Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.141
03.01.2013

Training Homegym

Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140 & 3x5x150kg
Bench Pull: 10x70 & 4x8x80kg

Comment: De 1e training van het nieuwe jaar viel me absoluut niet tegen.
Ik ben blij dat ik nu zodanig vertrouwen in die werksetjes met 150kg heb dat ik ze thuis alleen uitvoer (ik heb nog geen safetybars).
Prettig weekend allen! :)

• #9.142
07.01.2013 Heavy Bench Press Training (Leon Smeets in Spaubeek).

Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140, 5x150, 5x152.5 & 5x155kg
Shirt (Super Katana) doubles gemaakt tot 215kg.
Pull Downs: 10x70 & 5x8x80kg

Comment: De Super Katana is een vrij stug shirt, met 215 blijf ik nog altijd zo'n 4 cm van mijn borst verwijderd, uitdrukken gaat daarentegen best wel goed en blijf in de juiste baan drukken. Ben op zich niet ontevreden, we zullen zien hoe het zich verder ontwikkelt.

• #9.143
Mediumtraining Home Gym 10.01.2013

Bench Press: 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg
Bench Pull: 6x10x70kg

Comment: Geen bijzonderheden, of toch wel op privé-gebied...zondag 6 januari was het precies een jaar geleden dat ik mijn vriendin heb leren kennen. En omdat er niets mooiers op de wereld bestaat dan wederzijdse liefde heb ik haar bij die gelegenheid ten huwelijk gevraagd en zij heeft JA gezegd :)
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het er nog eens ooit van zou komen, maar dit voelt gewoon heel goed aan en dus gaan we er helemaal voor!

Proficiat met je aanstaande huwelijk

Gefeliciteerd!

Geweldig, gefeliciteerd!!! :)

Proficiat, man!

Gefeliciteerd met je verloving.

Gefeliciteerd!

Mediumtraining Home Gym 10.01.2013

Bench Pull: 6x10x70kg

Comment: Geen bijzonderheden, of toch wel op privé-gebied...zondag 6 januari was het precies een jaar geleden dat ik mijn vriendin heb leren kennen. En omdat er niets mooiers op de wereld bestaat dan wederzijdse liefde heb ik haar bij die gelegenheid ten huwelijk gevraagd en zij heeft JA gezegd :)
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het er nog eens ooit van zou komen, maar dit voelt gewoon heel goed aan en dus gaan we er helemaal voor!

Hey Renee dat is hartstikke mooi man, van harte gefeliciteerd. heeft toch geholpen dat van de kast springen :lol:

Ben je er vol voor gegaan en heb je het romantisch gemaakt ?

• #9.151
Bedankt allemaal voor de leuke reacties (ook op facebook)...altijd leuk om te zien hoe er met iemands wel en wee op het forum wordt meegeleefd :)

@ Porterhouse...je zou het wellicht niet van me verwachten maar ik ben inderdaad een echte romanticus, we waren in een romantisch restaurant in Monschau, had haar een boeket rode rozen gegeven, ben voor haar op de knieeën gegaan (zij is overigens de enige vrouw voor wie ik dat ooit gedaan heb), heb haar hand genomen en haar toen "DE" vraag gesteld of ze mijn vrouw wilde worden waarop ze dus JA zei :)

Zo, back to training ;)

Heavy Bench Press Day Leon Smeets 14.01.2013

Bench Press:
RAW: 2x10x70, 5x110, 5x140 & 3x5x155kg
SHIRT (Super Katana): 4x175, 3x195 & 2x1x210kg
Pull Downs: 6x10x80kg

Comment:
Werksetjes met 155kg gaan ook weer goed en merk dat mijn rawkracht weer ietsiepietsie meer is geworden. Met 210 kwam ik goed op mijn borst en kon dat gewicht ook netjes in de baan uitdrukken...zal hoogstwaarschijnlijk ook mijn opener worden bij de 2e bankdrukcompetitie in Geldrop.
Ik ben helaas ook weer wat zwaarder geworden...heb wat "winterspek" gekweekt :o
Wat ik merk is dat als ik richting de 140kg BDW ga ik ook weer sterker wordt en als ik richting de 130kg ga me zo slap als een vaatdoek voel. Heb hiervoor geen serieuze verklaring want het is puur VET wat ik ben bijgekomen en geen spiermassa...want aan mijn powerliftriem merk ik dat mijn buikomvang is toegenomen. Het is echter niet mijn doelstelling om weer richting de 160kg BDW te gaan om op de bank meer te kunnen drukken, want de praktijk laat zien dat jongens die beduidend lichter zijn (zoals bijvoorbeeld Pjotr v/d Hoek en Jordi Snijders) in staat zijn om zelfs beduidend meer te drukken dan mij :o

Mooi man, gun het je van harte :thumb:

Bedankt allemaal voor de leuke reacties (ook op facebook)...altijd leuk om te zien hoe er met iemands wel en wee op het forum wordt meegeleefd :)

@ Porterhouse...je zou het wellicht niet van me verwachten maar ik ben inderdaad een echte romanticus, we waren in een romantisch restaurant in Monschau, had haar een boeket rode rozen gegeven, ben voor haar op de knieeën gegaan (zij is overigens de enige vrouw voor wie ik dat ooit gedaan heb), heb haar hand genomen en haar toen "DE" vraag gesteld of ze mijn vrouw wilde worden waarop ze dus JA zei :)

Dat klinkt alsof je al heel wat huwelijken achter de rug hebt.

Gefeliciteerd!

• #9.154
Dat klinkt alsof je al heel wat huwelijken achter de rug hebt.

Gefeliciteerd!

Hahaha...dat zou je dan inderdaad wellicht kunnen denken...ik ben 1x getrouwd geweest (na een huwelijk van 8 jaar werd ik als een donderslag bij heldere hemel met een echtscheiding geconfronteerd, ik kan het kort samenvatten...ik ben destijds erg naief geweest en ben nogal behoorlijk worden belogen en bedrogen :(). Na verloop van tijd een andere vrouw kennen geleerd met wie ik 7 jaar een relatie heb gehad maar uiteindelijk zelf de stekker eruit heb getrokken omdat ik van mening ben dat een relatie van twee kanten moet komen en bij deze relatie het gevoel had dat ik alleen maar deed investeren en er niets voor terug kreeg en werd beschouwd als een soort van "troostprijs". Voor mijn exvrouw ben ik nooit op de knieeen gegaan en mijn exvriendin heb ik nooit ten huwelijk gevraagd. Mijn huidige vriendin (3x is scheepsrecht ;)) behandelt me echter als de hoofdprijs uit een loterij en bij haar heb ik het gevoel dat zij het beste is wat me ooit is overkomen...dus is dit een kans waarvoor ik dan van mijn kant ook alles voor wil doen :). Heb er alle vertrouwen in, en mocht dit niet goed gaan dan trek ik mij als kloosterling terug in een of ander afgelegen klooster en zal me niet meer op het pad der liefde wagen.

Mooi werk man, vasthouden!

Tis k*t dat het in het verleden allemaal minder is gegaan, maar daardoor waardeer je dit wel 10x zo hard waarschijnlijk!

• #9.156
Mooi werk man, vasthouden!

Tis k*t dat het in het verleden allemaal minder is gegaan, maar daardoor waardeer je dit wel 10x zo hard waarschijnlijk!

Bedankt, zo is het maar net!
Heb de vrouwtjes altijd op handen gedragen en vervolgens scheten ze me op de kop :rolleyes:
Was vroeger erg naïef, vertrouwde mensen blindelings, liet vaak over me heen lopen en had moeite met opkomen voor mezelf. Ik wilde het altijd voor iedereen goed doen en iedereen te vriend houden. Inmiddels ben ik wel wat assertiever geworden, het heeft wel effies geduurd (door schade en schande wordt men wijzer, toch?). Nu word ik voor de afwisseling eens op handen gedragen en dat voelt ontzettend goed en weet dat zeer zeker te waarderen :).
(P.S...dat op handen dragen en op de kop schijten niet al te letterlijk nemen, eh) ;)

• #9.157
Back to training ;)

Medium Day Homegym 17.01.2013

Bench Pull: 4x10x70kg

Comment: Ik heb de bank bij de benchpull hoger gezet waardoor het gewicht nu bij de uitvoering niet iedere keer op de grond komt maar net paar cm boven de grond blijft waardoor er een constante spanning is. Weet eigenlijk niet of dit beter is dan de versie waarbij het gewicht iedere keer kort de grond raakt en je dus iedere keer opnieuw spanning moet aanzetten om het gewicht weer omhoog te trekken. Iemand enig idee?

Allen alvast een prettig weekend! :)

Ga ik ook bijhouden :)

• #9.159

:)

Heavy Bench Day (Leon Smeets) 21.01.2013

Bench Press:
RAW: 2x10x70, 5x110, 5x140, 4x160 SHIRT 3x180, 1x200 & 1x210kg
Pull Downs: 6x10x80kg

Comment:
210kg krijg ik goed op borst en is ook overtuigend uitgedrukt...mooi gewicht om zondag op de 2e bankdrukcompetitie in Geldrop mee te beginnen. Hoop dat deze op de wedstrijd net zo overtuigend zal gaan als tijdens de training. En het zou mooi zijn als we dan nog paar kilo meer aan het halter kunnen hangen. Het is de eerste wedstrijd in een totaal nieuw (merk) shirt voor me en dat betekend dus ook weer ervaring opdoen. Rest van de week lekker rusten ;)

• #9.160
Bench Pull

Ik doe nu al een tijdje de bench pull en vind het werkelijk een goede oefening daar je deze oefening alleen maar vrij strict kunt uitvoeren, MAAR vrees dat ik er toch mee moet gaan stoppen :(
Ik hou er helaas toch iedere keer hoofdpijn aan over...als ik met mijn buik op de bank lig en de halter naar me toe trek krijg ik altijd last van een behoorlijke druk in mijn hoofd.
Ik heb al alle varianten geprobeerd...bank schuin zetten, bank hoger en lager zetten, halter smaller en breder vast pakken, diverse andere manieren van ademhalen, meer reps met lichtere gewichten...desondanks blijft de druk in het hoofd en dat lijkt me niet gezond.

Het goede nieuws is dat ik gelukkig een naar mijn mening goed alternatief heb.
Ik heb nu diverse keren met resistance (mini)bands vertical rows gedaan.
Ik bevestig ze aan de halter (als deze in de haltersteunen ligt) zet een halterbank (zou ook met een stoel kunnen) voor de ene halterbank en bevestig de bands aan een stevige bezemsteel.
Vervolgens doe ik dan de vertical row...de weerstand is eenvoudig zelf op te voeren door de bands korter te maken. Voelt prima aan en voel deze oefening ook goed in mijn rug/armspieren en het belangrijkste: ik hou er geen koppijn aan over :)
Trainen moet vooral leuk blijven en iedere keer koppijn is nu eenmaal niet zo leuk, toch?

Wellicht dat ik de cambered bar ga proberen te verkopen, moet ik nog eens goed over nadenken.

Terug
Naar boven