- Waardering
- 3.221
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Je kan toch niet serieus stellen dat de opbrengst van de trainingen op Papendal "teleurstellend" is. Volgens mij volg je überhaupt totaal niet wat er daar gebeurt. Geeft ook niet, maar vel er dan geen oordeel over. 21 Nieuwe wedstrijdlifters is juist een enorm hoog aantal, en daar zullen er alleen maar meer bijkomen de komende jaren. Kijk nu eens naar het aantal lifters dat dit jaar meedeed aan het NK pl, 40 stuks. Daar zullen de komende jaren dus zeer waarschijnlijk enorm veel nieuwe deelnemers bijkomen, mede (en vooral) door dit project op Papendal. De vergelijking met voetbal valt totaal, maar dan ook totaal niet te maken, dat begrijp je zelf ook wel.
En die 320 kilo van Arcidi was dus wél met een benchshirt aan, als je het artikel goed had gelezen had je dat gezien. Misschien van bedenkelijke kwaliteit en niet te vergelijken met de huidige shirts, maar oke. Niet RAW in elk geval.
Ik weet niet hoe vaak jij al op papendal bent geweest?
Ik ben er al eens diverse keren geweest bij verschillende gelegenheden, waaronder een beginnerswedstrijd en de kennismaking van Pjotr met de junioren die zich hadden opgegeven om er te komen trainen.
Ik heb geen oordeel geveld en me al zeker niet negatief uitgelaten, integendeel ik heb juist gesteld dat het een unieke locatie is en dat er o.l.v. Pjotr een uitstekende begeleiding plaats vind. En ja, 21 man is een goed begin, maar ik herhaal het: onder zulke omstandigheden op zo'n locatie de mogelijkheid hebben te trainen dan zou papendal gewoon uit zijn voegen moeten barsten.
40 man deden er mee aan het NK PL...het spijt me tymbo, maar het is niet een aantal waarvan ik wakker lig...er zijn zoveel krachtsporters die powerliftoefeningen in hun programma hebben en desondanks krijgen we helaas geen 50 man bij elkaar op een NK. Ik constateer gewoon dat PL ondanks alle goede initiatieven helaas geen populaire sport is. En dan zal ik maar geen voetballen meer als vergelijking gebruiken...het plaatselijke gemengde kerkelijk zangkoor in ons dorp had met de nachtmis meer mensen op het oksaal staan dan er bij het NK PL op het plankier staan
. Ik heb het artikel van Arcidi van A tot Z gelezen, en ik kan je gerust stellen...alle artikelen die ik plaats in mijn log lees ik van te voren, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik het met alles wat in zo'n artikel staat eens ben.
Het "benchshirt" waar jij het over hebt had totaal geen enkele invloed op het drukken van meer kilo's en was bedoeld als blessurepreventie. Vandaar dat deze prestatie in de krachtsportwereld ook als raw beschouwd wordt. Hij zal er geen voordeel van gehad hebben in de zin dat hij er meer door wist te drukken.
Tjonge, wat kan een "onschuldig" artikel over Ted Arcidi en het feit dat ik constateer dat PL helaas geen populaire sports is ondanks alle goede initiateven toch de gemoederen bezig houden

---------- Post toegevoegd Wed 28 Dec 2011 om 00:51 ----------
tja, mss dat de personen in kwestie NOG meer zouden drukken met die nieuwerwetse methodes wie weet
Nieuw is persé niet slechter. Vraag me eigenlijk af wat die "nieuwe schemas" dan zijn.? bij mijn weten komt er in elke schema benchpress, DL en squat voor, mis ik iets ?
Iemand die het potentieel heeft om veel te bankdrukken of gelijk wat (mits hard trainen etc...) zal op gelijk welke manier de sterkste wel zijn/worden. Bij sommige punten deel ik je mening maar anderen zijn nogal kort door de bocht.
Ik ga ervanuit dat de "personen in kwestie" zeker met de huidige "snoepjes" tot meer in staat geweest zouden zijn.
Als je je afvraagt wat allemaal die nieuwe schema's zijn moet je maar eens goed rondkijken op het forum hier...legio voorbeelden.
Je stelt het terecht...er is heel weinig nieuws onder de zon dus je mist niets, goed dat je tot dezelfde conclusie als ik ben gekomen!

Laatst bewerkt: