MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

niet om lullig te doen "ophethog"" maar rene woog in de tijd dat ie zn kracht won zo ongeveer het dubbele van jou... setjes met 130 pressen @ 77kg bw is wel andere koek dan hetzelfde doen aan 130 (ongeveer nu? toch rene?) kg ...

niks ten nadele van huggybear hoor hij kan je vast wel goede tips geven maar sets van 6 met 100 @ jou bw (en lengte, je bent niet echt een dwerg) is best netjes, dus waarschijnlijk weet je zelf ook enigsinds wat je doet

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.902
Huggybear, hoe ben je eigelijk tot sets (5+ reps) boven de 130kg uitgekomen met banken (zonder gear)? Door een speciale manier van trainen, of omdat je al zo lang aan bankdrukken doet?

Ik zit echt momenteel op een soort grens, fysiek of psychisch... Sets van 6 reps met 100kg lukt nog net, maar alles daarboven gaat me petje te boven. Heb je misschien wat tips? Alvast bedankt!!!

Door puur toeval en een beetje geluk ;)
Ik train al sinds eind jaren `80 (ja dat was nog in het vorige millennium :eek:). Maar moet eerlijk toegeven dat ik toen maar wat deed en geen serieuze begeleiding had en me ook niet verdiept had in schema's (het pyramidesysteem was destijds zo'n beetje gangbaar) er was destijds ook geen internet en vrij weinig lectuur beschikbaar voor powerlifters.
Paar jaar geleden ben ik pas begonnen met het trainen met werksetjes van 5 reps met submaximale gewichten. Ik begon destijds met 5x5x130 begonnen en ben uitgekomen op 5x5x160kg (bij een BDW van tegen de 160kg, dus zo spectaculair was het nu ook weer niet). Door gewoon iedere week het gewicht met 2.5kg te verhogen. Ik denk dat je de schema's die ik dus volg wel bekend zijn. En 6-jes met 100kg bankdrukken bij een BDW van 77kg is absoluut niet verkeerd, toch? Wat dat betreft heeft Dominique dus gelijk en zul je waarschijnlijk weinig verkeerd doen lijkt me. Wellicht proberen om wat aan massa te winnen en proberen om je techniek nog meer te optimaliseren? En wellicht kun je eens een voorbeeld van je huidige schema plaatsen en kunnen we je wellicht nuttige feedback geven?

Laatst bewerkt:
  • #8.903
Training 9 juli

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 5x135 & 5x140kg.
Latt Pull Down: 4x10x70kg.

Comment: binnen 45 minuten klaar, vervolgens nog een stevige wandeling in het bos gedaan en nog een uurtje in de tuin gewerkt (wat voor mij gelijk staat aan een pittige cardiotraining).

A.s. zaterdag (14 juli) dan het krachtsportspektakel (op Strongmangebied) van het jaar: De Sterkste Man van Nederland op de markt in KERKRADE.
Bij deze wil ik elke deelnemer suc6 wensen dat iedereen het maximale uit zich zelf zal weten te halen, maar vooral wil ik natuurlijk Alex Moonen een hart onder de riem steken en hoop ik dat er voor hem net als in de afgelopen jaren een podiumplek zal inzitten :thumbs:.

Bedankt voor de feedback!

Jullie hebben het beide wel degelijk over gewicht en lengte, maar hoe kan het dan zo zijn dat er dan mannen rondlopen van 1.70 en 65kg die boven de 200kg drukken op de bench?

Het schema dat ik nu volg staat op pagina 9 van mijn eigen topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/...ijkse-update-bulk-included-294832/index9.html

Als je er even naar kan kijken en misschien wat feedback kan geven, graag! :D

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jul 2012 om 09:38 ----------

En ja, ik ga proberen na de zomer er wat spiermassa bij te pakken. Want de meeste krachtgains op de bank die ik tot nu toe heb kunnen maken was in mijn bulkperiode van 76 naar 83kg (van 90kg bench 1 rep naar 105kg bench 6 reps). Sinds ik aan het "cutten" geweest ben, is daar wel 5kg op de bank vanaf gegaan. Maarja, nu weeg ik ook nog maar 76/77kg. Dus eigelijk van 90kg bench 1 rep naar 100kg 6 reps gegaan in.. een halfjaar tijd, of iets langer.

• #8.905
Bedankt voor de feedback!

Jullie hebben het beide wel degelijk over gewicht en lengte, maar hoe kan het dan zo zijn dat er dan mannen rondlopen van 1.70 en 65kg die boven de 200kg drukken op de bench?

Het schema dat ik nu volg staat op pagina 9 van mijn eigen topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/...ijkse-update-bulk-included-294832/index9.html

Als je er even naar kan kijken en misschien wat feedback kan geven, graag! :D
.

Lengte heeft geen enkel voordeel bij bankdrukken (of je moet nogal vrij klein zijn en korte armpjes hebben dan is dat een voordeel). Bankdrukken is "a game of inches"...ofwel een spel van centimeters. De afstand zo klein mogelijk proberen te maken...archen en een wide grip zijn voorbeelden om dit te realiseren...het beste voorbeeld hebben we met Anton Kraft...deze atleet heeft slechts een heel beperkte rom (vergelijk dat eens met je eigen rom ;))

http://www.youtube.com/watch?v=ji-5xwhWSLU&feature=related

Je schema krijg ik helaas niet geopend :(

• #8.906
Gisteren was ik bij de Sterkste man van Nederland op de markt van Kerkrade aanwezig. Helaas waren er regelmatig flinke regenbuien, maar dat mocht de pret voor de echte liefhebbers verder niet drukken.
Jarno Hams was in vorm en het was voor mij al vrij snel duidelijk dat hij met succes zijn 7e nationale titel zou prolongeren. Wat hem ook gelukt is (meen dat hij 5 van de 6 onderdelen wist te winnen). En dat verdient natuurlijk respect. Spannend was het vooral wat de plekken 2-4 betreft. Jan Wagenaar, Alex Moonen en Fouad Hsaini hebben alles gegeven. Uiteindelijk ging Jan voor zilver, Alex voor Brons en Fouad dan voor een respectabele 4e plek. Uiteraard ben ik erg blij dat Alex wederom een podiumplek wist te behalen :thumbs: :clap: :bow:
Ook veel nieuwe gezichten gezien van aanstormend talent waar we de komende jaren beslist nog veel van zullen horen.

Gisteren was ik bij de Sterkste man van Nederland op de markt van Kerkrade aanwezig. Helaas waren er regelmatig flinke regenbuien, maar dat mocht de pret voor de echte liefhebbers verder niet drukken.
Jarno Hams was in vorm en het was voor mij al vrij snel duidelijk dat hij met succes zijn 7e nationale titel zou prolongeren. Wat hem ook gelukt is (meen dat hij 5 van de 6 onderdelen wist te winnen). En dat verdient natuurlijk respect. Spannend was het vooral wat de plekken 2-4 betreft. Jan Wagenaar, Alex Moonen en Fouad Hsaini hebben alles gegeven. Uiteindelijk ging Jan voor zilver, Alex voor Brons en Fouad dan voor een respectabele 4e plek. Uiteraard ben ik erg blij dat Alex wederom een podiumplek wist te behalen :thumbs: :clap: :bow:
Ook veel nieuwe gezichten gezien van aanstormend talent waar we de komende jaren beslist nog veel van zullen horen.

jip, het was ondanks het k.t kl.ote weer gezellig.Leuk om jou en je nieuwe vriendin weer eens te zien René. Veel indrukwekkende dingen voorbij zien komen. Iedereen heeft gestreden als leeuwen. Machtig indrukwekkend gewoon. Gefeliciteerd allemaal.

Ik wil jou log niet vervuilen maar ik kan het toch niet laten om een opmerking te plaatsen over de Heer blafsger. Wat een onnozele kerel. Hebben personen zich veel moeite gedaan om het NK eindelijk eens naar limburg te halen, komt dan zo'n randdibiel met zijn vol bezopen bek effe de boel verzieken. Ik zag de bui al hangen toen hij met een tas vol met blikken bier stinkend en zuipend voor ons ging zitten. Staan wij Limburgers, door zo'n idioot, er toch weer mooi op hoor.

vond je frans? ik vond het prima reclame voor limburg hoe zo'n oude held en ex-wereldkampioen vrachtwagen trekken in zijn mooiste kostuum en met een geheel nodige elleboogsleeve zn smalle kont van de bank optrok en tegen een scheidsrechter die zelf nog nooit wat gepresteerd heeft op een fijngevoellige manier uitlegde hoe een organisatie wel zou moeten, zonder daarbij als een tokkie over te komen

want we weten allemaal dat nafgzer een legende is en wie is die scheidsrechter nu eigenlijk? berend wie? heeft die ooit wel zelf getraind?

go nafzger!!!

(hahahahaha want een kneus idd die nafzger)

jip, het was ondanks het k.t kl.ote weer gezellig.Leuk om jou en je nieuwe vriendin weer eens te zien René. Veel indrukwekkende dingen voorbij zien komen. Iedereen heeft gestreden als leeuwen. Machtig indrukwekkend gewoon. Gefeliciteerd allemaal.

Ik wil jou log niet vervuilen maar ik kan het toch niet laten om een opmerking te plaatsen over de Heer blafsger. Wat een onnozele kerel. Hebben personen zich veel moeite gedaan om het NK eindelijk eens naar limburg te halen, komt dan zo'n randdibiel met zijn vol bezopen bek effe de boel verzieken. Ik zag de bui al hangen toen hij met een tas vol met blikken bier stinkend en zuipend voor ons ging zitten. Staan wij Limburgers, door zo'n idioot, er toch weer mooi op hoor.

Heeft ie jou geen biertje gegeven ?

:D

Onze hele tribune had een wtf moment toen hij opeens het plein opliep, de rest zal ik maar niet in het openbaar zetten :D

• #8.912

De vreugde over het wederzien was ingelijks Frans! :)
Wat Marco Nafzger betreft geldt het bekende gezegde: Drank maakt meer kapot dan je lief is. Hij is een groot liefhebber van krachtsport en ik respecteer verder dat hij best wel sterk in truckpull was. Maar door zijn optreden in het openbaar wordt hij nog maar door heel weinig mensen serieus genomen en voelt menigeen (limburgers) zich in verlegenheid gebracht. Dat iemand een lager IQ dan gemiddeld heeft kan men niets aan doen, maar de gevolgen van exessief drankgebruik heb je grotendeels wel zelf in de hand, toch? Helaas leidt hij aan bepaalde waanbeelden en ziet zich zelf als de wereldkampioen vrachtwagentrekken en wil hij voor een nieuw wereldrecord gaan. Best wel een beetje zielig, want hij wordt vrees ik eerder als een soort kermisatractie gezien die zich zelf belachelijk maakt dan als krachtsporter. Hoe dan ook ik gun hem verder het beste maar hij zou zich zelf en anderen een plezier doen door zich in het openbaar minder kritisch te uiten.

• #8.913
Training 16 juli

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 10x100, 5x5x130kg
Pulld Downs 20x50 & 4x10x70kg

Comment:
Denk dat ik tot en met augustus zo een beetje zal blijven doortrainen...kalmpjes aan. Vanaf september weer een beetje meer gas geven. Periodiseren noemen ze dat geloof ik, toch? ;)

Jammer dat het NK zo ver weg was dit jaar, had het ook graag willen aanschouwen...

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jul 2012 om 23:16 ----------

Zo ver weg, dat het eigenlijk niet meer het NK genoemd mocht worden!!!

zoek je ruzie?

• #8.916
Training 19 juli

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 10x100, 5x5x130kg
Pull Downs: 20x50 & 5x10x70kg

Comment: Binnen drie kwartier was ik klaar, daar ik bench met pulldowns in superset deed. Tis weer de eerste keer sinds een tijdje dat ik weer eens een tweede training binnen een week doe.

• #8.917
Internationale powerlifting titels van Nederlandse atleten

Powerlifting – titels op naam
Naam Wereldtitels & Europese titels
Harry van den Brand 7 x wereldtitel 4 x Europese titel
Sisi Dolman 6 x wereldtitel 4 x Europese titel
Joke van der Meulen 3 x wereldtitel 7 x Europese titel
Ielja Strik 3 x wereldtitel 6 x Europese titel
Mariet Spronk 2 x wereldtitel 5 x Europese titel
Liz Odendaal 2 x wereldtitel 4 x Europese titel
Ferry van der Meulen 2 x wereldtitel 4 x Europese titel
Gerard du Prie 2 x wereldtitel
Tonny Harms 2 x wereldtitel
Harry Cuppen 2 x wereldtitel
Aly Keizer 1 x wereldtitel 5 x Europese titel
Gerard Tromp 1 x wereldtitel 4 x Europese titel
Joanne Schaefer 1 x wereldtitel 3 x Europese titel
Tina v. Duyn-Woodley 1 x wereldtitel 2 x Europese titel
Irma van Ruler 1 x wereldtitel 2 x Europese titel
Henk Keizer 1 x wereldtitel 2 x Europese titel
Ab Wolders 1 x wereldtitel 2 x Europese titel
Jos Verhagen 1 x wereldtitel 1 x Europese titel
Piet van Haaren 1 x wereldtitel
Carmen Sjardijn 3 x Europese titel
Catharine v. Zeegeren 1 x Europese titel
Marion van Wissen 1 x Europese titel
Carel Aykens 1 x Europese titel
Hans Leeuwenhaag 1 x Europese titel

Bankdrukken – titels op naam

Naam Wereldtitels Europese titels
Taqy Parnian 10 x wereldtitel 7 x Europese titel
Ielja Strik 8 x wereldtitel 7 x Europese titel
Aly Keizer 3 x wereldtitel 2 x Europese titel
Tonia Strik 2 x wereldtitel 3 x Europese titel
Joke van der Meulen 2 x wereldtitel 2 x Europese titel
Joanne Schaefer 1 x wereldtitel 4 x Europese titel
Mariet Spronk 1 x wereldtitel 2 x Europese titel
John van Ruitenbeek 1 x wereldtitel
Gerard Tromp 1 x wereldtitel
Piebe Faber 1 x wereldtitel
Yvonne van der Stoep 1 x wereldtitel
Ton Teelen 1 x wereldtitel
Charles Smith 2 x wereldtitel
Lloyd Sumter 2 x Europese titel
Brenda van der Meulen 1 x Europese titel
Hans Leeuwenhaag 1 x Europese titel
Marius van der Meulen 1 x Europese titel
Frans van der Putten 1 x Europese titel

Het totaal aan gouden medailles 167
Wereldtitels 73
Europese titels 95
Gerekend naar wedstrijdonderdeel
wereldtitels powerlifting 42
wereldtitels bankdrukken 33 33
Europese titels powerlifting 60 60
Europese titels bankdrukken 32 32

Laatst bewerkt:
  • #8.918
Goede prestaties van Nederlandse atleten bij EK PL Masters :thumbs: :clap: :bow:!!!

Ab Wolders (wie kent hem niet?) werd Europees Kampioen bij de Master 3 (60 plussers) met SQ 270kg - BP 180 - DL 255 = Tot 705kg in de -120kg

Carmen Sardijn werd eveneens Europees Kampioen bij de dames in de Master 1 (40 plussers) met SQ 175 - BP 97.5 - DL 170 = Tot 442.5kg in de -72kg

Wim Wamsteeker wist een mooie 3e plek te behalen bij de Master 1 in de zwaarste klasse (120+) met SQ340 - BP 217.5 - DL 277.5 = Tot 835kg

Hans Leeuwenhaag wist eveneens een 3e plek te behalen bij de Masters 3 in de -105kg met SQ 205 - BP 160 - DL 235 = Tot 600kg.

wat een beest die ab! zag hem op sterkste man van nl 2011 in friesland, zag er van alle ex-kampioenen het gezondste uit (terwijl hij een van de oudste is, na du prie en wulfse)

even gechecked René. ;)

Terug
Naar boven