AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.482
Ik denk dat jij nog meer kracht zult kunnen genereren dan wat je nu laat zien.
Wel zul jij naar mijn inziens jou trainingen daarvoor moeten aanpassen en toch dingen moeten trainen waar je niet zo'n zin in hebt:) Verder hoef je echt niet weer 160 te wegen voor een hoge bank.
die 250 is sowieso realistisch

"Dingen moeten trainen waar ik niet zo'n zin in heb"? :eek:
Ai, daar raak je toch een gevoelig punt...moet ik soms nog meer doen dan wat ik nu alreeds doe...lees nog eens goed de titel van dit log: "bench press log from lazy huggbear" ;)
Als je tips hebt hoor ik het graag, wellicht krijg je me nog wel zo gek, wie weet :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Sat 7 Jan 2012 om 16:36 ----------

Let op Jordi Snijders volgend jaar!
edit: dit jaar :p

Jordi heeft een enorme progressie laten zien en hij is nog vrij jong en kan het dus ook nog ver schoppen...maar wat dacht je van een man als Pjotr v/d Hoek, als je puur kijkt naar BDW is er geen sterkere powerlifter/bankdrukken bij mijn weten, hij heeft al 260 gedrukt met een BDW van -93kg!!!

"Dingen moeten trainen waar ik niet zo'n zin in heb"?
Ai, daar raak je toch een gevoelig punt...moet ik soms nog meer doen dan wat ik nu alreeds doe...lees nog eens goed de titel van dit log: "bench press log from lazy huggbear"
Als je tips hebt hoor ik het graag, wellicht krijg je me nog wel zo gek, wie weet

Heb je log ff globaal doorgenomen. squats en rows doe je niet meer ivm pijntjes van vroeger. snap ik. Zal toch enigsinds je benen proberen te trainen dan alleen met kale stang. bijvoorbeeld smal op de legpress ivm je lies.4 en dan wat gewicht erop...

Verder denk ik dat als je ook sterk in shirt wilt worden hier toch vaker in moet gaan trainen. en zie in dit log ook niet vaak board presses voorbij komen. Wat toch wel een goede oefening is om je shirtbench omhoog te krijgen...

Verder weleens gedacht aan banden of kettingen.... ook goed voor sterkere triceps.

Heb nu zelf als leidraad voor mijn trainingen dat schema wat jij hier gepost hebt genomen, van Ted Arcidi. maandag licht bench against bands en die bijoefeningen.
donderdag zwaar (shirted) en raw op boards , lichte bijoefeningen en zaterdag sq en als ik zin heb deads. thx nog dat je het hier gepost hebt

• #8.484
Heb je log ff globaal doorgenomen. squats en rows doe je niet meer ivm pijntjes van vroeger. snap ik. Zal toch enigsinds je benen proberen te trainen dan alleen met kale stang. bijvoorbeeld smal op de legpress ivm je lies.4 en dan wat gewicht erop...

Verder denk ik dat als je ook sterk in shirt wilt worden hier toch vaker in moet gaan trainen. en zie in dit log ook niet vaak board presses voorbij komen. Wat toch wel een goede oefening is om je shirtbench omhoog te krijgen...

Verder weleens gedacht aan banden of kettingen.... ook goed voor sterkere triceps.

Heb nu zelf als leidraad voor mijn trainingen dat schema wat jij hier gepost hebt genomen, van Ted Arcidi. maandag licht bench against bands en die bijoefeningen.
donderdag zwaar (shirted) en raw op boards , lichte bijoefeningen en zaterdag sq en als ik zin heb deads. thx nog dat je het hier gepost hebt

Wat het schema van Arcidi betreft, graag gedaan, leuk om te horen dat je er wat mee kunt! :) Ik doe al een hele tijd een zware met een lichte dag afwisselen, hetgeen niet alleen in het schema van Arcidi terug komt maar ook het principe is van bijvoorbeed een dag 5x5 en de andere dag 3x3 om een bekend voorbeeld te noemen. Wat de rest betreft ben ik vrijwel niet meer te bekeren en fanatieke volgeling van Stephan Korte die simpel gezegd het volgende zegt: Als je meer wilt gaan bankdrukken, dan moet je gewoon meer bankdrukken.

Wat het trainen in shirt betreft heb je gelijk...ideaal zou zijn om het iedere week wel een keer te doen, zoals je bijvoorbeeld bij Metal Militia ziet, waar ze een raw en een geardag hebben, zo wen je optimaal aan je shirt. Aan de andere kant ken ik genoeg succesvolle atleten die voor een wedstrijd een cyclus van maximaal 9 weken in gear trainen of zelfs nog beduidend korter.

Wat benen trainen betreft...die discussie heb ik hier al vaker gevoerd...het zal wel allemaal zijn nut hebben, maar kniebuigen kan ik vergeten.
Ik heb laatst eens met mijn zoon willen meebuigen...het was gewoon bedroevend en beschamend...ik kom nog niet eens tot paralel...als ik dieper wil gaan krijg ik het gevoel alsof me lies zowat openscheurt en krijg ik ook ontzettend veel last van mijn ondderrug, en dat is het me niet waard. Wellicht inderaad nog eens een legpress proberen zou geen kwaad kunnen.

Hoe dan ook, dank voor je positieve bijdrage! :)

Wat het schema van Arcidi betreft, graag gedaan, leuk om te horen dat je er wat mee kunt! :) Ik doe al een hele tijd een zware met een lichte dag afwisselen, hetgeen niet alleen in het schema van Arcidi terug komt maar ook het principe is van bijvoorbeed een dag 5x5 en de andere dag 3x3 om een bekend voorbeeld te noemen. Wat de rest betreft ben ik vrijwel niet meer te bekeren en fanatieke volgeling van Stephan Korte die simpel gezegd het volgende zegt: Als je meer wilt gaan bankdrukken, dan moet je gewoon meer bankdrukken.

Wat het trainen in shirt betreft heb je gelijk...ideaal zou zijn om het iedere week wel een keer te doen, zoals je bijvoorbeeld bij Metal Militia ziet, waar ze een raw en een geardag hebben, zo wen je optimaal aan je shirt. Aan de andere kant ken ik genoeg succesvolle atleten die voor een wedstrijd een cyclus van maximaal 9 weken in gear trainen of zelfs nog beduidend korter.

Wat benen trainen betreft...die discussie heb ik hier al vaker gevoerd...het zal wel allemaal zijn nut hebben, maar kniebuigen kan ik vergeten.
Ik heb laatst eens met mijn zoon willen meebuigen...het was gewoon bedroevend en beschamend...ik kom nog niet eens tot paralel...als ik dieper wil gaan krijg ik het gevoel alsof me lies zowat openscheurt en krijg ik ook ontzettend veel last van mijn ondderrug, en dat is het me niet waard. Wellicht inderaad nog eens een legpress proberen zou geen kwaad kunnen.

Geen dank man...daarom zitten we op een forum toch, elkaar helpen en ook af en toe afzeiken:D;)

• #8.486
Geen dank man...daarom zitten we op een forum toch, elkaar helpen en ook af en toe afzeiken:D;)

:thumbs: En af en toe de boel opjutten d.m.v. sarcastische grapjes en eindeloze discussies over "jeweetwel" (nee niet voldemort, want die wordt ook zo genoemd in de boeken van Harry Potter) ;).

Mooi Log huggybear, ik ga je zeker volgen! (stalken)

• #8.488
Mooi Log huggybear, ik ga je zeker volgen! (stalken)

Thnx, welkom :)...schroom niet om een bijdrage te leveren of vragen te stellen en we hoeven het niet altijd eens te zijn, O.K. (stalken klinkt wellicht overigens ietsiepietsie overdreven) ;) alle comment is welkom, zolang het maar constructief en niet destructief bedoeld is.

Allereerst RESPECT naar Pjotr.. hij zal idd winnen betreft wilkspunten.. Bere sterk!

Ja joh!! :thumbs:

Hier moet ik ingrijpen.. mensen zijn gewend zichzelf aan te passen aan de wereld om hun heen. Als iemand een kleine wereld heeft zal hij ook nooit zichzelf kunnen ontwikkelen als iemand met een grotere wereld.
Zo zal iemand die thuis traind nooit aan het denken gezet worden of gecorrigeerd worden of gemotiveerd raken door omstanders, medesporters..

Misschien dat mensen het anders herinneren dan ik.. maar toen ik begon met bankdrukken waren er op dat moment geen sterke bankdrukkers meer. toen ik als junior ineens 200kg drukte wisten mensen weer dat het wel kon en ineens zag ik andere mensen hun bankdruk omhoog gaan.. 250kg was zwaar dacht men, totdat er weer 270 gedrukt werd en andere mensen ineens ook weer gingen stijgen.. daarom ben ik eruit gegaan (o.a.) geen motivatie meer omdat er maar weinig mensen waren van mijn nivo. Nu Ruud meer drukt dan ik ben ik weer wakker geworden.. nu is er motivatie.

Met andere woorden als jij je meet aan de standaard om jou heen, dan zal je nooit sterker worden dan deze standaard. als jij blijft drukken en trainen zoals een hoop mensen in nederland drukken dan zal je nooit sterker worden dan een nederlander.. ga je kijken naar mensen die ver boven het nederlands nivo zitten, dan heb je een grotere kans op winst.. denk ik

hier moet ik ingrijpen.. Mensen zijn gewend zichzelf aan te passen aan de wereld om hun heen. Als iemand een kleine wereld heeft zal hij ook nooit zichzelf kunnen ontwikkelen als iemand met een grotere wereld.
Zo zal iemand die thuis traind nooit aan het denken gezet worden of gecorrigeerd worden of gemotiveerd raken door omstanders, medesporters..

Misschien dat mensen het anders herinneren dan ik.. Maar toen ik begon met bankdrukken waren er op dat moment geen sterke bankdrukkers meer. Toen ik als junior ineens 200kg drukte wisten mensen weer dat het wel kon en ineens zag ik andere mensen hun bankdruk omhoog gaan.. 250kg was zwaar dacht men, totdat er weer 270 gedrukt werd en andere mensen ineens ook weer gingen stijgen.. Daarom ben ik eruit gegaan (o.a.) geen motivatie meer omdat er maar weinig mensen waren van mijn nivo. Nu ruud meer drukt dan ik ben ik weer wakker geworden.. Nu is er motivatie.

Met andere woorden als jij je meet aan de standaard om jou heen, dan zal je nooit sterker worden dan deze standaard. Als jij blijft drukken en trainen zoals een hoop mensen in nederland drukken dan zal je nooit sterker worden dan een nederlander.. Ga je kijken naar mensen die ver boven het nederlands nivo zitten, dan heb je een grotere kans op winst.. Denk ik

+1

• #8.491
Hier moet ik ingrijpen.. mensen zijn gewend zichzelf aan te passen aan de wereld om hun heen. Als iemand een kleine wereld heeft zal hij ook nooit zichzelf kunnen ontwikkelen als iemand met een grotere wereld.

Misschien dat mensen het anders herinneren dan ik.. maar toen ik begon met bankdrukken waren er op dat moment geen sterke bankdrukkers meer. toen ik als junior ineens 200kg drukte wisten mensen weer dat het wel kon en ineens zag ik andere mensen hun bankdruk omhoog gaan.. 250kg was zwaar dacht men, totdat er weer 270 gedrukt werd en andere mensen ineens ook weer gingen stijgen.. daarom ben ik eruit gegaan (o.a.) geen motivatie meer omdat er maar weinig mensen waren van mijn nivo. Nu Ruud meer drukt dan ik ben ik weer wakker geworden.. nu is er motivatie.

Met andere woorden als jij je meet aan de standaard om jou heen, dan zal je nooit sterker worden dan deze standaard. als jij blijft drukken en trainen zoals een hoop mensen in nederland drukken dan zal je nooit sterker worden dan een nederlander.. ga je kijken naar mensen die ver boven het nederlands nivo zitten, dan heb je een grotere kans op winst.. denk ik

Natuurlijk werkt het motiverd als je voorbeelden hebt van personen die beter dan je zijn. Als je je geen moeite hoeft te doen omdat je alreeds de beste bent kan im me voorstellen dat je motivatie inderdaad minder wordt.

Aan de andere kant moet men ook realistisch blijven...ik kijk vaker naar filmpjes van Brian Siders (goed voor 360kg in shirt) en vind het geweldig om te zien, maar dat zijn gewichten die ik niet meer zal bereiken.
Dan last but not least, is het een feit - en dat weet jij ook uit eigen ervaring - dat zulke zware gewichten zelden op eigen kracht worden bereikt. Ergens heb je toch een natuurlijk grens lijkt mij...ik denk dat die grens - als alles optimaal zou zijn - bij mij bij zo'n 200kg raw en 250kg shirted zal zijn.
Ik kan dan wel streven naar 250kg raw en 300kg in shirt maar dan zou ik helemaal "van mijn geloof" moeten afvallen en moeten grijpen naar alternatieven waar ik absoluut niet achtersta. Ik zou mijn filosfie moeten verloochenen. Het zou wel voor de nodige tumult zorgen als opeens huggybear1968 die altijd loopt te preken dat ie 100% clean is en ook anderen probeert te "bekeren" opeens van "de verboden vrucht" zou gaan snoepen ;)...Ik heb vaker gezegd dat je nooit, nooit moet zeggen, maar dit is dan toch de uitzondering die de regel bevestigd, het is de enige beperking die ik me heel bewust opleg...ik heb vroeger niet, nu niet en ook in de toekomst zal ik niet ofwel NOOIT van de verboden vrucht snoepen! Het gaat gewoon tegen mijn principes in.

Je hoeft niets te veranderen aan je training.. alleen je denkwijze.

als jij denkt dat je top 200 RAW is dan zal dat ook je top blijven... als jij niet weet wat jouw top kan zijn, dan heb je best kans dat het 202,5kg is (of meer)

Toen ik begon met trainen, dacht ik echt dat het onmogelijk was dat iemand zonder roids 150+ kon drukken. Of 200+ kon squatten voor mijn part.
En toen ik het zelf eenmaal deed, dacht ik dat het onmogelijk was dat ik ooit 200+ zou drukken. Pas toen ik daar overheen was, begon ik een beetje te geloven dat de mogelijkheden redelijk onbegrensd zijn - natuurlijk, tot op zekere hoogte - , zelfs zonder verboden middelen. Mits je er echt alles voor doet (en dat zou best kunnen betekenen dat je je trainingsschema ervoor moet aanpassen). Je hebt het zelf allemaal in de hand.

Eens.

Of je nu natural bent of niet, je blijft denken in beperkingen en dan houd je jezelf tegen.

Kortom, the sky is the limit. Als je dat zelf nu eens gaat geloven, dan ga je ook vooruit.

Wat doe je dan René als je de 200 RAW op de bank hebt geduwd...Stop je er dan mee? Of stel je je doelstellingen dan weer een beetje bij. Zo van, als ik eens 210 aan zou kunnen..........het laatste lijkt me logisch en werkt als motivatie,drijfveer.....iets wat je nodig hebt in deze sport...........Het is zoals Ruben zo mooi stelt "the sky is the limit".........

Toen ik begon met trainen, dacht ik echt dat het onmogelijk was dat iemand zonder roids 150+ kon drukken. Of 200+ kon squatten voor mijn part.
En toen ik het zelf eenmaal deed, dacht ik dat het onmogelijk was dat ik ooit 200+ zou drukken. Pas toen ik daar overheen was, begon ik een beetje te geloven dat de mogelijkheden redelijk onbegrensd zijn - natuurlijk, tot op zekere hoogte - , zelfs zonder verboden middelen. Mits je er echt alles voor doet (en dat zou best kunnen betekenen dat je je trainingsschema ervoor moet aanpassen). Je hebt het zelf allemaal in de hand.

Eens.

Of je nu natural bent of niet, je blijft denken in beperkingen en dan houd je jezelf tegen.

Kortom, the sky is the limit. Als je dat zelf nu eens gaat geloven, dan ga je ook vooruit.

Wat doe je dan René als je de 200 RAW op de bank hebt geduwd...Stop je er dan mee? Of stel je je doelstellingen dan weer een beetje bij. Zo van, als ik eens 210 aan zou kunnen..........het laatste lijkt me logisch en werkt als motivatie,drijfveer.....iets wat je nodig hebt in deze sport...........Het is zoals Ruben zo mooi stelt "the sky is the limit".........

YEAH! deze mannen snappen het

OUT OF THE BOX denken.. !! Argh :cool:

Nee, de sky is niet de limit.
Dat is motivatie gezeur van overbetaalde motivators die daar "cursusjes" in geven.
Je mag best realistisch zijn.
Maar inderdaad, je moet wel in staat zijn je grenzen voor wat je mogelijk acht te verleggen.
Ik vond "vroeger" dat het fantastisch was als iemand 120kg (raw) kon drukken.
Dat wilde ik ook graag!
En nu vind ik me vreselijk zwak, maar kan wel 120kg drukken natuurlijk...
Maar 300kg RAW is voor mij absoluut onmogelijk.
Als je dergelijke onzin nodig hebt (en ik bedoel jou niet specifiek hoor Frans) moet je er je voordeel mee doen, maar ik geloof er niet in.
Ik zie René trouwens nog wel eens zijn grenzen verleggen.
Hij hoopt nu 200 RAW.
Maar als hij "heel" blijft (en daar lijkt het op want hij mankeert nooit iets!) kan hij best nog wat jaartjes doortrainen als hij die 200 te pakken heeft.

Nee, de sky is niet de limit.
Dat is motivatie gezeur van overbetaalde motivators die daar "cursusjes" in geven.
Je mag best realistisch zijn.
Maar inderdaad, je moet wel in staat zijn je grenzen voor wat je mogelijk acht te verleggen.
Ik vond "vroeger" dat het fantastisch was als iemand 120kg (raw) kon drukken.
Dat wilde ik ook graag!
En nu vind ik me vreselijk zwak, maar kan wel 120kg drukken natuurlijk...
Maar 300kg RAW is voor mij absoluut onmogelijk.
Als je dergelijke onzin nodig hebt (en ik bedoel jou niet specifiek hoor Frans) moet je er je voordeel mee doen, maar ik geloof er niet in.
Ik zie René trouwens nog wel eens zijn grenzen verleggen.
Hij hoopt nu 200 RAW.
Maar als hij "heel" blijft (en daar lijkt het op want hij mankeert nooit iets!) kan hij best nog wat jaartjes doortrainen als hij die 200 te pakken heeft.

300kg raw drukken is wellicht wat hoog gegrepen, maar toch denk jij ook alweer in beperkingen.

Kijk, je zit ook met een bepaalde tijdslimiet (leeftijd) om zo'n gewicht te kunnen bereiken, maar nogmaals niks is onmogelijk.

Het gaat erom hoe je instelling is. Als je nu al gaat denken van: 300kg kan nooit en ik denk 250 ook niet, dan ga je al. Dan zit je al negatief te denken.

Heel veel mensen dachten dat 300kg raw deadliften niet mogelijk is en dat naturel. Kijk nu eens hoeveel jongens zo'n gewicht al liften of er bijna tegenaan zitten. Kortom, the sky is wel degelijk the limit.

Denk dat de gedachtegang het meest belangrijk is. Door alleen te zeggen dat een bepaald gewicht een utopie voor jezelf is, zul je het idd niet bereiken (bij een tegenreactie gaarne binnen proportie denken). Dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden. Door veel en hard te trainen, veel te varieren heb ik nu al (na 4 jaar specifieke krachttraining) gewichten bereikt die ik keer op keer voor onmogelijk hield. 2 jaar terug was 150 een enorme mijlpaal voor me op de boom, daarna een tijd tegen de 165 aan gezeten en afgelopen jaar 170 en 175 in de wedstrijd en 180 op een training. Moet ik nu dan denken ' oew ik ga niet voor de 190kg' En dat voor een naturel! Mijn broertje is met zijn lichaamsgewicht ook een goed naturel voorbeeld die ook van die stappen heeft gemaakt. Weet zeker dat hij in beginsel niet dacht "mijn doel is 150+ drukken" Gewoon plezier blijven hebben in jezelf uitdagen!

En je weet Rene, dit heb ik vaker gezegd, je moet je zelf geen huggybear noemen maar grizzlybear ;)

Terug
Naar boven