Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.201
René, kerel, gaat het.... Ik maak me een beetje zorgen om je...:)

Hoi Frans, had al gevreest dat ik van jou niets meer zou horen...het gaat verder wel goed me me, je kent me...ik ben nu eenmaal erg principieel als het over dopingzaken gaat en kan de drang om zo nu en dan de schaduwkant van doping onder de aandacht te brengen niet weerstaan.
Ik wil overigens verder niemand persoonlijk beledigen, betuttelen of aanvallen.
Tis net als met roken, heb niets tegen rokers maar kan de geur van tabak niet verdragen ;).

---------- Post toegevoegd Fri 8 Feb 2013 om 08:23 ----------

Rene heb je tijd te veel ? wat een lappen tekst :eek:

Ik wou je log doorlezen maar ben gestopt op de helft. Hoe is die voor de rest ? al een tijdje niet meer gezien.

Eigenlijk niet veel tijd..tis maar iets wat ik gekopieerd heb, dus heb er zelf weinig aan hoeven toe te voegen. Het gaat verder prima met me. Dat je me al een tijdje niet meer gezien hebt is correct.
Ik train sinds januari niet meer bij Haeflandsport maar heb inmiddels een (bescheiden) homegym waar ik train en dat bevalt uitstekend. Hoop dat het jou verder ook goed gaat en wens je suc6 met je doelstellingen! :)

Ik ben blij dat je dit doet René, maar draai niet teveel door in het dopingstrijden. Ik gebruik nu dikke 2 jaar niks meer en voel me goed, soms is de drang er wel(als ik iemand begeleid die gebruikt) maar hou me nog staande. zie het nut er niet meer van in.

• #9.203
Ik ben blij dat je dit doet René, maar draai niet teveel door in het dopingstrijden. Ik gebruik nu dikke 2 jaar niks meer en voel me goed, soms is de drang er wel(als ik iemand begeleid die gebruikt) maar hou me nog staande. zie het nut er niet meer van in.

Overal waar TE voor staat is niet goed, behalve tevreden, toch? ;)
Maar je hebt gelijk, het is ook niet mijn intentie om constant een tegengeluid te laten horen wat doping betreft...maar zal als ik iets tegenkom wat ik vermeldenswaardig vind op regelmatige basis in mijn log blijven plaatsen. Het vuur was behoorlijk aangewakkerd maar het gaat nu weer op de waakvlam en blijf dus standby ;)
Fijn dat jij ermee gestopt bent (en ruiterlijk toegeeft dat je wat gebruikt hebt) en er het nut niet meer van inziet :thumbs:.

• #9.204
Medium Bench Press Day Home Gym 9-2-2013

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x110 & 4x6x140kg
Vertical Row with Bands: 10x10

Comment: Had gisteren een zeer stressige werkdag van 13 uur...veel collega's hebben vakantie en er is veel te doen. Heb ook wat last van een verkoudheid, maar desondanks ging het allemaal wel vrij lekker.

Prettig weekend allen! :)

• #9.205
Ik kwam onderstaande zin tegen in een log op dit forum:

"Train hard, train nog harder, train tot het uiterste en verg alles van jullie kunnen. Hou je niet op aan idioten shit tekst van "keep it short and simpel" dat is voor rand debielen die als maar uitredenen zoeken om niet of nog minder te hoeven trainen"

Ik zeg altijd wie de schoen past, trekt hem aan, en ik trek hem bij deze aan!
Ik vind zulke uitspraken van weinig stijl getuigen, maar wil verder niet het log van die persoon "vervuilen" en reageer zodoende in mijn eigen log.

Keep it short and simple is geen leus die ikzelf bedacht heb...ik citeer uit een begeleidende tekst bij een schema van billstarr: "...People need to understand that they should be choosing a program which is most optimal for them....In short, keep training as simple and direct as possible..."
Schemas van bekende trainers zoas Rippetoe, Pendlay & Billstarr blinken uit in eenvoud en concentreren zich op dé oefeningen die er werkelijk aan doen als je doel is sterker te worden.
Het getal 3 & 5 komt daarin heel vaak voor (wat bijvoorbeeld het aantal reps en sets betreft (3x5, 5x5, 3x3) het aantal oefeningen wat zich concentreerd op de "Big 5" (Squat, Deadlift, Benchpress, Overhead press & Rows)...zelfs de paúzetijd speelt zich af binnen 3-5 minuten), simpel, toch? ;)
Je kunt ervoor kiezen om voor een spier ter groote van een honkbal zoals bijvoorbeeld de biceps 4 verschillende oefeningen te doen, MAAR iedereen (zelfs een "randdebiel" om in het jargon van bepaalde personen te blijven) weet dat samengestelde basisoefeningen DE oefeningen zijn die je moet doen als je sterker wilt worden. Dat is de boodschap die ik wil geven. Ik zou dan ook iedereen willen aanbevelen om oefeningen zoas de SQ & DL, presses en rows in hun trainingsschema te integreren.

Dat ik verder geen SQ, DL of OH doe, heeft ermee te maken dat ik me helemaal heb gefocust op het single bench press gebeuren. Zware OH naast zware BP is voor mij persoonlijk teveel van het goede en aangezien ik bankdrukwedstrijden doe en geen SM wedstrijden waarbij een vorm van OH altijd wel voor komt (log press, vikingpress) is het ook niet zo belangrijk voor me...verder vind ik me helemaal in hetgeen Stephan Korte beschrijft...als je sterker wilt worden in bankdrukken moet je je beperken tot het bankdrukken en bestaat er geen noodzaak tot het doen van andere oefeningen.
"Do you want to bench big? This is no problem; all you have to do is bench press. Since the bench press is the most effective way to train the muscles you need for a big bench it will be the only exercise you use in your training. It incorporates the pectoralis muscles, the deltoids, triceps and even the lats. Remember only the bench press works these muscles exactly the way they are needed for the competition.There’s no need for side delt raises, one arm triceps extensions, incline presses or other assistance exercises". Uiteraard doe ik wel oefeningen voor de tegengestelde (rug) spieren en heb daarbij na lang experimenteren gekozen voor een versie die voor mij effektief is zonder allerlei vervelende bijwerkingen. Ik hou training as simple and direct as possible!

"Train hard, nog harder, train tot het uiterste en verg alles van wat je kunt" ben ik niet zo´n fan van...overtraining en blessures liggen bij zulke methoden op de loer...je moet zeker hard trainen, maar ook met verstand...wissel af in volume en intensiteit en hou er rekening mee dat het lichaam ook herstel nodig heeft (als natural heb je beduidend meer hersteltijd nodig dan een "gebruiker"). In plaats van Traind HARD geef ik de voorkeur aan een aanvulling hierop: Train hard, train smart!
En laten we elkaar verder in waarde laten...iedereen heeft zijn eigen methodes en iedereen mag en kan zijn eigen keuzes maken.
En last but not least...wees fair en vertel het hele verhaal achter je successen, m.a.w. wees een vent en komt uit de kast ALS je doping gebruikt.

Laatst bewerkt:
Wel rustig blijven ademen Huggybear...

Ik geef je op heel wat vlakken meer dan gelijk, ik ben ook een groot voorstander van zuivere sportbeoefening, maar ik ga zelden met de vinger wijzen, vind het altijd een beetje triest mensen die gaan beschuldigen puur gebaseerd op vermoedens. Als het iemand is die ervoor uitkomt, of gevat is bij een controle, dat is iets anders.

Maar naar mijn mening ga je met (loze) beschuldigingen naar medesporters niets positief doen ter promotie van een zuivere sport, maar ga je alleen maar meer het vooroordeel dat de grote massa heeft van krachtsport bevestigen.

Ik denk dat iedereen die hier in deze subsectie logt wel al van iemand in z'n omgeving de vraag zal gehad hebben, alsof het niet te geloven is dat iemand een beetje tot zelf heel sterk is zonder te gebruiken?!
Vind het altijd triest dat de grote massa het idee heeft dat wat wij doen niet mogelijk is zonder te gebruiken.

• #9.207
Wel rustig blijven ademen Huggybear...

Ik geef je op heel wat vlakken meer dan gelijk, ik ben ook een groot voorstander van zuivere sportbeoefening, maar ik ga zelden met de vinger wijzen, vind het altijd een beetje triest mensen die gaan beschuldigen puur gebaseerd op vermoedens. Als het iemand is die ervoor uitkomt, of gevat is bij een controle, dat is iets anders.

Maar naar mijn mening ga je met (loze) beschuldigingen naar medesporters niets positief doen ter promotie van een zuivere sport, maar ga je alleen maar meer het vooroordeel dat de grote massa heeft van krachtsport bevestigen.

Ik denk dat iedereen die hier in deze subsectie logt wel al van iemand in z'n omgeving de vraag zal gehad hebben, alsof het niet te geloven is dat iemand een beetje tot zelf heel sterk is zonder te gebruiken?!
Vind het altijd triest dat de grote massa het idee heeft dat wat wij doen niet mogelijk is zonder te gebruiken.

Ik ben de rust zelve...ik heb alreeds diverse keren vermeld dat het niet mijn intentie is met de vinger te wijzen zoals jij het noemt en heb ook ruiterlijk mijn excuses aangeboden als het zo is overgekomen bij bepaalde personen. 1 op de 10 krachtsporters geeft toe dat ze wat gebruiken en ik denk dat dat slechts het topje van de ijsberg is en het werkelijke aantal hoger ligt, het is dus helaas geen vooroordeel wat er over krachtsport heerst. Krachtsport kent verder geen commercieele belangen zoas bijvoorbeeld wielrennen waar veel frequenter gecontroleerd wat...wat denk je wat het percentage zou zijn van positieve gevallen als iedereen gecontroleerd zou worden? Het is helaas triest dat hen die daadwerkelijk op eigen kracht sterk zijn geworden ook vaak door de publieke opinie in de hoek der verdachten terecht komen. Dat hebben we dan te danken aan onze medesporters die niet op eigen kracht trainen.

Laatst bewerkt:
  • #9.208
Back to training! ;)

Heavy Bench Press Day Home Gym (12.02.2013).

Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140, 5x160, 3x170 (4e rep helaas een fail :().
Vertical Row with Bands: 10x10 (afwisselend bovenhands/onderhandse greep).

Comment:
5x160 ging erg lekker en wilde weten hoe het zou gaan met 170...3 reps waren geen enkel probleem, de 4e kwam goed van mijn borst maar ik kwam helaas tekort in de eindfase (het venijn zit hem vaak in de staart) en het was gewoon opeens "op" ...net alsof iemand de stekker eruit trekt. Tja en dan lig je met een halter van 170kg op de borst (geen safetybars)...gelukkig was mijn zoon aanwezig en had hij een vriend bij zich en konden zij me helpen. Moet me hier toch wat laten invallen. Wilde daarna nog een set met 160kg doen, maar toen ik het gewicht uit de haltersteunen pakte begonnen mijn armen erg te trillen, ik had al mijn kracht verspild met die fail en besloot te stoppen met presses. Een beetje dom, mja...het bloed kruipt waar het soms niet gaan kan ;).

rené, weer je maandelijkse periode ? ;) maak je toch niet druk joh (en ja je mag in je log zeggen wat je wilt, ik zeg je dit als persoon :P )

• #9.210
rené, weer je maandelijkse periode ? ;) maak je toch niet druk joh (en ja je mag in je log zeggen wat je wilt, ik zeg je dit als persoon :P )

Hé word jij ook nog eens wakker? Waar ging het ook alweer over? Ben het alweer vergeten...:rolleyes:
Iedereen mag in zijn of haar log schrijven wat ie kwijt wil...MAAR...ben wel van mening dat men daarbij enigzins genuanceerd te werk zou moeten gaan. Ik heb alreeds vaker gezegd...we kunnen best wel van mening verschillen, dat mag. En we hoeven onze mening ook niet onder banken of stoelen te steken, maar het is wel fijn als je ook weer met elkaar door één deur kunt gaan (niet letterlijk hé ;)).
Het is dus nooit mijn intentie om iemand persoonlijk te beledigen, voor schut te zetten, aan te vallen of de les te lezen. Zoals reeds geschreven...heb niets tegen "sigaretisten maar wel tegen sigarettenstank".

Hé word jij ook nog eens wakker? Waar ging het ook alweer over? Ben het alweer vergeten...:rolleyes:
Iedereen mag in zijn of haar log schrijven wat ie kwijt wil...MAAR...ben wel van mening dat men daarbij enigzins genuanceerd te werk zou moeten gaan. Ik heb alreeds vaker gezegd...we kunnen best wel van mening verschillen, dat mag. En we hoeven onze mening ook niet onder banken of stoelen te steken, maar het is wel fijn als je ook weer met elkaar door één deur kunt gaan (niet letterlijk hé ;)).
Het is dus nooit mijn intentie om iemand persoonlijk te beledigen, voor schut te zetten, aan te vallen of de les te lezen. Zoals reeds geschreven...heb niets tegen "sigaretisten maar wel tegen sigarettenstank".

Je praat veel maar zegt weinig.;)

• #9.213
Medium Bench Press Day Home Gym 15.02

Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140, 5x140 & 5x150kg
Vertical Row with Bands: 10x10 in superset met bench press

Comment: pittige medium training met korte pauzes, circa 40 minuutjes bezig geweest.
Was vrijdag pas weer laat thuis van mijn werk en had de hele hut vol bezoek zitten en wilde niet de "ongezellige" uithangen die de hele avond alleen in zijn martelkelder zit.
Na het avondeten me verontschuldigd en voor een ruim half uurtje toch effies ongezellig gezellig bezig geweest met mijn hobby ;) .

Niks veranderd hier! ;-)
Zelfs de gewichten zijn weer (bijna?) hetzelfde als de laatste keer dat ik hier, of op DBB keek.
Keep it up Hugster.

• #9.215
Niks veranderd hier! ;-)
Zelfs de gewichten zijn weer (bijna?) hetzelfde als de laatste keer dat ik hier, of op DBB keek.
Keep it up Hugster.

Hoi Johnny, wat leuk om nog eens wat van jou te horen! :)
Ik hoop dat verder alles naar omstandigheden O.K..is...wellicht eens een update geven want er zijn toch velen die altijd met belangstelling je log volgden, toch?
Ik ben bijna weer op oude krachten...heb weer paar keer tripples met 170kg gedaan...maar ben ook weer zo'n 10kg zwaarder geworden :o. Was laatst een programma op t.v. waar werd verteld dat met iedere kg die je afvalt (helaas) zo'n 25% spiermassa verloren gaat...hetgeen zou kunnen verklaren waarom ik zwakker wordt als ik afval en sterker word als ik bijkom. Maar ik wil niet weer ruim 150kg wegen om 225+ te drukken. We zullen wel zien hoever we komen.

Ik zeg: doorbulken naar 300kg Rene!

Met mij gaat het niet zo bijzonder goed.
Al ben ik wel van plan voorzichtig weer eens te gaan trainen.
Zit zelfs te denken over een nieuw log... ;)

• #9.217
Ik zeg: doorbulken naar 300kg Rene!

Met mij gaat het niet zo bijzonder goed.
Al ben ik wel van plan voorzichtig weer eens te gaan trainen.
Zit zelfs te denken over een nieuw log... ;)

Doorbulken naar 300kg bench press of 300kg BDW? ;)
Jammer dat het niet zo goed met je gaat :(...ik hoop uiteraard dat het alleen maar beter zal worden voor je :)! Nieuw log, oud log het maakt mij niet zo veel uit...in elk geval zou ik (en vele anderen) het zeker weten leuk vinden om regelmatig wat van je te horen!

• #9.218
18.02.2013 Heavy Bench Press Training bij Leon Smeets

Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140, 5x160, 3x170 & 2x175kg

Vertical Row with Bands (Home Gym):10x10

Comment: Gisteren weer naar paar weken bij Leon Smeets in Spaubeek getraind.
Ik heb het al vaker vermeld...Leon is de beste trainer/coach die ik ken...hij steld zijn tijd, kennis en ruimte ter beschikking aan krachtsporters die wedstrijdambties in de powerliftsport hebben.
Hij doet dit puur uit liefde voor de sport zonder enig eigen belang, en dat is iets wat je tegenwoordig ook nog maar zelden ziet! :thumbs:
Trainen ging gisteren wel vrij lekker...het streven is om voor het NK nog op 3x175 uit te komen.
Mijn zoon Maikel is momenteel flink aan het stoeien met zijn benchshirt...na een moeizame start gaat het nu wel wat beter...hij doet ook mee aan het NK BD op 24 maart in Alkmaar :).

Je gaat weer goed!

• #9.220
Terug
Naar boven