XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Ja dat is logisch idd als je met zulke lage gewichten een shirt aan doet..
gewoon 180kg 1x drukken en dan je shirt aan om vervolgens met 200kg wel te touchen..

bij henk doen we hem ook altijd vroeg aan, stuk eerder dan rené nog. het shirt gaat toch beter zitten als je meer sets erin hebt gedaan

Ja dat is logisch idd als je met zulke lage gewichten een shirt aan doet..
gewoon 180kg 1x drukken en dan je shirt aan om vervolgens met 200kg wel te touchen..

Lijkt mij juist heel erg logisch inderdaad, wat Eddine al zegt. Shirt gaat steeds beter zitten na verloop van tijd. Ik probeer altijd op te warmen met dubbels en triples vanaf een relatief laag gewicht. Zo krijg ik m er uiteindelijk makkelijker op bij de laatste beurten. En zulk laag gewicht is t niet eens, 185, als 210/215 je huidige top is.
Maar goed, ieder zo zijn gewoontes.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.543
---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 15:57 ----------

ooh en betreft die onzin.. ik post ook voornamelijk onzin :D maar vind het altijd leuk om uitgebreider beschrijvingen te zien van trainingen en vandaar dat ik dan dingen uitlok in de hoop dat er over na wordt gedacht en meer theorieen komen..

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me helemaal niet meer zo druk maak over allerlei theorieën...ik doe wat gewoon wat goed aanvoelt.
Ik kan alleen maar beamen wat de andere jongens zeggen, als je het shirt alreeds bij lichtere gewichten aantrekt gaat het beter "zitten"...en kun je met je openingsbeurt meestal wel vrij goed touchen...althans zo ervaar ik het, en vele anderen blijkbaar ook. Maar iedereen heeft zo zijn eigen methodes en je moet dat doen wat voor jezelf het beste werkt lijkt me, toch? By the way Champ, ik weet dat je graag reacties uitlokt...niks mis mee hoor...zoals je zegt wordt er dan wellicht serieus nagedacht over waarom men iets doet en hoe het wellicht anders en zelfs beter kan! :)

Word hier nog getraind......

• #8.546
Natuurlijk wordt er nog getraind, en rust is inderdaad noodzakelijk voor groei, toch? ;)

Vandaag een medium training gedaan.

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 6x110 & 4x6x140kg.
In supersets met
Latt Pull Down
6x10x75kg

Comment:
Binnen 45 minuten klaar...heerlijk :)
Voelde vandaag allemaal wel vrij lichtjes aan, hetgeen eigenlijk ook de bedoeling is van een mediumtraining lijkt me, toch?
"Vroeger" wilde ik altijd iedere training zo zwaar als mogelijk trainen...terwijl ik later heb ervaren dat afwisselen in intensiteit veel beter werkt...vandaar een zwaardere en een lichtere dag.

Ik wens iedereen alvast een prettig weekend toe....en doe niets wat ik ook niet zou doen! ;)

Goed keuze om ook een medium training in te lassen, ga je dat elke week doen of ?

• #8.548
Goed keuze om ook een medium training in te lassen, ga je dat elke week doen of ?

Ik doe dat al een tijdje zo en het bevalt goed!
Een mediumtraining is voor mij dan met gewichten van minimaal 70% en maximaal 80% van mijn 1 RM, dus met submaximale gewichten.
Nog lichter trainen zie ik het nut niet van in (althans niet als je powerliftgericht traind)...voor twee zware trainingen in de week herstel ik niet meer snel genoeg. Dat is eigenlijk ook het enige waaraan ik merk dat ik ouder wordt...het herstel duurt langer. Voor de rest kan ik niet klagen :)

En DE doet zeer aan je ellebogen éh René..? ;)

bij henk doen we hem ook altijd vroeg aan, stuk eerder dan rené nog. het shirt gaat toch beter zitten als je meer sets erin hebt gedaan

Tja.. ik geef alleen aan dat het doel zou moeten zijn om te touchen.
shirtje aandoen zodat het boeter voegt begrijp ik.. maar 3 sets zonder te touchen vind ik overbodige slijtage.. voor je het weet gaat je shirt uitlubberen en wordt Pol boos..

Natuurlijk wordt er nog getraind, en rust is inderdaad noodzakelijk voor groei, toch? ;)

Vandaag een medium training gedaan.

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 6x110 & 4x6x140kg.
In supersets met
Latt Pull Down
6x10x75kg

Comment:
Binnen 45 minuten klaar...heerlijk :)
Voelde vandaag allemaal wel vrij lichtjes aan, hetgeen eigenlijk ook de bedoeling is van een mediumtraining lijkt me, toch?
"Vroeger" wilde ik altijd iedere training zo zwaar als mogelijk trainen...terwijl ik later heb ervaren dat afwisselen in intensiteit veel beter werkt...vandaar een zwaardere en een lichtere dag.

Ik wens iedereen alvast een prettig weekend toe....en doe niets wat ik ook niet zou doen! ;)

4sets van 6x140.. netjes

• #8.551
En DE doet zeer aan je ellebogen éh René..? ;)

Je slaat de spijker op zijn kop, Johnny! :)
Persoonlijk zie ik daar dan ook absoluut geen heil van in...gewoon conventionele "ouderwetse" trainingen waarbij je met submaximale gewichten traind en in intensiteit afwisseld. Dat ik vind ik nog altijd het prettigste om te doen. Mij krijg je niet uit de stoel voor een "lighttraining" en dan wat reps maken met 50% van mijn 1RM...niks voor mij. Ik moet wel enigzins het idee hebben dat ik "iets" gedaan heb ;).

---------- Post toegevoegd Fri 13 Jan 2012 om 08:38 ----------

Uit jouw mond vat ik het op als een complimentje Champ, thnx! :)

Je blijft toch nog altijd een van m'n favoriete lifters op dit forum. Zeer sterk, 100% natuurlijk en luistert naar zijn lichaam. Een inspiratie op vele vlakken.

• #8.553
Je blijft toch nog altijd een van m'n favoriete lifters op dit forum. Zeer sterk, 100% natuurlijk en luistert naar zijn lichaam. Een inspiratie op vele vlakken.

Mijn dag kan vandaag niet meer stuk ;), dat beschouw ik toch wel als een heel groot compliment, thnx! :)
100% natuurlijk is vanzelfsprekend, luisteren naar het lichaam ook, daar ik graag nog heel veel jaartjes deze prachtige hobby wil blijven uitoefenen en daarbij heel tracht te blijven. Zeer sterk? Dat is wellicht iets teveel van het goede. Ik beschouw mezelf als redelijk sterk in het bankdrukken...er zijn beduidend sterkere bankdrukkers met een beduidend lichter BDW en daarnaast stel ik allround gezien niets voor, Maikel (mijn zoon van 12) kan beter kniebuigen dan ik! :o

• #8.554
Heavy Bench Press Training bij Leon Smeets.

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x120 & 3x150kg
Shirt aan en vervolgens 4x175 (8cm), 2x190 (4 cm) en 1x205 op de borst en 1x210 ook op de borst.

Latt Pull Down: like usual, setjes van 10 reps en 75-80kg.

Comment:
Laatste presstraining voor de wedstrijd zondag.
Wilde graag nog paar singles maken en 205 en 210 gingen wel lekker, de uitvoering kon technisch gezien beter maar de gewichten waren verder geen probleem :).

Mooi zo!

Openingsbeurt wordt 215kg neem ik aan dan?

• #8.556
Mooi zo!

Openingsbeurt wordt 215kg neem ik aan dan?

Dat hangt er een beetje vanaf hoe "fit" ik zondag ben.
Heb een razend druk weekend voor de boeg...vrijdag naar de Eifel in Duitsland (waar mijn vriendin woont), zaterdagmorgen dan vanuit DL naar Alkmaar i.v.m. een scheidsrechterscursus van de NPB, zaterdagavond vieren we de verjaardag van Maikel (die wordt dan 13) en blijft mijn vriendin bij mij...ik vrees dat ik weinig slaap, elke dag behoorlijk vroeg uit de veren en als ik eenmaal in bed lig ben ik ook nog met andere dingen bezig dan alleen maar met slapen als je snapt wat ik bedoel ;) en zondag dan weer naar Rotterdam voor de wedstrijd.
We zullen zondag wel zien.

Dat hangt er een beetje vanaf hoe "fit" ik zondag ben.
Heb een razend druk weekend voor de boeg...vrijdag naar de Eifel in Duitsland (waar mijn vriendin woont), zaterdagmorgen dan vanuit DL naar Alkmaar i.v.m. een scheidsrechterscursus van de NPB, zaterdagavond vieren we de verjaardag van Maikel (die wordt dan 13) en blijft mijn vriendin bij mij...ik vrees dat ik weinig slaap, elke dag behoorlijk vroeg uit de veren en als ik eenmaal in bed lig ben ik ook nog met andere dingen bezig dan alleen maar met slapen als je snapt wat ik bedoel ;) en zondag dan weer naar Rotterdam voor de wedstrijd.
We zullen zondag wel zien.

Ooooo my god............Alleen al de gedachte en dat beeld wat ik daarbij krijg, dat jij en je nieuwe rubensvriendin het zweet en ander lichaamsvocht bij elkaar weglikken.......... Shit man, nu loop ik de hele dag met dat beeld voor ogen.......

haha ik moet zeggen dat ik me er weinig voorstelling bij kan maken en dat ook zo wil houden... overigens is je zoon hier lid, wil je dat hij dit leest? wat zal die slecht slapen haha

Bij het horen van het woord Rubensvriendin voel ik me toch op één of andere manier verplicht om te reageren... eh... weet je wat.. laat maar..

;)

Bij het horen van het woord Rubensvriendin voel ik me toch op één of andere manier verplicht om te reageren... eh... weet je wat.. laat maar..

;)

Huh.....

Origineel gepost door huggybear1968 [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hahaha...nieuwsgierig geworden?
Ik zal eens kijken of het lukt om binnenkort een foto te laten maken waarop we samen staan. Zal dan wel met een groothoeklens moeten gebeuren vrees ik ;), want ik geef ruiterlijk toe dat ik op rubensvrouwen val. Vrouwen onder de 100kg wekken in mij nauwelijks interesse als ik eerlijk zijn mag...en zij weegt daar ruim boven. En alles op de juiste plekken...ik heb een behoorlijke borstomvang, maar die van haar is behoorlijker en vooral bekoorlijker :D

Ik ga ervan uit dat je deze post gemist hebt....... en je nu niet meer aangesproken voelt....

Terug
Naar boven