MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Dat is vervelend ja, het moet wel leuk blijven. ik kreeg de bench pull van mij fysio als tip mee, en toen ik ze deed in the Gym was iedereen aan het kijken van wat doet hij nu :D

Net als de Savikas press, hier de variant van Sanca met kettingen, ik deed het vanuit het squatrack. http://www.youtube.com/watch?v=r7IroJAYao4

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.162
Dat is vervelend ja, het moet wel leuk blijven. ik kreeg de bench pull van mij fysio als tip mee, en toen ik ze deed in the Gym was iedereen aan het kijken van wat doet hij nu :D

Net als de Savikas press, hier de variant van Sanca met kettingen, ik deed het vanuit het squatrack. http://www.youtube.com/watch?v=r7IroJAYao4

Denk dat je in de meeste gyms helemaal geen bench pull kunt/mag doen.
Je hebt een fatsoenlijke drukbank en halter nodig en daarbij komt het gewicht (meestal) ook bij iedere rep weer op de vloer, wordt niet iedere sportschoolhouder vrolijk van ;).

Sanca is a beast! :thumbs:
Hij traind keihard naast lichamelijk zwaar werk, en dat is niet aan iedereen besteedt.
De Savikas press lijkt me verder een goede, stricte oefening om puur vanuit je upperbody presses te doen.

• #9.163
Gisteren niet meegedaan aan de 2e bankdrukcompetitie.
Ik kreeg zaterdagavond een telefoontje van mijn gymmaatjes dat ze i.v.m. de gemelde ijzel en gladheid op de wegen liever niet het risico wilde nemen om naar Geldrop te rijden, een begrijpelijk besluit. Achteraf viel het allemaal geloof ik nog wel enigzins mee, maar dat weet je van tevoren nooit zeker. En ik had natuurlijk ook alleen kunnen rijden, maar dan moet je weer kijken wie je helpt met het aantrekken van het benchshirt enz.
Dit jaar dus voor mij slechts 1 wedstrijd en dat wordt dan het NK BD in maart.
Heb overigens gezien dat er mooie resultaten gisteren gedrukt zijn en menigeen een PR heeft weten neer te zetten...zo heb ik gelezen dat Dr. Bench 215kg drukte en Jordi Snijders liefst 270kg heeft gedrukt! :thumbs:

Laatst bewerkt:
  • #9.164
28.01.2013 Heavy Bench Press Day Home Gym:

Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140, 3x160, 3x162.5 & 3x165kg
Vertical Row with Resistance Bands: 8x10

Comment:
3x165kg ging gisteren overtuigend en hoop voor het NK weer op oude kracht te zijn (3x170kg).
Deze sets laten zien dat ik er ook mentaal achter sta want zo zwaar ben ik thuis nog niet gegaan.
Mijn zoon Maikel zal ook meedoen aan het NK bij de subjunioren, hij is deze maand 14 jaar geworden.
Ik heb een benchshirt (F6 van Titan) voor hem gekocht. Op dit moment heeft hij paar keer in shirt gedrukt maar weet hij er nog geen winst mee te behalen. Dat heeft ook allemaal zijn tijd nodig. Kan me nog herinneren dat ik er zelf in het begin ook genoeg moeite mee heb gehad.

28.01.2013 Heavy Bench Press Day Home Gym:

Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140, 3x160, 3x162.5 & 3x165kg
Vertical Row with Resistance Bands: 8x10

Comment:
3x165kg ging gisteren overtuigend en hoop voor het NK weer op oude kracht te zijn (3x170kg).
Deze sets laten zien dat ik er ook mentaal achter sta want zo zwaar ben ik thuis nog niet gegaan.
Mijn zoon Maikel zal ook meedoen aan het NK bij de subjunioren, hij is deze maand 14 jaar geworden.
Ik heb een benchshirt (F6 van Titan) voor hem gekocht. Op dit moment heeft hij paar keer in shirt gedrukt maar weet hij er nog geen winst mee te behalen. Dat heeft ook allemaal zijn tijd nodig. Kan me nog herinneren dat ik er zelf in het begin ook genoeg moeite mee heb gehad.
Suc6 Huggybear, komt wel goed volgens mij zit bankdrukken gewoon in je genen de je zoon komt wel goed toch? tijd leert he ;)

• #9.166
Suc6 Huggybear, komt wel goed volgens mij zit bankdrukken gewoon in je genen de je zoon komt wel goed toch? tijd leert he ;)

Bedankt Peerebaum! :)
Ik ben altijd wel redelijk goed in bankdrukken geweest, ik kan alleen niet zo goed archen en heb veel te lange armen voor een bankdrukker.
Wat mijn zoon betreft geldt het spreekwoord: " jong geleerd is oud gedaan" ...ik heb vroeger nooit tips gekregen i.v.m. bankdrukken, laat staan fatsoenlijke begeleiding. En er was destijds ook geen internet (kun je nagaan hoe oud ik al ben ;)) waar je veel kunt opzoeken.
Hij vindt het nu leuk, hoop dat hij het ook allemaal zal volhouden, ik motiveer hem in elk geval en train met hem samen dus daar zal het niet aan liggen.

• #9.167
Deze uitvoering met resistance bands lijkt veel op de uitvoering zoals ik hem thuis doe.

http://www.youtube.com/watch?v=HpxcZQ-f2QM

Ik gebruik alleen een stevige bezemsteel waar ik de minibands (dubbel) omheen doe (de bands heb ik bevestigd aan de halter die in de haltersteunen rust) en row dan daarmee.
Voelt goed aan en ik hou er geen koppijn aan over :) zoals helaas bij de benchpull.

• #9.168
Ik kwam bij het surfen op internet bij toeval deze Nederlandstalige site tegen :thumbs::

http://www.pt-nijmegen.nl/index.htm

Ik vond het wel vermeldenswaardig.
Thema's zijn o.a.:
Bodybuilding vs Krachtraining waarbij benadrukt wordt dat je als krachtsporter moet trainen naar beweging en niet per spiergroep (of je zou bodybuilding gericht willen trainen).
Kracht & Explosiviteit, Trainen resultaat gericht, herstelproces, voedingschema's met energiebehoefte enz. Het wordt allemaal op een begrijpelijke manier uitgelegd met voorbeelden die tot de verbeelding spreken. Zeker de moeite waard om eens naar te kijken.

• #9.170

Fijn als anderen er ook wat aan hebben.

Zoals reeds vermeld word er een pleidooi gehouden voor het trainen in bewegingen (compound oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen tot bewegen aanzet) en geen spiergroepen te isoleren zoals een bodybuilder dat doet. En dat je altijd de voorkeur zou moeten geven aan trainen met vrije gewichten i.p.v. met apparaten. Allemaal vrij bekend, maar je kunt het niet vaak genoeg horen, toch?
Eén zin die ik heb gelezen vond ik echt keigoed:
De essentie van kracht is dat je de juiste spier op het juiste moment met de juiste kracht en de juiste techniek weet in te zetten!

Fijn als anderen er ook wat aan hebben.

Zoals reeds vermeld word er een pleidooi gehouden voor het trainen in bewegingen (compound oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen tot bewegen aanzet) en geen spiergroepen te isoleren zoals een bodybuilder dat doet. En dat je altijd de voorkeur zou moeten geven aan trainen met vrije gewichten i.p.v. met apparaten. Allemaal vrij bekend, maar je kunt het niet vaak genoeg horen, toch?
Eén zin die ik heb gelezen vond ik echt keigoed:
De essentie van kracht is dat je de juiste spier op het juiste moment met de juiste kracht en de juiste techniek weet in te zetten!

Volgens mij isoleer jij je borst ook aardig en doe je er voor de rest niet zoveel oefeningen naast?

• #9.172
Volgens mij isoleer jij je borst ook aardig en doe je er voor de rest niet zoveel oefeningen naast?

Bankdrukken is voor zover ik weet geen isolatie oefening waarbij je een spier afzonderlijk traind maar juist een samengestelde oefening waarbij borst, schouders en triceps moeten samenwerken, toch?
Bankdrukken wordt niet voor niets the King of All Upper Body Strenght Excercises genoemd.
Dat ik verder weinig oefeningen doe en weinig varieer geef ik ruiterlijk toe.
Ik geloof heilig in het principe dat als je sterker wilt worden in bankdrukken je dan vooral ook moet bankdrukken en niet je tijd en energie moet verspillen met allerlei nevenoefeningen.
Ik doe liever een set extra bankdrukken dan een of andere assistance oefening.
Ik train heel erg gericht op het resultaat wat ik voor ogen heb.
Als je beter wilt worden in zwemmen ga je vooral zwemmen en pak je ook niet de fiets om een simpel voorbeeld te noemen. Daarnaast doe ik altijd een tegengestelde oefening voor mijn rug en armspieren d.w.z. een pull- of rowbeweging, daar ik ook geloof in het principe dat je ook je tegengestelde spiergroepen moet trainen om gezonde spieren te behouden. Ook hierin varieer ik niet of nauwelijks.
Desondanks ben ik over mijn resultaat (progressie in de loop der tijd) als 44 jarige niet geheel ontevreden (het kan uiteraard altijd beter) en heb ik nog nooit een bankdruk gerelateerde blessure gehad ondanks het feit dat ik al sinds 1989 aan krachtsport doe.
In 1994 heb ik éénmaal een vervelende rugblessure opgelopen met deadliften, sindsdien nooit meer en ik hoop dit ook nog heel lang zo vol te houden.
Ondanks alle tekortkomingen zal ik dus ergens ook nog wel iets goed doen, toch? ;)

hey René, hoe is die kerel?. Je zit weer bijna op je oude niveau, toch?

• #9.174
hey René, hoe is die kerel?. Je zit weer bijna op je oude niveau, toch?

Hoi Frans,

BIJNA, maar nog niet helemaal ;)
5-10kg lijkt niet veel maar kan een wereld van verschil zijn, toch?
En dat is allemaal in training...wedstrijd is een ander verhaal en ik heb dit seizoen aan nog geen 1 wedstrijd meegedaan :o Het NK in maart wordt dus dit seizoen mijn "vuurdoop" .
Verder gaat het prima en ik hoop dat bij jou ook alles van de goeie is! :)
Gaat het goed met wat betreft je doelstellingen en weet je een beetje uit de lappenmand te blijven?

Hoi Frans,

BIJNA, maar nog niet helemaal ;)
5-10kg lijkt niet veel maar kan een wereld van verschil zijn, toch?
En dat is allemaal in training...wedstrijd is een ander verhaal en ik heb dit seizoen aan nog geen 1 wedstrijd meegedaan :o Het NK in maart wordt dus dit seizoen mijn "vuurdoop" .
Verder gaat het prima en ik hoop dat bij jou ook alles van de goeie is! :)
Gaat het goed met wat betreft je doelstellingen en weet je een beetje uit de lappenmand te blijven?

jip, en ach de bekende ouderdom ’s euveltjes Rene.

p.s. met die kilo's is 5 tot 10 kilo meer dan een wereld van verschil, zeg maar gerust planeten van verschil...

gr

• #9.176
jip, en ach de bekende ouderdom ’s euveltjes Rene.

p.s. met die kilo's is 5 tot 10 kilo meer dan een wereld van verschil, zeg maar gerust planeten van verschil...

gr

Helaas ontkomt niemand aan het geknaag van de tand des tijds en zullen we vroeger of later allen wel eens met kwaaltjes te doen krijgen. Maar we laten ons niet klein krijgen, toch?
Gewoon lekker blijven doorbuffelen :).

• #9.178
31.01.2013 Medium Bench Day (Home Gym).

Bench Press: 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg
Vertical Row with Bands: 10x10.

Comment:
Heb vandaag wat last van spierpijn van de rows met bands (rug- en onderarmspieren).
Ik doe momenteel wat extra setjes omdat ik jarenlang nooit fatsoenlijk mijn rug getraind heb (ik had niet voldoende kennis over krachtsport en geen serieuze begeleiding) en heb richting mijn rug nog veel goed te maken. Ik denk dat ik nu (eindelijk) met rows met bands dé ideale rugoefening voor mij gevonden heb zonder dat ik negatieve bijwerkingen ondervind. Ik heb bij fitness seller nog extra (sterke) bands besteld (ben erg tevreden over hun service...ik heb vaker wat besteld bij hen en nooit problemen gehad, snelle levering enz.).

Prettig weekend allen! :)

• #9.179
Had bij Fitness seller afgelopen donderdag een set powerbands extra heavy (20-45kg per band) besteld en ze alreeds vrijdag in huis, wederom goede en snell service. Het zijn bands van de barbarian line en dat is een vrij gerenommeerd merk dacht ik zo. Ga er vanaf morgen mee aan de slag :).

Tevens heb ik besloten om de abonnementen waarop ik geabonneerd was op te zeggen hier op dit forum. Als ik in een log wat schrijf zijn er helaas altijd mensen (meestal ook nog mensen aan wie de reactie helemaal niet gericht is) die zich op de tenen getrapt voelen en zich inmengen.
Ik moet daarbij altijd denken aan het bekende spreekwoord: wie de schoen past, trekke hem aan.
Mijn standpunten over AAS zijn welbekend bij hen die me beter kennen of mijn log regelmatig lezen.
Eindeloos in herhaling vallen heeft geen zin, en in allerlei zinloze discussies heb ik al helemaal geen zin meer voor en wil daarmee ook mijn tijd niet meer verspillen. Voel me soms net een soort Don Quichotte die een strijd voert tegen de (aas)molens :rolleyes:. We zijn allen oud genoeg en iedereen maakt zijn eigen keuzes en is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten.
Hoe dan ook ik, zal nog slechts ZEER spaarzaam reageren in andere logs, als ik überhaupt al reageren zal. Ik hoop verder dat de meesten mensen ondanks dat ze wellicht onder de indruk zijn van - en opkijken naar de stats en het uiterlijk van bepaalde met AAS volgespoten egos hun gezond verstand zullen gebruiken voordat ze met AAS gaan experimenteren.
Bezint eer ge begint...want je bent een rund als je met aas stunt!

Ik vind invoelbaar wat je schrijft huggybear, helaas hebben wij beiden een sport gekozen die toch onderhevig is aan het gebruik van stimulerende middelen. Het zou hypocriet zijn om je ogen hiervoor te sluiten, jij doet dit gelukkig niet. Wel is het zo dat het openlijk ageren hiertegen voor de nodig weerstand zorgt en je moet je afvragen of dat altijd de moeite waard is.

Veel succes met je trainingen Renee en dat er nog mooie PR's voor jou in het verschiet mogen liggen.

Terug
Naar boven