Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.961
Jip, Ja John, ik weet langzaam waar de mosterd vandaan komt. Er zijn op dit moment belangrijkere dingen in mijn leven. Ik heb veel van mijn doelstellingen in deze sport behaald en de room is er beetje vanaf. De gewichten worden te "gevaarlijk" en dat gaat gepaard met alleen maar blessures, blessures, blessures en dat kan ik op dit moment ECHT NIET gebruiken.

Misschien in het najaar of volgende maand/week/jaar of nooit meer, wie weet...............Mijn gevoel op dit moment zegt in iedergeval effe rustig aan. Ik wordt in nov 47, op dit moment zit ik op 790 RAW volgens mij zijn er in nederland niet zoveel ouwe mafkezen van mijn leeftijd die me dit nadoen .

Bijna 800kg totaal RAW :thumbs: zijn er niet veel die je dat nadoen, zelfs niet bij de jonge(ere) garde . Ik begrijp heel goed dat als je je doelstellingen in de sport behaald hebt de room er een beetje vanaf is. En inderdaad liggen blessures op de loer als je een dagje ouder wordt. Bij het werk wat jij doet kun je dat zeker niet gebruiken. Maar desondanks is werken met (zware) gewichten ook wel verslavend en is het de meesten van ons eigen om grenzen proberen te verleggen. Want het streeld immers ons aller ego als we een nieuw PR weten te tillen, toch? Luisteren naar je lichaam, realistische doelstellingen nastreven en met plezier en vooral blessurevrij blijven trainen is iets wat je tot op oudere leeftijd kunt doen. Ab Wolders werd laatst nog Europees Kampioen Powerliften bij de 60 plussers. Uiteraard tild hij niet meer de gewichten van weleer, maar zijn het nog altijd zeer respectabale gewichten wat hij tild die voor menigeen nog ver weg zijn (SQ 270kg - BP 180 - DL 255 = Tot 705kg in de -120kg)

Bijna 800kg totaal RAW :thumbs: zijn er niet veel die je dat nadoen, zelfs niet bij de jonge(ere) garde . Ik begrijp heel goed dat als je je doelstellingen in de sport behaald hebt de room er een beetje vanaf is. En inderdaad liggen blessures op de loer als je een dagje ouder wordt. Bij het werk wat jij doet kun je dat zeker niet gebruiken. Maar desondanks is werken met (zware) gewichten ook wel verslavend en is het de meesten van ons eigen om grenzen proberen te verleggen. Want het streeld immers ons aller ego als we een nieuw PR weten te tillen, toch? Luisteren naar je lichaam, realistische doelstellingen nastreven en met plezier en vooral blessurevrij blijven trainen is iets wat je tot op oudere leeftijd kunt doen. Ab Wolders werd laatst nog Europees Kampioen Powerliften bij de 60 plussers. Uiteraard tild hij niet meer de gewichten van weleer, maar zijn het nog altijd zeer respectabale gewichten wat hij tild die voor menigeen nog ver weg zijn (SQ 270kg - BP 180 - DL 255 = Tot 705kg in de -120kg)

Dat is niet niks. Hoop dat ik het hem dat kan nadoen met 60.

• #8.963
[/B]

Dat is niet niks. Hoop dat ik het hem dat kan nadoen met 60.

Dat is inderdaad niet verkeerd, maar Ab is ook niet de eerste de beste.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ab_Wolders

Hij is voormalig sterkste man van NL, sterkste man van Europa en 2e bij de sterkste man van de wereld geweest. Diverse malen Nederlands, Europees en Wereldkampioen powerliften. En ook nog Nederlands kampioen Bodybuilding geweest. En hij is nog altijd beresterk en heeft een gespierde en gezonde fysiek waar menig jonge vent jaloers op is.

Training 20-08 bij Leon Smeets

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x140, 5x150 & 4x155.
Pull Downs: 6x10x80kg.

Comment:
Wilde 5x155 doen, kreeg de 5e rep ook goed van de borst maar kwam tekort in de midden/eindfase. Was ook te gretig..had beter eerst een kleinere stap (2.5kg) kunnen doen dan was waarschijnlijk wel die 5e rep gelukt. Was ook behoorlijk warm gisteren avond...zo'n 30 graden...voor mij geen ideale traningsomstandigheden :zweet:

Toch weer al sterk hoor. Volgende keer heb je hem man. ;)

Dat is inderdaad niet verkeerd, maar Ab is ook niet de eerste de beste.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ab_Wolders

Hij is voormalig sterkste man van NL, sterkste man van Europa en 2e bij de sterkste man van de wereld geweest. Diverse malen Nederlands, Europees en Wereldkampioen powerliften. En ook nog Nederlands kampioen Bodybuilding geweest. En hij is nog altijd beresterk en heeft een gespierde en gezonde fysiek waar menig jonge vent jaloers op is.

Godv.......das een sterk ouwtje. Kan er me alleen maar een voorbeeld aan nemen (iedereen trouwens). Chapeau, Ab.

• #8.966
Toch weer al sterk hoor. Volgende keer heb je hem man. ;)

Next time! ;)
Ga vanaf deze week weer 2x per week trainen en dan zal het wel goed komen.

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 13:58 ----------

Godv.......das een sterk ouwtje. Kan er me alleen maar een voorbeeld aan nemen (iedereen trouwens). Chapeau, Ab.

Zo is het maar net Frans!
Niet iedereen houdt het zolang vol op zo'n hoog niveau, denk dat Ab toch wel een uitzondering is.

• #8.967
Training 23.08

Medium Day:
Bench Press:20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130kg
Pull Downs: 6x10x80kg

Comment: Lekkere lichte(re) training.
Wil vanaf deze week weer beginnen met op maandag de heavy day en op donderdag een mediumday erop na te houden. Op de heavy day wil ik werken met ramped sets (stijgend gewicht) van (voorlopig) 5 reps (en wellicht nog wat nasets) en op de medium day vervolgens met straight sets (zelfde gewicht) van 5 reps op zo'n 70%. Streven is weer uit te komen op 5x160kg.

check! ;)

• #8.969
Heavy Bench Press Day bij Leon Smeets

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x140, 5x150 & 3x160kg

Comment:
Die tripple met 160kg ging lekker, ben er blij mee dat ik weer langzaam op kracht kom. Het zijn nog niet de kilos die ik gedrukt heb maar het wedstrijdseizoen is nog ver van mijn bed en ik wil het gewoon rustig aan opbouwen. Heb er alle vertrouwen in! :)

• #8.970
Bijna vergeten te vermelden...had gisteren ook een "naset" gedaan met 120kg en wilde eens kijken hoeveel reps ik ermee kon maken. Eerlijk gezegd viel het nogal tegen want na 12 reps was ik totaal verzuurd.
Het laat zien dat ik niet getraind ben om met "zwaardere" gewichten veel reps te maken. Maar als excuus kan ik aanvoeren dat dat ook niet mijn doelstelling is. Doestelling voor een bankdrukker is immers niet zoveel als mogelijk reps te maken met een bepaalde gewicht maar om een zo zwaar als mogelijk gewicht te kunnen drukken, toch?
Als je bij een benchpress calculator* kijkt (waar je het aantal reps invult wat je met een bepaald gewicht aankunt en vervolgens dan je theoretische 1 RM verschijnt) zie je dat 12x120kg een 1 RM van 165kg zou hebben, terwijl 3x160 een 1 RM van 175kg zou hebben. Natuurlijk heb ik die 120kg als laatste gedaan en als ik wellicht deze in het begin had gedaan had ik er wellicht nog enkele reps meer uitgeperst. Voor mij zelf weet ik dat als ik 3x160kg kan drukken er 1x175kg ook weer inzit :)

* http://www.bench-press.net/bench-press-calculator.html

3x160 is weer al mooi rené.
Niet dat het voor jou wat uitmaakt, maar die calculators zijn leuk tot max 10 reps heb ik het idee.
Toen ik het vroeger bij jou wel eens uitrekende klopte het aardig altijd.
In mijn gaval is mijn 1RM altijd wat lager dan mijn 3Rm/5RM/8RM/10RM enz laten zien.

• #8.972
Ik ben ook niet ontevreden...3x170 wil ik weer naar toe, en dan zien we wel of er nog rek inzit...toch maar eens naar de provincie zeeland rijden, daar zitten mensen die een progressie van 25kg raw in 6 weken tijd maken ;)

Medium Bench Press Training 30.08

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 10x100 & 5x6x130kg

Comment: Geen bijzonderheden...bevalt me goed om weer een heavy day op maandag en een medium day op donderdag te doen.

goed bezig Rene, kom een paar keer met ons trainen: druk je 160 13keer))))
het water in Zeeuws-Vlaanderen is verrijkt met spierversterkende middelen:D

• #8.974
goed bezig Rene, kom een paar keer met ons trainen: druk je 160 13keer))))
het water in Zeeuws-Vlaanderen is verrijkt met spierversterkende middelen:D

Zou het daaraan liggen, dat de atmosfeer van de zilte zeeuwse zeelucht een positievere invloed heeft op het trainen dan die van het bronsgroen eikenhout aangetast door het zwarte goud (steenkolenmijnbouw)? ;)
13x160??? dat zou wel een trip naar zeeland waard zijn!

Art drukt bij mij in de garage altijd het meest omdat ik hem altijd "speciaal water" geef.
Denk dat hij nu bij mij wel 3x3x200 aankan. ;)

dat water heb ik ook ondekt: hahahaha

• #8.977
Heavy Bench Press Training 03.09 bij Leon Smeets

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x140, 4x150 :o & 4x3x150kg.
Pull Downs: 4x8x80kg.

Comment: Zwakke training gisteren…wilde 5x150 doen en daarna weer verder met 160…het zat er helaas niet in. Ik heb toen maar besloten om setjes van 3 reps met 150kg te doen, omdat het geen zin heeft om iets te forceren. Oorzaak? Waarschijnlijk de activiteiten in het weekend…zwemmen, sauna, wandelen en fietsen. Ik presteer het beste als ik zo weinig mogelijk beweeg en zoveel als mogelijk bunker. Wellicht dat een “kuur” in Zeeland me goed zou doen of welicht kan dr. Bench of Hummer me me een flesje "speciaal water" sturen? ;)

speciaal water te bestellen bij Hummer :cool:

Ik heb wel eens gehoord dat iederéén in Zeeland kuurt...

het is een kuuroord hier......

Terug
Naar boven