MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.662
Alleen squat en deadlift Stephan Korte zelf wel. Daar gebruikt hij overigens ook het 3x3 system voor.

Klopt helemaal, maar ik beschouw mezelf ook niet als powerlifter, maar als bankdrukker. En ik spreek nu alleen maar voor mezelf en uit eigen ervaring(anders krijgen we weer allerlei discussies), maar ik beschouw SQ en DL voor mij niet als waarde toevoegend om sterker in het BP te worden.
Overigens raad ik iedereen aan om zijn lichaam allround te trainen en niet slechts zoals mij heel beperkt te trainen...onthou allen goed dat ik een goed voorbeeld ben van hoe het niet moet! :o

---------- Post toegevoegd Fri 17 Feb 2012 om 09:25 ----------

Doe je dan wel gratis lapdances?

Wilde je me soms boeken? ;)
Denk niet dat ik het uiterlijk heb waardoor de harten van veel vrouwtjes sneller gaan kloppen, ik ben meer iets voor speciale liefhebbers onder de dames die me wel weten te waarderen ;)

Klopt helemaal, maar ik beschouw mezelf ook niet als powerlifter, maar als bankdrukker. En ik spreek nu alleen maar voor mezelf en uit eigen ervaring(anders krijgen we weer allerlei discussies), maar ik beschouw SQ en DL voor mij niet als waarde toevoegend om sterker in het BP te worden.
Overigens raad ik iedereen aan om zijn lichaam allround te trainen en niet slechts zoals mij heel beperkt te trainen...onthou allen goed dat ik een goed voorbeeld ben van hoe het niet moet! :o

Als je dit allemaal van jezelf zegt, waarom doe je er dan niets aan en train je wat allrounder?:)

Omdat die luilak daar gewoon geen zin in heeft, ;)
Goed bezig Hugz!

• #8.665
Omdat die luilak daar gewoon geen zin in heeft, ;)
Goed bezig Hugz!
Wij begrijpen elkaar Johnny ;)

---------- Post toegevoegd Sat 18 Feb 2012 om 14:57 ----------

Als je dit allemaal van jezelf zegt, waarom doe je er dan niets aan en train je wat allrounder?:)
Mijn maatje Johnny heeft alreeds geantwoord...omdat ik er geen zin in heb...er is al genoeg wat ik moet doen, en voor mijn doeleinden werkt de manier waarop ik train. Ik wil wel het volgende afspreken...als iedereen op DBB die allround traind meer gaat bankdrukken dan mij wordt het tijd om me te bezinnen ;)

Wij begrijpen elkaar Johnny ;)

---------- Post toegevoegd Sat 18 Feb 2012 om 14:57 ----------

Mijn maatje Johnny heeft alreeds geantwoord...omdat ik er geen zin in heb...er is al genoeg wat ik moet doen, en voor mijn doeleinden werkt de manier waarop ik train. Ik wil wel het volgende afspreken...als iedereen op DBB die allround traind meer gaat bankdrukken dan mij wordt het tijd om me te bezinnen ;)

Hoi René :wave::D

Jou gemiddelde is 8 sets bankdrukken 2 x p/week.............. Ik, 2x per week tussen de 25 en 35 sets meestal 3 tot 4 verschillende oefeningen van bankdrukken............... Dus zeker ook, hoi René:wave::D

Laatst bewerkt:
Rene, ook jij weet dat wanneer meer spanning op rug en benen kan worden het je press ten goede zal komen. Dat je doet alsof je dat niet weet, wijd ik meer aan je eigenwijsheid. Ik zeg dit vrij duidelijk om je het besef te geven. Vind dat trainingsmaten dit tegen elkaar moeten kunnen zeggen. Vind het persoonlijk zonde wanneer iemand zichzelf te kort doet.

• #8.669
Ik schreef IEDEREEN...het zou wel heel hoogmoedig zijn als ik zou beweren dat ik de beste en sterkste was, toch? :)

---------- Post toegevoegd Mon 20 Feb 2012 om 18:13 ----------

Jou gemiddelde is 8 sets bankdrukken 2 x p/week.............. Ik, 2x per week tussen de 25 en 35 sets meestal 3 tot 4 verschillende oefeningen van bankdrukken............... Dus zeker ook, hoi René:wave::D
Ik ga er vanuit dat die manier van trainen voor jou zal werken en dat is ook goed zo...ik heb in het verleden ook zo getraind en beduidend minder gedrukt, dus werkt jouw manier van trainen voor mij niet. Ieder het zijne, toch? :)

---------- Post toegevoegd Mon 20 Feb 2012 om 18:13 ----------

Ik ga er vanuit dat die manier van trainen voor jou zal werken en dat is ook goed zo...ik heb in het verleden ook zo getraind en beduidend minder gedrukt, dus werkt jouw manier van trainen voor mij niet. Ieder het zijne, toch? :)

auwaya,................... ik ga hier helemaal niet op in.....Je weet dat ik je graag mag.......dus ik "pas" en zeg.........................

alaaf;)

• #8.671
auwaya,................... ik ga hier helemaal niet op in.....Je weet dat ik je graag mag.......dus ik "pas" en zeg.........................

alaaf;)

Frans, je weet dat ik je ook best wel mag, dat mag iedereen weten.
En mijn reactie moet je ook niet als een persoonlijke aanval beschouwen...ik heb alleen gemerkt dat toen ik het verleden beduidend meer allround trainde (lees ook nog aparte oefeningen voor schouders, tricpes, biceps en ook nog buigen en tillen deed) er juist minder door deed bankdrukken. Je zult nergens lezen dat mijn methode goed voor anderen werkt...het werkt voor mij, niet meer en niet minder. Het is dus absoluut niet zaligmakend.

---------- Post toegevoegd Mon 20 Feb 2012 om 22:14 ----------

Rene, ook jij weet dat wanneer meer spanning op rug en benen kan worden het je press ten goede zal komen. Dat je doet alsof je dat niet weet, wijd ik meer aan je eigenwijsheid. Ik zeg dit vrij duidelijk om je het besef te geven. Vind dat trainingsmaten dit tegen elkaar moeten kunnen zeggen. Vind het persoonlijk zonde wanneer iemand zichzelf te kort doet.

Trainingsmaten zouden inderdaad alles tegen elkaar moeten kunnen zeggen en je hebt verder ook wel gelijk. Je hoort mij dan ook nergens zeggen dat ik dat niet weet, ik heb alleen uit eigen ervaring ondervonden dat het voor mij zo niet werkt. Ik ga absoluut niet vooruit in het pressen als ik ook zou buigen en liften. En ik heb ook geen zin meer om te buigen en te liften. Pressen vind ik leuk en gaat me vrij redelijk af. En zoals ik al vaker heb geschreven, trainen is een hobby en moet vooral leuk blijven. Als ik iets met tegenzin moet gaan doen of er meer nadeel dan voordeel van ondervind dan zie ik er de zin niet van in.

Frans, je weet dat ik je ook best wel mag, dat mag iedereen weten.
En mijn reactie moet je ook niet als een persoonlijke aanval beschouwen...ik heb alleen gemerkt dat toen ik het verleden beduidend meer allround trainde (lees ook nog aparte oefeningen voor schouders, tricpes, biceps en ook nog buigen en tillen deed) er juist minder door deed bankdrukken. Je zult nergens lezen dat mijn methode goed voor anderen werkt...het werkt voor mij, niet meer en niet minder. Het is dus absoluut niet zaligmakend.

---------- Post toegevoegd Mon 20 Feb 2012 om 22:14 ----------
ok, "No hard feelings mate"............k.t schrijftaal.........is toch anders als face tot face communiceren en kan altijd als je een zwak vocabulaire en graag spoken ziet;)op verschillende wijze worden gelezen.

dikke kus
alaaf

ok, "No hard feelings mate"............k.t schrijftaal.........is toch anders als face tot face communiceren en kan altijd als je een zwak vocabulaire en graag spoken ziet;)op verschillende wijze worden gelezen.

dikke kus
alaaf

Klopt geen reet van je zin, wat bedoel je precies? Als ik het probeer te onleden in kleinere delen (odmat je zin te lang is) krijg ik dit:
ok, "No hard feelings mate".
..k.t schrijftaal.......
.is toch anders als face tot face communiceren
en kan altijd als je een zwak vocabulaire
en graag spoken ziet
op verschillende wijze worden gelezen.

Probeer het zelf eens na te lezen? Snap er geen drol van.

"dikke kus,
alaaf" ;)

altijd hetzelfde hier, beschouw het niet als persoonlijke aanval, ik mag iedereen ben vriendelijk, niet over te halen om ook te squaten en bankdrukken. haha valt me gewoon op hier

• #8.675
Klopt geen reet van je zin, wat bedoel je precies? Als ik het probeer te onleden in kleinere delen (odmat je zin te lang is) krijg ik dit:
ok, "No hard feelings mate".
..k.t schrijftaal.......
.is toch anders als face tot face communiceren
en kan altijd als je een zwak vocabulaire
en graag spoken ziet
op verschillende wijze worden gelezen.

Probeer het zelf eens na te lezen? Snap er geen drol van.

"dikke kus,
alaaf" ;)

Als ik het maar begrijp ;)
Uiteraard no hard feelings Frans, en communiceren via een medium als het forum heeft al vaker tot misverstanden geleid en is vaak voor meerdere interpraties vatbaar. Van face to face kun je heel veel ontleden aan de intonatie (lichaamstaal)

---------- Post toegevoegd Tue 21 Feb 2012 om 15:43 ----------

altijd hetzelfde hier, beschouw het niet als persoonlijke aanval, ik mag iedereen ben vriendelijk, niet over te halen om ook te squaten en bankdrukken. haha valt me gewoon op hier

Touché :o...ik snap er ook niets van dat zo velen alsnog reageren...tis gewoon een uiterst saai en voorspelbaar log, toch?
Maarre...lees ik het goed, niet over te halen om te squaten en te bankdrukken? Ik kan je intonatie niet zien, maar bedoel je nu dat ik niet ben over te halen om te bankdrukken (lijkt me nogal vrij sterk) en bedoelde je i.p.v. daarvan deadliften of bedoel je de combi van squat en bankdrukken?
Communiceren blijft uiterst moeilijk en vrijwel iedereen heeft lange tenen tegenwoordig ;)

Laatst bewerkt:
Als ik het maar begrijp ;)
Uiteraard no hard feelings Frans, en communiceren via een medium als het forum heeft al vaker tot misverstanden geleid en is vaak voor meerdere interpraties vatbaar. Van face to face kun je heel veel ontleden aan de intonatie (lichaamstaal)

---------- Post toegevoegd Tue 21 Feb 2012 om 15:43 ----------

Touché :o...ik snap er ook niets van dat zo velen alsnog reageren...tis gewoon een uiterst saai en voorspelbaar log, toch?
Maarre...lees ik het goed, niet over te halen om te squaten en te bankdrukken? Ik kan je intonatie niet zien, maar bedoel je nu dat ik niet ben over te halen om te bankdrukken (lijkt me nogal vrij sterk) en bedoelde je i.p.v. daarvan deadliften of bedoel je de combi van squat en bankdrukken?
Communiceren blijft uiterst moeilijk en vrijwel iedereen heeft lange tenen tegenwoordig ;)

oh haha, nee tuurlijk bedoelde ik squat en deadlift. intonatie is gewoon neutraal ;) of begon je al bijna te twijfelen of je over te halen was om te benchen? haha volgens mij doe je dat al, en aardig goed ook :)

• #8.677
oh haha, nee tuurlijk bedoelde ik squat en deadlift. intonatie is gewoon neutraal ;) of begon je al bijna te twijfelen of je over te halen was om te benchen? haha volgens mij doe je dat al, en aardig goed ook :)

Thnx, en dat zonder te squatten of te deadliften ;)
Het probleem is dat e.e.a. ook een mentaal verhaal is...met deadliften heb ik in de jaren '90 een behoorlijke rugblessure opgelopen en 6 weken lang kon ik nauwelijks iets doen zonder dat ik pijn in mijn rug voelde. Met buigen al eens een behoorlijke liesblessure opgelopen. Met bankdrukken heb ik gelukkig (nog) nooit een blessure opgelopen. En zelfs als ik een blessure zou oplopen zou ik toch proberen er op een lager pitje mee door te gaan omdat het nu eenmaal mijn grootste hobby is. Het is iets wat ik echt graag doe...buigen en liften heb ik nooit echt graag gedaan, maar eerder altijd als een noodzakelijk kwaad beschouwd. En zolang ik "aardig goed kan bankdrukken" ben ik tevreden ;)

Thnx, en dat zonder te squatten of te deadliften ;)
Het probleem is dat e.e.a. ook een mentaal verhaal is...met deadliften heb ik in de jaren '90 een behoorlijke rugblessure opgelopen en 6 weken lang kon ik nauwelijks iets doen zonder dat ik pijn in mijn rug voelde. Met buigen al eens een behoorlijke liesblessure opgelopen. Met bankdrukken heb ik gelukkig (nog) nooit een blessure opgelopen. En zelfs als ik een blessure zou oplopen zou ik toch proberen er op een lager pitje mee door te gaan omdat het nu eenmaal mijn grootste hobby is. Het is iets wat ik echt graag doe...buigen en liften heb ik nooit echt graag gedaan, maar eerder altijd als een noodzakelijk kwaad beschouwd. En zolang ik "aardig goed kan bankdrukken" ben ik tevreden ;)

haha mooi toch dat je hiermee goed tevreden bent.
wat was je squat/deadlift max in "de jaren 90" (oh lawd, klinkt zo lang geleden )

• #8.679
haha mooi toch dat je hiermee goed tevreden bent.
wat was je squat/deadlift max in "de jaren 90" (oh lawd, klinkt zo lang geleden )

Geen indrukwekkende gewichten moet ik ruiterlijk toegeven maar ik deed het ook niet zo consequent als het bankdrukken.
DL heb ik raw een PL beurt van 250kg neergezet en SQ deed ik eigenlijk destijds nooit pieken, altijd setjes met gewichten tussen 180-200kg (raw). Blessures heb ik destijds opgelopen door me onvoldoende op te warmen en te grote sprongen te maken. En vooral debet waren de zogenaamde pyramidetrainingen wat destijds nogal populair waren.
In die tijd heb ik op een wedstrijd overigens 160kg (raw) met bankdrukken gedrukt.
Toen ik jaren later me alleen ging toeleggen op het banken en mijn energie spaarde door niet meer te DL en/of te SQ ging mijn bank zienderogen vooruit.
Trainen is belangrijk, maar het lichaam groeit tijdens de rustfasen...en ik ben altijd iemand geweest die heel veel rust nodig had ;)

---------- Post toegevoegd Thu 23 Feb 2012 om 21:57 ----------

Vandaag ook nog een light training gedaan (deload)

Bankdrukken: 20x20, 2x10x70, 10x100 & 3x5x130kg

Latt Pull Down: 4x10x80kg

Comment: binnen 30 minuutjes klaar, setjes met 130 voelde ook echt light aan en in die zin is het voornemen om deze week een deload er op na te houden geslaagd. Vanaf maandag dan verder in het benchshirt...ben benieuwd :rolleyes:

Laatst bewerkt:
ja okay maar ik bankdruk nu 130, als ik nu jaren train doe ik straks meer, maar of dat nou te maken heeft met wel of niet squatten of gewoo met sterker worden door de jren, dat is de vraag... en 160 en nu 190? raw scheelt toch niet extreem veel in zoveel jaar

Terug
Naar boven