Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

:eek: daar kom jij even goed vanaf man

Je linkerarm komt daar toch heel ff in een rare hoek terecht hoor, volgens mij heb je veel geluk gehad

Bij de eerste beurt zag je bij het terugracken heel goed die spotter bars wat heen en weer klapperen.

Zo'n driehoek op de spotter bars richting het rack zou jouw '(on)gelukje' al hebben voorkomen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.764
Ik was er gisteren zelf eigenlijk niet zo van onder de indruk, maar na het zien van het filmpje heb ik inderdaad wel geluk gehad. Heb dit een keer eerder meegemaakt in Geldrop maar toen kwam de halter op de safetybar terecht.
Het probleem is dat als je niet in de juiste baan laat zakken corrigeren eigenlijk vrijwel onmogelijk is met zulke zware gewichten. En eigenlijk moet je op zo'n moment je ego aan de kant schuiven en niet alsnog willen uitdrukken waardoor je jezelf en de vangers onnodig risico lopen, want als de halter eenmaal onbalans heeft is het omhoogdrukken tot doemen mislukt.

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 22:54 ----------

Bij de eerste beurt zag je bij het terugracken heel goed die spotter bars wat heen en weer klapperen.

Zo'n driehoek op de spotter bars richting het rack zou jouw '(on)gelukje' al hebben voorkomen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb zo'n driehoek safetybar nog niet eerder gezien, is wel de optimale beveiliging, bedankt voor je comment! :)

gefeliciteerd met je prestatie rene

Proficiat met je prestatie en je titel! :thumbs:

Wel goed vanaf gekomen met die laatste beurt pfffoehw, had lelijker kunnen eindigen!

Ik was ook al aan het kijken naar dit "wedstrijdbankje" en vroeg me idd af hoe het überhaupt kan dat er dit gammel ding op een NK gebruikt wordt. De saftybars zijn er immers voor dit soort FAILS. Gelukkig niks gebeurd.

Rene: hoeveel engeltjes had je op je brede schouders..........
na het zien van je filmpje ben ik goed wakker man.....

• #8.769
gefeliciteerd met je prestatie rene

Thnx Luc :)...het was weliswaar geen uitmuntende prestatie, maar deze keer wel genoeg voor 2 titels ;)

---------- Post toegevoegd Tue 20 Mar 2012 om 08:56 ----------

Proficiat met je prestatie en je titel! :thumbs:

Wel goed vanaf gekomen met die laatste beurt pfffoehw, had lelijker kunnen eindigen!

Thnx Triple Aces, inderdaad goed weg gekomen met die laatste beurt :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Tue 20 Mar 2012 om 08:58 ----------

Ik was ook al aan het kijken naar dit "wedstrijdbankje" en vroeg me idd af hoe het überhaupt kan dat er dit gammel ding op een NK gebruikt wordt. De saftybars zijn er immers voor dit soort FAILS. Gelukkig niks gebeurd.

De halterbank op zich zal niets mis mee zijn, alle wedstrijdmateriaal moet aan bepaalde vereisten voldoen en de scheidsrechters moeten het materiaal voor de wedstrijd op deugdelijkheid keuren. Ik denk dat men dat met die safetybars overzien heeft. Leon Smeets heeft wel alreeds e.e.a. onder de aandacht gebracht en ben benieuwd hoe men hier verder mee omgaat.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Mar 2012 om 09:00 ----------

Rene: hoeveel engeltjes had je op je brede schouders..........
na het zien van je filmpje ben ik goed wakker man.....

Mijn vriendin had me een "geluksbeertje" gekocht en ik moest haar beloven die mee te nemen...ik had hem in mijn sporttas. Daar zal het dan wel aangelegen hebben dat ik goed ben weg gekomen ;)

Damn dit kun je ook wel een guillotine press noemen!

En gratz met je titel(s).

Wedstrijdbankje is niets mis mee, is gewoon goedgekeurd spul van ER equipment. Dat het er wat verweerd uitziet, zegt niet zoveel over de kwaliteit verder.
Maar dat de halter tussen de safetybars en het rack komt moet gewoon echt niet kunnen. Ik had het verder ook helemaal niet gezien omdat ik elke keer direct na jou aan de beurt was. Maar je komt er erg goed mee weg, en goed dat je zo helder was om zo snel naar voren te schuiven, anders had t wel eens vrij pijnlijk kunnen worden.

En oh ja, gefeliciteerd René ;)

• #8.773
Wedstrijdbankje is niets mis mee, is gewoon goedgekeurd spul van ER equipment. Dat het er wat verweerd uitziet, zegt niet zoveel over de kwaliteit verder.
Maar dat de halter tussen de safetybars en het rack komt moet gewoon echt niet kunnen. Ik had het verder ook helemaal niet gezien omdat ik elke keer direct na jou aan de beurt was. Maar je komt er erg goed mee weg, en goed dat je zo helder was om zo snel naar voren te schuiven, anders had t wel eens vrij pijnlijk kunnen worden.

En oh ja, gefeliciteerd René ;)

Thnx Tymboo :)
Jammer dat het voor jou tegenzat, maar zoals je alreeds zelf heb geschreven...zo snel als mogelijk vergeten en verder gaan.

Het equipment wat gehanteerd wordt op wedstrijden van de NPB is zoals ik ook alreeds zei van degelijke kwaliteit...zulke banken gaan gewoon heel lang mee en door de tand des tijds gaan ze er wat verweerd uitzien, maar ook bij een nieuwe bank heb je dat al na vrij korte tijd.
Safetybars is een ander verhaal en daar is het laatste woord ook nog niet over gesproken ;)

---------- Post toegevoegd Tue 20 Mar 2012 om 16:28 ----------

:thumbs:Hierbij ook de filmpjes van mijn gymbuddies Will Renkens (master 2) en Danny (master 1) van Dorsten, beide heren werden heel verdienstelijk ook Nederlands Kampioen bij de masters in hun gewichtsklasse/leeftijdsklasse .

http://www.youtube.com/watch?v=ZIwx_eDEUKM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=qiKk3StB2qE&feature=related

En nog een filmpje van Brenda v/d Meulen die bij de zwaargewichten dames 180kg drukte wat voor haar een PR was (zij werd daarmee overigens 2e omdat Joanne Schaefer dit ook drukte maar een lichter BDW had).

http://www.youtube.com/watch?v=3dG2Qvj75ao&feature=related

Laatst bewerkt:
Ik vind het jammer dat jij als lid van de NPB zo negatief uitlaat over de NPB :(
Ik kan het mis hebben, maar jouw naam heb ik bij die andere ''belangrijke'' NK's gemist? Daarnaast weet het bestuur heus wel dat het overgrote merendeel van de lifters die aan die andere ''belangrijk'' NK's hebben meegedaan geen belangstelling hebben om raw aan een NK deel te nemen. Het leek mij meer een kans voor beginners of voor hen die om welke reden dan ook niets hebben met gear. Maar ze zoeken nog bestuursleden bij de NPB...wellicht een taak voor jou, opdat er dan niet meer zulke "idiote'' beslisingen genomen worden? Maar ik neem aan dat je toch op zijn minst wel op de Algemene Ledenvergadering geweest zult zijn en daar kenbaar gemaakt zult hebben dat die datum volgens jou ''idioot'' was, toch? :rolleyes:

alereerst gefeliciteerd rene, 2 prijzen winnen in 1 moeite is heel mooi :D

ik wil nog ff reageren op het bovenstaande.beetje laat misschien, maar ik ben pas nu weer terug van mn werk, en daar kan ik enkel met n mobieltje berichten.
dat is zeer lastig (voor mij dan toch :o) en ik wil hier wel even goed op reageren.

om te beginnen stelde ik een vraagje, t was niet direct sarcastisch bedoelt.
nl, wat heeft de npb gedaan om raw pl te "promoten"of welke evenementen zijn er geweest voor de liefhebbers van raw.
ik ben zelf krap een jaar lid van de npb en heb in het afgelopen jaar iig niet veel gezien op dit gebied.

dat mijn naam miste op de laatste 2 (nk pl en nk bankdrukken) komt door; pl ben ik pas einde dit jaar op (door mij gewenst) wedstrijdnivo.
nk bankdrukken (afgelopen weekend dus) was ik aan boord voor mn werk, vrij nemen kost mij 2 dagen a 14 uur, dus 28 uren overtime.dat vond ik het niet waard, omdat de week erna een voor mij veel belangrijker wedstrijd was, nl. 25 maart het raw gebeuren.
ik heb dus kun je zeggen het nk laten schieten omdat de week erna het nk raw zou zijn.
overigens maakt het volgens mij in dit geval toch niet uit of ik er wel of niet was?
het gaat mij erom dat de npb het (schijnbaar)wil doen lijken het raw pl een kans te geven.
maar eigenlijk doen ze dat dus niet (in mijn beleving), velen die misschien raw hadden willen meedoen, kiezen nu toch voor de nk een week ervoor.
vanwege het aanzien of wattanook, maakt niet uit ook.
ik denk dat je als feit dat de raw wedstrijd nu niet doorgaat kunt stellen dat dit dus mede komt door de (ik zal het woord idioot niet meer gebruiken ;)) zeer ongelukkige planning nl. een week na een ander belangrijk evenement.

dus tenzij er inderdaad al de nodige evenementen of mogelijkheden voor raw liefhebbers zijn geweest, lijkt het me niet dat de npb nu zou mogen zeggen; zie je wel, er is niet genoeg animo.
ik zeg overigens niet dat dat er wel is hoor, ik HOOP dat het er wel is.
het is al tekenend dat jij het hebt over beginners en anderen die niets hebben met gear.ben ik dan idd zo'n zeldzaamheid?misschien wel idd, en dat zou ik zeer jammer vinden.
jij zult dat beter weten als ik, je bent al veeel langer als ik in dat wereldje bezig en spreekt ook veel medesporters.

dat ik als lid niet op een ledenvergadering kom, maakt toch niet dat ik geen enkele vorm van kritiek zou mogen uiten?vind persoonlijk dat ik nu niet echt negatieve sneren richting de npb geef, enkel dit raw wedstrijd/liefhebbers verhaal wilde ik ff kwijt, en nogmaals is dus ook een stukje oprechte vraagstelling mbt evenementen enz.
dan nog bestuurslid worden.
om te beginnen zou er in het bestuur mensen moeten zitten met verstand van zaken en voldoende ervaring.
die heb ik nog niet, en daarbij zijn nog vele praktische redenen op te noemen waarom ik niet in een bestuur zit, en ook niet zal komen te zitten als mijn praktische situatie niet veranderd.

dit is dus een heel verhaal geworden en was vanaf het begin uiteraard niet iets tegen jou.het dook toevallig op in jouw log, en ik reageerde.
na bovenstaand verhaal te hebben nagelezen realiseer ik me weer hoe onhandig het toch eigenlijk is om via een forum of interenet in zn algemeenheid te communiceren als het gaat om een misvatting recht te zetten of iets serieus te willen melden zonder verkeerd begrepen te worden :rolleyes:

een volgende keer in real life praat veel makkelijker.
groetjes rene, tot later :)

• #8.775
alereerst gefeliciteerd rene, 2 prijzen winnen in 1 moeite is heel mooi :D

ik wil nog ff reageren op het bovenstaande.beetje laat misschien, maar ik ben pas nu weer terug van mn werk, en daar kan ik enkel met n mobieltje berichten.
dat is zeer lastig (voor mij dan toch :o) en ik wil hier wel even goed op reageren.

om te beginnen stelde ik een vraagje, t was niet direct sarcastisch bedoelt.
nl, wat heeft de npb gedaan om raw pl te "promoten"of welke evenementen zijn er geweest voor de liefhebbers van raw.
ik ben zelf krap een jaar lid van de npb en heb in het afgelopen jaar iig niet veel gezien op dit gebied.

dat mijn naam miste op de laatste 2 (nk pl en nk bankdrukken) komt door; pl ben ik pas einde dit jaar op (door mij gewenst) wedstrijdnivo.
nk bankdrukken (afgelopen weekend dus) was ik aan boord voor mn werk, vrij nemen kost mij 2 dagen a 14 uur, dus 28 uren overtime.dat vond ik het niet waard, omdat de week erna een voor mij veel belangrijker wedstrijd was, nl. 25 maart het raw gebeuren.
ik heb dus kun je zeggen het nk laten schieten omdat de week erna het nk raw zou zijn.
overigens maakt het volgens mij in dit geval toch niet uit of ik er wel of niet was?
het gaat mij erom dat de npb het (schijnbaar)wil doen lijken het raw pl een kans te geven.
maar eigenlijk doen ze dat dus niet (in mijn beleving), velen die misschien raw hadden willen meedoen, kiezen nu toch voor de nk een week ervoor.
vanwege het aanzien of wattanook, maakt niet uit ook.
ik denk dat je als feit dat de raw wedstrijd nu niet doorgaat kunt stellen dat dit dus mede komt door de (ik zal het woord idioot niet meer gebruiken ;)) zeer ongelukkige planning nl. een week na een ander belangrijk evenement.

dus tenzij er inderdaad al de nodige evenementen of mogelijkheden voor raw liefhebbers zijn geweest, lijkt het me niet dat de npb nu zou mogen zeggen; zie je wel, er is niet genoeg animo.
ik zeg overigens niet dat dat er wel is hoor, ik HOOP dat het er wel is.
het is al tekenend dat jij het hebt over beginners en anderen die niets hebben met gear.ben ik dan idd zo'n zeldzaamheid?misschien wel idd, en dat zou ik zeer jammer vinden.
jij zult dat beter weten als ik, je bent al veeel langer als ik in dat wereldje bezig en spreekt ook veel medesporters.

dat ik als lid niet op een ledenvergadering kom, maakt toch niet dat ik geen enkele vorm van kritiek zou mogen uiten?vind persoonlijk dat ik nu niet echt negatieve sneren richting de npb geef, enkel dit raw wedstrijd/liefhebbers verhaal wilde ik ff kwijt, en nogmaals is dus ook een stukje oprechte vraagstelling mbt evenementen enz.
dan nog bestuurslid worden.
om te beginnen zou er in het bestuur mensen moeten zitten met verstand van zaken en voldoende ervaring.
die heb ik nog niet, en daarbij zijn nog vele praktische redenen op te noemen waarom ik niet in een bestuur zit, en ook niet zal komen te zitten als mijn praktische situatie niet veranderd.

dit is dus een heel verhaal geworden en was vanaf het begin uiteraard niet iets tegen jou.het dook toevallig op in jouw log, en ik reageerde.
na bovenstaand verhaal te hebben nagelezen realiseer ik me weer hoe onhandig het toch eigenlijk is om via een forum of interenet in zn algemeenheid te communiceren als het gaat om een misvatting recht te zetten of iets serieus te willen melden zonder verkeerd begrepen te worden :rolleyes:

een volgende keer in real life praat veel makkelijker.
groetjes rene, tot later :)

D'as een lang verhaal Donovan ;)
Communiceren via een medium zoals dit forum blijft in sommige gevallen onhandig en het is niet de eerste keer dat er een communicatiemisverstand is. Ik begrijp je verder en je hoeft je ook niet te rechtvaardigen. Maar meestal is het zo dat kritiek vaak komt uit de hoek van die mensen die verder ook geen alternatieven hebben. Er is dit seizoen een raw bankdrukwedstrijd geweest en er was een doelstelling om een NK PL raw te houden. Men heeft dit gecombineerd met het NK BD raw in de hoop er voldoende mensen voor te vinden. Helaas waren er niet genoeg aanmeldingen en dan gaat het feest nu eenmaal niet door. Feit blijft dat de meeste lifters binnen de NPB de voorkeur geven aan liften m.b.v. PLgear. De meeste lifters willen nu eenmaal - binnen het kader van regels van hun bond - zoveel als mogelijk liften en m.b.v. gear lift je - mits je het in gear liften beheerst wat een sport an sich is - normaal gesproken meer dan raw. Niemand is overigens verplicht om in gear mee te doen! Je mag altijd aan een wedstrijd raw deelnemen maar dan moet je ervanuit gaan dat anderen waarschijnlijk meer tillen maar dan komt het ego weer om de hoek ;). Velen hebben een bepaalde doelstelling in hun hoofd (een bepaald totaal gewicht of podiumplek) en als dat niet binnen handbereik ligt in onafzienbare tijd is het met de animo vaak snel over. De "olympische gedachte'' dat meedoen belangrijker is dan winnen wordt nog maar door weinigen gedragen.
We spreken elkaar beslist nog wel eens in real life, dat praat zeker makkelijker...maar verder geen hard feelings beste Donovan! :)

Ten eerste nog gefeliciteerd met je eerste plekken, zag er degelijk uit!

Over dat ongeluk is heel simpel trouwens. Het rack was in orde alleen de safety's stonden niet vast aan het rack wat gewoon een stomme fout is en de vangers hadden hun handen te ver van de halter (ook stom). Uit ervaring weet ik wel dat je deze gewichten met 2 man makkelijk kan opvangen.

Over het NK raw is het niet per se dat de meeste lifters voorkeur geven aan geared liften, maar voor de meeste lifters komt dit totaal niet uit. Sowieso NK bankdrukken ervoor en paar weken later NK junioren en voor de senioren later weer EK PL etc etc.
Ik denk dat deze wedstrijd in oktober/november/december meer aandacht zal krijgen omdat er dan geen andere wedstrijden van groot belang zijn.

• #8.777
Ten eerste nog gefeliciteerd met je eerste plekken, zag er degelijk uit!

Over dat ongeluk is heel simpel trouwens. Het rack was in orde alleen de safety's stonden niet vast aan het rack wat gewoon een stomme fout is en de vangers hadden hun handen te ver van de halter (ook stom). Uit ervaring weet ik wel dat je deze gewichten met 2 man makkelijk kan opvangen.

Over het NK raw is het niet per se dat de meeste lifters voorkeur geven aan geared liften, maar voor de meeste lifters komt dit totaal niet uit. Sowieso NK bankdrukken ervoor en paar weken later NK junioren en voor de senioren later weer EK PL etc etc.
Ik denk dat deze wedstrijd in oktober/november/december meer aandacht zal krijgen omdat er dan geen andere wedstrijden van groot belang zijn.

Bedankt Eddine! :)
Met de safetybars moet beter kunnen, geen discussie mogelijk.
Wat de vangers betreft...ze stonden alreeds van 11.00 aan het halter en ik kan me voorstellen dat na paar uur de aandacht wat verslapt. Eigenlijk zouden ze gewoon de vangers paar keer moeten verwisselen, maar het probleem is dat niet iedereen zich geroepen voelt om als vanger op een wedstrijd te fungeren, want een vanger tild het meeste op een wedstrijd!

Dat tijdstip velen niet uitkwam wat de raw wedstrijd betreft zal wel kloppen, maar mijn ervaring is dat het overgrote merendeel er dus wel de voorkeur aan geeft om in gear te liften. Ik hoop dat de belangstelling voor deze wedstrijd op een ander tijdstip dan wel beduidend groter zal zijn. En het zal me zeer benieuwen of er dan "grote namen" bij zullen zijn.

mooie filmpjes:) doe danny de groeten als je hem ziet, ben hem vaker tegen gekomen (@ trainen bij leon en @ judo van zijn zoontje) en ik kan hem erg waarderen, de "gewone huisvader" die als hobby flinke gewichten tilt:D

• #8.779
mooie filmpjes:) doe danny de groeten als je hem ziet, ben hem vaker tegen gekomen (@ trainen bij leon en @ judo van zijn zoontje) en ik kan hem erg waarderen, de "gewone huisvader" die als hobby flinke gewichten tilt:D

Ik zal Danny de groeten doen :)
Tegenwoordig trainen er bij Leon alleen nog maar "gewone huisvaders" die als hobby flinke gewichten tillen ;)
Ik train inmiddels al zo'n 5 jaar bij Leon en ik heb velen zien komen en ook weer zien gaan...(velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren) maar er is altijd een vaste kerngroep (van gewone huisvaders) gebleven waarbij de sfeer onderling uitstekend is!

Rene, we moeten binnenkort samen gaan trainen en daarna BBQ
EAST MEETS WEST:D

Terug
Naar boven