten deel ik je mening maar anderen zijn nogal kort door de bocht.

Je kan toch niet serieus stellen dat de opbrengst van de trainingen op Papendal "teleurstellend" is. Volgens mij volg je überhaupt totaal niet wat er daar gebeurt. Geeft ook niet, maar vel er dan geen oordeel over. 21 Nieuwe wedstrijdlifters is juist een enorm hoog aantal, en daar zullen er alleen maar meer bijkomen de komende jaren. Kijk nu eens naar het aantal lifters dat dit jaar meedeed aan het NK pl, 40 stuks. Daar zullen de komende jaren dus zeer waarschijnlijk enorm veel nieuwe deelnemers bijkomen, mede (en vooral) door dit project op Papendal. De vergelijking met voetbal valt totaal, maar dan ook totaal niet te maken, dat begrijp je zelf ook wel.

En die 320 kilo van Arcidi was dus wél met een benchshirt aan, als je het artikel goed had gelezen had je dat gezien. Misschien van bedenkelijke kwaliteit en niet te vergelijken met de huidige shirts, maar oke. Niet RAW in elk geval.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven