AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik ken de helft van die gasten niet eens die meedoen in mijn klasse.. ben benieuwd wat er allemaal gedrukt gaat worden.
Geldt ook voor de overige klassen overigens, hoop nieuwe namen volgens mij. Goed nieuws dus.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.722
Ik ken de helft van die gasten niet eens die meedoen in mijn klasse.. ben benieuwd wat er allemaal gedrukt gaat worden.

Ik denk dat jij je in jouw klasse alleen maar zorgen hoeft te maken over Jordi Snijders en voor de rest iedereen er wel uit zult weten te drukken, beste Tymboo! :)

Ja ik denk dat het meer zo is dat Jordi Snijders zich nergens druk om hoeft te maken in zijn klasse, en hij iedereen er uit drukt. En dan ga ik maar mn best doen om "the best of the rest" te worden. Of er moet weer ergens één of andere boerenpummel uit een mesthoop getrokken zijn die uit het niets 250+ drukt...

• #8.724
Ja ik denk dat het meer zo is dat Jordi Snijders zich nergens druk om hoeft te maken in zijn klasse, en hij iedereen er uit drukt. En dan ga ik maar mn best doen om "the best of the rest" te worden. Of er moet weer ergens één of andere boerenpummel uit een mesthoop getrokken zijn die uit het niets 250+ drukt...

:roflol: Een of andere "boemenpummel"?
Die drukken meestal niet in een benchshirt en de kans dat er iemand bij is die raw 250 weet te drukken acht ik vrij klein ;)
Wat is er overigens mis met "the best of the rest"...er is altijd baas boven baas en ik heb zo het idee dat het jou wel motiveerd als er iemand bij is die paar kilo meer drukt.
By the way: mogen we je doelstelling weten?

Nou ja, niets mis mee, maar zou toch ook wel eens nederlands kampioen willen worden... :D Al is het maar voor de eer. Nog een beetje harder trainen dan denk ik...
Doel is geheel afhankelijk van het verloop van de dag natuurlijk. Als de warm up goed gaat, en het gevoel is goed, open ik 230 of 232,5 en dan wil ik toch wel graag rond 245 uitkomen. Of... meer :D

• #8.726
Nou ja, niets mis mee, maar zou toch ook wel eens nederlands kampioen willen worden... :D Al is het maar voor de eer. Nog een beetje harder trainen dan denk ik...
Doel is geheel afhankelijk van het verloop van de dag natuurlijk. Als de warm up goed gaat, en het gevoel is goed, open ik 230 of 232,5 en dan wil ik toch wel graag rond 245 uitkomen. Of... meer :D

Zou mooi zijn als je je pr van 240 inderdaad zou weten te verbeteren, ik wens je heel veel succes ermee! :)
En als je maar lang genoeg volhoudt, zul je zeker wel een keertje Nederlands Kampioen worden. Heb een geheimtip voor je ;)...zorg dat je in de 120+ terecht komt daar zitten geen Jordi Snijders en Pjotr v/d Hoek, behalve dan Ed Fennema, maar de rest zit allemaal maximaal tegen de 225 aan te hikken.

Ja, is ook zo, maar aan de andere kant wil ik ook internationaal meedoen, en dan gaat het uiteindelijk toch om wilks punten... Daarnaast vreet ik me helemaal het schompes, maar komt er maar weinig meer bij. Misschien maar eens de spuit er in zetten dan ;)

• #8.728
Ja, is ook zo, maar aan de andere kant wil ik ook internationaal meedoen, en dan gaat het uiteindelijk toch om wilks punten... Daarnaast vreet ik me helemaal het schompes, maar komt er maar weinig meer bij. Misschien maar eens de spuit er in zetten dan ;)

Het wat natuurlijk maar flauwekul, want het streven moet niet zijn om "vetter" maar "sterker" te worden, alhoewel paar kg meer dan wonderbaarlijk wel bij kan helpen. Ik ben heel benieuwd naar mijn eigen BDW...mijn nieuwe vriendins hobby is koken en bakken en ze kan er wat van :lick: Ik ben helemaal verzot aan haar goulasch en sauerbraten (stoofvlees) en kaesekuchen (kwarktaart)...calorierijk, maar o zo lekker :o
Daarnaast heb ik niet meer in mijn tuin of huis gewerkt dus vrees dat ik wel paar kilo weer ben bij gekomen. Ik hoef me dus niet het schompes te vreten maar gewoon minder bewegen en minder vaak de lekkernijen te laten staan en het is meteen prijs. Eigenlijk mag je dus best wel blij zijn dat je niet snel bijkomt! :)

tis niet makkelijk om meer spiergewicht te krijgen, ik neem aan dat je niet al te veel "vet" wilt aankomen...... Je zult er geduld mee moeten hebben. Om de twee uur eten zou volgens diëtisten de oplossing moeten zijn. Er zijn zelfs mafkezen die zetten de wekker om dit ook het s ‘nachts te kunnen doen.. Gemiddeld gezien, met 4 a 5 dagen trainen in de week, kom ik 5 a 6 kg per jaar bij.... Er is ook een jaar geweest dat ik niets bijkwam maar dan ging ik natuurlijk in vet gehalte terug.... Het is maar wat je belangrijk vind.....

• #8.730
tis niet makkelijk om meer spiergewicht te krijgen, ik neem aan dat je niet al te veel "vet" wilt aankomen...... Je zult er geduld mee moeten hebben. Om de twee uur eten zou volgens diëtisten de oplossing moeten zijn. Er zijn zelfs mafkezen die zetten de wekker om dit ook het s ‘nachts te kunnen doen.. Gemiddeld gezien, met 4 a 5 dagen trainen in de week, kom ik 5 a 6 kg per jaar bij.... Er is ook een jaar geweest dat ik niets bijkwam maar dan ging ik natuurlijk in vet gehalte terug.... Het is maar wat je belangrijk vind.....

Dan zou je na 10 jaar trainen zo'n 50kg zwaarder zijn, Mr Olympia zal dan een tenger ventje in vergelijking met jou zijn ;)
Je hebt inderdaad gasten die midden in de nacht opstaan om te eten, lijkt me niet zo gezond voor je lichaam, en vaak worden dit soort broodje aap verhalen ook verteld door bepaalde gasten om andere dingen (die het daglicht niet verdragen) te verhullen als je begrijpt wat ik bedoel :rolleyes:

Dan zou je na 10 jaar trainen zo'n 50kg zwaarder zijn, Mr Olympia zal dan een tenger ventje in vergelijking met jou zijn ;)
Je hebt inderdaad gasten die midden in de nacht opstaan om te eten, lijkt me niet zo gezond voor je lichaam, en vaak worden dit soort broodje aap verhalen ook verteld door bepaalde gasten om andere dingen (die het daglicht niet verdragen) te verhullen als je begrijpt wat ik bedoel :rolleyes:

René, ik zal het anders formuleren............Toen ik 6 jaar geleden weer begon met trainen woog ik 84 kg nu 132kg. Tel het zelf maar uit het is zelfs meer.

Idd, Alweer zullen er zeker gasten zijn die dit vertellen om vanalles te verhullen.

Tymboo wilt toch zwaarder worden jij en ikke zeker niet.......vandaar mijn commentaar.....

Ik heb nergens gezegd dat ik zwaarder wil worden hoor. Ik word nog steeds sterker op mijn huidige gewicht, dat is het belangrijkst.
Ik ben begonnen op 73 kilo, weeg nu tegen de 120. Dus ik heb er ook al behoorlijk wat aangevreten.

Mijn excuses Tymboo, Ik concludeerde, misschien te voorbarig, uit deze zinnen dat je streefde naar meer lichaamsgewicht.

Nee, het is meer dat het me niet echt uitmaakt. Ik eet gewoon veel en regelmatig omdat ik dan lekkerder train en me beter voel. Als ik daardoor aankom, en sterker word, is dat prima. Als ik niet of niet veel aankom, is dat ook prima, zolang ik maar sterker blijf worden.

Nee, het is meer dat het me niet echt uitmaakt. Ik eet gewoon veel en regelmatig omdat ik dan lekkerder train en me beter voel. Als ik daardoor aankom, en sterker word, is dat prima. Als ik niet of niet veel aankom, is dat ook prima, zolang ik maar sterker blijf worden.

Juist.

• #8.736
Voor de liefhebbers: het NK RAW PL/BD vind dit jaar voor het eerst plaats bij de NPB en wel op 25 maart en wordt gehouden in Sportaccomodatie GZ, Vredehofweg 13 in Rotterdam, aanvang 13.00 en toegang is gratis :)
Ben heel benieuwd naar het aantal deelnemers :rolleyes:
Oja...ik doe overigens zelf niet mee, na het NK BD op 18 maart vind ik het welletjes geweest wat wedstrijdseizoen 2011/2012 betreft.

Het NK RAW gaat helaas niet door wegens te weinig aanmeldingen :(.
Concreet betekend dat dat er minder dan 15 aanmeldingen waren want het minimum om een wedstrijd doorgang te laten vinden is 15 deelnemers.
Tja...blijkbaar is - ondanks de kritiek van alle mensen die niets met gear hebben - heel weinig belangstelling voor een RAW NK PL. In ieder geval kan niemand beweren dat er niets georganiseerd wordt voor krachtsporters die raw willen liften. Wat we wel kunnen zeggen is dat ondanks de initiatieven van de NPB men kansen laat liggen. Tis zeer de vraag of de NPB in de toekomst nog een RAW NK PL zal willen organiseren.

Het NK RAW gaat helaas niet door wegens te weinig aanmeldingen :(.
Concreet betekend dat dat er minder dan 15 aanmeldingen waren want het minimum om een wedstrijd doorgang te laten vinden is 15 deelnemers.
Tja...blijkbaar is - ondanks de kritiek van alle mensen die niets met gear hebben - heel weinig belangstelling voor een RAW NK PL. In ieder geval kan niemand beweren dat er niets georganiseerd wordt voor krachtsporters die raw willen liften. Wat we wel kunnen zeggen is dat ondanks de initiatieven van de NPB men kansen laat liggen. Tis zeer de vraag of de NPB in de toekomst nog een RAW NK PL zal willen organiseren.

Wat heeft de npb dan allemaalgedaan voor het raw pl?behalve een NK die een week na een ander belangrijk NK gepland stond?die keuze voor de datum is gewoon idioot te noemen.je kunt elders op dit forum al de nodige opmerkingen lezen van toen die datum bekend werd.gedoemd om niet door te gaan was dit raw nk helaas bij voorbaat al.ik hoop op een serieuze 2e kans om de meest pure vorm van pl bestaansrecht te blijven geven.

• #8.738
Wat heeft de npb dan allemaalgedaan voor het raw pl?behalve een NK die een week na een ander belangrijk NK gepland stond?die keuze voor de datum is gewoon idioot te noemen.je kunt elders op dit forum al de nodige opmerkingen lezen van toen die datum bekend werd.gedoemd om niet door te gaan was dit raw nk helaas bij voorbaat al.ik hoop op een serieuze 2e kans om de meest pure vorm van pl bestaansrecht te blijven geven.

Ik vind het jammer dat jij als lid van de NPB zo negatief uitlaat over de NPB :(
Ik kan het mis hebben, maar jouw naam heb ik bij die andere ''belangrijke'' NK's gemist? Daarnaast weet het bestuur heus wel dat het overgrote merendeel van de lifters die aan die andere ''belangrijk'' NK's hebben meegedaan geen belangstelling hebben om raw aan een NK deel te nemen. Het leek mij meer een kans voor beginners of voor hen die om welke reden dan ook niets hebben met gear. Maar ze zoeken nog bestuursleden bij de NPB...wellicht een taak voor jou, opdat er dan niet meer zulke "idiote'' beslisingen genomen worden? Maar ik neem aan dat je toch op zijn minst wel op de Algemene Ledenvergadering geweest zult zijn en daar kenbaar gemaakt zult hebben dat die datum volgens jou ''idioot'' was, toch? :rolleyes:

• #8.739
Verslag NK BD 18-03-2012.

215-222,5-227,5

Vandaag was het voor het eerst dat ik op een wedstrijd 2x Nederlands Kampioen ben geworden...bij zowel de senioren als de masters :)

Tegen de klok van 09.30 was ik samen met mijn gymbuddies Will Renkens, Danny van Dorsten en coach Leon Smeets (en mijn zoon Maikel) in Nijmegen aan gekomen. Mijn beide gymbuddies hebben het overigens ook heel verdienstelijk gedaan, want beiden zijn ook Nederlands Kampioen geworden!
Will Renkens drukte 150kg in de -83 bij de Master 2 en Danny van Dorsten 162,5kg in de -93 bij de Master 1.
Als je in de zwaarste klasse bent is het vrij lang wachten, maar heb de dag goed omgekregen want het is ook heel interessant en leerzaam om andere lifters bezig te zien.

Warming up: 20x20, 2x10x70,m 5x120, 3x150 vervolgens shirt aangetrokken en 3x175, 1x200kg en toen vond ik het welletjes.
1e beurt: 215kg...nogal een vrij easy beurt (3 witte lampen)
2e beurt: 222,5kg...koste wat meer moeite maar ging ook vrij aardig (2 witte lampen en 1 rode).
3e beurt: 227,5kg...had toen ik de halter op de borst legde nogal wat onbalans en dan is het heel moeilijk om controle over het halter te houden en kreeg het halter wel nog in beweging maar niet meer uitgedrukt. Het halter kwam uiteindelijk zelfs terecht tussen de haltersteunen en de safetybars...een geluk bij een ongeluk. Doordat Ed Fennema helaas wat uitgebomd werd ik dus Kampioen, als hij een goede beurt had gehad, dan had hij ruimschoots gewonnen, want Ed is gewoon sterker dan mij. Maar hij had vandaag pech, en ik geluk...en zo kan het gaan op een wedstrijd. Ik heb heel indrukwekkende beurten gezien, bij de dames wisten natuurlijk Ielja Strik, Brenda v/d Meulen en Joanne Schaefer (beide dames drukten 180kg)de show te stelen en bij de heren waren dat toch wel Jordi Snijders en Pjotr v/d Hoek die 260kg wist te drukken!

Dopingcontrole!
Vandaag eindelijk eens een dopingcontrole gehad, na de uitslagen werd mijn naam omgeroepen en moest ik me bij de official van de dopingautoriteit melden.
Na de prijzenuitreiking moest ik dan mijn plasje inleveren.
Makkelijk gezegd dan gedaan :o
Je moet dan in een flesje plassen waarbij je de broek een stuk moet laten zakken en de official circa een meter achter je staat om te kijken of je niet iets in dat flesje smokkeld.
Ik heb er nogal moeite mee als iemand staat te "kijken" als ik dan moet plassen en in eerste instantie wilde het niet lukken, schaamde me kapot, want ik had best wel genoeg druk op mijn blaas. De official was echter zeer vriendelijk en stelde me gerust door te zeggen dat dat vaker voorkwam en dat hij dat gewend was en ik me de tijd moest nemen. Pfff...uiteindelijk lukte het dan toch en kon ik toen het flesje eenmaal vol was niet meer stoppen. Alles werd verzegeld en werd weer in twee andere bekers gedaan en je mocht ook alles zelf uitzoeken. De nummers van de bekers werden allemaal genoteerd en zelf moest je dan nog eens controleren of het klopte en vervolgens moest je dan tekenen. Allemaal heel erg profissioneel. Het gaat vervolgens naar een laboratorium en over 4-6 weken is er dan de uitslag. Ben heel erg blij dat ik nu dan eindelijk ook een controle heb gehad. De uitslag (en welke dat zal zijn heb ik geen enige twijfel) zal ik naderhand boven mijn bed hangen ;)

P.S. Net vergeten...ik woog 137,6kg en dat is 21kg lichter dan op het NK afgelopen jaar!

Laatst bewerkt:
haha ik had al mn beste duits skills gebruikt om het bericht van je vriendin op facebook te kunnen vertalen, dus dacht al:P proficiat man!:D

Terug
Naar boven