XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.121
Bedankt voor jullie begrip :)
Het is een beetje een dilemma voor me...ik merk dat ik iets sterker ben geworden en dat dat gepaard gaat met gewichtstoename. Als ik gewicht verlies betekend dat ook weer krachtverlies, helaas :(.
Althans ervaar ik dat persoonlijk zo.
Het liefst zou ik uiteraard alleen maar vet willen verliezen, maar dat schijnt heel erg lastig te zijn. Ik voel me verder prima bij mijn gewicht, maar dat had ik ook toen ik nog zo'n 25kg zwaarder was. Ik denk dat zo'n 130kg meer dan zwaar zat is en zie dat veel zwaarlijvige leeftijdgenoten toch last krijgen van allerlei welvaartsziekten (hoge bloeddruk, suiker, te hoge cholesterol enz. met alle gevolgen van dien) en weet dat als ik er niets aan doe mijn gewicht weer gestaag de 150+ zal gaan.

• #9.122
Medium Day - Home Gym - 30.11.

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100 & 5x5x130kg
Bench Pull: 10x50 & 6x10x65kg.

Comment: Lekkere mediumtraining, geen bijzonderheden.

• #9.123
Heavy Bench Day - Leon Smeets - 03.12.2012

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100, 5x130 & 3x5x150kg
Pull Downs: 6x10x75kg

Comment: de werksetjes met 150kg vielen me gisteren wat tegen, het ging allemaal vrij stroef en zwaar niet bepaald van een leien dakje, voelde me wat slapjes en vermoeid. Ben dan ook na 3 werksets gestopt.
Tja, tis niet altijd feest, toch? Desondanks niet geheel ontevreden, je kunt immers niet iedere training progressie verwachten.

• #9.124
Medium Bench Day - Home Gym - 06.12.2012

Bench Press: 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x135 & 5x140kg
Bench Pull: 10x50 & 5x8x70kg

Comment: Supersets gedaan (afwisselend press & pull) was in een half uurtje klaar. Bevalt goed, spaart weer wat tijd.
Heb van Jordi Snijders een superkatana toegestuurd gekregen (maat 52).
Ben op zich zeer tevreden met Inzer, maar wil gewoon eens wat nieuws proberen, wie niet waagt wie niet wint, toch?
Neem dit benchshirt maandag mee naar Leon Smeets om eens te passen, ben benieuwd. Prettig weekend allen! :)

Heb jij overigens last van deze "welvaartsziektes" waar je het over had? Hoge bloeddruk etc? Het lijkt mij dat iemand die aan (kracht)sport doet velen malen minder last heeft van dit soort verschijnselen dan iemand die dit niet doet, met in verhouding hetzelfde gewicht? Of praat ik nu waanzin?

• #9.126
Heb jij overigens last van deze "welvaartsziektes" waar je het over had? Hoge bloeddruk etc? Het lijkt mij dat iemand die aan (kracht)sport doet velen malen minder last heeft van dit soort verschijnselen dan iemand die dit niet doet, met in verhouding hetzelfde gewicht? Of praat ik nu waanzin?

De enige welvaartsziekte waar ik aan lijdt is obesitas, gelukkig heb ik (nog) niet de daaraan gerelateerde kwalen die jij beschrijft.
Toevallig was ik vandaag bij de bedrijfsarts, bloeddruk is 130/70, suiker 5.2 en cholestorol 3.8. MAAR...twee weken terug had ik opeens een bloeddruk van 155/95. Oorzaak? Ik was iedere dag een uitsmijter aan het eten met flink wat kaas en ham. En kaas en ham schijnen boordevol zout te zitten en ik eet anders vrij weinig zout daar mijn beide ouders problemen met de bloeddruk hebben (te hoog ondanks dat ze geen obesitas) hebben. Sinds ik twee weken geleden de ham en kaas weglaat is niet alleen mijn bloeddruk weer zoals normaal maar ben ik inmiddels ook weer een kilo lichter.

Heel veel welvaartsziekten worden veroorzaakt door verkeerde voeding. Transvetzuren, zout en geraffineerde suikers zijn de grote boosdoeners en zitten vaak "verborgen" in allerlei producten. Op een pakje sigaretten staat dat het schadelijk is voor je gezondheid, maar op deze producten helaas niet. Maar de voedingsmiddelen industrie is nog machtiger dan de tabaksindustrie en transvetzuren, zout en geraffineerde suiker zijn nog altijd goedkope producten die massaal geproduceerd worden. Het zijn dan ook niet de verzadigde vetzuren die in vlees, eieren of zuivelproducten zitten, maar de transvetzuren die zeer schadelijk zijn en waar je lichaam niets mee kan. Zout heb je maar 2 gram per dag van nodig we krijgen zo'n 10 gram binnen via onze voedig. Geraffineerde suiker moet je alvleesklier extra insuline voor produceren en stijgt je bloedsuiker razendsnel van, enz. enz. enz.

met alle respect, jij bent wel erg gevoelig voor zo'n dingen... denk dat de meeste (zeker jeugdige) mensen prima weg komen met wat ham/kaas bij het ontbijt als de rest van de voeding goed is, zonder dat er gezondheidsrisicos aanzitten

met alle respect, jij bent wel erg gevoelig voor zo'n dingen... denk dat de meeste (zeker jeugdige) mensen prima weg komen met wat ham/kaas bij het ontbijt als de rest van de voeding goed is, zonder dat er gezondheidsrisicos aanzitten

Ja, en wat jij allemaal wegvreet is ook niet meer gezond te noemen. Wil je nog weleens zien als je een jaar of 40 bent. ;)

klopt, maar niet iedereen is even gezond als ze jong zijn, toch "marlboro man" :P ik drink niks, ik rook niet en sport veel, laat me genieten van mn (vettig) eten :P

• #9.130

Bedankt Dominique, je bent altijd goed voor "constructieve" kritiek.
Als je je wat meer tijd zou nemen om iets goed te lezen en niet slechts vluchtig en meteen een comment paraat zou hebben zou ik er wellicht ook nog wat aan hebben :rolleyes: Ik heb geschreven dat ik normaliter weinig zout in mijn voeding heb en dat mijn beide ouders problemen met de bloeddruk hebben (waaruit je zou kunnen stellen dat e.e.a. in de genen zit). Als ik meer zout binnen krijg dan gewend reageert mijn lichaam daarop.
By the way ik drink ook niet of zelden alcohol en heb ook nooit gerookt en heb altijd gesport (je bent dus niet de enige ;)).

• #9.131
Heavy Bench Press Day Leon Smeets

Bench Press: 20x20, 10x70, 10x100, 5x130, 5x150, 5x152.5 & 5x155kg.
Pull Downs: 10x70, 10x75 & 4x10x80kg

Comment: Heb gisteren ook de superkatana van Jordi Snijders aangehad...het shirt was hem te groot en het past mij verder wel goed.
Ik kan er op dit moment verder nog vrij weinig van zeggen...ik kwam met 200kg tot zo'n 5cm van mijn borst. Zal nog wat moeten laden om uiteindelijk op mijn borst te komen en als je dat dan eindelijk gehaald hebt moet je natuurlijk ook weer de armen zien te strekken ;). We zullen zien of ik uit dit shirt meer zal weten te halen dan uit mijn inzer...niet geschoten is altijd mis, toch?

• #9.132
Medium Bench Day Home Gym 13.12.2012

Bench Press: 2x10x70, 5x110 & 6x5x140kg
Bench Pull: 10x50 & 6x10x70kg

Comment: voelde me gisteren sterk en daarvoor geen setjes met 130kg, de setjes met 140kg gingen prima. Normaal doe ik 3x5 of hooguit 5x5, maar aangezien ik geen andere (bij)oefeningen -behalve dan de bench pull - doe kan een (paar) extra setje(s) geen kwaad lijkt me, toch?
Daarnaast zie ik persoonlijk ook niet het nut van nog allerlei andere oefeningen in...mijn motto was, is en blijft: wil je sterker worden in bankdrukken? Dan moet je bankdrukken! ;)
Prettig weekend allen! :)

• #9.133
5x160kg

Heavy Bench Day Leon Smeets

Bench Press: 2x10x70, 5x100, 5x140, 5x150 & 5x160 :) en nog 3 nasets met 3x5x150kg. SHIRT: 3x180, 3x190 & 2x200kg
Pull Downs: 6x8-10x80kg

Comment:
Was gisteren een beetje pissig (had een telefoontje van mijn exvrouw gehad) en die woede deed me goed tijdens het trainen. Wellicht aan haar vragen of ze me voortaan op wedstrijden wil begeleiden en me het vuur aan schenen wil leggen op een manier zoals alleen maar zij dan kan ;)
Hoe dan ook, ik was blij met die 5x160kg (lang geleden dat ik dat gedrukt heb) en heb daarmee mijn doelstelling voor dit jaar bereikt. Heb er lang voor moeten trainen en het ging heel gestaag, voetje voor voetje, maar ben tevreden met het eindresultaat.
Mijn gymbuddie Will Renkens was ook sterk bezig...hij maakte overtuigende setjes van 5 reps met 110kg en zelfs tripples met 120kg. Voor een man van slechts zo'n 80kg en zo'n 50 jaar (master 2) vind ik dat erg knap.
Het shirt gisteren nog een beetje opgerekt...heb nog wel even te gaan voordat ik op mijn borst ben. Ik heb het idee dat de superkatana een stuk stugger is dan de rage x, maar heb er slechts 2x in gedrukt. We zullen zien welk shirt beter voor me werkt.

• #9.134
Medium Bench Day Home Gym 20.12.2012

Bench Press: 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg
Bench Pull: 20x50, 5x10x70 & 20x50kg

Comment: Het ging vandaag toch wel wat moeizamer dan maandag...was vrij laat begonnen met training (20.30) was van te voren nog allerlei (kerst)boodschappen gaan doen en dat ervaar ik altijd als "slopend" .

Dit zou wel eens mijn laatste bijdrage kunnen zijn aan het DBB forum, daar vandaag volgens sommigen de wereld zou vergaan ;)
Voor het geval dat de wereld gewoon blijft doordraaien (en daar ga ik wel vanuit) wens ik eenieder alvast:

ZALIG KERSTFEEST & EEN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR!!!

klopt, maar niet iedereen is even gezond als ze jong zijn, toch "marlboro man" :P ik drink niks, ik rook niet en sport veel, laat me genieten van mn (vettig) eten :P

Toch nog even hier op inhaken.

Ik lees bij jou in je log toch wel degelijk kwaaltjes, en heb je irl gezien en zonder je aan te vallen je ziet zo bleek dat het nooit gezond kan zijn..

Edit:

Fijne kerst Huggybear, en top om die 5x160 weer te zien!

Toch nog even hier op inhaken.

Ik lees bij jou in je log toch wel degelijk kwaaltjes, en heb je irl gezien en zonder je aan te vallen je ziet zo bleek dat het nooit gezond kan zijn..

Edit:

Fijne kerst Huggybear, en top om die 5x160 weer te zien!

haha touché maar dat heeft een goede rede: mijn hobby's zijn strongman, judo, trainen (sportschool), darten, gamen en sport kijken... wat hebben al deze dingen gemeen? juist ja, ze zijn binnen! :P ik werk dan ook (ofja, ik studeer om te gaan werken) als Maatschappelijk Werker, waarvoor je ook niet buiten komt!
Daarnaast, ik ben ook echt geen gezondheidsfreak, wilde alleen zeggen dat veel jongeren ermee weg komen om relatief ongezond te eten, zolang ze niet overdrijven en het totaal plaatje niet te negatief is....

fijne kerstdagen renée!

Viel me gewoon op hehe, wat je zei klopt verder wel hoor ;)

Maatschappelijk werk? SAW? SMD of SPH? ;)

Ik doe SAW/SMD (moet keuze nog maken bij afsplitsing) vandaar!

• #9.138
Training Homegym, 29-12-2012

Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140, 5x142.5, 5x145, 5x147.5 & 5x150kg
Bench Pull: 2x10x70 & 2x10x75kg

Comment:

Laatste training voor dit jaar...setjes met 150kg had ik in mijn homegym nog niet eerder gedaan, maar het ging allemaal nog vrij easy. Ben tevreden dat ik weer redelijk op kracht terug ben gekomen...geen piek zonder dal, toch?
Doelstellingen voor het 2013?
Gestaag verder progressie boeken zonder gewichtstoename en uiteraard blessurevrij blijven en last but not least vooral met plezier blijven trainen.

Wens iedereen heel veel suc6 met het bereiken van sportieve doelstellingen. Stay strong and play clean! :)

Alle best voor 2013 maat. :thumb:

Terug
Naar boven