MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.002
Medium Bench Day 20.09

Bench Press: 20x20, 2x010x70, 8x100, 4x6x125kg
Cable Row: 20x50, 15x60, 10x70, 10x80 & 10x90kg

Comment:
Ervan uitgaande dat mijn 1 RM momenteel op maximaal 175kg ligt wil ik op de heavy day met 85% trainen (zo'n 150kg) en op de medium/light day met 70% (zo'n 125kg). Ik zie in heel veel trainingsmethoden terug komen dat er op de zogenaamde medium/light day ook serieus met minder hoge percentages getraind wordt.

Gezondheidscheck:
Vandaag ook weer mijn 3-maandelijkse gezondheidscheck bij de bedrijfsarts gehad. Ik was helaas 2kg bij gekomen, hetgeen in de lijn der verwachting lag aangezien ik beduidend minder in mijn huis en tuin bezig ben dan voorheen.

Cholesterol:3.9
Suiker: 5.2
Bloeddruk: 130/85
Gewicht 133kg

Op zich geen slechte waarden, ware het niet zo dat mijn goede cholesterol (HDL) helaas erg laag is t.o.v. mijn slechte cholesterol (LDL).
HDL voorkomt o.a. het dichtslibben van je bloedvaten...met vooral meer bewegen en letten op je voeding kun je de HDL verhogen en de LDL verminderen...dat word dus een aandachtspunt.
Tevens was het gehalte vetpercentage om mijn organen beduidend te hoog, namelijk 20%...terwijl meer dan 10% alreeds als hoog beschouwd wordt. Dat soort dingen worden tegenwoordig allemaal nagemeten met een bepaalde apparaat.

• #9.006
  • #9.007
Medium Bench Day

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100, 10x120, 10x120, 10x120, 9x120, 8x120 & 7x120kg
Pull Downs: 6x10x70kg

Comment: Ik heb de intentie om op de medium dag voorlopig niet meer zwaarder te gaan dan 70% van mijn 1 RM. En ben van plan dan wat meer reps te doen, het is weer eens wat anders dan dat wat ik gewend ben, en verandering van spijs doet eten zegt men. Eens kijken hoe het gaat werken. Ik was overigens van plan om 10x10x120 te doen, wilde mijn spieren shockeren…maar na 3 sets met 10 reps merkte ik alreeds dat de verzuring begon te werken en toen ik bij het 6e set nog slechts 7 reps wist te doen, besloot ik het daarbij te laten. Mijn zoon Maikel had 10x10x40 gedaan...en we hadden er een soort wedstrijdje van gemaakt, wie de meeste sets wist te volbrengen had gewonnen, het moge duidelijk zijn wie de winnaar was :o. Op de heavy day zal ik overigens met zo’n 85% werken en gewoon 5 reps aanhouden.

• #9.008
Heavy Bench Day:

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 5x150, 5x150, 5x150 & 4x150kg.
Pull Downs: 6x10x70-80kg

Comment: Ik had eigenlijk 5x5x150 willen doen, maar bij het 4e setje was het na de vierde rep "gedaan". Ga me hierover nog bezinnen. Ik ben niet echt ontevreden dat ik nog 5 reps met 150 kan doen, maar het kan en moet weer beter!

• #9.009
Light Bench Day 04.10.2012

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100 & 4x8x120kg
Pull Downs: 4x8x80kg

Comment: Kweenie of dat het gaat worden op de light/medium day (setjes met 8-10 reps)...denk dat ik na de herfstvakantie weer ga beginnen met 5x5 startend bij 140kg en dan zien we wel waar we uitkomen :rolleyes:
Voorlopig nog geen wedstrijd dus ook geen noodzaak om met maximale gewichten te trainen. Allen alvast een prettig weekend! :)

• #9.010
Heavy Bench Day (bij Leon Smeets) 08.10.2012

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 5x140, 5x150, 4x155 & 3x160kg.
Pull Downs: 15x70, 12x75 & 3x10x80kg.

Comment:
Ben niet ontevreden over die 3x160kg...doelstelling is echter om dit seizoen weer op 3x170kg uit te komen...we zullen zien waar het schip strand ;).

• #9.011
Medium Bench Day:

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100, 5x130, 5x135 & 5x140kg.
Pull Downs: 10x70, 10x75 & 10x80kg.

Comment: Vind het trainen met iets zwaardere gewichten en wat minder reps toch nog altijd prettiger dan trainen met lichtere gewichten en meer reps...zal wel de aard van het beestje zijn ;)
Volgende week hoop ik in mijn kelder de "finishing touch" te kunnen doen wat betreft een " thuiskrachtsporthonk" waardoor ik dus in de toekomst thuis zal gaan trainen en stoppen met trainen in de sportschool. Door tijdsgebrek komt me dit bijzonder goed uit.

Prettig weekend allen :)

Beter man, het enige wat je nodig hebt is een bench, een halter, gewichten en een pulley ;)

een homegym is natuurlijk ideaal maar kom op renée... 2x in de week een uurtje... met alle respect voor je vriendin, je kinderen en je werk maar je bent toch geen directeur van de rabobank met 6 kinderen... zeg dan gewoon dat het gemakkelijker is en je de tijd liever aan andere dingen besteed (dat begrijp ik volkomen)... tijdsgebrek kent bijna niemand in nederland

• #9.014
een homegym is natuurlijk ideaal maar kom op renée... 2x in de week een uurtje... met alle respect voor je vriendin, je kinderen en je werk maar je bent toch geen directeur van de rabobank met 6 kinderen... zeg dan gewoon dat het gemakkelijker is en je de tijd liever aan andere dingen besteed (dat begrijp ik volkomen)... tijdsgebrek kent bijna niemand in nederland

??? ik neem aan dat je voor jezelf praat als je schrijft dat bijna niemand in NL tijdgebrek heeft, toch? Ben geen bankdirekteur en heb geen 6 kinderen, maar heb toch een vrij stressige job als logistic coordinator met vaak lange dagen en samen toch 4 kinderen...komt een beetje in de richting van jouw extreem voorbeeld, toch :p

---------- Post toegevoegd Fri 12 Oct 2012 om 14:24 ----------

Beter man, het enige wat je nodig hebt is een bench, een halter, gewichten en een pulley ;)

Klopt helemaal Tymboo, heb niet zo gek veel nodig en het meeste heb ik al. Een pulley zal lastig worden daar de meesten te hoog zijn voor in mijn kelder. Het zal dan toch een vorm van rows worden :eek:, bij gebrek aan alternatieven. Daarnaast zal ik wel regematig naar Leon Smeets blijven gaan.

Een commerciële gym is niet altijd op de uren open dat jij tijd hebt + je hebt nog eens verplaatsingstijd

Rene, kan je geen powercage in je kelder kwijt? Met veiligheidsstangen?

tuurlijk, maar 9/10 mensen (geloof best dat jij die ene bent rene) geven aan geen tijd te hebben maar gaan wel stappen/naar de bios/etc. whatever... dat is niet geen tijd hebben, dat is prioriteiten anders leggen... ik ben dit jaar gestopt met mn bijbaantje maar heb hbo studie + 12-20 uur in de week bijbaantje gedaan, + 3/4x per week judo + 3x per week gym... kwestie van alle randzaken (vrienden bijv.) aan de kant schuiven (voor even) :P

Cool, man. Iedereen was het wachten op jouw levensverhaal. :thumbup:

okay "willem", niet iedereen maar ik richt me hier op rene die ik irl ken, niet tot "iedereen"... besides zeg niet dat het voor rene ook mogelijk is, want ik heb geen kinderen/hij wel, maar zeg alleen dat niet kunnen vaak een kwestie is van plannen/willen/prioriteiten stellen

tuurlijk, maar 9/10 mensen (geloof best dat jij die ene bent rene) geven aan geen tijd te hebben maar gaan wel stappen/naar de bios/etc. whatever... dat is niet geen tijd hebben, dat is prioriteiten anders leggen... ik ben dit jaar gestopt met mn bijbaantje maar heb hbo studie + 12-20 uur in de week bijbaantje gedaan, + 3/4x per week judo + 3x per week gym... kwestie van alle randzaken (vrienden bijv.) aan de kant schuiven (voor even) :P

Leuke band heb jij met je vrienden:)

Terug
Naar boven