MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.602
wauw, lekkere gewichten weer René

De slingshot moet standaard gear zijn voor iedere PL...........

Thanks Frans :), het slingshot heeft zeker een meerwaarde voor krachtsporters die powerliftgericht trainen.
Meen me overigens te herinneren dat jij er laatst een double met 200kg meedeed, dus die gewichten van jou waren dan net nog iets "lekkerder" ;)

Thanks Frans :), het slingshot heeft zeker een meerwaarde voor krachtsporters die powerliftgericht trainen.
Meen me overigens te herinneren dat jij er laatst een double met 200kg meedeed, dus die gewichten van jou waren dan net nog iets "lekkerder" ;)

Ach, dat zegt natuurlijk nog niet heel veel René......Raw, dat gewicht vanaf je borst weer omhoog krijgen is natuurlijk heel een ander verhaal................ Maar we komen er wel............

• #8.604
Ach, dat zegt natuurlijk nog niet heel veel René......Raw, dat gewicht vanaf je borst weer omhoog krijgen is natuurlijk heel een ander verhaal................ Maar we komen er wel............

Niet zo bescheiden Frans, het is inderdaad niet raw, maar wel semi-raw ;)
Het grote voordeel van het slingshot vind ik dat je "went" aan meer ijzer aan het halter. Je raakt als het ware vertrouwd met meer gewicht.
Het is voor mij verder ideaal als ik niet kan of wil trainen met een benchshirt.

Momenteel heb je overigens diverse slingshots op de markt.
Zo heeft Titan bijvoorbeeld een "eigen lijn" ontwikkeld met de RAM (verkrijgbaar voor $50,- exclusief verzendkosten)...die inmiddels zelfs verkrijgbaar is in 2PLY (de Super Ram, verkrijgbaar voor $65,- exclusief verzendkosten). Geschikt voor bankdrukkers die bijvoorbeeld ook in een multiply shirt drukken. Bij de IPF is overigens alleen maar 1PLY ofwel single PLY toegestaan.

Voor hen die het verschil niet weten tussen single PLY & multi PLY:
PLY staat voor polyester (het materiaal waarvan een benchshirt bijvoorbeeld is gemaakt) en 1 ofwel single staat voor 1 laag. Multi of 2 of meer staat voor meerdere lagen over elkaar (waardoor het shirt dus nog steviger en stugger wordt).

http://www.liftinglarge.com/titanram.aspx

Laatst bewerkt:
  • #8.607
Medium training Haeflandsport

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x110, 4x6x145kg

Wide Grip Latt Pull Down:
6x10x80kg

Comment:
Had eigenlijk 4x6x142,5 willen doen, maar zat vandaag echt lekker in mijn vel en voelde me "sterk"...dus dan geen microloading maar gewoon hoppa...5 kg erbij...moet kunnen als je je goed voelt, toch? ;)
Ging allemaal lekker en het doet me goed dat er weer sprake is van progressie.
Er vanuit gaande dat 145kg zo'n 80% is van mijn 1 RM zal ik nu weer een 1 RM van 180kg hebben...nog altijd 10kg onder wat het is geweest...maar het gaat de goede kant uit :) Het heeft gewoon allemaal zijn tijd nodig, en soms gaat het met een slakkegangetje, maar ook een slak heeft aan het einde van de dag vele meters aflegd...en het gaat om het lange termijn resultaat.

• #8.608
Heavy Bench Press Training:

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x120, 3x150 & 3x160kg
Slingshot aangetrokken en vervolgens nog 3x175 & 3x190kg

Wide grip latt pull down: 6x10x80kg

Comment:
Het voelde vandaag allemaal wat zwaarder aan dan verleden week...heb een behoorlijk zwaar weekend achter de rug...mijn vriendin was zaterdag jarig en tot in de late uurtjes hebben we gevierd waarbij ook wel behoorlijk wat alcohol werd genuttigd wat ik eerlijk gezegd helemaal niet meer gewend ben...daarnaast begint inmiddels ook de bedgymnastiek zijn tol te eisen :o (ik zal er verder niet over uitweiden, anders krijg ik commentaar van Frans ;)) en was ik vandaag wat moe en slapjes...toch tevreden dat ik dezelfde gewichten wist te hanteren als vorige week. Volgende week nog een zware training...dan komt de carnavalsweek en hou ik er een deload op na en vervolgens tot aan het NK op 18 maart in shirt aan de slag tijdens de zware trainingen.

Netjes René, we zijn geen 20 meer he :D

Je bank gaat gewoon hard vooruit man...misschien heeft je lichaam nu ook wel de rust gehad dat het nodig had.. en knal je straks naar de 200 raw!
zijn ze trouwens paused of tag?

Jaloers... ;)

• #8.612
Netjes René, we zijn geen 20 meer he :D

Ik zou best nog wel eens 20 willen zijn, en dan weten wat ik nu weet...mja...dan zou ik waarschijnlijk toch weer andere fouten en verkeerde keuzes maken ;)

---------- Post toegevoegd Tue 7 Feb 2012 om 22:06 ----------

Je bank gaat gewoon hard vooruit man...misschien heeft je lichaam nu ook wel de rust gehad dat het nodig had.. en knal je straks naar de 200 raw!
zijn ze trouwens paused of tag?

Hard vooruit is wellicht wat overdreven...het gaat gestaag naar het oude niveau daar ik nu weer regelmatig train. 200 raw? Tis nog ver van mijn bedschow vrees ik, maar het blijft wel een mooie doelstelling en uitdaging! Thanks voor je vertrouwen! :) Oja..de reps zijn niet echt paused maar wel zeer beheerst en gecontroleerd (vaak doe ik wel de laatste rep paused)...geen bouncen en gooi en smijtwerk.

---------- Post toegevoegd Tue 7 Feb 2012 om 22:08 ----------

Niets om jaloers op te zijn...ik kom langzaam richting het oude niveau...ik hoop dat jij ondanks dat het nu fysiek helaas nogal tegenzit toch ook weer op je oude sterke niveau zult uitkomen!

• #8.613
Een powerlifter die ik persoonlijk als een heel groot voorbeeld beschouw is en blijft toch wel Brad Gillingham uit de USA. Hij tild voor de IPF in 120+ klasse en is bijna 2 meter groot en zo'n 150kg zwaar.
Hij is inmiddels 46 jaar oud maar nog altijd beresterk getuige het feit dat hij een WR van 400kg DL op naam heeft staan. Daarnaast kan hij ook heel verdienstelijk buigen en banken.

Hier enkele RAW filmpjes van hem waar te zien dat hij met 350kg 3 reps DL maakt, met 215kg 5 reps BD doet en met 280kg 8 reps doet buigen. In gear staan zijn PR's meen ik op 390 SQ - 287,5 BP - 400 DL en TOT 1062kg

http://youtu.be/XPnX8pBPiUw

http://www.youtube.com/watch?v=j54a8un5oPA

http://www.youtube.com/watch?v=VBba0bJxozU

Laatst bewerkt:
Wat een betonblok! :D

• #8.616
Ja en vooral door de steun en ervaring natuurlijk. Ik denk dat het een enorm voordeel is als je met je broers/vader/neven kan gaan trainen!

• #8.618
Ja en vooral door de steun en ervaring natuurlijk. Ik denk dat het een enorm voordeel is als je met je broers/vader/neven kan gaan trainen!

Uiteraard en het lijkt me ook erg motiverend als zowat de hele familie aan krachtsport doet.

• #8.619
Mediumtraining

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110 & 4x6x150kg! :)

Latt Pull Down:
6x10x80kg

Comment:
4x6x150kg is meer dan ik zelf voor een tijdje geleden nog mogelijk had gehouden. Ben er dan ook erg blij mee. Ben benieuwd hoe de toename in rawkracht zich vertaald in het shirted benchen.
Ik ben overigens wel wat meer gaan eten...iedere dag één extra maaltijd (een halve liter magere yoghurt met fruit) en heb het aantal eieren verdubbeld en eet veel tonijn (ik heb dus de inname van eiwitten behoorlijk opgevoerd).
Daarnaast slaap ik iedere dag 9 uur (ga uiterlijk 22.30 slapen en hoef pas weer om 07.30 uit mijn nest). Regelmatig trainen, goed (wel bewust) eten en voldoende rust en motivatie (het NK staat immers voor de deur) en we hebben de 4 pijlers die het fundament van (kracht)sport zijn.
Eerlijk gezegd verwacht ik wel dat nu de rek er een beetje uit zal zijn en ga ik ook niet meer verzwaren tijdens de mediumtraining. Ik probeer deze vorm nu vast te houden tot aan het NK.
Wat ik overigens "strange" vind is dat ik met pressoefeningen altijd wel weer een bepaalde progressie weet te boeken maar met pulloefeningen absoluut niet...Latt Pull Down zit ik al een eeuwigheid op een gewicht tussen 70-80kg en wordt daar niet sterker in...wellicht wat minder reps gaan doen? Mja...ik vind het ook niet belangrijk hoe zwaar ik de Latt Pull Down kan doen daar ik immers geen wedstrijden in Pull Downs doe, maar in bankdrukken ;)

Sterk René.
Mooi man!

Terug
Naar boven