- Waardering
- 74
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 112kg
Hahaha...ach ja...we zitten hier wat op de bank voor de buis met allerlei lekkernijtjes waar ik maar zeer moeilijk van weet af te blijven
Vanaf morgen weer behoorlijk op de lijn gaan letten want anders vrees ik dat ik weer snel op mijn oude gewicht terug ben...het klussen in huis is klaar, het onderhoud van de tuin ligt ook stil waardoor het calorieverbruik dus beduidend minder is en de maand van sint en santa - gecombineerd met allerlei verjaardagen in mijn familiekring - zorgt er voor dat de calorieopname beduidend meer is.
Ik vind het verder nogal opvallend dat al deze heren die ik de revue heb laten passeren tot de jaren 80 geen van allen deed archen of een ellbows in positie erop na hield...en opeens kwam er een of andere goeroe die vertelde dat je moest gaan archen en de ellbows in moest houden om meer te drukken...en gingen ze daardoor meer drukken? NEEN!
Men is meer gaan drukken door de introductie van benchshirts maar raw heeft bij mijn weten nog niemand serieus meer gedrukt dan Ted Arcidi in de jaren 80. Ondanks dat bepaalde personen van powerliften een studie hebben gemaakt en gecompliceerde methoden hebben ontwikkeld en de techniek hebben geoptimaliseerd. Ik zeg dan ook in het nieuwe jaar NEE tegen de methoden van West Side Barbell, Metal Militia, Sheiko, Smolov en whatever...geen van deze methoden heeft ertoe geleid dat men meer is gaan drukken dan mannen als Ted Arcidi, Jim Williams of Bill Kazmaier met hun "eenvoudige schema's". En schema's en methoden kunnen er nog zo geavanceerd uitzien...uiteindelijk teld het resultaat, and nothing else
Back to basic is het motto voor het nieuwe jaar (hoef ik verder niets te veranderen)
Je vergeet alleen dat deze heren allemaal zwaar aan de 'verboden' snoepjes zaten. En dan druk ik me nog voorzichtig uit denk ik zo.
Maargoed, ik kan me wel enigszins vinden in jouw beredenering. Je hoeft niet altijd gekke fratsen uit te halen om op een lift sterker te worden. Zoals vaak wordt gezegd: If you want te become stronger on bench, just bench more.
Trouwens Rene, betekent dit nu ook dat je je in 2012 meer gaat richten om RAW een pak sterker te worden? Een 200kg raw bench zou niet mis zijn toch?

Wat ik alleen maar wilde aantonen was dat mannen die deden benchen volgens de old school methode (flat benchpress en ellbows out) en er dus "simpele" methoden en schema's opna hielden in principe beter presteerden dan tegenwoordig, ondanks het "optimaliseren" van de techniek en meer kennis op het gebied van training, voeding en whatever.

.