Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.401
Je kan toch niet serieus stellen dat de opbrengst van de trainingen op Papendal "teleurstellend" is. Volgens mij volg je überhaupt totaal niet wat er daar gebeurt. Geeft ook niet, maar vel er dan geen oordeel over. 21 Nieuwe wedstrijdlifters is juist een enorm hoog aantal, en daar zullen er alleen maar meer bijkomen de komende jaren. Kijk nu eens naar het aantal lifters dat dit jaar meedeed aan het NK pl, 40 stuks. Daar zullen de komende jaren dus zeer waarschijnlijk enorm veel nieuwe deelnemers bijkomen, mede (en vooral) door dit project op Papendal. De vergelijking met voetbal valt totaal, maar dan ook totaal niet te maken, dat begrijp je zelf ook wel.

En die 320 kilo van Arcidi was dus wél met een benchshirt aan, als je het artikel goed had gelezen had je dat gezien. Misschien van bedenkelijke kwaliteit en niet te vergelijken met de huidige shirts, maar oke. Niet RAW in elk geval.

Ik weet niet hoe vaak jij al op papendal bent geweest?
Ik ben er al eens diverse keren geweest bij verschillende gelegenheden, waaronder een beginnerswedstrijd en de kennismaking van Pjotr met de junioren die zich hadden opgegeven om er te komen trainen.
Ik heb geen oordeel geveld en me al zeker niet negatief uitgelaten, integendeel ik heb juist gesteld dat het een unieke locatie is en dat er o.l.v. Pjotr een uitstekende begeleiding plaats vind. En ja, 21 man is een goed begin, maar ik herhaal het: onder zulke omstandigheden op zo'n locatie de mogelijkheid hebben te trainen dan zou papendal gewoon uit zijn voegen moeten barsten.

40 man deden er mee aan het NK PL...het spijt me tymbo, maar het is niet een aantal waarvan ik wakker lig...er zijn zoveel krachtsporters die powerliftoefeningen in hun programma hebben en desondanks krijgen we helaas geen 50 man bij elkaar op een NK. Ik constateer gewoon dat PL ondanks alle goede initiatieven helaas geen populaire sport is. En dan zal ik maar geen voetballen meer als vergelijking gebruiken...het plaatselijke gemengde kerkelijk zangkoor in ons dorp had met de nachtmis meer mensen op het oksaal staan dan er bij het NK PL op het plankier staan :rolleyes:.

Ik heb het artikel van Arcidi van A tot Z gelezen, en ik kan je gerust stellen...alle artikelen die ik plaats in mijn log lees ik van te voren, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik het met alles wat in zo'n artikel staat eens ben.
Het "benchshirt" waar jij het over hebt had totaal geen enkele invloed op het drukken van meer kilo's en was bedoeld als blessurepreventie. Vandaar dat deze prestatie in de krachtsportwereld ook als raw beschouwd wordt. Hij zal er geen voordeel van gehad hebben in de zin dat hij er meer door wist te drukken.

Tjonge, wat kan een "onschuldig" artikel over Ted Arcidi en het feit dat ik constateer dat PL helaas geen populaire sports is ondanks alle goede initiateven toch de gemoederen bezig houden :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Wed 28 Dec 2011 om 00:51 ----------

tja, mss dat de personen in kwestie NOG meer zouden drukken met die nieuwerwetse methodes wie weet;)
Nieuw is persé niet slechter. Vraag me eigenlijk af wat die "nieuwe schemas" dan zijn.? bij mijn weten komt er in elke schema benchpress, DL en squat voor, mis ik iets ?

Iemand die het potentieel heeft om veel te bankdrukken of gelijk wat (mits hard trainen etc...) zal op gelijk welke manier de sterkste wel zijn/worden. Bij sommige punten deel ik je mening maar anderen zijn nogal kort door de bocht.

Ik ga ervanuit dat de "personen in kwestie" zeker met de huidige "snoepjes" tot meer in staat geweest zouden zijn.
Als je je afvraagt wat allemaal die nieuwe schema's zijn moet je maar eens goed rondkijken op het forum hier...legio voorbeelden.
Je stelt het terecht...er is heel weinig nieuws onder de zon dus je mist niets, goed dat je tot dezelfde conclusie als ik ben gekomen! ;)

Laatst bewerkt:
hey rene,

ben het met je eens aangaande je mening dat PL niet (meer) populair is.

dat was vroeger (zo'n 30 jaar geleden) toch schijnbaar echt anders!

ik heb die tijd zelf helaas niet heel bewust meegemaakt, maar ik heb krantenartikelen liggen en hoor verhalen van mn vader (zelf competitief powerlifter geweest) over bijv. een demonstratie, zelfs geen wedstrijd dus he. waar dik 2000 man naar kwam kijken.:eek:
let wel; ik woon dus in zeeuws vlaanderen he, en dan moet ik zien dat er naar een NK PL 30 jaar later, in een veeeel drukker gebied als zeeland, slechts een goeie 10% van dat bezoekersaantal komt kijken?

ik weet wel dat vroeger alles beter was ;), maar ik hoor toch echt van verschillende kanten dat PL t.o.v. enkele tientallen jaren geleden momenteel ver onderuitgezakt is.

ik hoop van harte dat het tij wat aan het keren is, het is immers een erg mooie sport en dat weten wij allemaal.
we willen ook allemaal hetzelfde uiteindelijk, erkenning voor ons harde werk.
en gelukkig zijn er mensen die hun tijd en kennis beschikbaar willen stellen om junioren te interesseren en motiveren om PL terug onder de mensen te brengen.

Ik bedoel natuurlijk ook juist te zeggen dat 40 man erg weinig is, René. En dat de "Holland's got powerliftingtalent"-actie nu al (volgens mij zijn ze nog geen jaar bezig) 21 nieuwe wedstrijdleden op heeft geleverd, waarvan er naar verwachting toch een groot aantal door zullen stromen richting NK en misschien een paar zelfs internationaal mee kunnen doen. Ik verwacht dat dit aantal in de komende jaren nog eens flink zal toenemen. Ook de vergelijking met een plaatselijk kerkkoor gaat hier volledig mank.
Tja, en hoe vaak ik al op Papendal ben geweest? Nog geen één keer, althans niet in verband met deze actie. Ik denk niet dat dat iets zegt over mijn mate van interesse hierin. Ik heb drie kleine kinderen, een baan, een werkende vrouw, en een fulltime studie waar ik me mee bezig houd, waardoor ik vrij weinig tijd over heb. En deze sport dan ook nog eens. Neemt niet weg dat ik me 100 procent inzet voor de sport en voor mijn eigen ontwikkeling erin. Powerlifting is en blijft een individuele sport, en alleen als je er zelf volledig achter staat, zal je beter kunnen worden in deze sport.
Ik ben juist van mening dat het Nederlandse powerliftingwereldje, mede (en misschien wel vooral) door deze actie weer uit het dal aan het klimmen is. Maar de tijd zal moeten uitwijzen of dat zo is. Voorlopig hebben we meer bench-only gasten dan full meet-gasten, dus misschien zouden we die luie bankdrukkers eens van hun bank moeten schoppen om ook de overige disciplines in de powerliftingsport op wedstrijdniveau te gaan beoefenen. ;)
Tis een eindeloze discussie zo, René, maar ik denk dat we het best maar positief kunnen blijven en moeten blijven proberen jonge gasten aan te sporen deze prachtige sport te beoefenen. Over een paar jaar kunnen we jouw zoon ook op het plankier bewonderen, toch? :)

• #8.404
hey rene,

ben het met je eens aangaande je mening dat PL niet (meer) populair is.

dat was vroeger (zo'n 30 jaar geleden) toch schijnbaar echt anders!

ik heb die tijd zelf helaas niet heel bewust meegemaakt, maar ik heb krantenartikelen liggen en hoor verhalen van mn vader (zelf competitief powerlifter geweest) over bijv. een demonstratie, zelfs geen wedstrijd dus he. waar dik 2000 man naar kwam kijken.:eek:
let wel; ik woon dus in zeeuws vlaanderen he, en dan moet ik zien dat er naar een NK PL 30 jaar later, in een veeeel drukker gebied als zeeland, slechts een goeie 10% van dat bezoekersaantal komt kijken?

ik weet wel dat vroeger alles beter was ;), maar ik hoor toch echt van verschillende kanten dat PL t.o.v. enkele tientallen jaren geleden momenteel ver onderuitgezakt is.

ik hoop van harte dat het tij wat aan het keren is, het is immers een erg mooie sport en dat weten wij allemaal.
we willen ook allemaal hetzelfde uiteindelijk, erkenning voor ons harde werk.
en gelukkig zijn er mensen die hun tijd en kennis beschikbaar willen stellen om junioren te interesseren en motiveren om PL terug onder de mensen te brengen.

"Vroeger" was alles beter, kon je water drinken uit de sloot en ging je met je 40e dood ;). Ik maak me gewoon oprecht zorgen en hoop dat het met PL niet de kant als met het gewichtheffen zal uitgaan...3 PL verenigingen doen mee aan de PL competitie: Spartacus, SSS Alkmaar en Atlas heeft samen met Essbra de "krachten" moeten bundelen om een team bij elkaar te krijgen. Ik hoop dus net als jou dat het tij zal keren.

• #8.405
Ik bedoel natuurlijk ook juist te zeggen dat 40 man erg weinig is, René. En dat de "Holland's got powerliftingtalent"-actie nu al (volgens mij zijn ze nog geen jaar bezig) 21 nieuwe wedstrijdleden op heeft geleverd, waarvan er naar verwachting toch een groot aantal door zullen stromen richting NK en misschien een paar zelfs internationaal mee kunnen doen. Ik verwacht dat dit aantal in de komende jaren nog eens flink zal toenemen. Ook de vergelijking met een plaatselijk kerkkoor gaat hier volledig mank.
Tja, en hoe vaak ik al op Papendal ben geweest? Nog geen één keer, althans niet in verband met deze actie. Ik denk niet dat dat iets zegt over mijn mate van interesse hierin. Ik heb drie kleine kinderen, een baan, een werkende vrouw, en een fulltime studie waar ik me mee bezig houd, waardoor ik vrij weinig tijd over heb. En deze sport dan ook nog eens. Neemt niet weg dat ik me 100 procent inzet voor de sport en voor mijn eigen ontwikkeling erin. Powerlifting is en blijft een individuele sport, en alleen als je er zelf volledig achter staat, zal je beter kunnen worden in deze sport.
Ik ben juist van mening dat het Nederlandse powerliftingwereldje, mede (en misschien wel vooral) door deze actie weer uit het dal aan het klimmen is. Maar de tijd zal moeten uitwijzen of dat zo is. Voorlopig hebben we meer bench-only gasten dan full meet-gasten, dus misschien zouden we die luie bankdrukkers eens van hun bank moeten schoppen om ook de overige disciplines in de powerliftingsport op wedstrijdniveau te gaan beoefenen. ;)
Tis een eindeloze discussie zo, René, maar ik denk dat we het best maar positief kunnen blijven en moeten blijven proberen jonge gasten aan te sporen deze prachtige sport te beoefenen. Over een paar jaar kunnen we jouw zoon ook op het plankier bewonderen, toch? :)

Ik begrijp dat je het druk hebt, maar je bent niet de enige...ik heb ook een fulltime baan, ben een single daddy die de zorg voor zijn kids heeft en begin in het nieuwe jaar ook weer met een nieuwe cursus.

Ik was aan het "wachten" totdat iemand kwam met de opmerking dat de luie bankdrukkers maar eens moesten gaan powerliften ;)
Daar heb je een punt tymboo...als we iedereen die doet bankdrukken (en ik denk dat in vrijwel iedere sportschool wel tientallen gasten te vinden zijn die doen bankdrukken aangezien bankdrukken als oefening wel vrij populair is) op het powerliftplankier zouden krijgen zou een NK PL een week lang duren.
Zelf acht ik de kans dat ik ooit nog zal gaan gaan powerliften overigens zeer gering.
Je weet toch dat ik een hekel aan bukken en buigen heb, meen je dat ik daarin dan wedstrijden ga doen? ;)

Wat positieve instelling en motivatie betreft durf ik in alle bescheidenheid te zeggen dat ik op dit forum mijn bijdragen heb geleverd door bijvoorbeeld diverse topics over beginnerswedstrijden en ook Holland's got powerliftingtalent te starten en diverse personen in contact heb gebracht met de NPB.
En sowieso heb ik vaak genoeg in mijn log de NPB gepromoot lijkt me.

Ik probeer zelf mijn bijdrage te leveren aan het bevorderen van deze prachtige sport. 21 januari start er bij SSS Alkmaar een scheidsrechterscursus waar ik me voor heb opgegeven. Mochten er overigens nog mensen interesse hebben, laat het me dan weten, dan bezorg ik je de gegevens (die overigens ook op de website van de NPB te vinden zijn). Daarnaast zal er in het nieuwe jaar een wisseling van wacht plaatsvinden bij het bestuur van de NPB. De voorzitter, secretaris en penningmeester hebben dan hun termijn erop zitten en hebben aangegeven niet meer voor een verdere termijn in aanmerking te willen komen.
Wellicht zijn er ook nog mensen met bestuurlijke kwaliteiten die belangstelling hebben? (niet allen tegelijk reageren op de vacature van penningmeester, hé ;))

Ik hoop zeker dat mijn zoon het powerliftplankier inderdaad zal opgaan...dat is aan hem zelf...ik probeer hem te motiveren, dwang uitoefenen zal ik echter niet...het moet vooral leuk voor hem blijven, toch? :).

Laatst bewerkt:
  • #8.406
Gezocht (!)

Scheidsrechters/voorzitter wedstrijdbureau

De Nederlandse Powerliftingbond (NPB) is al een geruime tijd op zoek naar nieuwe scheidsrechters/voorzitter wedstrijdbureau. De NPB organiseert regelmatig wedstrijden in samenwerking met de aangesloten verenigingen. Dit zijn wedstrijden waarbij sporters op hoog nivo en in een leuke sfeer de krachten met elkaar meten. Hierin zijn scheidsrechters en voorzitter wedstrijdbureau belangrijke functies. Zonder hen geen wedstrijden! Om in de toekomst ook wedstrijden te kunnen blijven organiseren hebben wij meer scheidsrechters/voorzitter wedstrijdbureau mensen nodig. Daarom start binnenkort een nieuwe cursus.

Scheidsrechter/voorzitter wedstrijdbureau:
Als scheidsrechter ben je inzetbaar als scheidsrechter en voorzitter wedstrijdbureau. Je hebt een gedegen opleiding gekregen en bent voor het theorie- en praktijkexamen geslaagd. Je leert de kledinginspectie doen, beurten van lifters te beoordelen en een wedstrijd administratief te begeleiden. Tevens ben je inzetbaar als speaker om de lifters en het publiek van informatie te voorzien.

De opleiding:
De opleiding bestaat uit 1 theorieles, zelfstudie en 1 theorie en praktijkexamen. In de theorieles wordt het technisch reglement Powerlifting doorgenomen, het voorzitterschap wedstrijdbureau, het competitiereglement- en wedstrijdreglement.
De docenten zullen veel zaken met voorbeelden uit de praktijk toelichten. Enkele weken na de laatste theorieles volgt een theorie examen. Na het behalen van het theorie examen volgt een praktijkexamen. Hierin zal je het geleerde in de praktijk moeten brengen. Je gaat een wedstrijd berechten en jouw beslissingen zullen vergeleken worden met die van de docenten. Na het behalen van dit examen ben je bevoegd scheidsrechter!

Data en locatie:
De theorieles wordt gehouden op 21 januari 2012. Het theorie examen wordt afgenomen op 24 maart en de praktijkexamen op 15 april tijdens het NK Powerliften voor junioren/Masters.
Locatie: K.S.V. S.S.S. Tesselschadestraat 81, 1814 EN Alkmaar.
Aanvang theorieles/examen om 11.00 uur. Voor een lunch wordt gezorgd.

Mochten er mensen zijn die interesse hebben, laat het me dan weten of kijk op de website van de NPB voor het contactadres.

ik stel het volgende voor: NPB wordt AoP
voorzitter: Hummer
secretaris: Don
penningmeester: dr. Bench
nieuwsbrief: Rene

• #8.408
ik stel het volgende voor: NPB wordt AoP
voorzitter: Hummer
secretaris: Don
penningmeester: dr. Bench
nieuwsbrief: Rene

Je meent het geloof ik ook nog, hé :roflol:
Voor hen die de afkorting AoP nog niet veel zegt, het staat voor Art of Power, opgericht door Dr. Bench alias Art(ak) Asrian en bestaat uit diverse benchkanonnen die ook actief op dit forum zijn. AoP staat op dit moment 1e in de bankdrukcompetitie en het zou heel gek moeten lopen zouden ze deze 1e plek prijsgeven.
Mocht je overigens serieuze ambities hebben in de richting van het dragen van bestuurlijke verantwoordelijkheden (die ik overigens niet heb) maak het dan kenbaar bij de juiste personen!

er kan nog van alles fout gaan tijdens de 2de wedstrijd......
maar we gaan ons best doen, zoals altijd:cool:

Sinds ik niet meer meedoe met de wedstrijden gaat het wel heel goed met AoP... :o

het klopt ook nog Hum:D
maar we missen jou wel

Ik weet dat het klopt... :o
Maar thanks anyway maat...

• #8.413
Dat vind ik nu best wel zielig voor Johnny, hij heeft de meeste wedstrijden raw gedrukt en ook veel last van blessures gehad waardoor hij toch wel wat belemmerd was in zijn doen en laten.
Hoop in elk geval dat je in het nieuwe jaar weer van de partij zult zijn! :)

2012 wordt geweldig René!

• #8.415

Volgens de analytici zou 2012 een rampjaar worden waarin de gevolgen van de economische crisis en de crisis omtrent de euro pas echt voelbaar zou worden. Maar het kan nog erger...21 december 2012 loopt de kalender van de maya's af en zou dat het einde van de wereld betekenen :rolleyes:.
Maar er is licht aan het einde van de tunnel...wellicht hebben de maya's geen rekening met schrikkeljaren gehouden en hebben we nog paar jaar voor de boeg en effies uitstel van excutie ;)
Ik lig er allemaal eerlijk gezegd niet bepaald wakker van, we gaan van 2012 inderdaad een geweldig jaar maken Johnny! :)
En we zullen wel zien waar het schip strand! Bij onze oosterburen zeggen ze als het tegen zit: "Keine Panik auf der Titanik, Wasser ist für alle da ;)

• #8.416
Laatste training 2011.

Vandaag gekozen voor een light training als afsluiting.

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100 & 5x5x130kg.

Staande Neck Press:
10x20-30-40-50kg

Latt Pull Down:
Tussen de press setjes door, steeds 10 reps met 75kg.

Comment:
Een lekkere lichte training, dat doet ook eens goed ;)
Toch weer een neck press gedaan, maar nu niet zo diep laten zakken, dus niet tot op de schouders maar tot (onderkant) oorhoogte en dan geen onaangenaam gevoel...achja...zullen wel zien of ik dit blijf doen. Ted Arcidi vond 3 oefeningen heel essentieel voor het bankdrukken: neck press, latt pull down en triceps extensions (skul crushers)...de laatste moet ik overigens absoluut niet doen, sloopt mijn ellebogen.

Maikel gaat ook nog altijd trouw mee...het buigen moest hij vandaag helaas overslaan, hij is wederom aan zijn dikke teen geholpen omdat nu aan de ene kant een nagel in zijn vlees groeide...ik heb er overigens ook last van gehad. Heb hem laten bankdrukken en aan het eind van de maand mag hij altijd effies pieken...vandaag drukte hij 47,5kg...en dat is een mooie progressie in zo'n korte tijd. Daarnaast laat ik hem nu ook regelmatig nekdrukken, biceps curls, latt pull downs en whatever doen...ik laat hem kennis maken met diverse oefeningen en vertel hem erbij welke functie ze hebben. Naderhand is het aan hem welke assist hij de voorkeur geeft.

Ik vind dat je je kleine een hele goeie techniek aanleert! is echt top hoe je hem begeleid.. ik zag hem laatst squaten en zijn techniek verraste me echt voor de tijd die hij traint :thumbs:

Lijkt me voor jou ook mooi om met je ''kleine'' te trainen, althans mij lijkt dat later echt chique :p

• #8.418
Ik vind dat je je kleine een hele goeie techniek aanleert! is echt top hoe je hem begeleid.. ik zag hem laatst squaten en zijn techniek verraste me echt voor de tijd die hij traint :thumbs:

Lijkt me voor jou ook mooi om met je ''kleine'' te trainen, althans mij lijkt dat later echt chique :p

Dankje Max, ik doe mijn best en daarbij gaat hij 's-maandags mee naar Leon Smeets die hem ook de nodige tips geeft.
Het spelender wijs aanleren van de juiste technieken is in deze fase heel belangrijk...voorop staat natuurlijk het plezier.
En ja het is harstikke leuk als je samen met je kind kunt trainen.
Hij is overigens een groot fan van jou!

• #8.419
Vandaag ook nog een bekend gezicht gezien in de sportschool...de dochter van powerpaxck was aan het trainen.
Een jongedame in de bloei van haar leven, die beslist de harten van veel jonge mannen sneller zal laten kloppen.
Frans het is een sterke lady wat je hebt...ik zag haar bankdrukken en vond het best wel indrukwekkend wat gewicht en techniek betreft.
Ik wilde overigens niet te lang staan kijken anders dacht ze wellicht nog van wat wil die ouwe dikke nu van me ;)
Maar is powerliften niets voor haar?
Ik heb haar overigens gevraagd of ze je de groetjes wil doen :).

Haha fan van mij, ik voel me gevleid! Heeft die ook gewichthef ambities dan ?

Terug
Naar boven