- Waardering
- 15.485
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Wie de **** is Roy van Forst?
dus dit jaar gaat Ruud 300+ RAW drukken?? dat willen we zien....
Maar ik zie dat er de afgelopen jaren wel wat veranderd is betreft de instelling die men heeft naar oefeningen toe.. als men met shirt de borst niet kan raken wegens gewicht dan zijn er verschillende truukjes die je kan doen om het wel te halen.. ik zie dat jij en bijv pol er gewoon voor kiezen om de oefening onvolledig uit te voeren.
Zelf kan ik pas touchen met 240+ eigenlijk 250 dat betekend in mijn geval dat ik mijn shirt echt niet ga aan doen voor minder.. verspilling en slijtage van me shirt!
Jouw trainer zou jou moeten kunnen vertellen wat je kan doen om wel te touchen.. als hij het niet nodig vind, dan ben ik altijd bereid te leren en wil graag weten waarom hij kiest voor een hoger blessure risico tov hogere prestaties :S
Deze snap ik niet helemaal. Het is toch meestal in de opwarming naar een bepaald gewicht toe dat je de borst nog niet kan touchen, gewoon doordat het shirt zo strak zit. Ik kan ook pas met 225/230 touchen en dat zit gelijk tegen mijn max aan, dus de marge is erg klein. Ik kan toch moeilijk het shirt aan doen en meteen 230 eraan hangen, zonder degelijke warm up. Het shirt gaat juist beter zitten als je een paar beurten hebt gedaan. Dus ik begin dan vanaf een kilo of 200 mét shirt, die ik er dan nog lang niet op krijg, en werk langzaam op naar die 230 of meer. Vaak krijg ik m pas bij mn laatste set echt er op. Volgens mij geldt dat voor René ook grotendeels.
Wat voor trucjes bedoel je dan? Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je de halter meer naar beneden laat komen, waardoor je makkelijker toucht, maar t snel een belly press wordt en je uit de baan gaat drukken. Natuurlijk, je kan het shirt op een bepaalde manier aantrekken waardoor ie makkelijker op de borst komt (hals hoger), maar dan werkt het shirt weer minder en wordt het uitdrukken moeilijker.

...dat het sarcastisch was geef ik ruiterlijk toe.