XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

okay "willem", niet iedereen maar ik richt me hier op rene die ik irl ken, niet tot "iedereen"... besides zeg niet dat het voor rene ook mogelijk is, want ik heb geen kinderen/hij wel, maar zeg alleen dat niet kunnen vaak een kwestie is van plannen/willen/prioriteiten stellen

Lul nou niet zo stom man, kom op.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.023
Een commerciële gym is niet altijd op de uren open dat jij tijd hebt + je hebt nog eens verplaatsingstijd

Precies, ik kan op tijden trainen dat het mij uit komt en zal de helft van de tijd minder nodig hebben.
Trainen in een sportschool heeft natuurlijk ook voordelen, je hebt meer apparatuur ter beschikking en het trainen met anderen kan motiverend werken. MAAR voor mijn doelstelling heb ik slechts een drukbank een halter en gewichten nodig. Verder train ik vrijwel altijd alleen of met mijn zoon Maikel en ben ik gedisciplineerd genoeg om regelmatig te trainen.

• #9.024
tuurlijk, maar 9/10 mensen (geloof best dat jij die ene bent rene) geven aan geen tijd te hebben maar gaan wel stappen/naar de bios/etc. whatever... dat is niet geen tijd hebben, dat is prioriteiten anders leggen... ik ben dit jaar gestopt met mn bijbaantje maar heb hbo studie + 12-20 uur in de week bijbaantje gedaan, + 3/4x per week judo + 3x per week gym... kwestie van alle randzaken (vrienden bijv.) aan de kant schuiven (voor even) :P
Veel mensen hebben een gezinsleven en kunnen dat niet afschuiven als randzaken...we praten elkaar nog eens als jij een serieuze relatie hebt en voor nageslacht gezorgd hebt. Ik kan je verzekeren dat als je later een fulltime job hebt, een vrouwtje en kinderen hebt je niet meer 3/4x de week judo en 3x de week in de gym te vinden zult zijn. Wellicht beter om daar niet aan te beginnen, kwestie van prioriteiten stellen, toch? ;)

---------- Post toegevoegd Sat 13 Oct 2012 om 16:45 ----------

+1

Het is niet dat ge er uw geld mee moet verdienen hé. een deftig evenwicht zoeken en je bent al goed op weg.

succes met de homegym huggy!

Bedankt komt goed! :)

---------- Post toegevoegd Sat 13 Oct 2012 om 16:45 ----------

+1

Het is niet dat ge er uw geld mee moet verdienen hé. een deftig evenwicht zoeken en je bent al goed op weg.

succes met de homegym huggy!

Bedankt komt goed! :)

---------- Post toegevoegd Sat 13 Oct 2012 om 16:47 ----------

Rene, kan je geen powercage in je kelder kwijt? Met veiligheidsstangen?

Heb ik niet direct nodig, ga thuis geen maxbeurten doen, blijf regelmatig naar Leon Smeets gaan waar ik met diverse gymbuddies ook in een thuisgym train.

klopt allemaal, bedoelde alleen te zeggen dat 1x per week gym en 1x bij leon voro de meeste mensen wel in te plannen is... ik kom denk ik gewoon uit een andere sport, bij judo is 2x per week echt recreatieniveau, echt het minimale zeg maar :P maja super toppers als alex trainen 5x in de week inclusief cardio, hij zal zelf ook wel uit zn judotijd beamen dat dat max. de helft is van wat ie in het judo ervoor deed... achja, idd prioriteiten stellen en doen wat je leuk vind!

• #9.026
klopt allemaal, bedoelde alleen te zeggen dat 1x per week gym en 1x bij leon voro de meeste mensen wel in te plannen is... ik kom denk ik gewoon uit een andere sport, bij judo is 2x per week echt recreatieniveau, echt het minimale zeg maar :P maja super toppers als alex trainen 5x in de week inclusief cardio, hij zal zelf ook wel uit zn judotijd beamen dat dat max. de helft is van wat ie in het judo ervoor deed... achja, idd prioriteiten stellen en doen wat je leuk vind!

Precies mijn motto! :) En ik ben ook slechts een recreant en geen topsporter, het is en blijft een hobby.

• #9.027
Vandaag bij megafitness shop http://www.megafitness-shop.info/ in DL nog de resterende spullen gehaald voor mijn "thuisgym" :).
Het is een bescheiden gym (voor mijn doelstelling overigens voldoende) met een degelijke drukbank, een olympische halter & SZ bar, 176kg aan halterschijven en twee sluitmoeren van 2,5kg. Ik heb de volgende gummie halterschijven:
2x25kg
2x20kg
2x15kg
2x10kg
4x5kg
4x2,5kg
4x1,25kg
2x0,5kg
Inclusief de sluitmoeren en halter goed voor 201kg.
Dat is voor het bankdrukken meer dan genoeg, daar ik thuis raw train en alleen geen maxbeurten zal doen.

• #9.028
Mediumtraining

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100, 5x130, 5x135 & 5x140kg
Pull Downs: 4x10x75kg

Comment: binnen 45 minuten was ik klaar, lekkere no nonsens training ;)

Prettig weekend allen! :)

Dus nu naar 201kg raw toewerken? :D

een homegym is natuurlijk ideaal maar kom op renée... 2x in de week een uurtje... met alle respect voor je vriendin, je kinderen en je werk maar je bent toch geen directeur van de rabobank met 6 kinderen... zeg dan gewoon dat het gemakkelijker is en je de tijd liever aan andere dingen besteed (dat begrijp ik volkomen)... tijdsgebrek kent bijna niemand in nederland

Haha, ik spreek je nog wel een keer als je een échte fulltime job hebt met vrouw en kind(eren).

Studie van 20 uur per week is daar niet mee te vergelijken. Tijdens mijn studie (waarin men in principe 36-40 uur per week aan studie dient te spenderen) trainde ik 5x per week. En daarbij had ik nog genoeg tijd voor vriendin, vrienden, uitgaan etc.

Als je elke dag hard werkt, dan kun je het niet altijd meer opbrengen om je naar de gym te slepen. Uitzonderingen (zoals Gijs) buiten beschouwing gelaten.

Ik heb al een tijdje in jou logje niet meer gekeken Rene, maar er wordt weer flink getjet hiero. Heb je in al dit dom gelul (van sommige) nog veel zin om je logje bij te houden?

Enne, een eigen thuis gym. wauw ik ben wel een beetje jaloers.

• #9.033
Haha, ik spreek je nog wel een keer als je een échte fulltime job hebt met vrouw en kind(eren).

Studie van 20 uur per week is daar niet mee te vergelijken. Tijdens mijn studie (waarin men in principe 36-40 uur per week aan studie dient te spenderen) trainde ik 5x per week. En daarbij had ik nog genoeg tijd voor vriendin, vrienden, uitgaan etc.

Als je elke dag hard werkt, dan kun je het niet altijd meer opbrengen om je naar de gym te slepen. Uitzonderingen (zoals Gijs) buiten beschouwing gelaten.

Fijn dat meerdere personen dit zo zien :)
Vandaar dat ik ook blij ben met mijn eigen "homegym".
Ik hoef nu slechts de keldertrap naar beneden te gaan en kan aan de slag.
Ideaal voor de momenten waar we als mannen niet worden gemist door onze vrouwen (als ze bijvoorbeeld kijken naar GTST en dergelijke soaps) ;)

---------- Post toegevoegd Mon 22 Oct 2012 om 10:34 ----------

Ik heb al een tijdje in jou logje niet meer gekeken Rene, maar er wordt weer flink getjet hiero. Heb je in al dit dom gelul (van sommige) nog veel zin om je logje bij te houden?

Enne, een eigen thuis gym. wauw ik ben wel een beetje jaloers.

Hoi Frans,

Ik ben inmiddels wel wat gewend ;)
Ik log ook voor mezelf, om mijn trainingen bij te houden en later terug te kunnen kijken. Tis leuk als er zo nu en dan eens constructieve kritiek komt waar ik (en anderen) werkelijk wat aan hebben en als er zo nu en dan ook eens destructieve kritiek komt dan neem ik dat voor lief, lig er niet echt wakker van.

Wat de homegym betreft, het is slechts een heel bescheiden homegym...alleen maar geschikt voor "lazy powerlifters like me" en niet voor allround krachtsporters zoals jij, desondanks ben ik er blij mee.

Laatst bewerkt:
Ik ben inmiddels wel wat gewend ;)
Ik log ook voor mezelf, om mijn trainingen bij te houden en later terug te kunnen kijken. Tis leuk als er zo nu en dan eens constructieve kritiek komt waar ik (en anderen) werkelijk wat aan hebben en als er zo nu en dan ook eens destructieve kritiek komt dan neem ik dat voor lief, lig er niet echt wakker van.

Wat de homegym betreft, het is slechts een heel bescheiden homegym...alleen maar geschikt voor "lazy powerlifters like me" en niet voor allround krachtsporters zoals jij, desondanks ben ik er blij mee.[/QUOTE]

Rene, Ik heb in mijn tijd al heel wat sporters tussen 20/30 voorbij zien komen die kinderloos 6 dagen per week trainde. Bij de eerste spruit zie je ze na een paar maanden al niet meer. Sterker nog ik durf een weddenschap met je af te sluiten dat de meeste kampioenen hiero na de geboorte van hun eerste kind na een jaar niet meer trainen en geheel van het toneel verdwijnen.

Het bewijst des temeer de onvolwassenheid indien je de oudere garde hiero probeert te onderwijzen waar de mosterd vandaan komt. Eens kijken wie van hun nog traint als ze boven de 40 zijn. Ik denk dat de meeste van onze leeftijd met een fles bier op de bank liggen, een grote bak chips tussen hun benen, bigmac in hun bek en zich aan de pik liggen te krabben.
Wij zijn er nog steeds. We hebben van onze hobby een ''way of life'' gemaakt zo te zeggen.

allround of niet Met een barbel,schijven en een paar dumbbells kom je als powerlifter toch al een heel eind. Ik blijf toch een beetje jaloers.

• #9.037
" Rene, Ik heb in mijn tijd al heel wat sporters tussen 20/30 voorbij zien komen die kinderloos 6 dagen per week trainde. Bij de eerste spruit zie je ze na een paar maanden al niet meer. Sterker nog ik durf een weddenschap met je af te sluiten dat de meeste kampioenen hiero na de geboorte van hun eerste kind na een jaar niet meer trainen en geheel van het toneel verdwijnen.

Het bewijst des temeer de onvolwassenheid indien je de oudere garde hiero probeert te onderwijzen waar de mosterd vandaan komt. Eens kijken wie van hun nog traint als ze boven de 40 zijn. Ik denk dat de meeste van onze leeftijd met een fles bier op de bank liggen, een grote bak chips tussen hun benen, bigmac in hun bek en zich aan de pik liggen te krabben.
Wij zijn er nog steeds. We hebben van onze hobby een ''way of life'' gemaakt zo te zeggen.

allround of niet Met een barbel,schijven en een paar dumbbells kom je als powerlifter toch al een heel eind. Ik blijf toch een beetje jaloers" .

Frans, het is inderdaad voor ons een way of life geworden, ik train inmiddels (weliswaar met onderbrekingen) sinds mijn 14e levensjaar (dus bijna zo'n 30 jaar) en ik kan zeggen dat krachtsport mijn grootste hobby is en hoop dat ik het ook nog heel lang zal kunnen blijven doen. Laten we de onvolwassen kritiek van sommigen (want gelukkig denkt het merendeel anders) met een korreltje zout nemen. Aan de andere kant zou het ook arrogant van mijn kant zijn om te denken dat ik de wijsheid in pacht heb, je bent nooit te oud om iets te leren en je horizon te verbreden. Maar "de toon maakt de muziek" luidt een bekend spreekwoord. Als je je mening op een respectvolle manier kenbaar maakt zullen anderen ook eerder genegen zijn om naar je te luisteren, ongeacht je leeftijd.

---------- Post toegevoegd Mon 22 Oct 2012 om 14:43 ----------

:roflol:

---------- Post toegevoegd Mon 22 Oct 2012 om 14:43 ----------

Niet alleen van jullie leeftijd :D

Zo is het maar net (helaas)!

• #9.038
Heavy Bench Press Day (bij Leon Smeets)

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100, 5x130, 5x150 & 2x5x155kg :)
Pull Downs: 4x10x80kg

Comment:
Ben tevreden dat er weer 5 reps met 155kg inzitten...5x150 ging gisteren nogal vrij makkelijk, en daardoor waagde ik meteen de sprong naar 155 i.p.v. 152,5. Op naar 5x160 :rolleyes:

• #9.039
Woensdag 24.10.

Hersteltraining "homegym"

Bench Press: 20x20, 2x10x70 & 5x5x100kg

Kon het niet laten om eens lekker thuis te trainen...daar ik echter maandag al een zware training had gehad en vrijdag een medium training heb gepland gekozen voor een lichte hersteltraining.
Thuis trainen bevalt uitstekend! :)

Kijk 3 trainingen! Dat is al een tijd niet gebeurd. 100kg vliegt door t dak zeker?

Terug
Naar boven