Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.621

Thanks Johnny, ben blij dat ik na een dal weer eens een piek mag beleven, en dat gun ik jou natuurlijk ook van harte...hoop dat je snel weer lekker als vanouds te keer kunt gaan! :)
Zo en nu ga ik slapen...herstel is belangrijk, welterusten allemaal! ;)

Welterusten René.

dat ziet er weer hoopvol uit, doe je toevallig in maart ook mee met de RAW NK BP?
ben zomaar benieuwd wat je dan neer zou zetten :)

dat ziet er weer hoopvol uit, doe je toevallig in maart ook mee met de RAW NK BP?

Hoe zit dit nu precies met dat RAW NK? Want ik dacht dat dit het RAW NK powerlifting zou zijn, maar zie nu op Wim's site dat er ook bankdrukken bij zit, terwijl die RAW bankdrukwedstrijd ook in september weer wordt gehouden. Snap even niet hoe dat gezien moet worden. Gaan we dan eerst met zn allen powerliften en dan nog een keer een bankdrukwedstrijdje er achteraan? Of kunnen de bench only gasten dan instromen tijdens het bankdrukken van de full meet?

25 maart is NK, die in september gewoon een öpen"wedstrijd volgens mij.

hoe dat zit met PL en BP wedstrijd op 1 dag heb ik ook geen idee, en ben ik zeker benieuwd naar.

wellicht leuk voor mijzelf dat als ik daar toch ben, ik gewoon alles meedoe.
weet jij meer rene?:)

• #8.627

Ik heb geslapen als een baby ;)...pot kwark nog voor het slapen naar binnen gewerkt, een warme douche en mijn spieren ingesmeerd met tocotoline (een soort pepermuntolie) hoop dat iedereen net zo goed als mij geslapen heeft :)

---------- Post toegevoegd Fri 10 Feb 2012 om 11:39 ----------

Thnx Frans, het begint weer ergens op te lijken :)

---------- Post toegevoegd Fri 10 Feb 2012 om 11:45 ----------

Hoe zit dit nu precies met dat RAW NK? Want ik dacht dat dit het RAW NK powerlifting zou zijn, maar zie nu op Wim's site dat er ook bankdrukken bij zit, terwijl die RAW bankdrukwedstrijd ook in september weer wordt gehouden. Snap even niet hoe dat gezien moet worden. Gaan we dan eerst met zn allen powerliften en dan nog een keer een bankdrukwedstrijdje er achteraan? Of kunnen de bench only gasten dan instromen tijdens het bankdrukken van de full meet?

Ik vraag me eerlijk gezegd af of die RAW NK's wel doorgaan...ik meen dat ze nog vacant zijn (geen organisator hebben, en dan zal wel SSS Alkmaar het organiseren) maar als er niet genoeg deelnemers zijn (als er minder dan 15 deelnemers zijn kan men een wedstrijd cancelen) zie ik het duister in. Er wordt altijd gekrakeeld dat er geen of nauwelijks rawwedstrijden georganiseerd worden en als de NPB dan initiatieven hiertoe onderneemt komt vervolgens nauwelijks iemand opdagen. En daar bedoel ik geen lifters mee die normaal altijd in gear tillen op wedstrijden, maar vooral personen die als een soort van "beste stuurlui aan de kant staan" en hoofdzakelijk alleen maar kritiek uiten maar verder nergens een steentje aan bijdragen. Ben dus erg benieuwd hoe dit verder gaat.

Ben het wel met je eens op dat gebied. Vooral op dit forum wordt nogal vaak hoog opgegeven over dat men alles "full, 100% RAW lift", maar deze figuren zullen vervolgens hoogstwaarschijnlijk ook niet verschijnen op zo'n RAW NK om allerlei uiteenlopende redenen, zoals een zieke moeder, een psychische overbelasting, een pijnlijke linkerteen of een ingescheurde rechter duimnagel.
Overigens ga ik zelf ook niet meedoen, en dat is dan om de eerste reden die je aangeeft. Ik heb genoeg wedstrijden op de planning, en daarnaast wordt het gehouden in de week na het NK bankdrukken, waar ik toch wel van plan was nog eens te pieken. Denk dat ik daarna eens even wat rust nodig heb.

• #8.629

Als je het niet erg vind wil ik het eigenlijk na het NK op 18 maart weer effies wat rustiger aan gaan doen. Teveel wedstrijden kort achter elkaar doet me niet goed. Ik herstel gewoon niet meer snel genoeg (helaas :().
Natuurlijk kun je een wedstrijd als een soort van zware training beschouwen, maar zo zit ik niet in elkaar...ik wil dan ook het maximale uit mezelf halen.

sterke jerke

• #8.631
Ben het wel met je eens op dat gebied. Vooral op dit forum wordt nogal vaak hoog opgegeven over dat men alles "full, 100% RAW lift", maar deze figuren zullen vervolgens hoogstwaarschijnlijk ook niet verschijnen op zo'n RAW NK om allerlei uiteenlopende redenen, zoals een zieke moeder, een psychische overbelasting, een pijnlijke linkerteen of een ingescheurde rechter duimnagel.
Overigens ga ik zelf ook niet meedoen, en dat is dan om de eerste reden die je aangeeft. Ik heb genoeg wedstrijden op de planning, en daarnaast wordt het gehouden in de week na het NK bankdrukken, waar ik toch wel van plan was nog eens te pieken. Denk dat ik daarna eens even wat rust nodig heb.

Ik had alreeds een antwoord aan Sandows geschreven waaruit blijkt dat jij en ik op dezelfde lijn zitten!
Een groot probleem is dat mensen zich vaak geen lid willen maken van de NPB omdat ze geen verplichtingen willen en er ook kosten aan verbonden zijn (circa €40,- per jaar waarvan een groot deel overigens naar de KNKF gaat). Daarnaast speelt ook vaak de afstand een rol (wedstrijden worden niet ergens centraal in NL gehouden) en je hebt ook mensen die een hekel aan vroeg opstaan hebben en voor een wedstrijd moet je vroeg uit de veren. Last but not least zal ook wel het dopingbeleid van de NPB er debet aan zijn dat niet iedereen voor de NPB wil tillen...het staat immers niet bepaald fraai in je CV als je positief gereageerd hebt op een dopingcontrole lijkt me.

okey, iemands beweegredenen om wel of niet mee te doen kan ik inkomen.

maar blijft de vraag hoe dat dat dan zou werken.

is het dan idd een PL weestrijd waarin je dan als BPer inspringt op het moment dat ze dat onderdeel gaan doen?

• #8.633

is het dan idd een PL weestrijd waarin je dan als BPer inspringt op het moment dat ze dat onderdeel gaan doen?

Ik heb nog niet eerder een gecombineerde wedstrijd PL/BP meegemaakt, dus het lijkt me erg sterk. Mijns inziens zou dit tot verwarring kunnen leiden. Ik zal het eens verifiëren en kom er nog wel op terug.

• #8.634
Effies heel wat anders...ik had het erover dat ik met (bench) press wel progressie weet te boeken maar met pull(down) nauwelijks.
Er zijn diverse verklaringen voor te bedenken maar als iemand een aanvulling heeft hoor ik het graag!

Een van de verklaringen is dat ik altijd wel regelmatig bankdrukken heb gedaan, maar mijn rug vroeger niet of nauwelijks getraind heb.
Pas sinds ik bij Leon Smeets train attenteerde hij me erop dat het belangrijk was dat ik ook de tegengestelde spiergroepen zou trainen.
Mijn spiergroep(en) die ik bij het bankdrukken gebruik hebben waarschijnlijk een bepaald "spiergeheugen" waar ze op terug kunnen vallen ook als ik een tijdje wat minder heb kunnen doen door bepaalde omstandigheden terwijl mijn rugspieren dat nauwelijks hebben.

Een andere verklaring zou wellicht ook kunnen zijn dat ik met bankdrukken heel erg de nadruk op kracht leg door de reps laag te houden en het gewicht relatief hoog. Bij de pulldowns maak ik altijd sets met minimaal 10 reps waardoor het gewicht dan verhoudingsgewijs minder zwaar is. Maar of de pulldown nu serieus een geschikte oefening is om bijvoorbeeld setjes van 5-6 reps mee te doen waag ik te betwijfelen.
Maar ik ben geen expert op dat gebied :dunno:, dus als er mensen zijn die er meer van weten zou ik het waarderen als jullie tips hebben.
Niet dat ik er echt wakker van lig dat ik met pulldowns nauwelijks progressie weet te boeken, want zoals gezegd doe ik geen wedstrijden pulldown maar bankdrukken, maar blijf het toch vreemd vinden.

Prettig weekend allen! :)

ik zou eens wat meer variatie aanbrengen in je rug training.

je kunt sowieso eens wat varieren in sets en reps met de LPD.

maar doe bijv. ook eens bent over row.
dat zou je dan ook nog eenarmig met dumbbells kunnen doen.

geld eigenlijk voor alle oefeningen wel, variatie is keyword.

seated rows is ook nog een lekkere, dan heb je gelijk 3 variaties (omhoog, omlaag en recht naar achter) gehad :)

eigenlijk weet je zelf ook wel het antwoord op je vraag René...Met alleen maar lat pull's en bankdrukken toch nog vraagtekens bij een magere lat pull zetten is een beetje vreemd.....

variatie..... triceps, biceps, onderarmen, bovenrug, onderrug, buikspieren, bovenbenen, kuiten, billen, schouders enz enz trainen en niet 1 oefening per spiergroep maar minimaal 3 tot 4...... en je krijgt een rug als een gorilla

Ben je nog naar Assen gereden ?

• #8.638
ik zou eens wat meer variatie aanbrengen in je rug training.

je kunt sowieso eens wat varieren in sets en reps met de LPD.

maar doe bijv. ook eens bent over row.
dat zou je dan ook nog eenarmig met dumbbells kunnen doen.

geld eigenlijk voor alle oefeningen wel, variatie is keyword.

seated rows is ook nog een lekkere, dan heb je gelijk 3 variaties (omhoog, omlaag en recht naar achter) gehad :)

Ik haat variatie ;)
Seated row is inderdaad wel een lekkere, wellicht nog eens erbij doen.

---------- Post toegevoegd Sun 12 Feb 2012 om 22:44 ----------

eigenlijk weet je zelf ook wel het antwoord op je vraag René...Met alleen maar lat pull's en bankdrukken toch nog vraagtekens bij een magere lat pull zetten is een beetje vreemd.....

variatie..... triceps, biceps, onderarmen, bovenrug, onderrug, buikspieren, bovenbenen, kuiten, billen, schouders enz enz trainen en niet 1 oefening per spiergroep maar minimaal 3 tot 4...... en je krijgt een rug als een gorilla

3-4 oefeningen per spiergroep :eek:
Frans, je zit wel in het log van LAZY huggybear, word er al moe van als ik eraan denk ;) Eerlijk gezegd geloof ik dat er maar 4 oefenigen nodig zijn om een gorilla of beer te worden...Squat, Bench Press, Overhead Press & Deadlift aangevuld met eventueel een rowexercise.

---------- Post toegevoegd Sun 12 Feb 2012 om 22:46 ----------

Ben je nog naar Assen gereden ?

Gelukkig niet...wedstrijd werd tijdens de warming up helaas afgelast wegens een schade ontstaan aan de houten vloer.
Heel erg jammer voor de jongens die ervoor getraind hebben, en ook zonde voor de sport die sowieso al niet al te populair is.

---------- Post toegevoegd Sun 12 Feb 2012 om 22:49 ----------

Ik heb het nagevraagd bij de voorzitter van de NPB (Carmen Sjardijn) het blijkt toch een gecombineerde wedstrijd te zijn (de 1e keer dat er zoiets georganiseerd wordt) en er moeten minimaal 15 deelnemers zijn anders gaat het feest hoogstwaarschijnlijk niet door. Harcore gym in Rotterdam heeft aangegeven dat ze interesse hebben om het te organiseren.

Las het net, wat een blamage zeg.

Idd jammer voor de mensen die zich hebben voorbereid op dit NK.

---------- Post toegevoegd Sun 12 Feb 2012 om 22:44 ---------

3-4 oefeningen per spiergroep :eek:
Frans, je zit wel in het log van LAZY huggybear, word er al moe van als ik eraan denk ;) Eerlijk gezegd geloof ik dat er maar 4 oefenigen nodig zijn om een gorilla of beer te worden...Squat, Bench Press, Overhead Press & Deadlift aangevuld met eventueel een rowexercise.

-

Maar 5 oefeningen, dat is volgens jou genoeg!!!............ Shit man, had je me dat wat eerder verteld. Ben ik dus al 30 jaar verkeerd aan het trainen.......... had ik een hoop tijd en moeite kunnen besparen..........

Terug
Naar boven