Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.821
Training bij Leon Smeets

Bench Press:20x20, 2x10x70, 5x110, 4x6x140kg
Latt Pull Down: 20x50 en 6x10x80kg

Comment: training like usual, geen bijzonderheden.
Behalve dan dat Maikel vandaag met 50kg een setje kniebuigen had gedaan...normaal doet hij beduidend lichter buigen, maar Leon was van mening dat hij ook maar eens wat meer op het halter kon doen bij het buigen daar hij immers ook setjes met ruim 40kg doet bankdrukken. En zoals altijd had Leon gelijk :)

Zondag was ik nog in Alkmaar geweest, aanwezig op het NK junioren/masters.
Heel leuke wedstrijd om te zien en ook veel nieuwe indrukwekkende record gevestigd (uitslagen op de site van wimwam en de site van de NPB).
Ik had praktijkexamen scheidsrechter maar was helaas gezakt omdat ik een domme fout gemaakt had bij het invullen van de formulieren. Je moest 35 squatbeurten, 20 bankdrukbeurten en 20 deadliftbeurten beoordelen.
Geldige beurten was op het formulier een / invullen, geen geldige beurten een X. Tot zover geen probleem. Beurten die te zwaar waren voor de lifter hoefden we niet te beoordelen daar dat natuurlijk wel heel eenvoudig was om te berechten. Ik liet de hokjes op het formulier open daar waar de beurten te zwaar waren. Achteraf bleek dat niet de bedoeling...je moest gewoon dan de volgende geldige of ongeldige beurt in dat hokje invullen. Uiteindelijk kwam dus mijn volgorde natuurlijk niet overeen met dat wat het moest zijn...tja...dom, dom en nog eens dom...ik had het verkeerd begrepen, had gewoon nog eens moeten navragen voor alle zekerheid :o Nu zijn er twee opties, het verder laten voor wat het is, of herexamen in het najaar doen.
We zullen zien, heb effies een motivatiedipje, en ben nogal teleurgesteld in mezelf en neem het mezelf ook kwalijk dat ik zo'n blunder kon maken :(.

Laatst bewerkt:
Ach dat soort dingen kunnen gebeuren René, ik ben iig heel blij dat er weer een nieuwe lichting scheidsrechter zitten aan te komen.

• #8.823
Ach dat soort dingen kunnen gebeuren René, ik ben iig heel blij dat er weer een nieuwe lichting scheidsrechter zitten aan te komen.

Thnx voor je begrip :), maar ik vind het nogal beschamend als ik eerlijk mag zijn :o. En die nieuwe lichting valt mee...slechts 4 man dus nog geen handjevol helaas.
Het is nu eenmaal niet eenvoudig om tegenwoordig vrijwilligers te vinden en daar heeft niet alleen de NPB last van.

Je bent ook maar een mens René. Zoiets kan iedereen gebeuren. Gewoon dit najaar opnieuw doen, je weet nu hoe het niet moet.

• #8.825
Je bent ook maar een mens René. Zoiets kan iedereen gebeuren. Gewoon dit najaar opnieuw doen, je weet nu hoe het niet moet.

Thnx Frans, zoiets kan inderdaad iedereen gebeuren, maar de stomsten het eerst...schaamde me eerlijk gezegd kapot...mja...tis gebeurd.
Gedane zaken nemen geen keer. Volgende keer (hopenlijk) beter :rolleyes:

• #8.826
Zo genoeg gezanikt en gezeurd (moest het effies kwijt dat ik in mezelf teleur gesteld was, en zoals altijd log ik als er iets positiefs te melden is, maar ook als er iets negatiefs te melden is).

Training Haeflandsport:
Bench Press: 20x20, 2x10x70, 6x110, 6x140, 6x140 & 5x140kg
Latt Pull Down: 3x12x75kg

Comment:
Toch nog effies verder zeuren ;)
Voelde me vandaag slapjes...had een stressige dag op het werk, en eigenlijk geen zin om te trainen...toch maar gegaan, maar na 2 setjes met 140kg voelde het 3e set opeens loeizwaar aan...pff...gestopt na 5 reps...vond het welletjes...paar setjes LPD en toen naar huis. Ach ja, soms zit het mee en soms zit het tegen :rolleyes:.

Komt wel weer goed liefje... ;)

• #8.829
Training Haeflandsport.

Paused Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100 & 5x5x130kg

Latt Pull Down:
20x50 & 4x10x75kg

Comment:
Serieuze paused reps gemaakt, op het moment dat de halter stil lag op de borst één-en-twin-tig of mis-sis-sip-pie gedacht ;)
Voelde behoorlijk intensief aan, toch weer net wat anders dan touch en go beurtjes...achja...een beetje afwisseling kan geen kwaad, toch? :rolleyes:
Maikel had vandaag zijn piekmomentje en drukte een mooie beurt met 57,5kg...hard op weg naar de 60kg...leuk om te zien dat hij staps gewijs vorderingen maakt en vooral heel leuk dat hij er plezier in heeft :)

Sterke lat pull downs! ;)

• #8.831

:roflol:

Het enige excuus is dat ik ze probeer zo strik als mogelijk te doen, als ik een beetje achterover ga hangen en gebruik maak van mijn BDW kan er makkelijk 25kg bij...maar ik vind dat dat vrij weinig zin heeft.

:roflol:

Het enige excuus is dat ik ze probeer zo strik als mogelijk te doen, als ik een beetje achterover ga hangen en gebruik maak van mijn BDW kan er makkelijk 25kg bij...maar ik vind dat dat vrij weinig zin heeft.

Haha, voor mijn part doe je m met 10 kilo, gewicht zegt toch niks bij zo'n kabelstation.

• #8.833
Training Haeflandsport:

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x110, 5x130, 5x135 & 5x140...nasets 5x130, 5x135 & 5x140kg

Latt Pull Down: Tot 4x8x90kg.

Comment: Vind nasets wel de moeite waard, doe ze eigenlijk veel te weinig...maar het is op zich best wel intensief als je tot een bepaald gewicht terug gaat en vervolgens weer omhoog verder gaat.
LPD...just for fun eens zwaarder gegaan (strikte uitvoering uiteraard) dan wat ik normaal doe...blijkbaar kan ik als ik minder reps maak een zwaarder gewicht aan (wat ook wel vrij logisch is).

• #8.834
Training Haeflandsport

Like usual, niets bijzonders, had vrij weinig tijd en was vrij snel weg...bench press 3 werksetjes van 5 reps met 130-135-140kg en 4 sets pulldowns met 8 reps met 90kg

Maikel heeft vandaag 60kg gedrukt wat een mooie mijlpaal voor hem is...ik ken volwassenen die dit gewicht niet drukken en ben best wel trots op hem, ik drukte met 14 jaar 70kg...ben heel benieuwd hoeveel hij dan zal drukken...hij heeft nog even tijd ;)

Vermeldenswaardig is wel het feit dat Joanne Schaefer 2e is geworden op het WK bankdrukken bij de masters met 185kg, nummer 1 drukte slechts 2,5kg meer. Charles Smith werd liefst 1e bij de Masters 2 met 160kg in de -66kg en Frans van der Putten werd 2e bij de Masters 2 met 222,5kg in de -93kg. :thumbs:

• #8.835
Bewijs van goed gedrag!!!

Dit weekend (eindelijk) de analyse gekregen van de dopingcontrole op 18 maart tijdens het NK Bankdrukken. Heb er reikhalzend naar uit gekeken. Er staat o.a. het volgende te lezen:

Geachte heer Hamers,

Naar aanleiding van de bovengenoemde dopingcontrole kan ik u berichten dat uit het laboratoriumonderzoek van het urinemonster NIETS is gebleken van de aanwezigheid van (afbraakproducten) van verboden dopinggeduide stoffen en/of de toepassing van verboden dopinggeduide methoden.

Deze analyse beschouw ik als een soort "bewijs van goed gedrag" en betekend heel veel voor me. Men kan wel beweren dat men geen doping gebruikt, maar er zijn maar heel weinigen die hierin open kaart spelen als ze daadwerkelijk iets gebruikt hebben. Het laat zien dat dat waarvoor ik sta: de sport beoefenen op eigen kracht, het je houden aan de regels van het spel en daarmee de sport fair beoefenen ook daadwerkelijk in de praktijk toepas. Uiteraard was ik door de uitslag niet verrast, ik had niet anders verwacht, maar toch ben ik er ontzettend blij mee! :)

Laatst bewerkt:
Dat is ook wel laat inderdaad! :) ik had mijne van laatste wedstrijd (ik denk) zo'n 8-9 dagen na wedstrijd reeds.

Hoe gaan de trainingen nog ondertussen?

• #8.837
Dat is ook wel laat inderdaad! :) ik had mijne van laatste wedstrijd (ik denk) zo'n 8-9 dagen na wedstrijd reeds.

Hoe gaan de trainingen nog ondertussen?

Heb je dan ook een controle van de dopingautoriteit gehad?
Ze sturen het urinemonster naar een laboratorium voor een officieël onderzoek en dan duurt het normaal gesproken 4-6 weken voordat je een uitslag krijgt. Binnen 10 dagen al een uitslag is wel heel erg snel.

Op dit moment heb ik duidelijk wat gas terug genomen...doe geen zware trainingen maar slechts mediumtrainingen. Wil mijn lichaam bewust de kans geven om goed te herstellen...mijn 1e wedstrijd is in principe pas weer eind van het jaar...ik kan het me dus permiteren om ook wat rustiger aan te doen. Beschouw het maar als een soort periodiseren ;)
Ik wil de sport zo lang als mogelijk niet alleen recreatief maar ook competatief beoefenen, het voorkomen van blessures staat voorop daarnaast proberen progressie te boeken en natuurlijk vooral plezier in het trainen en het meedoen aan wedstrijden.

Heb je dan ook een controle van de dopingautoriteit gehad?
Ze sturen het urinemonster naar een laboratorium voor een officieël onderzoek en dan duurt het normaal gesproken 4-6 weken voordat je een uitslag krijgt. Binnen 10 dagen al een uitslag is wel heel erg snel.

Op dit moment heb ik duidelijk wat gas terug genomen...doe geen zware trainingen maar slechts mediumtrainingen. Wil mijn lichaam bewust de kans geven om goed te herstellen...mijn 1e wedstrijd is in principe pas weer eind van het jaar...ik kan het me dus permiteren om ook wat rustiger aan te doen. Beschouw het maar als een soort periodiseren ;)
Ik wil de sport zo lang als mogelijk niet alleen recreatief maar ook competatief beoefenen, het voorkomen van blessures staat voorop daarnaast proberen progressie te boeken en natuurlijk vooral plezier in het trainen en het meedoen aan wedstrijden.

In België doet de Vlaamse Overheid (dopinglijn.be) die controles en de persoon die het nodige papierwerk invulde wist me toen ook te vertellen dat binnen de 2 weken die uitslag binnen ging zijn. Dus redelijk normaal.

Maar denk dat Nederlandse stalen hier ook in België worden onderzocht, in het wada-lab in Zwijnaarde. Wellicht vandaar dat het wat langer duurt. Al zag ik dat Jordi Snijders zijn uitslag toch ook al vrij snel had hoor.

Wat gas terug nemen is geen probleem he, zeker als je pas dan wedstrijden hebt.
Hoevaak train je nu dan medium bankdrukken per week?
En anders 1x medium en 1x zwaar?

Gefeliciteerd met de uitslag René. Ik had er geen enkele twijfels over.

• #8.840
In België doet de Vlaamse Overheid (dopinglijn.be) die controles en de persoon die het nodige papierwerk invulde wist me toen ook te vertellen dat binnen de 2 weken die uitslag binnen ging zijn. Dus redelijk normaal.

Maar denk dat Nederlandse stalen hier ook in België worden onderzocht, in het wada-lab in Zwijnaarde. Wellicht vandaar dat het wat langer duurt. Al zag ik dat Jordi Snijders zijn uitslag toch ook al vrij snel had hoor.

Wat gas terug nemen is geen probleem he, zeker als je pas dan wedstrijden hebt.
Hoevaak train je nu dan medium bankdrukken per week?
En anders 1x medium en 1x zwaar?

De urinemonsters die tijdens de wedstrijden van de NPB door de dopingautoriteit worden afgenomen gaan inderdaad naar het laboratorium in België. Ik doe op dit moment 2x per week een mediumtraining en anders inderdaad afwisselend een medium en een zware training.

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 08:47 ----------

Gefeliciteerd met de uitslag René. Ik had er geen enkele twijfels over.

Thnx Frans :), ik had er zelf ook geen twijfel over omdat ik weet dat ik nog NOOIT wat genomen heb wat op een dopinglijst voorkomt. Het is een bewuste keuze die ik maakte op het moment dat ik met krachtsport begon en waar ik ook in de toekomst niet van zal afwijken. Iedereen maakt zo zijn eigen keuzes in het leven zolang men maar fair blijft.

Terug
Naar boven