MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Hehehe, was als een grapje bedoelt Frans. In de zin van 'Rubens'vriendin of 'Rubens'vrouw en mijn naam Ruben. Kortom, had geen betrekking op jou. Vond het wel een leuke woordspeling.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.563
Ooooo my god............Alleen al de gedachte en dat beeld wat ik daarbij krijg, dat jij en je nieuwe rubensvriendin het zweet en ander lichaamsvocht bij elkaar weglikken.......... Shit man, nu loop ik de hele dag met dat beeld voor ogen.......

:roflol: Je geniet er blijkbaar ook van Frans, doet me goed ;)

---------- Post toegevoegd Tue 17 Jan 2012 om 23:47 ----------

haha ik moet zeggen dat ik me er weinig voorstelling bij kan maken en dat ook zo wil houden... overigens is je zoon hier lid, wil je dat hij dit leest? wat zal die slecht slapen haha

Hij zal niet slecht slapen...hij vindt haar heel aardig en lief en is zelfs trots op me dat ik haar aan de haak heb weten te slaan, het is gewoon een schat van een mens en daarbij een gezicht als een engel...en genoeg lovehandles ofwel knuffelspek..precies zoals een vrouw naar mijn smaak zijn moet :).

---------- Post toegevoegd Tue 17 Jan 2012 om 23:52 ----------

Hehehe, was als een grapje bedoelt Frans. In de zin van 'Rubens'vriendin of 'Rubens'vrouw en mijn naam Ruben. Kortom, had geen betrekking op jou. Vond het wel een leuke woordspeling.

:roflol: Inderdaad een leuke woordspeling.
Ik hoop niet dat je het niet erg vind Ruben dat ik bij Rubensvrouw/vriendin daarbij niet jou (of je vriendin, die ik overigens ook niet ken) voor ogen had. Vind je verder een aardige knul, maar dat zou me toch wel wat te ver gaan en heb zo'n vermoeden dat we op één rechte lijn zitten (ofwel straight in het Engels) ;)

Haha, Ik ben bekend met de welbekende Rubensvrouwen Rene. Vernoemd naar de wereldberoemde schilder Peter Paul Rubens. Dus ik weet ook waarnaar je refereert.

Zie hier een bekend schilderij:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The naughty boy!!!

• #8.565
Haha, Ik ben bekend met de welbekende Rubensvrouwen Rene. Vernoemd naar de wereldberoemde schilder Peter Paul Rubens. Dus ik weet ook waarnaar je refereert.

Zie hier een bekend schilderij:

http://www.rijksmuseum.nl/images/aria/sk/d/sk-a-345.d01?aria/maxwidth_288

The naughty boy!!!

Juist Ruben, inderdaad genoemd naar de beroemde Belgische schilder. Ik ben dus eigenlijk gewoon een cultuurliefhebber ;)
Destijds waren mollige vrouwen het ideaalbeeld, volle wangen, een volumineuze boezem en een stevig achterwerk waren schoonheidsidealen. Hoe groot is dat met het contrast van tegenwoordig waar uitgemergelde vrouwen die leiden aan anorexia op de catwalk paraderen. Tja...tis maar waar je voorkeur naar uit gaat :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
  • #8.566
Vandaag met Maikel naar de sportschool gegaan, maar zelf geen bankdrukken gedaan wel Latt Pull Down (6x10x80kg).

Maikel heeft vandaag zijn 1e serieuze mijlpaal bereikt...hij wist 50kg te drukken! :) En dat met de leeftijd van 12 jaar. Natuurlijk ben ik heel erg trots op hem en hij zelf was hij uiteraard zelf ook heel blij. Hij geniet zichtbaar van het trainen en dat we samen naar de sportschool gaan, en ik zelf vind het natuurlijk ook geweldig dat mijn zoon dezelfde hobbies als mij heeft.

Onbegrijpelijk dat je soms vaders hebt die zich niet voor hun kroost interesseren (alhoewel ik ook moeders ken die zo zijn :(). Sinds Maikel bij mij woont (nu ruim een half jaar, sinds ik het huis gekocht heb) heeft hij op een smsje na met kerstmis niets meer van zijn "lieve mammie" gehoord.
Zelfs niet toen hij zijn voet brak...dat is nog eens "ware moederliefde" :rolleyes:

rene nogmaals, leg je leven hier niet zo te koop, ja ik hoef het niet te lezen maar het gaat niet om mee, denk niet dat bijv. je zoon blij is zo iets te lezen man...

Domie, denk dat Rene oud en wijs genoeg is wat hij hier neerpent. Of jij dat wel of niet wil lezen is een andere vraag.

Knap wat je zoontje presteert Rene en het is mooi om te zien dat alle oefeningen die hij doet gebaseerd zijn op een goede techniek.

ik heb blijkbaar andere fatsoensnormen... ach ja, je hebt wel gelijk

Lieve Domie, het gaat hier niet om normen, maar om waarden. Jij geeft een waarde oordeel over iets dat er geschreven wordt. En het woord "fatsoen" past wat mij betreft ook niet in deze context. Zo nu klaar met zeuren, ik verwacht je zondag in de stal want het wordt weer eens tijd dat ik je reset.

• #8.571
Domie, denk dat Rene oud en wijs genoeg is wat hij hier neerpent. Of jij dat wel of niet wil lezen is een andere vraag.

Knap wat je zoontje presteert Rene en het is mooi om te zien dat alle oefeningen die hij doet gebaseerd zijn op een goede techniek.

Bedankt Maurice! :)
Hoop dat hij nog heel lang plezier aan krachtsport mag beleven, welke richting hij later uiteindelijk zal uitgaan (powerliften, strongman of gewichtheffen) zal hij zelf moeten bepalen, maar ik zal hem altijd willen motiveren zolang het maar geen voetballen is ;)

---------- Post toegevoegd Fri 20 Jan 2012 om 08:46 ----------

rene nogmaals, leg je leven hier niet zo te koop, ja ik hoef het niet te lezen maar het gaat niet om mee, denk niet dat bijv. je zoon blij is zo iets te lezen man...

In principe heb je gelijk, maar zoals ik alreeds eerder zei, ik ben een open boek en het forum is inmiddels meer geworden dan alleen maar het neerzetten van trainingen (alhoewel ik ruiterlijk toegeef dat het daarvoor niet bedoeld is). Anderen geven geld uit aan een dure sessies bij een of andere psychiater of psycholoog en ik pen het gewoon hier neer ;)

Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat een goed contact tussen ouder(s) en kind(eren) helaas niet vanzelfsprekend is. Als je later ooit zelf kinderen wellicht zult hebben, dan hoop ik voor je dat je net zo'n goede band met ze zult hebben als ik met de mijne.
Verder zal Maikel er geen moeite mee hebben om dit te lezen omdat hij er precies zo over denkt...ken je het liedje van Willy Alberti: "Niemand laat zijn eigen kind alleen?" Als ik zo wat hoor dan krijg ik een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen:treuren: . Want zelfs een dier laat zijn kind niet in de steek. Zo en nu heb ik weer genoeg "mijn leven te koop gelegd" zoals jij het noemt

http://www.youtube.com/watch?v=ANgwiH980dI

Ik wens iedereen verder alvast een heel erg prettig weekend toe! :)

Laatst bewerkt:
sommige dieren eten hun eigen kinderen op...

nouja, ook een prettig weekend gewenst rené en succes nog met de trainingen van willeke, op 12 jaar al 50kg drukken is netjes!

• #8.573
sommige dieren eten hun eigen kinderen op...

nouja, ook een prettig weekend gewenst rené en succes nog met de trainingen van willeke, op 12 jaar al 50kg drukken is netjes!

Volgens mij betreft het dan vooral de "vaders" en niet de "moeders" die hun kroost verslinden. Helaas heb je overal uitzonderingen. Ik was overigens zelf ooit getrouwd met een menselijke versie van de "zwarte weduwe" ....dat is een spin die haar naam dankt aan het feit dat ze na het paren het mannetje aanvalt en vervolgens doodt en zelfs verslind :eek: Maar, ik kan het gelukkig nog navertellen ;)

50kg voor 12 jaar is zeker netjes...zelf drukte ik met 14 jaar 70kg...en denk dat als hij door blijft trainen daaraan voorbij zou kunnen gaan...maar het doel blijft om niet zo zwaar als mogelijk te willen tillen, maar vooral het automatiseren van de juiste bewegingen bij de diverse oefeningen ofwel het aanleren van de juiste technieken. De kilo's komen later dan wel vanzelf.

als je idd maar goed op de techniek blijft hamersen

50kg is nice voor een kind van 12 rene!
Ik had ook zoiets op die leeftijd, ..maar ik vind het vooral tof (belangrijk) dat je leuke trainingsmomenten met je zoon kan hebben. Er gaat niet boven quality-time met je gezin!

50kg is zeker nice voor 12 jaar! ik duwde 50kg pas toen ik 16 was :roflol:

Ga ik eens een keer kijken bij het NK clubkampioenschappen te kralingen... Wie kom ik daar tegen? Duidelijk Huggybear!! Met zijn 220kg bench!! Nice!!

Superprestatie van zowel vader als zoon. toen ik 12 was deed ik nog niet aan bankdrukken.
alleen opdrukken en optrekken.

met 14 jaar drukte ik met 50kg en ben daar redelijk lang op gebleven, pas toen ik net 16 werd drukte ik de toen magische 60kg en ben daar wel 1 jaar mee blijven trainen.

• #8.579
50kg is zeker nice voor 12 jaar! ik duwde 50kg pas toen ik 16 was :roflol:

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vroeg je met krachtsport begint...de meesten kinderen doen met 12 ook nog niet aan krachtsport. Ik drukte met 16 100kg, maar woog toen al beduidend meer vrees ik dan jij nu :o
Alles is dus relatief, toch? :)

---------- Post toegevoegd Sun 22 Jan 2012 om 19:00 ----------

Ga ik eens een keer kijken bij het NK clubkampioenschappen te kralingen... Wie kom ik daar tegen? Duidelijk Huggybear!! Met zijn 220kg bench!! Nice!!

Harstikke leuk dat je je even voorstelde :), want anders had ik niet geweten wie je was geweest. Ik ben nogal vrij "herkenbaar" want zoveel superzwaargewichten lopen er niet rond op een wedstrijd bij de NPB ;).
Suc6 met jouw doelstellingen en het was leuk om met je te praten!

• #8.580
Verslag 2e Clubcompetitie.

210-215-220kg (3 goede beurten).

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat er vandaag een verbetering had ingezeten t.o.v. de vorige wedstrijd. Vrijdag was mijn eerste gezamenlijke nacht met mijn nieuwe vriendin, en dan ben je met van alles en nog wat bezig, maar meestal niet met slapen ;) Zaterdagmorgen vrij vroeg uit de veren naar een scheidsrechterscursus van de NPB in Alkmaar (2.45 rijtijd enkele reis met de auto). Zaterdagavond verjaardag vieren van Maikel, zondag weer vroeg uit de veren voor de teamwedstrijd in Rotterdam.
Eerlijk gezegd voelde ik me niet bepaald fit...maar goed, soms zijn dat blijkbaar toch de betere wedstrijden, ik was in elk geval niet ontevreden over het resultaat.

Bij het wegen bleek ik 139.8 te zijn, circa 1 kg zwaarder dan de afgelopen wedstrijd, maar nog altijd onder de 140kg waarmee het gewicht dus vrij stabiel blijft (en dat is ook de bedoeling).
Ik bleek in de 1e groep te zitten (er waren in totaal 3 groepen) en ben dat eigenlijk niet gewend. De tijd voor de warming up was daardoor voor mij nogal beperkt tegenover wat ik gewend ben.
Warming up: 10x60,5x100, 5x130 en vervolgens het shirt aan...5x170kg (8cm). En verder geen mogelijkheid meer om iets te doen...op zich pakte dat echter niet verkeerd uit. De openingsbeurt met 210 voelde nogal vrij easy aan en we hadden niets aan het shirt "gedaan". Ik wilde niet meteen overmoedig zijn en besloot voor 215 voor de 2e beurt te gaan. Ook dat gewicht ging wel lekker omhoog. 3e beurt dan 220...shirt iets omlaag laten trekken...en ook die beurt ging goed, alhoewel ik er behoorlijk aan moest drukken. Ik constateer dus (gelukkig) weer een stijgende lijn, niets spectaculairs, maar het gaat gestaag weer voorwaarts en dat doet me goed. Ik hoop dat ik op het NK in maart weer op 225 zal uitkomen, maar hou er niet van om op iets vooruit te lopen, want er kan altijd iets misgaan.
Bijzonder leuk was ook dat we met ons team van Topfit 3e zijn geworden voorwat betreft de teamwedstrijden. Mijn teamgenoten (en gymbuddies) o.a. Will Renkens, Danny van Dorsten en Leon Smeets hadden ook allen mooie, overtuigende beurten laten zien. Het was helaas voor Art of Power die na de 1e wedstrijd op de 1e plaats stonden op een klein drama uitgelopen...helaas bomden drie teamgenoten uit waardoor ze geen resultaat wisten neer te zetten en de overwinning aan hun voorbij ging en ze uiteindelijk 4e werden.
Jammer, maar dat hoort allemaal bij de sport...geen pieken zonder dalen.
Daarnaast denk ik dat je zo'n wedstrijden waarbij het misgaat moet beschouwen als leermomenten en moet proberen te evalueren om de oorzaak te achterhalen en eraan werken om het een volgende keer te voorkomen.

Ik constateer een trent (niet alleen op de competitiewedstrijden, maar ook op NK's en internationale wedstrijden) dat shirts erg strak zitten en worden ook nog erg omlaag getrokken waardoor het shirt nog meer stremt en het lastig wordt om de borst te toucheren. Je komt dan vaak niet goed onder of het kost je veel kracht. Meestal is er op zo'n moment ook nog eens veel onrust in het halter, waardoor je ook nog eens vrij lang kunt wachten op een Press signaal...wat ook nog eens veel kracht kost. Het zijn dan vaak alles of niets beurten, waarmee het naar mijn mening structureel "niets" brengt en slechts incidenteel "alles".
Persoonlijk geef ik niet de voorkeur aan een te strak shirt waardoor je bijna verplicht bent om te beginnen met gewichten wat vrijwel je PR zijn. De eerste beurt laat ik het shirt ook niet heel erg omlaag trekken, dat bewaar ik voor een 2e of zelfs pas laatste beurt. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen methode, maar "wij" (de pupils van Leon Smeets) geven er de voorkeur aan om het halter snel te laten zakken...het kost beduidend minder kracht dan langzaam zakken en je hoeft niet te zeer aan het halter te trekken op het moment dat het shirt gaat stremmen want door de snelheid komt het redelijk goed op je borst terecht. Daarnaast geef ik er ook de voorkeur aan om te beginnen met een "safe" gewicht. Maar zoals ik alreeds zei, iedereen heeft zijn eigen methoden en iedereen moet ook zelf uitvinden wat het beste voor hem of haar persoonlijk werkt! Ik wens in elk geval bij deze alreeds iedereen heel veel suc6 met de voorbereiding op het NK! :)

---------- Post toegevoegd Sun 22 Jan 2012 om 19:47 ----------

Update results Bench Press Competition René Hamers

1) Result First Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (26.11.2007).
180 - 180 - 192,5
2) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (10.02.2008).
185 - 195 - 200
3) Result of the Dutch National Bench Press 2008 (06.04.2008)
185 -192,5 -195 (Second Place Seniors / First Place Masters 1).
4) Result First Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (12.10.2008).
190 - 190 - 200
5) Result of the First Open RAW Bench Press Competition (07.12.2008)
160 - 170 - 180
6) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (08.02.2009)
200 - 205 - 210
7) Result of the Dutch National Bench Press 2009 (05.04.2009).
200 - 210 - 215 (Third Place Seniors / Third Place Masters 1).
8) Result European Masters Bench Press Championships 2009 (24.10.2009)
210 - 210 -225 (Third Place Masters 1).
9) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2009/2010 (17.01.2010). 220 -225 -230
10) Result of the Dutch National Bench Press 2010 (14.03.2010).
220 - 225 -227,5 (Bombed out).
11) Result Dutch Open Bench Press 2010 (06.06.2010) (First place).
210 - 220 - 227,5
12) Result of the 2e Open RAW Bench Press Competition (12.09.2010)
170 -180 - 182,5 (First place)
13) Result European Masters Bench Press Championships 2010(23.10.2010)
225 - 225 - 230 (Bombed out).
14) Result First Gym Competition Bench Press Season 2010/2011 (21.11.2010). 220 - 230 - 245
15) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2010/2011(30.01.2011) 225 - 232,5 - 235
16) Result of the Dutch National Bench Press 2011 (27.03.2011).
227,5 - 235 - 240 (Second place seniors/masters).
17) Result Dutch Open Bench Press 2010 (05.06.2011) (First place).
227,5 - 235 - 240
18) Result First Gym Competition Bench Press Season 2011/2012 (20.11.2011) 210 -215-215
19) Result Second Gym Competition Bench Press Sesaon 2011/2010 (22.01.2012) 210-215-220

19 competitions = 57 Attempts: 37 x GOOD LIFT - 20 x NO LIFT

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: DG80
Terug
Naar boven