- Waardering
- 1.503
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En Maikel drukt al in shirt?!
Gaat goed Rene.
---------- Post toegevoegd Tue 19 Feb 2013 om 18:52 ----------
Oh ja, ik bedoelde natuurlijk lichaamsgewicht!
En dan een Bw1RM!!!!

Niks mis mee toch..?
Vorm van de dag, moet je gebruik van maken René.
, aldus John Broz
Dit artikel is onzin, als ik van maandag t/m vrijdag 2x zou trainen en op zondag 1x dan kom ik uit op 11 trainingen ipv 13.Juist, overtraining is een illusie en bestaat niet...wel undertraining, aldus John Broz
Ik heb hier op het forum een interessant artikel geleze over de “ BROZ METHODE”.
Dagelijks hard trainen?
John Broz gelooft dat men in staat is om 13 trainingen in een week te doen, ’s-maandags tot ’s-vrijdags twee trainingssessies (één in de ochtenduren en één in de avonduren) en op zondag 1 trainingssessie.
Hij stelt dat zoiets als overtraining niet bestaat, maar wel undertraining en dat we niet acht moeten slaan op signalen die ons lichaam geeft (how you fiel is a lie).
Hij heeft het hier overigens over een methode voor gewichtheffers, hij heeft ook voor powerlifters een aangepaste trainingsmethode. Hij is van mening dat e.e.a. vooral een kwestie van de juiste mentaliteit is. Hij komt met een nogal bizar voorbeeld: Stel je familieleden zouden worden ontvoerd en men zou dreigen om hen terecht te stellen als je niet in staat zou zijn om 50kg meer te kunnen kniebuigen binnen één maand. Zou je dan slechts één of twee keer per week buigen? Nee, je zou iedere dag buigen! Hij haalt ook het voorbeeld aan van iemand die iedere dag lichamelijk zwaar werk moet doen om zijn familie te kunnen onderhouden…kan zo iemand zeggen dat zijn lichaam na één dag zwaar werk 48-72 uur herstel nodig heeft? En ik kan me zelf de verhalen van mijn grootvaders herinneren dat ze iedere dag in de mijn op zoek naar het zwarte goud (kolen) betaald werden naar het aantal meters wat werden verwerkt. En als je dan weet dat in het Katholieke Zuiden er over het algemeen grote gezinnen (en dus veel monden te voeden waren) hebben velen zich letterlijk kapot gewerkt.
Bij mij rijst de vraag hoevelen houden dit lang vol op eigen kracht? Mijn grootvaders deden het overigens op een flinke pan spek met eieren
Hoe dan ook…Jim Wendler zegt o.a. het volgende over deze methode:
“Look at the overall IDEA of the training, interpret it and see how you can apply it to your own training”.
En dat is wat ik gedaan heb…ik interpreteer het in mijn eigen manier van trainen en ik denk dat het niet de geschikte trainingsmethode is voor iemand als ik: een 40 plusser met een 40-urige werkweek, een gezin heeft en op eigen kracht traind, maar krijg wederom een bevestiging dat je je moet concentreren op de mainlifts en niet op assist:
Additional Work:
" In Broz's gym, you won't find any foam rolling or other SMR techniques being employed. You won't find lifters engaging in specific stretches or mobility drills, nor will you see any core stability work, activation exercises, or other corrective work, unless an injury requires.
No accessory movements are performed either, meaning no chins, dips, push ups, rows, military press, good mornings, lunges, hip thrusts, back extensions, reverse hypers, or glute ham raises.
Forget all assistance lifts, unless you want to become a master of assistance lifts. The classic full lifts take an immense amount of dedication to learn, so why waste energy on something that probably won't carry over?
His lifters bench presses three times a week. Some rowing and rear delt work is indicated to balance out the structural demands incurred on the upper body from heavy bench pressing ".
Dit artikel is onzin, als ik van maandag t/m vrijdag 2x zou trainen en op zondag 1x dan kom ik uit op 11 trainingen ipv 13.

Dit artikel is onzin, als ik van maandag t/m vrijdag 2x zou trainen en op zondag 1x dan kom ik uit op 11 trainingen ipv 13.
).
Grappig dat je zoon meedoet met t nk!
Welk gewicht/ lengte heeft hij? Maikel is 13 toch? Leuk om zo vroeg te beginnen.

...hoop deze vorm vast te houden, want uiteindelijk teld voor mij hetgeen ik op een wedstrijd laat zien...en wedstrijd en training is nu eenmaal een wereld van verschil 

Thx...hoop deze vorm vast te houden, want uiteindelijk teld voor mij hetgeen ik op een wedstrijd laat zien...en wedstrijd en training is nu eenmaal een wereld van verschil
Mediumtraining 07.03.2013 Home Gym:
Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140, 5x145, 5x150 & 10x120kg
Vertical Rows wit resistance bands: 10x10
Comment: Training like usual...geen bijzonderheden. Prettig weekend allen!![]()
.
. Maar ik heb dus ook geleerd nooit op zaken vooruit te lopen.