MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.041
Kijk 3 trainingen! Dat is al een tijd niet gebeurd. 100kg vliegt door t dak zeker?

Hahaha...3 trainingen is inderdaad een "eeuwigheid" geleden...kweenie of ik dit moet aanhouden...sommigen zweren bij 2 trainingen anderen bij 3 voor wat betreft het bankdrukken en sommigen zelfs bij 1 training per week. Ik zal dit eens gaan evalueren. Die setjes met 100kg vlogen inderdaad bijna door de plafond van de kelder heen ;)...tis ook het doel van een lichte training lijkt me dat het geen "pers-setjes vanuit de tenen" moeten worden, toch?

• #9.042
Medium training homegym

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100, 5x130 & 3x5x140kg

Comment binnen 25 minuutjes klaar.
Trainen volgens de KISS en ESM principe bevalt uitstekend.
KISS = Keep It Short & Simple, wil eigenlijk zeggen dat je je vooral bezig houdt met de basic en geen ellenlange sets/reps doet...no nonsens trainingen.
ESM = Energy Saving Methode wil zeggen dat je tijdens trainingen niet zwaarder gaat dan 90%...je traind met submaximale gewichten en gaat slechts incidenteel (op wedstrijden of als je een keer doet pieken) voor de volle 100%.

Binnenkort hoop ik ook een rowbank te hebben waardoor ik dan fatsoenlijk mijn rug kan trainen...staande barbell row heb ik niets mee, zelfs met de lege halter voelt zeer onprettig aan. Ik heb een hekel aan oefeningen waarbij ik moet bukken of buigen :o

• #9.043
Heavy Bench Day (Leon Smeets).

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100, 5x130 & 5x5x150kg :)
Pull Downs: 2x10x75kg & 4x10x80kg

Comment:
Het is alweer een "eeuwigheid" geleden dat ik nog eens 5x5x150kg heb gedrukt (de eerlijkheid gebied mij te vermelden dat de laatste rep van het laatste set een minimale correctie moest plaatsvinden door mijn gymbuddie Will Renkens daar ik te ver naar achteren drukte). Ik blijf voorlopig werksets met 5 reps maken en hoop dat langzaam aan te kunnen opbouwen wat de belasting betreft.

• #9.044
Ik heb me gisteren officieeël afgemeld bij Haeflandsport, een beetje met gemengde gevoelens, want ik heb er graag gesport. De mogelijkheden voor krachtsporters in de breedste zin van het woord zijn vrijwel onbegrensd.
Maar in mijn ogen kan niets op tegen een eigen homegym, hoe bescheiden die dan ook moge zijn. Ik kreeg gisteren ook de vraag gesteld of ik wel wedstrijden blijf doen. Laat daar a.u.b. geen misverstanden over bestaan...ik blijf gewoon bankdrukwedstrijden doen en zal ook regelmatig naar Leon Smeets in Spaubeek blijven gaan :).

Ik heb uiteraard ook nagedacht over hoe ik mijn rug het beste kan trainen...pull downs (mijn favoriete rugoefening) gaat niet lukken daar mijn kelder daarvoor te laag is. Barbell rows vind ik een onprettige oefening. Het gaat hoogstwaarschijnlijk Bench Pull worden. Ik zal een dezer dagen nog een drukbank halen en daar wat onder leggen zodat deze verhoogd word en ik de tegenovergestelde oefening van de Bench Press kan uitvoeren. Ik zag een stabiele drukbank van heavy duty die belastbaar is tot 400kg te koop voor €89,- in NL en €69,- in DL.
Iemand enig idee wat je het beste onder een bank kan leggen?
Betonbielzen, stapelblokken, houtblokken of whatever...het moet uiteraard een degelijke constructie worden genoeg om een gewicht van minimaal 250kg-300kg te kunnen dragen.

Hier een filmpje van de Bench Pull:

http://www.youtube.com/watch?v=hhthJgkzlS0&feature=related

• #9.045
Hieronder de bank die ik me nog wil bestellen bij de megafitness-shop in DL, deze is overigens ook verkrijgbaar bij fitness seller in NL (wel €20,- duurder):

http://www.megafitness-shop.info/Kr...Flachbank-schwarz-Heavy-Duty-Serie--2641.html

Stabile Flachbank aus der HD-Serie
  • stabile Ausführung aus breitflächigen Vierkant-Stahlrohr 70 x 50 mm
  • schwer belastbar - bis 400 kg
  • mit komfortabler Polsterung
  • mit gummierten Standfü*en, rutschsicher und bodenschonend
  • extra breite Standfu*fläche, extrem kippsicher
  • Ma*e - Länge x Breite x Höhe: 110 x 55 x 42 cm
  • Ma*e Polsterung - cirka Länge x Breite 110 x 26 cm, 5 cm d*ck
  • Eigengewicht: ca. 13 kg
  • Belastbarkeit: 400 kg
  • Farbe: schwarz
Preis pro Stück €69,-

Persoonlijk zou ik niet een bankje van 69 euro kopen, op de één of andere manier vertrouw ik dat niet helemaal.

• #9.047
Persoonlijk zou ik niet een bankje van 69 euro kopen, op de één of andere manier vertrouw ik dat niet helemaal.

Het hoeft "slechts" mijn gewicht en maximaal zo'n 100kg haltergewicht te kunnen dragen...zal dus niet boven de 250kg uit komen. Het zou tot 400kg belastbaar zijn, aldus de gegevens. Het is verder een zeer sobere uitvoering zonder haltersteunen en niet verstelbaar...dat maakt het waarschijnlijk goedkoper.

Had er eigenlijk nooit aan gedacht dat je een Chest Supported Row kon maken, gewoon door de voetstukken van een bankje op een verhoging te plaatsen. Dat ga ik ook eens proberen in mijn gym. Good tip!

• #9.049
Had er eigenlijk nooit aan gedacht dat je een Chest Supported Row kon maken, gewoon door de voetstukken van een bankje op een verhoging te plaatsen. Dat ga ik ook eens proberen in mijn gym. Good tip!

Suc6 ermee! :)
Als je ideeën hebt over de "verhoging" (wat je daarvoor gebruikt) laat het me dan weten...ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat ga oplossen :rolleyes:.

• #9.050
De ideale bank voor een benchpull te doen...helaas niet verkrijgbaar in NL/DL :(
- in hoogte verstelbaar
- je kunt je voeten " inklemmen "
- opening in de bank waar je je gezicht in kwijt kunt
- haken waar je de halter in kunt hangen

http://sportesse.eu/sportesse/newpa...ontent&view=article&id=135&Itemid=162&lang=en

New Prone Row Bench

newpronerowbench.jpg

Suc6 ermee! :)
Als je ideeën hebt over de "verhoging" (wat je daarvoor gebruikt) laat het me dan weten...ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat ga oplossen :rolleyes:.

Ik heb 2 blokken van 15cm die ik gebruik voor Block DL ofwel op elkaar zet voor Box Squats. Dat verhoog ik dan met matjes 2cm die dezelfde oppervlakte hebben als de blokken. Het zal voornamelijk een vraag zijn of ik de constructie hoog genoeg krijg voor mijn apenarmen. :)

Heb er zelf al aan gedacht, maar mijn bankje laat het niet toe.
Als je pulling blocks had kon je dat gebruiken.

Bakstenen betwijfel ik de stabiliteit ten zeerste, tenzij je echt van die gote krengen gaat gebruiken.

met een cambered bar kan je nog verder door'rowen'
http://forum.dutchbodybuilding.com/f157/cambered-bench-bar-321076/

---------- Post toegevoegd Wed 31 Oct 2012 om 13:43 ----------

De ideale bank voor een benchpull te doen...helaas niet verkrijgbaar in NL/DL :(
- in hoogte verstelbaar
- je kunt je voeten " inklemmen "
- opening in de bank waar je je gezicht in kwijt kunt
- haken waar je de halter in kunt hangen

http://sportesse.eu/sportesse/newpa...ontent&view=article&id=135&Itemid=162&lang=en

New Prone Row Bench
'foto'

Wat wil je er max. aan kwijt? Ik heb misschien nog wel een contact in Gelsenkirchen die heel waarschijnlijk wel zoiets heeft staan ;)

Gewoon houtblokken of tegels onder de voetjes van de bank. Gaat prima.

Ik heb ze wel eens incidenteel gedaan, bench rows, maar ik vind ze niet echt fijn. De bench beperkt je in je rom (je kan niet fijn doortrekken tot de buik/borst) en het voelt iets onhandig.

Maargoed, test het uit en wellicht dat het voor jou de ideale oefening is. Ik denk het trouwens wel, want je kan weer liggen en dat kost minder energie. ;)

• #9.054
Ik heb 2 blokken van 15cm die ik gebruik voor Block DL ofwel op elkaar zet voor Box Squats. Dat verhoog ik dan met matjes 2cm die dezelfde oppervlakte hebben als de blokken. Het zal voornamelijk een vraag zijn of ik de constructie hoog genoeg krijg voor mijn apenarmen. :)

Ik heb dus hetzelfde probleem...vrij lange (apen)armen :rolleyes:.

---------- Post toegevoegd Wed 31 Oct 2012 om 14:31 ----------

Heb er zelf al aan gedacht, maar mijn bankje laat het niet toe.
Als je pulling blocks had kon je dat gebruiken.

Bakstenen betwijfel ik de stabiliteit ten zeerste, tenzij je echt van die gote krengen gaat gebruiken.

met een cambered bar kan je nog verder door'rowen'
http://forum.dutchbodybuilding.com/f157/cambered-bench-bar-321076/

---------- Post toegevoegd Wed 31 Oct 2012 om 13:43 ----------

Wat wil je er max. aan kwijt? Ik heb misschien nog wel een contact in Gelsenkirchen die heel waarschijnlijk wel zoiets heeft staan ;)

Wellicht dat je kunt informeren of hij daadwerkelijk zo'n prone row bank heeft en vragen wat hij er voor wil hebben? :)

---------- Post toegevoegd Wed 31 Oct 2012 om 14:34 ----------

Gewoon houtblokken of tegels onder de voetjes van de bank. Gaat prima.

Ik heb ze wel eens incidenteel gedaan, bench rows, maar ik vind ze niet echt fijn. De bench beperkt je in je rom (je kan niet fijn doortrekken tot de buik/borst) en het voelt iets onhandig.

Maargoed, test het uit en wellicht dat het voor jou de ideale oefening is. Ik denk het trouwens wel, want je kan weer liggen en dat kost minder energie. ;)

Kijk, jij begrijpt me tenminste, ik doe het liefste liggend sporten, vandaar dat bench press mijn favo bezigheid is (op nog paar andere dingen na die ik liggend doe) alles in het kader van Energy Saving Methode! ;)

Laatst bewerkt:

Ik heb dat gebruikt icm plates, dat werkte uiteindelijk zelfs voor mijn armen. We gebruikten toen wel een hex bar trouwens.

• #9.056
Ik heb dat gebruikt icm plates, dat werkte uiteindelijk zelfs voor mijn armen. We gebruikten toen wel een hex bar trouwens.
Met een hex bar zou inderdaad ook kunnen.
Voor hen die niet weten wat een hexbar is:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Medium training (home gym) 01.11.2012

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100, 5x130, 5x135 & 5x140kg.

Allen bedankt voor de positieve comments en een prettig weekend! :)

• #9.059

Denk inderdaad dat een cambered bar wel erg handig is bij bench pulls, met een gewone barbell kun je niet zo ver doortrekken.

---------- Post toegevoegd Sat 3 Nov 2012 om 15:14 ----------

Bedankt voor je input:) .T-bar row is zonder meer een goede oefening, maar ik geef de voorkeur aan liggend sporten ;) Ik wil graag de tegenovergestelde oefening van de benchpress doen en dat is de benchpull.

• #9.060
Tijdens het WK PL hebben Ielja Strik en Brenda v/d Meulen het uitmuntend gedaan :thumbs::clap::bow:.

Iela Strik -84kg :2e: SQ:250 - BP 172.5 DL 215 = Total 637,5kg
Brenda van der Meulen 84+ :3e: SQ 220 - BP 180 DL 190 = Total 597,5kg

Pjotr van den Hoek had helaas niet zo'n goede dag en bomde uit :(
Altijd zonde zoiets want je traind er keihard voor en gaat met een bepaalde doelstelling naar een wedstrijd. Ik vind het jammer voor Pjotr tis echt een man die alles voor de sport doet...komt beslist weer goed!

Terug
Naar boven