AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.881
Donderdag 14-6

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg
Pull Downs: 6x10x70kg

Comment: training like usual

• #8.882
Ielja Strik is wereldkampioen raw powerliften geworden bij de dames in de -84kg! Ze wist liefst 3 records op haar naam te zetten: Squat 205kg, Bench 135kg en total 535kg, deadlift won ze zilver met 195kg...een geweldige prestatie! :thumbs: :clap: :bow:

Wellicht interessant om te vergelijken met wat Ielja's beste prestaties waren m.b.v. powerlifting gear:
Squat 260kg - Bench 182,5kg - Deadlift 232,5kg - Total 662,5kg (deze prestaties heeft Ielja overigens neergezet toen ze nog in een zwaardere klasse tilde). Op het EK dit jaar won ze goud met Squat 250kg - Bench 170kg en Deadlift 222,5kg Total: 642,5kg waarmee ze dus slechts 20kg onder haar beste totaal zit van een internationale wedstrijd.

Laatst bewerkt:
Hele mooie prestatie!

Je ziet wel hoeveel sommigen dus al uit single ply (IPF approved) gear kunnen halen, ruim 100-130kg extra over drie lifts.

Raw blijft toch mijn voorkeur als ik eerlijk ben. Ook al zijn de cijfertjes wat lager.

• #8.884
Deze week waarschijnlijk geen spectaculaire trainingsverslagen ;).
Ben bezig met mijn voortuin (3 bigbags van 1500kg met siersplit, X-aantal bielzen van circa 60kg en X-aantal terrastegels van 25kg per stuk) dus wel meer dan genoeg beweging. Moest eerst nog de aarde omspitten en egaliseren met een hark en tuinwals...pff :zweet: gisteren had ik een dagje vrij en ben ik van 09.00-21.00 bezig geweest . Geen betere cardio dan werken in je tuin en met van alles slepen de hele dag. Voel het vandaag in al mijn botten en spieren :o...hoop deze week echter alles te kunnen afronden.

Laatst bewerkt:
damn... succes René!
wat een werk man...

• #8.886
damn... succes René!
wat een werk man...

Ik hoef me inderdaad niet meer te vervelen sinds ik "grootgrondbezitter" ben geworden ;). Als de voortuin klaar is ga ik weer verder met de achtertuin...en als die klaar is komt het volgende "project", altijd wel wat te doen...(te weinig) tijd is de factor wat me beperkt (en voor sommige projecten natuurlijk ook wel de factor geld). ik heb echter geen tijschema's...stress genoeg op het werk, dus thuis doe ik het "on my way". Het houdt me in elk geval bezig en zorgt ervoor dat ik niet al te veel op rust kom waardoor mijn BDW voor mijn doen redelijk "laag" blijft.

• #8.887
Ik had vandaag mijn 3 maandelijkse periodieke health check bij de bedrijfsarts. Ik bleek nog "maar" 131kg te zijn :eek:
Wederom een gewichtsafname van ruim 6 kg in drie maanden.
Dat betekend dat ik mijn streef gewicht van 130kg in principe bereikt heb :).
In 2011 woog ik nog (bijna) 160kg en ben dus inmiddels (bijna) 30kg lichaamsgewicht kwijt. Nu is het zaak om te voorkomen dat ik weer zwaarder wordt (het gewicht dus stabiel te houden) en krachtverlies zoveel mogelijk te beperken (het is een illusie om te verwachten dat ik dezelfde gewichten zal drukken als toen ik 30 kg zwaarder was).

Ik heb verder géén dieet gevolgd, wel beduidend meer bewogen en van bepaalde producten beduidend minder gegeten (denk hierbij aan bepaald broodbeleg, snoep, chips of whatever). Hieruit blijkt in mijn geval dat de combinatie van meer beweging en een ander (gezonder) voedingspatroon helpt bij afvallen.

Ik had vandaag mijn 3 maandelijkse periodieke health check bij de bedrijfsarts. Ik bleek nog "maar" 131kg te zijn :eek:
Wederom een gewichtsafname van ruim 6 kg in drie maanden.
Dat betekend dat ik mijn streef gewicht van 130kg in principe bereikt heb :).
In 2011 woog ik nog (bijna) 160kg en ben dus inmiddels (bijna) 30kg lichaamsgewicht kwijt. Nu is het zaak om te voorkomen dat ik weer zwaarder wordt (het gewicht dus stabiel te houden) en krachtverlies zoveel mogelijk te beperken (het is een illusie om te verwachten dat ik dezelfde gewichten zal drukken als toen ik 30 kg zwaarder was).

Ik heb verder géén dieet gevolgd, wel beduidend meer bewogen en van bepaalde producten beduidend minder gegeten (denk hierbij aan bepaald broodbeleg, snoep, chips of whatever). Hieruit blijkt in mijn geval dat de combinatie van meer beweging en een ander (gezonder) voedingspatroon helpt bij afvallen.

Zo zie je maar... iedereen kan licht worden!;) dus jij ook. Zelf heb ik ook aanleg om echt zwaar te worden(ook bourgondisch aangelegd) Maar het is geen illusie net zo veel te kunnen drukken als toen je 30kg zwaarder was( neem aan dat dat geen spieren waren?) Misschien bedoel je dan shirted banken dan kan ik het nog begrijpen, maar denk dat het bij raw banken verwaarloosbaar is. Misschien zit je nu wel beter in je vel met wat kg minder en ga je meer banken!;)

30kg minder bw ga je wel merken in je press.

• #8.891
Zo zie je maar... iedereen kan licht worden!;) dus jij ook. Zelf heb ik ook aanleg om echt zwaar te worden(ook bourgondisch aangelegd) Maar het is geen illusie net zo veel te kunnen drukken als toen je 30kg zwaarder was( neem aan dat dat geen spieren waren?) Misschien bedoel je dan shirted banken dan kan ik het nog begrijpen, maar denk dat het bij raw banken verwaarloosbaar is. Misschien zit je nu wel beter in je vel met wat kg minder en ga je meer banken!;)

Mijn buikomvang is inmiddels zo'n 25 cm gekrompen, dus nee het zal niet in hoofdzaak spiermassa geweest zijn ;). Desondanks merk ik sinds ik minder BDW heb ook een degeneratie van mijn power. Ik ben dit gewicht overigens in ruim een jaar kwijt geraakt. Beter in mijn vel zit ik niet echt (ik zat ook goed in mijn vel toen ik 30kg zwaarder was, in elk geval strak in mijn vel :rolleyes:)...het enige waaraan ik het merk is bij extremere zaken als ik bijvoorbeeld trappen moet lopen dat ik beduidend sneller ben en minder buiten adem raak. Zo deed ik over de trappen bij snowworld (507 treden) toen ik zo'n 30kg zwaarder was 2 minuten langer dan nu en was het conditioneel beduidend zwaarder voor me.

Nee, sowieso. Tenzij je een beginnende fat **** bent met een 50kg bench. Maar dat is niet van toepassing hier. In het uiterst positieve geval verlies je 30kg aan vet en behoud je alle spiermassa (praktisch onmogelijk, maar oke.. voor de hypothese dan maar). Zelfs dán krijg je te maken met negatieve gevolgen zoals een grotere rom en andere leverages. Als je een goede arch hebt en aan belly benching doet zal je het helemaal merken.

Natuurlijk wordt je op den duur sterker (factoren als leeftijd/trainingstijd e.d. even buiten beschouwing latend) en zou je (theoretisch gezien) op het lagere bw uiteindelijk je pr weer kunnen breken. Maar dat neemt niet weg dat een grote daling in bw sowieso consequenties heeft.

Weeg overigens zelf zo'n 25kg (van +110 naar +- 85) minder en merk dat mijn techniek totaal anders is. Komt dan wel weer bij dat ik 1 a 1,5 jaar niet getraind had en pas weer een half jaartje bezig ben.

Bij een flat bench IPF style techniek ga je die buik gelukkig niet missen René.
Wedden dat je weer hetzelfde gaat drukken mettertijd..?
Je weegt minder dan mij!!!! :D

• #8.895
Bij een flat bench IPF style techniek ga je die buik gelukkig niet missen René.
Wedden dat je weer hetzelfde gaat drukken mettertijd..?
Je weegt minder dan mij!!!! :D

Nog effies en ik kan in de -120kg klasse meedoen ;)
Ik verwacht overigens eerlijk gezegd verder geen spectaculair gewichtsverlies meer. En verder lig ik er niet wakker van wat ik momenteel druk...het wedstrijdseizoen begint pas eind 2012 weer voor mij en als ik dan minder druk dan zij het zo. Het is slechts een hobby.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jun 2012 om 11:38 ----------

wordt straks een klein meisje John:D

Ook meisjes kunnen sterk zijn, sommige zijn zelfs sterker dan menige vent! ;)

• #8.896
Training 25 juni

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 10x100, 8x130, 7x130, 6x130 & 5x130kg
Latt Pull Down: in superset met bench press (setjes van 12x70kg).

Comment: Vandaag bewust voor een ietwat lager gewicht gekozen voorwat betreft de werksetjes (130kg). Begonnen met 8 reps, maar daarna was de koek op en wist ik steeds een rep minder eruit te persen. Heb op het moment ook helemaal geen zin om zwaar te trainen. En het mooie is dat dat momenteel ook niet hoef. Uiteraard is het van belang dat ik een bepaalde basiskracht vasthoudt en dat lukt ook wel...in het laatste kwartaal van dit jaar begin ik weer serieus met de opbouwfase (een zware dag met werksets van 3 reps afwisselen met een medium dag met werksets van 5 reps).

• #8.897
Training maandag 2 juli

Bench Press:20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 5x132.5, 5x135, 5x137.5 & 5x140kg
Latt Pull Down: 6x10x70kg.

Comment: Geen bijzonderheden...heb het gewoon druk de laatste tijd en het trainen ligt momenteel op een laag pitje...ben blij dat ik een basiskracht van 5x140kg weet aan te houden...ik verwacht dat er wel weer wat meer in zal zitten als ik weer regelmatig twee keer de week zal gaan trainen.

Beetje onderhouden.
Doe je goed René.

Huggybear, hoe ben je eigelijk tot sets (5+ reps) boven de 130kg uitgekomen met banken (zonder gear)? Door een speciale manier van trainen, of omdat je al zo lang aan bankdrukken doet?

Ik zit echt momenteel op een soort grens, fysiek of psychisch... Sets van 6 reps met 100kg lukt nog net, maar alles daarboven gaat me petje te boven. Heb je misschien wat tips? Alvast bedankt!!!

Terug
Naar boven