XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.181
Ik vind invoelbaar wat je schrijft huggybear, helaas hebben wij beiden een sport gekozen die toch onderhevig is aan het gebruik van stimulerende middelen. Het zou hypocriet zijn om je ogen hiervoor te sluiten, jij doet dit gelukkig niet. Wel is het zo dat het openlijk ageren hiertegen voor de nodig weerstand zorgt en je moet je afvragen of dat altijd de moeite waard is.

Veel succes met je trainingen Renee en dat er nog mooie PR's voor jou in het verschiet mogen liggen.

Bedankt Maurice en fijn dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen :).
Mijn ogen sluiten zal ik niet doen, en zal mijn mening hierover ook niet onder stoelen of banken steken en mijn principes nooit verloochenen. In mijn eigen log zal ik zo nu en dan nog wel een antidoping geluid laten horen. Personen die daar niet tegen kunnen of moeite mee hebben hoeven mijn log niet te lezen, toch? Maar ik vind het inderdaad niet langer meer de moeite waard om er openlijk (in de logs van anderen personen) tegen te ageren om vervolgens allerlei destructieve kritiek te moeten weerstaan. Ik wens jou uiteraard ook dat nog de nodige PR's in het verschiet zullen liggen!!!

Laatst bewerkt:
Gewoon doorgaan Huggy

Als jij zo nodig in elk topic je necedo gepiep moet laten horen is dat jouw keus, als mensen er dan tegen in gaan is normaal op een forum en als je daar niet boven kunt staan is er wat fundamenteel mis op jouw leeftijd.

Had bij Fitness seller afgelopen donderdag een set powerbands extra heavy (20-45kg per band) besteld en ze alreeds vrijdag in huis, wederom goede en snell service. Het zijn bands van de barbarian line en dat is een vrij gerenommeerd merk dacht ik zo. Ga er vanaf morgen mee aan de slag :).

Tevens heb ik besloten om de abonnementen waarop ik geabonneerd was op te zeggen hier op dit forum. Als ik in een log wat schrijf zijn er helaas altijd mensen (meestal ook nog mensen aan wie de reactie helemaal niet gericht is) die zich op de tenen getrapt voelen en zich inmengen.
Ik moet daarbij altijd denken aan het bekende spreekwoord: wie de schoen past, trekke hem aan.
Mijn standpunten over AAS zijn welbekend bij hen die me beter kennen of mijn log regelmatig lezen.
Eindeloos in herhaling vallen heeft geen zin, en in allerlei zinloze discussies heb ik al helemaal geen zin meer voor en wil daarmee ook mijn tijd niet meer verspillen.
Voel me soms net een soort Don Quichotte die een strijd voert tegen de (aas)molens :rolleyes:. We zijn allen oud genoeg en iedereen maakt zijn eigen keuzes en is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten.
Hoe dan ook ik, zal nog slechts ZEER spaarzaam reageren in andere logs, als ik überhaupt al reageren zal. Ik hoop verder dat de meesten mensen ondanks dat ze wellicht onder de indruk zijn van - en opkijken naar de stats en het uiterlijk van bepaalde met AAS volgespoten egos hun gezond verstand zullen gebruiken voordat ze met AAS gaan experimenteren.
Bezint eer ge begint...want je bent een rund als je met aas stunt!

Volgens mij ben je een prima kerel in het echt huggybear. Doordat je jezelf constant maar weer herhaalt gaan mensen zich aan je irriteren, (ook mensen die net zo tegen aas zijn als jou) en volgens mij ben je zelf elke x de starter van die zinloze discussies. De mensen om je heen zul je niet veranderen met je speeches (net zoals gebruikers jou niet kunnen dwingen tot gebruik), het enige wat je kunt veranderen is de manier waarop jij er naar kijkt.

• #9.187
Als jij zo nodig in elk topic je necedo gepiep moet laten horen is dat jouw keus, als mensen er dan tegen in gaan is normaal op een forum en als je daar niet boven kunt staan is er wat fundamenteel mis op jouw leeftijd.

Ik reageer niet in ELK topic en sta daar ook boven, ik heb alleen maar besloten om mijn "necedo gepiep" niet meer in andere logs of topics te laten horen omdat het blijkbaar irriteerd.
Ik heb verder geen enkel probleem met kritiek...zolang het constructief is...maar bepaalde mensen voelen zich blijkbaar aangesproken (wat meer over hen dan over mij zegt) als ik mijn "necedo gepiep" laat horen. Ik ervaar dat we in een omgedraaide wereld leven als het om doping gaat...niemand durft dopinggebruikers (die meestal ontkennen of er op zijn minst niet eerlijk openlijk vooruit komen dat ze gebruiken) op hun (eigen) keuze aan te spreken (wellicht dat het komt doordat dopinggebruik inmmidels algemeen geaccepteerd wordt) en men liever zwijgt of zelfs de prestaties doet ophemelen en de personen die openlijk tegen doping zijn liever doet aanvallen want dit is schijnbaar maar een kleine onbeduidende minderheid geworden. MAAR IN MIJN EIGEN LOG ZAL IK VERDER MIJN NECEDO GEPIEP LATEN HOREN, EN ALS JE DAT NIET BEVALT LEES JE HET TOCH NIET!!!

---------- Post toegevoegd Tue 5 Feb 2013 om 10:27 ----------

Bedankt voor je openlijke steunbetuiging!!! Uiteraard blijf ik doorgaan.
En allen bedankt die via een PM hun steun hebben betuigd!!!
Ik begrijp dat de meesten liever anoniem willen blijven en geen zin hebben in vervelende discussies waarin jezelf wordt aangevallen. Het wordt helaas te zeer op de persoon gespeeld.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Feb 2013 om 10:27 ----------

En nog gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk maat.

Thanks! :)

• #9.188
Bedankt voor je openlijke steunbetuiging!!! Uiteraard blijf ik doorgaan.
En allen bedankt die via een PM hun steun hebben betuigd!!!
Ik begrijp dat de meesten liever anoniem willen blijven en geen zin hebben in vervelende discussies waarin jezelf wordt aangevallen. Het wordt helaas te zeer op de persoon gespeeld.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat je zelf wordt aangevallen, terwijl het gewoon gaat over een meningsverschil in een standpunt. Zo werd er zelfs vermeld dat ik zou beweren dat iedereen die sterker dan mij is vals zou spelen (m.a.w. doping gebruikt) :eek:. Iedereen die mij persoonlijk kent en/of vaker mijn log leest weet dat ik nogal vrij bescheiden ben en (voor zover ik me kan herinneren) nooit ergens heb beweerd dat ik sterk ben. Tevens besef ik maar al te goed dat er wel in iedere sportschool gasten te vinden zijn (die op eigen kracht) beduidend sterker dan mijn zijn.
Het is net als bijvoorbeeld met roken, je bent een roker of een niet roker...je mag daarover van mening verschillen en gelukkig leven we in een vrij land waarin je voor je mening mag opkomen (ook ongevraagd) maar laten we het niet op de persoon zelf gaan spelen en a.u.b. respectvol met elkaar omgaan!
Ik hoop tenslotte dat er nog eens een tijd zal komen waar gebruikers van AAS uit de kast durven te komen en eerlijk toegeven waaraan bepaalde prestaties van hen te wijten zijn.
Tot die tijd zullen ze blijven zwijgen of ontkennen en mensen die openlijk tegen dopinggebruik zijn belachelijk trachten te maken om hun eigen geweten te sussen (voor zover ze dat hebben).

Laatst bewerkt:
  • #9.189
Volgens mij ben je een prima kerel in het echt huggybear. Doordat je jezelf constant maar weer herhaalt gaan mensen zich aan je irriteren, (ook mensen die net zo tegen aas zijn als jou) en volgens mij ben je zelf elke x de starter van die zinloze discussies. De mensen om je heen zul je niet veranderen met je speeches (net zoals gebruikers jou niet kunnen dwingen tot gebruik), het enige wat je kunt veranderen is de manier waarop jij er naar kijkt.

Ik kom geloof ik een beetje over als een soort "Jehovah's Getuige" die ongevraagd bij je aan de deur zijn geloof komt verkondigen, toch? ;)
Het is een beetje de aard van het beestje, ik zie bepaalde dingen (zoals doping) nu eenmaal zwart/wit en er is dan geen grijs vlak voor me. Ik ben een soort " roepende in de woestijn" ...en het klopt volledig dat ik niemand kan veranderen net zo goed als anderen mij kunnen veranderen op dat gebied...maar als er slechts 1 persoon is die ik daardoor aan het denken zet en van doping gebruik afziet is mijn "missie" geslaagd. Ik "beloof" dat ik verder ongevraagd me niet meer in andermans log over dopingzaken zal uitlaten. Uiteraard blijf ik wel gewoon doorgaan in mijn eigen log met zo nu en dan een necedo piepje (goed gevonden door wannabeestrong) te laten horen jegens de oorverdovende decibels van de aaswereld.

• #9.190
Zo, themawissel en back to training!

Heavy Bench Press Day Home Gym 05.02.2013

Bench Press:2x10x70, 5x110, 5x140, 3x160 & 3x3x170kg! :)
Vertical Rows with (extra heavy) bands: 10x10.

Comment: Ik ben heel erg blij met die 3x3x170kg...ik heb heeeeeel lang ervoor moeten knokken om weer zover te komen. 3x160kg voelde zich gisteren "licht aan" en ik ging meteen door voor de 3x170kg.
Dat ging zo lekker dat ik besloot om nog twee setjes ermee te doen, wat laat zien dat het geen toeval was en mijn rawkracht inmiddels vrijwel helemaal terug is.
Helaas is e.e.a. ook gepaard gegaan met toename van BDW :o...ik zit inmiddels weer op zo'n 140kg waarbij vooral mijn buikomvang is toegenomen.
Het blijft me verbazen dat toe -en afname van BDW zo'n enorme impact heeft op mijn prestaties.
Een dikkere buik betekend meer drukken en een minder dikke buik betekend minder drukken in mijn geval...ik neem toch aan dat het bij meer drukken om spierkracht en niet buikomvang gaat?
Feit is wel dat toen ik in het verleden 3x3x170 deed ik bijna 20kg zwaarder was.
Ik weet niet hoe zich dit gaat vertalen in shirted bench press...dat zullen we binnenkort wel zien, zou mooi zijn als er ook in shirt 225+ weer in zou zitten.
Wat de rows with bands betreft heb ik de smaak goed te pakken...ik kan er geen genoeg van krijgen, vandaar 10x10...ik wissel wel af met bovenhandse en onderhandse greep. Ik merk dat het me goed dat ik nu altijd rows doe...ik had er al veel eerder mee moeten beginnen, maar heb lang nodig gehad voordat ik de voor mij ideale oefening heb gevonden (een oefening die voor mij persoonlijk goed werkt zonder dat ik er negatieve bijwerkingen van ondervindt).

Laatst bewerkt:
  • #9.191
Tijd voor wat necedo gepiep ;)

Limburg weigert dopingsporters toegang!!!

De Provincie Limburg wil topsporters, talenten en begeleiders de toegang weigeren tot sportvoorzieningen en faciliteiten als dopinggebruik wordt bewezen. Dit zei gedeputeerde Noël Lebens vrijdagochtend tijdens een Statencommissie.

Het gaat hierbij om Nationale- en Regionale Trainingscentra (NTC en RTC) die door de Provincie Limburg zijn gesubsidieerd.

Gedeputeerde Lebens verwacht met een provinciaal anti-dopingprotocol een bijdrage te leveren aan schoner sporten. “NTC’s en RTC’s waar wij een subsidierelatie mee hebben moeten over een anti-dopingreglement beschikken met daarin de voorwaarde dat bij bewezen dopinggebruik de toegang tot faciliteiten wordt ontzegd. We willen dit afdwingen via de subsidieverlening”, aldus gedeputeerde Lebens die verantwoordelijk is voor het sportbeleid in Limburg.

In de komende weken wordt in gezamenlijkheid met sportbonden en stichtingen bekeken hoe een provinciebreed Anti-Dopingprotocol precies moet worden verankerd binnen de Trainingscentra. Begonnen wordt er met het RTC Wielrennen van de stichting Wielerfederatie Limburg. In deze stichting zijn KNWU, NWB en de NFTU vertegenwoordigd.

De provincie Limburg kent een NTC Triathlon, een NTC Herenhandbal en diverse RTC’s (atletiek, tafeltennis, wielrennen, zaalvoetbal, basketbal, vrouwenvoetbal, volleybal en handbal). Alle trainingscentra in Limburg worden ondersteund door de Provincie. Binnen de Limburgse NTC’ s en RTC’s worden de beste talenten van Nederland ondersteund in hun ontwikkeling als topsporter. De meeste Trainingscentra bevinden zich binnen de Sportzone Limburg in Sittard.

Goede aktie van Limburg!!!:thumbs:

• #9.192
Dopingcontroles in fitnesscentra?

25 November 2005
CDA Tweede Kamerlid Atsma lanceerde vorige week een plan om dopingcontroles in fitnesscentra te verplichten. Dit plan zorgde voor veel opschudding in de fitnesswereld, vooral de fitnessondernemers reageerden verrast.

Het plan
Het plan van Atsma bestaat uit het voorstel om sporters in fitnesscentra op dezelfde manier te controleren als topsporters. Naast het inzetten van een algemeen preventief beleid in fitnesscentra, wil Atsma ook gerichte dopingcontroles. Volgens Atsma doet het grootste probleem van doping zich voor in de kracht- en fitnesscentra. Het aantal bezoekers aan sportscholen en fitnesscentra neemt daarbij toe. Op dit moment zijn er al zo’n 40.000 actuele gebruikers van dopinggeduide middelen. De CDA-er is om deze redenen een voorstander om dopingcontroles in de fitnesscentra te introduceren. “Als iemand wordt gepakt of wordt betrapt, dan komt hij de sportschool niet meer in”, aldus Atsma. Het plan van Atsma houdt in dat de fitnesscentra zelf de kosten betalen van de controles. Als men als fitnesscentrum meewerkt aan het systeem van preventie en controle, dan kan men in aanmerking komen voor een keurmerk.

Bezwaren
Veel fitnessondernemers vinden het plan van Atsma veel te ver gaan. In 2003 is al een onderzoek door TNO uitgevoerd en zijn eigenaren van sportscholen en fitnesscentra gevraagd naar hun opvattingen ten aanzien van dopinggebruik, evenals de maatregelen die zij treffen of zouden willen treffen om dopinggebruik tegen te gaan. De eigenaren die meewerkten aan het onderzoek staan bijna allemaal afwijzend tegenover het gebruik van dopinggeduide middelen. Men toont zich zeer bereid tot het invoeren van maatregelen die alternatieven bieden voor het gebruik van doping. Echter, de voorkeur van veel ondernemers ligt op het vlak van een preventieve aanpak. Mogelijkheden als scholing van instructors of voorlichting over doping zien ze wel zitten. Maar veel ondernemers zitten er niet te wachten om de sporters in hun centrum te controleren.
Daarnaast zitten er een aantal praktische bezwaren aan het plan van Atsma. Wie gaat de controles betalen? Welke stoffen beschouw je als doping in de fitnesscentra? Wat gebeurt er met de personen die positief worden bevonden? Moet het lidmaatschapgeld terugbetaald worden als iemand positief is getest? En vooral, wie gaat er al die duizenden sporters controleren? Het voorstel van Atsma roept voor ondernemers nogal wat vragen op. Daarnaast bestaat er op dit moment ook geen wettelijk kader om controles uit te voeren en te sanctioneren. Het bezit en eigen gebruik van geneesmiddelen is niet verboden.

Voorstanders
In Noorwegen worden dopingcontroles in fitnesscentra al ingezet om het dopinggebruik tegen te gaan. Ook wordt daarbij gebruik gemaakt van een anti-doping keurmerk.
Ook in ons land vindt het voorstel enige steun. Bij navraag tijdens de Fitnessvakdagen bleek dat niet alle ondernemers afwijzend staan ten opzichte van dopingcontroles. Er worden in enkele fitnesscentra zelfs al door ondernemers dopingcontroles uitgevoerd.
Een dopingcontrole of een dreiging met een dopingcontrole kan dopinggebruik in een fitnesscentrum tegengaan. Uit onderzoek is gebleken dat in centra waar gebruikers rondlopen de kans veel groter is dat twijfelaars ook over de streep worden getrokken om doping te gaan gebruiken. Alleen al de dreiging van het inzetten van een dopingcontrole kan een ontmoedigend effect hebben op gebruikers of twijfelaars. De mogelijkheid van het inzetten van controles in een fitnesscentrum kan het imago van de fitnessbranche goed doen.

Staatssecretaris
Atsma lanceerde zijn plan tijdens de behandeling van de sportnota met staatssecretaris Ross-van Dorp. Tijdens het gesprek met Atsma over dopingcontroles in fitnesscentra gaf de staatssecretaris Ross-van Dorp aan dat ze er niet veel voor voelde. Desalniettemin zal de staatssecretaris wel contact opnemen met het NeCeDo om het probleem aan te pakken. “Ik heb er behoefte aan, met NeCeDo overleg te voeren over vragen zoals welke sancties er nu zijn en wat de rijksbemoeienis daarmee zou moeten zijn.

---------------------------------------------------------------------------------

Een gedateerd bericht, maar niet minder actueel...uit onderzoek blijkt dat 1 op de tien personen die trainen op een sportschool doping gebruikt!
Zo'n keurmerk zou een grote aanwinst zijn...je kunt dan als sporter zelf je keuze maken waar je gaat trainen en als ouders hoef je je minder zorgen te maken als je je kinderen in zo'n fitnesscentra laat sporten dat ze beïnvloed worden door sporters die doping gebruiken of daarin dealen.
Er zijn overigens diverse sportscholen die zo'n keurmerk hebben, een doping convenant waarin gegarandeerd wordt dat er geen doping in de sportschool wordt gebruikt en dat indien personen daarop betrapt worden geroyeerd worden als lid van de sportschool en zelfs een boete krijgen.

http://www.dichtbij.nl/duin-en-boll...sportschool-sportplaza.aspx?sml=true?sml=true

• #9.193
Een gedateerd bericht, maar niet minder actueel...uit onderzoek blijkt dat 1 op de tien personen die trainen op een sportschool doping gebruikt!

Dit is overigens gebaseerd op de integriteit van de deelnemers van het onderzoek...m.a.w. er is niet gecontroleerd (d.m.v. een dopingcontrole) of iemand ook de waarheid sprak.
Dit is dus naar alle waarschijnlijkheid helaas slechts het topje van de ijsberg, want hoevelen die gebruiken komen daarvoor eerlijk uit de kast? Als het over dat thema gaat dan spelen ze vrijwel allemaal de vermoorde onschuld maar zijn in de tussentijd guilty as hell en spuiten en slikken middelen waar zelfs een stier de hik van krijgt!

Vaak zie je op foto's in bepaalde tijdschriften bekende krachtsporters uit de bodybuildingwereld of SM staan die reclame maken voor bijvoorbeeld een potje met eiwitten of creatine...volgens mij twijfelt men schijnbaar aan het gezond verstand van mensen die dergelijke tijdschriften lezen. Dat ze gewoon het kuurschema erbij zetten wat die personen gebruiken, toch?
Hypocriet gedoe allemaal.

Laatst bewerkt:
Topsporters en andere mensen die competitief sporten mogen van mij zo vaak mogelijk gecontroleerd worden als nodig is.

Maar laat mensen die recreatief sporten lekker zelf beslissen wat ze met hun eigen lichaam doen.

Topsporters en andere mensen die competitief sporten mogen van mij zo vaak mogelijk gecontroleerd worden als nodig is.

Maar laat mensen die recreatief sporten lekker zelf beslissen wat ze met hun eigen lichaam doen.

+1 We worden al wel genoeg betutteld in dit land.

• #9.196
Uiteraard kan iedereen zelf beslissen wat hij doet en laat, maar wees wel eerlijk en vertel geen sprookjes en maak anderen niet wijs dat je bepaalde resultaten hebt bereikt op eigen kracht terwijl dat niet zo is.
Daarnaast is doping nog altijd illegaal in NL en dus bij de wet verboden en dat om goede redenen lijkt me.

respect-trainen.jpg

Het gebruik is niet illegaal, dat is het hem juist. Onderzoek moet zich richten op de handel als ze iets tegen dopinggebruik willen doen.

Verder ben ik het opzich wel met je eens, ik ben zelf altijd eerlijk en open over mn gebruik geweest, maar ik deed het ook gewoon voor mezelf. Heb er echt een hekel aan als mensen er over liegen.

René, kerel, gaat het.... Ik maak me een beetje zorgen om je...:)

• #9.199
Het gebruik is niet illegaal, dat is het hem juist. Onderzoek moet zich richten op de handel als ze iets tegen dopinggebruik willen doen.

Verder ben ik het opzich wel met je eens, ik ben zelf altijd eerlijk en open over mn gebruik geweest, maar ik deed het ook gewoon voor mezelf. Heb er echt een hekel aan als mensen er over liegen.

Het gebruik is in NL inderdaad niet strafbaar, maar de handel meen ik wel, toch?
In onze buurlanden zoals België is de wetgevind overigens nog strenger.

Fijn dat je het op zich wel met me eens ben (daar maak je op dit forum niet al te veel vrienden mee ;)).
En respect dat je er verder open en eerlijk over bent geweest :).
Net als jou heb ik er een hekel aan als erover gelogen wordt.

Rene heb je tijd te veel ? wat een lappen tekst :eek:

Ik wou je log doorlezen maar ben gestopt op de helft. Hoe is die voor de rest ? al een tijdje niet meer gezien.

Terug
Naar boven