AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Wie de **** is Roy van Forst?
dus dit jaar gaat Ruud 300+ RAW drukken?? dat willen we zien....

Maar ik zie dat er de afgelopen jaren wel wat veranderd is betreft de instelling die men heeft naar oefeningen toe.. als men met shirt de borst niet kan raken wegens gewicht dan zijn er verschillende truukjes die je kan doen om het wel te halen.. ik zie dat jij en bijv pol er gewoon voor kiezen om de oefening onvolledig uit te voeren.
Zelf kan ik pas touchen met 240+ eigenlijk 250 dat betekend in mijn geval dat ik mijn shirt echt niet ga aan doen voor minder.. verspilling en slijtage van me shirt!
Jouw trainer zou jou moeten kunnen vertellen wat je kan doen om wel te touchen.. als hij het niet nodig vind, dan ben ik altijd bereid te leren en wil graag weten waarom hij kiest voor een hoger blessure risico tov hogere prestaties :S

Deze snap ik niet helemaal. Het is toch meestal in de opwarming naar een bepaald gewicht toe dat je de borst nog niet kan touchen, gewoon doordat het shirt zo strak zit. Ik kan ook pas met 225/230 touchen en dat zit gelijk tegen mijn max aan, dus de marge is erg klein. Ik kan toch moeilijk het shirt aan doen en meteen 230 eraan hangen, zonder degelijke warm up. Het shirt gaat juist beter zitten als je een paar beurten hebt gedaan. Dus ik begin dan vanaf een kilo of 200 mét shirt, die ik er dan nog lang niet op krijg, en werk langzaam op naar die 230 of meer. Vaak krijg ik m pas bij mn laatste set echt er op. Volgens mij geldt dat voor René ook grotendeels.
Wat voor trucjes bedoel je dan? Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je de halter meer naar beneden laat komen, waardoor je makkelijker toucht, maar t snel een belly press wordt en je uit de baan gaat drukken. Natuurlijk, je kan het shirt op een bepaalde manier aantrekken waardoor ie makkelijker op de borst komt (hals hoger), maar dan werkt het shirt weer minder en wordt het uitdrukken moeilijker.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.442
Deze snap ik niet helemaal. Het is toch meestal in de opwarming naar een bepaald gewicht toe dat je de borst nog niet kan touchen, gewoon doordat het shirt zo strak zit. Ik kan ook pas met 225/230 touchen en dat zit gelijk tegen mijn max aan, dus de marge is erg klein. Ik kan toch moeilijk het shirt aan doen en meteen 230 eraan hangen, zonder degelijke warm up. Het shirt gaat juist beter zitten als je een paar beurten hebt gedaan. Dus ik begin dan vanaf een kilo of 200 mét shirt, die ik er dan nog lang niet op krijg, en werk langzaam op naar die 230 of meer. Vaak krijg ik m pas bij mn laatste set echt er op. Volgens mij geldt dat voor René ook grotendeels.
Wat voor trucjes bedoel je dan? Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je de halter meer naar beneden laat komen, waardoor je makkelijker toucht, maar t snel een belly press wordt en je uit de baan gaat drukken. Natuurlijk, je kan het shirt op een bepaalde manier aantrekken waardoor ie makkelijker op de borst komt (hals hoger), maar dan werkt het shirt weer minder en wordt het uitdrukken moeilijker.

Juist, dat bedoelde ik ook! :)

respect voor Ruud:D
vanaf nu ga ik ook anders eten en beter trainen, wie weet kan ik ook 300kg drukken (is mijn droom)

Tymen: shirt natmaken, kraag hoog laten: kom je makkelijker op de borst...
ik doe ook altijd opwarmen met een board

Maar Fransje, toch...we hebben het hier wel over "a true athlete from the heart in a mindbraking race for the ultimate rush, spring 2012" ;)

Lente 2012 gaat Ruud een aanval doen op het wereldrecord raw bankdrukken bij zijn bond...hij moet dan minimaal 300.5kg drukken.
Ik heb gehoord dat niemand minder dan Tatjana Simic de beurten zal aankondigen...alleen dat is al de moeite waard om te zien ;)
Het wordt ook op SBS 6 uitgezonden bij: "wedden dat ik het kan", zijn mentaal coach is niemand minder dan Roy van Forst.
Ruud zal onsterfelijke roem behalen, als je nu nog een gratis handtekening wilt hebben, zou ik snel zijn als ik jou was ;)
Hierna komt dan een boek uit getiteld de: "the way to 300kg raw" met allerlei schema's en voedingsadviezen over hoe je dit op eigen kracht allemaal kunt bereiken...tevens komt een eigen kledinglijn en voedingssuplementenlijn op de markt...hij pakt het heel professioneel aan,hoor! ;)

Interesse?

Auwaya René, wat moet ik hier nou weer van denken.......... Weet je wat, dat doe ik ook niet.. en voor iedereen die zich afvraag van "Who the ****" is Roy van Forst http://www.thefungames.net/roy-van-forst.html Hij is nog te boeken............

respect voor Ruud:D
vanaf nu ga ik ook anders eten en beter trainen, wie weet kan ik ook 300kg drukken (is mijn droom)

Tymen: shirt natmaken, kraag hoog laten: kom je makkelijker op de borst...
ik doe ook altijd opwarmen met een board

Kraag hoger werkt voor mij sowieso al niet als ik zo dicht tegen mijn max zit want dan krijg ik m toch al niet meer gelockt. Opwarmen met een board doe ik ook wel inderdaad. Shirt nat maken heb ik ook wel eens geprobeerd, merkte er weinig van, maar zal vast wel iets helpen.

Ik gun het hem van ganser harte hoor, het blijft een prestatie hoor als je zulke gewichten weet te trotseren, dus geen afgunst of whatever hoor.

Na dat Ruud het WR gedrukt zal hebben, dat staat namelijk boven alle twijfel, ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat hij zelfs een aanval zal gaan doen op het record van Scott Mendelsson (325kg)...zal Ruud seminaries gaan geven door het hele land. Meer info over data en plaatsen volgen nog. Vergeet Marc Rippetoe, vergeet Jim Wendler, de nieuwe hype zal Ruud Gransier worden! ;)

Ik vind dit enigszins wel wat onrespectvol naar Ruud toe, al zeg ik het eerlijk. Heeft ie mijns inziens niet verdient.

Kan aan mij liggen, maar het sarcasme ligt er iets te dik bovenop.

just my 2 cents.

Grtz

Ik gun het Ruud iig wel, en geniet altijd van zijn trainingen en de filmpjes er van.
Een belachelijk sterke vent.
Die dumbbells ook van hem!
100kg/stuk!
Een beest van Amerikaans en Oostblok formaat uit ons eigen kikkerlandje!

Respect zei je? het is niet respectloos bedoelt, ik ken die kerel gewoon niet... (zijn naam nu al vergeten)

verder heb ik niets tegen mental coaches, Wimwam heeft mij eens op die manier geholpen en daar heb ik vandaag de dag nog steeds wat aan..

mijn mening :
Een shirt is ervoor om stevigheid te bieden in je beweging, dit uit zich voornamelijk onderin de beweging, het uitstoten. Het gaat dan om de eerste 15cm ongeveer. Dat is te vergelijken met board 2 a 3. Banken met shirt en boards hoger dan 2 lijkt mij niet zo zinvol als andere denken. Als je lager dan board 2 doet gaat het maar om 9 cm dat je naar beneden moet, dan moet je doel zijn touchen.
Als je in je opwarmfase 1 a 2 setjes niet touched is daar niets mis mee, maar je doel moet zijn om te touchen.

als je een shirt hebt waarmee je "nu" kan touchen met 230 terwijl je maar een top hebt van bijv 240 dan zit daar zo weinig verschil in dat je naar mijn mening niet optimaal uit je shirt kan halen.

Als je in shirt 240 drukt moet je op board 3 ook ongeveer 240 kunnen drukken. Sommige makkelijk, sommige minder makkelijk. Het voordeel van een shirt zit hem dus onderin de beweging en als je dan eenmaal in beweging ben moet je van het moment gebruik maken en doordrukken.

Ik heb eens een shirt aangehad en moest touchen van Henk Keizer dus trok ik het gewicht naar me borst (lekkere rugoefening) en toen scheurde het shirt door midden. BOEM gewicht op mijn borst! dus ik heb tenminste wel getouched! :P

Een shirt moet doen wat jij wilt en niet anders om ;)

• #8.449
Ik vind dit enigszins wel wat onrespectvol naar Ruud toe, al zeg ik het eerlijk. Heeft ie mijns inziens niet verdient.

Kan aan mij liggen, maar het sarcasme ligt er iets te dik bovenop.

just my 2 cents.

Grtz

Onrespectvol? Ja dat zal dan wel aan jou liggen.
Zo zie ik het absoluut niet...er is op dit moment geen Nederlander die zulke gewichten aankan, er zelfs niet bij in de buurt komt. Ik zou blij zijn als ik 200kg raw zou kunnen drukken. Dat Ruud overigens aan bepaalde methoden om zover te komen de voorkeur geeft - wat mijn keuze niet zou zijn - staat er verder buiten. Ik denk overigens dat er maal heel weinig mensen zijn die op eigen kracht zover komen met bankdrukken.

Sarcastisch?
Jongens, ik zal het maar toegeven voordat het helemaal uit de hand loopt...het was JUST A JOKE! Ik kreeg dit filmpje onder de aandacht gebracht en kon het niet laten, sorry.
Ik weet niet wat Ruud allemaal precies gaat doen of wie zijn coach is...laten we ons maar verrassen door hem. Ik wens hem verder suc6 met zijn doelstellingen en mocht ik op tere zieltjes getrapt hebben, dan bied ik oprecht mijn excuses aan :engel:

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 12:18 ----------

Respect zei je? het is niet respectloos bedoelt, ik ken die kerel gewoon niet... (zijn naam nu al vergeten)

verder heb ik niets tegen mental coaches, Wimwam heeft mij eens op die manier geholpen en daar heb ik vandaag de dag nog steeds wat aan..

mijn mening :
Een shirt is ervoor om stevigheid te bieden in je beweging, dit uit zich voornamelijk onderin de beweging, het uitstoten. Het gaat dan om de eerste 15cm ongeveer. Dat is te vergelijken met board 2 a 3. Banken met shirt en boards hoger dan 2 lijkt mij niet zo zinvol als andere denken. Als je lager dan board 2 doet gaat het maar om 9 cm dat je naar beneden moet, dan moet je doel zijn touchen.
Als je in je opwarmfase 1 a 2 setjes niet touched is daar niets mis mee, maar je doel moet zijn om te touchen.

als je een shirt hebt waarmee je "nu" kan touchen met 230 terwijl je maar een top hebt van bijv 240 dan zit daar zo weinig verschil in dat je naar mijn mening niet optimaal uit je shirt kan halen.

Als je in shirt 240 drukt moet je op board 3 ook ongeveer 240 kunnen drukken. Sommige makkelijk, sommige minder makkelijk. Het voordeel van een shirt zit hem dus onderin de beweging en als je dan eenmaal in beweging ben moet je van het moment gebruik maken en doordrukken.

Ik heb eens een shirt aangehad en moest touchen van Henk Keizer dus trok ik het gewicht naar me borst (lekkere rugoefening) en toen scheurde het shirt door midden. BOEM gewicht op mijn borst! dus ik heb tenminste wel getouched! :P

Een shirt moet doen wat jij wilt en niet anders om ;)

Thnx vor je uiteenzetting Champ! :)

Onrespectvol? Ja dat zal dan wel aan jou liggen.
Zo zie ik het absoluut niet...er is op dit moment geen Nederlander die zulke gewichten aankan, er zelfs niet bij in de buurt komt. Ik zou blij zijn als ik 200kg raw zou kunnen drukken. Dat Ruud overigens aan bepaalde methoden om zover te komen de voorkeur geeft - wat mijn keuze niet zou zijn - staat er verder buiten. Ik denk overigens dat er maal heel weinig mensen zijn die op eigen kracht zover komen met bankdrukken.

Sarcastisch?
Jongens, ik zal het maar toegeven voordat het helemaal uit de hand loopt...het was JUST A JOKE! Ik kreeg dit filmpje onder de aandacht gebracht en kon het niet laten, sorry.
Ik weet niet wat Ruud allemaal precies gaat doen of wie zijn coach is...laten we ons maar verrassen door hem. Ik wens hem verder suc6 met zijn doelstellingen en mocht ik op tere zieltjes getrapt hebben, dan bied ik oprecht mijn excuses aan :engel:

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 12:18 ----------

Thnx vor je uiteenzetting Champ! :)

Hoi Rene. Misschien ligt het wel aan mij hoe ik jouw berichtjes lees, wie weet.

Maar als je onderstaande leest, komt het bij mij over alsof je Ruud een beetje belachelijk loopt te maken. Goed, ik zal 'de grap' wel gemist hebben. Mocht het niet zo bedoeld zijn, dan heb ik niks gezegd.

Ruud zal onsterfelijke roem behalen, als je nu nog een gratis handtekening wilt hebben, zou ik snel zijn als ik jou was
Hierna komt dan een boek uit getiteld de: "the way to 300kg raw" met allerlei schema's en voedingsadviezen over hoe je dit op eigen kracht allemaal kunt bereiken...tevens komt een eigen kledinglijn en voedingssuplementenlijn op de markt...hij pakt het heel professioneel aan,hoor!

Na dat Ruud het WR gedrukt zal hebben, dat staat namelijk boven alle twijfel, ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat hij zelfs een aanval zal gaan doen op het record van Scott Mendelsson (325kg)...zal Ruud seminaries gaan geven door het hele land. Meer info over data en plaatsen volgen nog. Vergeet Marc Rippetoe, vergeet Jim Wendler, de nieuwe hype zal Ruud Gransier worden!

Wat voor bepaalde methodes Huggy? Of doel je op dat 100% gepredik van je waar mensen op de lijst staan met kaken waar een stier jaloers op is?

• #8.452
Hoi Rene. Misschien ligt het wel aan mij hoe ik jouw berichtjes lees, wie weet.

Maar als je onderstaande leest, komt het bij mij over alsof je Ruud een beetje belachelijk loopt te maken. Goed, ik zal 'de grap' wel gemist hebben. Mocht het niet zo bedoeld zijn, dan heb ik niks gezegd.

Ruud zal onsterfelijke roem behalen, als je nu nog een gratis handtekening wilt hebben, zou ik snel zijn als ik jou was
Hierna komt dan een boek uit getiteld de: "the way to 300kg raw" met allerlei schema's en voedingsadviezen over hoe je dit op eigen kracht allemaal kunt bereiken...tevens komt een eigen kledinglijn en voedingssuplementenlijn op de markt...hij pakt het heel professioneel aan,hoor!

Na dat Ruud het WR gedrukt zal hebben, dat staat namelijk boven alle twijfel, ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat hij zelfs een aanval zal gaan doen op het record van Scott Mendelsson (325kg)...zal Ruud seminaries gaan geven door het hele land. Meer info over data en plaatsen volgen nog. Vergeet Marc Rippetoe, vergeet Jim Wendler, de nieuwe hype zal Ruud Gransier worden!

Zoals ik alreeds zei, denk ik dat het inderdaad aan jou ligt, hoe jij mijn berichten leest :rolleyes:...dat het sarcastisch was geef ik ruiterlijk toe.
Ik heb verder ook mijn excuses aangeboden (ik zal de volgende keer een soort "kijkwijzer" erbij plaatsen, met bijvoorbeeld de opmerking "niet geschikt voor tere zieltjes" ;))

Onrespectvol vind ik het niet...ik heb meermaals beklemtoond dat ik respect heb voor de prestatie voor Ruud en dat hij op dit moment de sterkste bankdrukker - bij mijn weten - is in NL.

Het was een grapje, mannen, we moeten niet zo kleinzielig gaan doen, als iemand zo'n filmpje maakt over zich zelf maakt dan kan het zijn dat -ongeacht de prestaties van die persoon - sommigen de wenkbrauen fronsen en dit als een heel sterk staaltje van zelfverheerlijking beschouwen zoals Frans heel terecht opmerkte (Frans ik was het dus met je eens!)
Op het moment dat je iets op internet plaats wil je reacties bij mensen losmaken...de mijne was er één van, wellicht niet wenselijk, maar wel begrijpelijk gezien mijn insteek.

Verder wil ik er niet meer veel woorden over vuil maken en wens ik je nog een heel prettig weekend toe! :)

• #8.453
Wat voor bepaalde methodes Huggy? Of doel je op dat 100% gepredik van je waar mensen op de lijst staan met kaken waar een stier jaloers op is?

We begrijpen elkaar denk ik wel ;)
Ik hoef verder niet altijd alles met naam en toenaam te noemen, ben wat voorzichtiger geworden omdat ik probeer rekening te houden met de gevoelens van andere mensen en er niet op uit ben om anderen te kwetsen of te beledigen. Iedereen maakt zijn eigen keuzes in het leven...we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. MAAR wees wel integer! Althans is dat mijn filosofie :)

Ik vind het ook allemaal een wat rare post van jou Huggy.
Meer wil ik er niet van zeggen

ruud is de zoon van chuck norris

Echt..?!!!! :eek:

• #8.458
Ik vind het ook allemaal een wat rare post van jou Huggy.
Meer wil ik er niet van zeggen

Dat mag!
Zoals ik alreeds eerder in mijn log heb verteld hoeven we het niet altijd met elkaar eens te zijn, ik zag er de humor wel van in...vooral die reacties...gewoon heerlijk, toch? :D

:roflol:

@Rene: Aan mij hoef je niks uit te leggen, echt niet. Verder no hard feelings naar jou toe hoor. ;)

• #8.460
ruud is de zoon van chuck norris

Ik had al zo'n vermoeden ;)
Niks mis mee hoor met Chucky...zat als kind aan de buis gekluisterd als hij in zijn ééntje een heel leger aankon in het Verre Oosten, dat was pas 'n vent! :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 13:48 ----------

:roflol:

@Rene: Aan mij hoef je niks uit te leggen, echt niet. Verder no hard feelings naar jou toe hoor. ;)

Tuurlijk geen hard feelings :)...wilde je nog een privé berichtje sturen en duidelijk maken dat het grapje was...maar ik besloot er toch maar een "eind" aan te maken voordat het tezeer uit de hand zou gaan lopen en ik nog reserveringen zou krijgen voor kaartjes enz. ;)

Terug
Naar boven