AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.421
Haha fan van mij, ik voel me gevleid! Heeft die ook gewichthef ambities dan ?

Hij kijkt vaker naar filmpjes van jou en andere krachtsporters die trainen bij haeflandsport. Vroeger dacht hij dat men "dik" moest zijn om sterk te kunnen zijn, maar inmiddels weet hij wel beter ;)
Hij vindt alles wat met krachtsport te maken heeft wel leuk, powerliften, strong man, gewichtheffen...op dit moment laat ik hem kennis maken met het powerliften en als basis is dat niet verkeerd lijkt me. En hij vindt het leuk dat ik hem daarin begeleid. Gewichtheffen zou ik hem niet serieus in kunnen begeleiden omdat ik daarvan veel te weinig afweet omdat de technieken toch anders en beduidend gecompliceerder zijn dan bij het powerliften. Mocht hij dat echter willen, dan is dat geen probleem...ik meen dat er bij helios op zondagmorgen een groepje jonge kinderen onder begeleiding traind. Uiteindelijk is het aan hem welke keuze hij zal maken en zal ik hem daarin volledig willen ondersteunen, zolang het maar bij krachtsport blijft en geen voetballen wordt ;)

Klinkt goed hoe je zoon alles oppakt René.
Leuk man!

Leuk man samen met je zoon trainen, hoe oud is je zoon ?

• #8.424
Klinkt goed hoe je zoon alles oppakt René.
Leuk man!

Maikel pakt inderdaad alles goed op...hij luisterd goed naar aanwijzingen en probeert het vervolgens in de praktijk om te zetten en je merkt dat hij er plezier in heeft :). Hoe gaat het overigens met Nick...ik lees in je log dat jullie samen regelmatig trainen, toch?

---------- Post toegevoegd Fri 30 Dec 2011 om 12:08 ----------

Leuk man samen met je zoon trainen, hoe oud is je zoon ?

Hij is 12 jaar...dat is nog vrij jong, en daarom dat ik het heel belangrijk vind dat nu de nadruk ligt op het aanleren van de juiste technieken, aangezien hij daar later alleen maar voordelen van zelf hebben.
Ik heb zelf overigens niet zo'n geweldige techniek :o, maar weet wel exact hoe het eigenlijk zou moeten.
De kilo's komen later vanzelf wel. Ik laat hem normaal gesproken ook altijd met gewichten trainen waarmee hij minimaal 10 reps mee kan maken...incidenteel mag hij dan eens pieken omdat dat natuurlijk ook leuk blijft.

Nick doet er niet zo veel aan als eigenlijk nodig is, maar hij houd het voorlopig even een beetje bij. ;)

• #8.426
Nick doet er niet zo veel aan als eigenlijk nodig is, maar hij houd het voorlopig even een beetje bij. ;)

O.K...doe hem de groeten van me!

Ik wens iedereen bij deze een heel PRETTIGE JAARWISSELING (kijk uit met vuurwerk ;)) & ALLES WAT WENSELIJK IS voor 2012! :)

• #8.427
Hopenlijk is iedereen de jaarwisseling goed doorgekomen en hebben wel alle ledematen nog in tact ;)

Vandaag de 1e zware bankdruktraining van het nieuwe jaar in shirt naar aanloop van de wedstrijd op 22 januari in Rotterdam.

Bench Press:
Raw: 20x20, 2x10x70, 5x120, 3x150, 3x155 & 3x160kg
Shirt aan: 5x180 (8cm), 3x200 (4cm) en 2x205kg (op de borst).

Tussen de setjes bankdrukken dan Latt Pull Down met gewichten tot 75kg en setjes van 10 reps.

Comment:
Het ging lekker vandaag...alles ging vandaag wel vrij easy...en dat mag ook wel weer eens keertje...heb een tijdje moeten afzien en begin nu weer een beetje in vorm te geraken...tis nu een kwestie van de stijgende lijn vast zien te houden.

Mooi zo, René.

• #8.429

Thnx Tymboo, ik zal mijn best blijven doen en langzaam aan komt het wel weer goed, het heeft gewoon effies zijn tijd nodig.
Forceren heeft daar weinig zin.
Ik heb gelezen dat het bij jou ook wel aardig gaat, toch?
Ik heb gelezen dat je een vrij drukke wedstrijdagenda voor de boeg hebt de komende tijd, suc6 met je voorbereiding en met het verwezenlijken van je doelstellingen! :)

Ja, het gaat enigszins de goeie kant op, maar nog lang niet zo goed als ik het wil hebben... Het is tot eind maart inderdaad vrij druk, denk dat ik daarna wel even wat rust zal kunnen gebruiken... ff terug in gewicht enzo.
Wat staat er voor de 22e op de planning om te gaan drukken?

• #8.431
Ja, het gaat enigszins de goeie kant op, maar nog lang niet zo goed als ik het wil hebben... Het is tot eind maart inderdaad vrij druk, denk dat ik daarna wel even wat rust zal kunnen gebruiken... ff terug in gewicht enzo.
Wat staat er voor de 22e op de planning om te gaan drukken?

Je hebt natuurlijk je eigen referentiekader en doelstellingen, maar menigeen zou heel blij zijn met de gewichten die jij hanteerd!

Wat ik hoop te drukken?
Méér dan op de 1e competitie bankdrukken ;)
Ik loop niet graag op de zaken vooruit, want een wedstrijd is een momentopname en er zijn zoveel factoren die een rol spelen om het maximale uit jezelf te kunnen halen, we zullen zien.

• #8.432
Mediumtraining Haeflandsport.

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100 & 4x6x130kg

Latt Pull Down:
6x10x75kg

Comment:
Vandaag gekozen voor 6 reps i.p.v. 5, waarbij de laatste dan een duidelijke paused rep was. Ging lekker en had nog wel over...maar dat wil ik graag bewaren voor maandag tijdens de zware training.

Allen een prettig weekend! :)

P.S. effies aandacht voor een film "Raw Iron Productions" die binnenkort in de bioscoop verschijnt van een oude gymbuddy van me, kaartjes zijn bij mij in de voorverkoop te verkrijgen ;)

http://www.youtube.com/watch?v=euozJVxTOOY&list=UU4Ed3y1oLplNZXli29DXNtg&index=2&feature=plcp

Laatst bewerkt:
  • #8.434
Maar Fransje, toch...we hebben het hier wel over "a true athlete from the heart in a mindbraking race for the ultimate rush, spring 2012" ;)

Lente 2012 gaat Ruud een aanval doen op het wereldrecord raw bankdrukken bij zijn bond...hij moet dan minimaal 300.5kg drukken.
Ik heb gehoord dat niemand minder dan Tatjana Simic de beurten zal aankondigen...alleen dat is al de moeite waard om te zien ;)
Het wordt ook op SBS 6 uitgezonden bij: "wedden dat ik het kan", zijn mentaal coach is niemand minder dan Roy van Forst.
Ruud zal onsterfelijke roem behalen, als je nu nog een gratis handtekening wilt hebben, zou ik snel zijn als ik jou was ;)
Hierna komt dan een boek uit getiteld de: "the way to 300kg raw" met allerlei schema's en voedingsadviezen over hoe je dit op eigen kracht allemaal kunt bereiken...tevens komt een eigen kledinglijn en voedingssuplementenlijn op de markt...hij pakt het heel professioneel aan,hoor! ;)

Interesse?

Gelukkig klinkt er geen enkele vorm van sarcasme door uit deze post René :D

als het hem lukt geweldig..en tatjana wordt wat oud en al dat divagedrag is k*t maarja we blijven van haar houden hehe

rotterdam zei je he? dat is een keer in de buurt voor mij..eens even kijken

• #8.437
Ik gun het hem van ganser harte hoor, het blijft een prestatie hoor als je zulke gewichten weet te trotseren, dus geen afgunst of whatever hoor.

Na dat Ruud het WR gedrukt zal hebben, dat staat namelijk boven alle twijfel, ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat hij zelfs een aanval zal gaan doen op het record van Scott Mendelsson (325kg)...zal Ruud seminaries gaan geven door het hele land. Meer info over data en plaatsen volgen nog. Vergeet Marc Rippetoe, vergeet Jim Wendler, de nieuwe hype zal Ruud Gransier worden! ;)

Nee ff serieus Roy van forst. ? U kidding me. Die gast is niet van de TV af te slaan. heeft zeker aandelen in sbs6 haha. ! :cool:

Wie de **** is Roy van Forst?
dus dit jaar gaat Ruud 300+ RAW drukken?? dat willen we zien....

Maar ik zie dat er de afgelopen jaren wel wat veranderd is betreft de instelling die men heeft naar oefeningen toe.. als men met shirt de borst niet kan raken wegens gewicht dan zijn er verschillende truukjes die je kan doen om het wel te halen.. ik zie dat jij en bijv pol er gewoon voor kiezen om de oefening onvolledig uit te voeren.
Zelf kan ik pas touchen met 240+ eigenlijk 250 dat betekend in mijn geval dat ik mijn shirt echt niet ga aan doen voor minder.. verspilling en slijtage van me shirt!
Jouw trainer zou jou moeten kunnen vertellen wat je kan doen om wel te touchen.. als hij het niet nodig vind, dan ben ik altijd bereid te leren en wil graag weten waarom hij kiest voor een hoger blessure risico tov hogere prestaties :S

• #8.440
Nee ff serieus Roy van forst. ? U kidding me. Die gast is niet van de TV af te slaan. heeft zeker aandelen in sbs6 haha. ! :cool:

Een beetje meer respect hé ;), we praten wel over de bekendste mental coach van NL ;) op die "Tjakka-man" (Emiel Ratelband) wellicht na, grote namen in de sportwereld worden door hem begeleidt...hij zal dus blijkbaar ergens toch wel iets goed doen...wellicht heeft bij bepaalde connecties die anderen niet hebben?

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 10:50 ----------

Wie de **** is Roy van Forst?
dus dit jaar gaat Ruud 300+ RAW drukken?? dat willen we zien....

Maar ik zie dat er de afgelopen jaren wel wat veranderd is betreft de instelling die men heeft naar oefeningen toe.. als men met shirt de borst niet kan raken wegens gewicht dan zijn er verschillende truukjes die je kan doen om het wel te halen.. ik zie dat jij en bijv pol er gewoon voor kiezen om de oefening onvolledig uit te voeren.
Zelf kan ik pas touchen met 240+ eigenlijk 250 dat betekend in mijn geval dat ik mijn shirt echt niet ga aan doen voor minder.. verspilling en slijtage van me shirt!
Jouw trainer zou jou moeten kunnen vertellen wat je kan doen om wel te touchen.. als hij het niet nodig vind, dan ben ik altijd bereid te leren en wil graag weten waarom hij kiest voor een hoger blessure risico tov hogere prestaties :S

Tja Champ, je hebt nu eenmaal altijd baas boven baas ;)

Wat het trainen in shirt betreft...ik ken een heleboel krachtsporters die met "lichtere" gewichten de borst niet toucheren, maar bijvoorbeeld een board hanteren. Ik merk niets van blessure gevoeligheid...met een board heb je een mooi afzet punt, daar is niets mis mee, althans mijn ervaring.
Als ik met een vrij "licht" gewicht de borst wil toucheren, dan moet ik het shirt al heel hoog tegen mijn keel laten aanzitten, waardoor de weg omlaag niet zo'n probleem is, maar wel de weg terug omhoog ;)

Terug
Naar boven