Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.701
Ik heb lang getwijfeld of ik zou reageren of niet maar René het is ronduit ''dom'' om te stellen dat squat ( en dan heb ik het niet eens over deadliften ) geen positieve bijdrage kan leveren ten op zichte van je bank.

Echter respecteer ik je mening wel en als je er geen zin in hebt dat je het hierdoor niet doet, maar je zou meer kilo's duwen wanneer je echt serieus allround zou trainen. Dat zijn feiten die je hard zijn maar die wel de waarheid zijn.

Ik vind het jammer dat je zo lang twijfelde...ik ben geen boeman en ben ook niet iemand die snel op zijn tenen is getrapt. Iedereen moet zich vrij voelen om zijn of haar mening kenbaar te maken. Wellicht dat e.e.a. van mijn kant ook anders over komt, maar men zou altijd de voorkeur moeten geven aan allroundtraining. Daarover hoeven we niet te discussiëren. Mijn zoon laat ik ook allround trainen.

Ik heb alleen ondervonden dat toen ik wel nog allround trainde minder drukte dan sinds ik me ging beperken tot bankdrukken. Ik denk dat de positieve bijdrage van SQ en DL overschat wordt als bijdrage in het bankdrukken. Althans is dat mijn persoonlijke mening en ervaring. Maar wie weet, als jullie er maar lang genoeg op blijven hameren ga ik wellicht weer PL :eek: Al acht ik die kans vrij klein (omdat ik er inderdaad geen zin meer in heb), maar zeg nooit, nooit ;).

Maar wie weet, als jullie er maar lang genoeg op blijven hameren ga ik wellicht weer PL

Dan ga ik ook even reageren, hef die luie kont van die benchbank en doe elke training een paar setjes squatten en om de week-2 weken doe je eens extra hard je best en doe je liften, gewoon doen ;)

Inner circle gold member :roflol:

• #8.705
Tot aan het NK BD ga ik zeker niet experimenteren met "nieuwe oefeningen"...zou zomaar een lies of rugblessure kunnen oplopen.
Na het NK zien we wel :rolleyes:

Vandaag nog een mediumtraining erop na gehouden.

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x110 & 3x5x150kg
Latt Pull Down: 4x10x80kg

Comment:
Werksetjes met 150kg gingen goed...zwaarder wil ik eigenlijk niet meer gaan voor het NK...voor een mediumtraining is dit ook wel zwaar genoeg lijkt me.
De maandag is immers voor de "heavy weights" ;)

• #8.706
Heavy Bench Press Day

Bench Press:
RAW: 20x20, 2x10x70, 5x120, 3x150 & 3X160kg
SHIRT: 5x175, 3x195, 2x210 & 1x215kg.

Latt Pull Down: 5x15x70kg

Comment:
Ik heb nogal een vrij zwaar weekend achter de rug :o, en voelde me niet al te fit, maar was toch blij dat het allemaal nog wel vrij lekker ging.
Wat de pull downs betreft...vind momenteel iets meer reps bij deze oefening wel lekker. Volgende week maandag laatste training voor het NK en dan hopen dat ik op het NK het maximale uit mezelf weet te halen en het wedstrijdseizoen positief weet af te sluiten :).

---------- Post toegevoegd Mon 5 Mar 2012 om 22:28 ----------

Heel wat anders...ik heb vandaag in een regionaal krantje gelezen dat de Sterkste Man van Nederland 2012 in Kerkrade (waar ik dus woon) wordt gehouden (weet niet of het een vervroegde 1 april grap is) maar ik zag een foto van Alex Moonen en Marcel Mosterd erbij en ga ervanuit dat het serieus is. Voor iedereen die niet weet waar Kerkrade ligt, het ligt in Zuid-Oost Limburg aan de Duitse grens. Hoe dan ook, ik ben er wel blij mee! :)

Dan ga ik je waarschijnlijk eindelijk eens een keer tegen het lijf lopen! :D

Denk niet dat Marcel voor de grap naar Kerkrade rijdt om daar een foto te maken met de wethouder en ik ;)

• #8.709
Dan ga ik je waarschijnlijk eindelijk eens een keer tegen het lijf lopen! :D

Eindelijk! ;)

---------- Post toegevoegd Tue 6 Mar 2012 om 10:25 ----------

Denk niet dat Marcel voor de grap naar Kerkrade rijdt om daar een foto te maken met de wethouder en ik ;)

Vind het best wel knap dat je voor Kerkrade hebt gelobbyd :).
Vond wel dat er wat weinig info over jou in het artikel stond, behalve dan dat je de Sterkste Man van Limburg was, werd er bijvoorbeeld niet in vermeld dat je ook alreeds 3x achter elkaar een podiumplaats hebt weten te bemachtigen bij de Sterkste Man van NL, wat naar mijn mening best wel vermeldenswaardig is. Hoe dan ook, mooi dat deze wedstrijd dit jaar naar Limburg komt, ik weet niet zeker of het een primeur voor Limburg is, maar voor Kerkrade in elk geval wel!

Het is tevens meermaals bewezen dat squat de spiergroei stimuleert. Maar ik wil ook even de naar Scot Mendelson noemen, de man die momenteel het wereldrecord raw bankdrukken heeft (en die geen benen traint....).

Het is tevens meermaals bewezen dat squat de spiergroei stimuleert. Maar ik wil ook even de naar Scot Mendelson noemen, de man die momenteel het wereldrecord raw bankdrukken heeft (en die geen benen traint....).

die kerel beweert wel 900+ squat en deadlift te doen en 10x280 bench raw lol

• #8.712

Ik weet niet of Mendelsson zijn benen wel of niet traind, ik weet wel dat er nog wel "meer" dingen zijn die de spiergroei stimuleren en het zou me niet verbazen als Mendy daar ook gebruik van maakt ;)

Er zijn in 2011 overigens 22 dopingcontroles geweest bij de NPB.
De namen van hen die gecontroleerd zijn vind men overigens op de site van de NPB (en ook de uitslagen).
Controles vinden overigens meestal plaats tijdens de NK's en meestal zijn het de lifters die in de prijzen vallen die hun plasje mogen inleveren.
Hoe dan ook, er was geen enkele positieve uitslag, wat wil zeggen dat er bij niemand van de gecontroleerde lifters verboden stoffen zijn aangetroffen :).

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 13:57 ----------

Voor de liefhebbers: het NK RAW PL/BD vind dit jaar voor het eerst plaats bij de NPB en wel op 25 maart en wordt gehouden in Sportaccomodatie GZ, Vredehofweg 13 in Rotterdam, aanvang 13.00 en toegang is gratis :)
Ben heel benieuwd naar het aantal deelnemers :rolleyes:
Oja...ik doe overigens zelf niet mee, na het NK BD op 18 maart vind ik het welletjes geweest wat wedstrijdseizoen 2011/2012 betreft.

Laatst bewerkt:
Scot M traint echt wel de Squat. ;-)
Hebben jullie de man zijn benen al eens bekeken..?

Hé rené! :D

• #8.714
Scot M traint echt wel de Squat. ;-)
Hebben jullie de man zijn benen al eens bekeken..?

Hé rené! :D

O.K...Johnny, ik geloof je ;)

Vandaag mediumtraining:

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110 & 3x5x150kg.
Latt Pull Down:
25x50, 5x15x75kg

Comment:
Mja...het ging vandaag allemaal toch wel wat zwaarder dan afgelopen mediumtraining. Ben gisteren kletsnat geworden toen ik een half uur door de regen met mijn fiets moest (van het werk naar huis). En nu voel ik de hele dag al in alle ledematen een stijf en ietwat pijnlijk gevoel en ben nogal erg vermoeid en eigenlijk helemaal geen zin gehad om überhaupt wat te doen.
Tevreden dat ik toch de gewichten gedrukt heb wat ik wilde drukken.
Hoop dat deze verkoudheid of whatever niet gaat doorzetten zo kort voor het NK. Kost je toch altijd net weer wat power. Maar ik ga ervanuit dat ik hartstikke fit aan het NK zal verschijnen! :rolleyes:

• #8.715
Laatste training voor het NK BD

Bench Press RAW: 10x20, 2x10x70, 5x120 & 5x150kg
Bench Press SHIRT: 4x175, 2x195 & 1X212,5kg

Latt Pull Down: 5x10x70kg

Comment:
Voelde me niet echt fit, maar desondanks alles solide beurten gedrukt.
Heb er voor a.s. zondag vertrouwen in.
Er doen overigens liefst 77 deelnemers mee in totaal waarvan 6 man in mijn klasse de 120+. Ik heb nog niet eerder mee gemaakt dat er zoveel deelnemers bij de zwaargewichten meededen. En dat vind ik een positieve ontwikkeling. Er zal dan ook sprake zijn van "strijd".
Ik kan me herinneren dat ik in 2008 nog Nederlands Kampioen bij de Masters werd omdat er verder niemand meedeed, dat is nu dus niet het geval waardoor een medaille op zich toch wel "meer waarde" krijgt. Ik zal waarschijnlijk vrij safe willen openen met 215 en dan ligt het aan de vorm van de dag hoever ik zal komen. Ik weet niet waartoe de andere deelnemers precies in staat toe zullen zijn, maar ik streef in principe wel naar een podiumplek. Ik heb een bepaald gewicht in gedachten en als ik dat weer druk ben ik tevreden en heb ik me dit seizoen iedere wedstrijd toch weer ietsiepietsie kunnen verbeteren. We gaan ervoor!

• #8.716
Heb gezien op de site van de NPB dat er inmiddels 8 man meedoen in de 120+ kg klasse :)
Liefst 16 man in de klasse tot 105kg :eek:.

Heb nog altijd wat last van een soort vastzittende verkoudheid, maar heb niet echt het idee dat ik daardoor minder zou kunnen presteren. Hoe dan ook hoop ik zondag het maximale uit mezelf te kunnen halen, MAAR je moet niet het vel van de beer verkopen voordat je hem geschoten hebt, dus we zullen zien wat het gaat worden, het kan vriezen, het kan dooien ;)

Hieronder een link naar de nominaties en programma.

http://www.powerliftingbond.nl/nominaties NK bankdrukken nijmegen 2012.xls

http://www.powerliftingbond.nl/programma NK Bankdrukken 2012.pdf

de mannen van mijn gym doen ook mee:)

don wilbrink doet mee in de klasse tot 105kg meen ik:) sterke jongen, heeft op trainingen ook al 200+ gedrukt

• #8.718
de mannen van mijn gym doen ook mee:)

don wilbrink doet mee in de klasse tot 105kg meen ik:) sterke jongen, heeft op trainingen ook al 200+ gedrukt

Leuk dat ze meedoen! :)
Had er mijn twijfels over omdat ze toen ze kwamen kijken bij de 2e bankdrukcompetitie in Rotterdam nog geen lid van de NPB waren hetgeen toch een vereiste is om mee te kunnen doen aan het NK.
Ik neem aan dat Ton Teelen dan als coach mee zal gaan, toch?
Ben blij dat die Don Wilbrink niet in de 120+ meedoet ;)

ton gaat mee als coach ja, hij gaat met bas krijntjes en don wilbrink... nou ik ik denk dat jij don er nog wel uitdrukt hoor, al hoorde ik in de wandelgangen dat hij grootse dingen van plan is:P

• #8.720
ton gaat mee als coach ja, hij gaat met bas krijntjes en don wilbrink... nou ik ik denk dat jij don er nog wel uitdrukt hoor, al hoorde ik in de wandelgangen dat hij grootse dingen van plan is:P

Zijn we dat niet allen, grootse dingen van plan? ;)

Jammer dat Ton zelf niet meer meedoet...laten we niet vergeten dat hij nog niet zo lang geleden bij de Masters nog wereldkampioen wist te worden!
Maar ik meen dat hij nogal wat last van zijn schouder(s) heeft.
Hoe dan ook, ik gun Don zijn pret, maar vrees dat hij ondanks de grootse plannen het toch zal moeten afleggen tegen het geweld van andere benchkanonnen in zijn klasse. Maar je weet nooit welke kant een dubbeltje uitrolt. In elk geval suc6 voor jou kameraden! :)

Terug
Naar boven