Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

En Maikel drukt al in shirt?!
Gaat goed Rene.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Feb 2013 om 18:52 ----------

Oh ja, ik bedoelde natuurlijk lichaamsgewicht!
En dan een Bw1RM!!!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.222
En Maikel drukt al in shirt?!
Gaat goed Rene.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Feb 2013 om 18:52 ----------

Oh ja, ik bedoelde natuurlijk lichaamsgewicht!
En dan een Bw1RM!!!!

BW1RM :roflol:

Maikel drukt in een F6 van Titan...maar op dit moment weet hij er nog niet echt winst uit te halen...het is nu vooral een kwestie van perfectioneren van de juiste techniek en daarom gaat hij dan ook 's-maandags mee naar Leon Smeets.

• #9.223
Medium training 21.02.2013 Home Gym:

Bench Press:
2x10x70, 5x110, 5x140, 5x150 & 5x160kg

In superset met:

Vertical Rows with (extra heavy bands): 10x10 (afwisselend bovenhands/onderhands).

Comment:
Je kunt je natuurlijk terecht afvragen of een werkset met 160kg in mijn geval het doel van een mediumtraining niet voorbij schiet. Maar ik had met 5x150 nog merkbaar kracht over en wilde graag nog een setje zwaarder gaan. Of ik dit iedere mediumtraining zo zal doen waag ik te betwijfelen, dat zal dan zeer sterk afhankelijk zijn van de vorm van de dag.

Prettig weekend allen! :)

Niks mis mee toch..?
Vorm van de dag, moet je gebruik van maken René.

• #9.225
Niks mis mee toch..?
Vorm van de dag, moet je gebruik van maken René.

Juist, overtraining is een illusie en bestaat niet...wel undertraining ;), aldus John Broz

Ik heb hier op het forum een interessant artikel geleze over de “ BROZ METHODE”.

Dagelijks hard trainen?

John Broz gelooft dat men in staat is om 13 trainingen in een week te doen, maandag t/m zaterdag twee trainingssessies (één in de ochtenduren en één in de avonduren) en op zondag 1 trainingssessie.
Hij stelt dat zoiets als overtraining niet bestaat, maar wel undertraining en dat we niet acht moeten slaan op signalen die ons lichaam geeft (how you fiel is a lie).
Hij heeft het hier overigens over een methode voor gewichtheffers, hij heeft ook voor powerlifters een aangepaste trainingsmethode. Hij is van mening dat e.e.a. vooral een kwestie van de juiste mentaliteit is. Hij komt met een nogal bizar voorbeeld: Stel je familieleden zouden worden ontvoerd en men zou dreigen om hen terecht te stellen als je niet in staat zou zijn om 50kg meer te kunnen kniebuigen binnen één maand. Zou je dan slechts één of twee keer per week buigen? Nee, je zou iedere dag buigen! Hij haalt ook het voorbeeld aan van iemand die iedere dag lichamelijk zwaar werk moet doen om zijn familie te kunnen onderhouden…kan zo iemand zeggen dat zijn lichaam na één dag zwaar werk 48-72 uur herstel nodig heeft? En ik kan me zelf de verhalen van mijn grootvaders herinneren dat ze iedere dag in de mijn op zoek naar het zwarte goud (kolen) betaald werden naar het aantal meters wat werden verwerkt. En als je dan weet dat in het Katholieke Zuiden er over het algemeen grote gezinnen (en dus veel monden te voeden waren) hebben velen zich letterlijk kapot gewerkt.

Bij mij rijst de vraag hoevelen houden dit lang vol op eigen kracht? Mijn grootvaders deden het overigens op een flinke pan spek met eieren ;)
Hoe dan ook…Jim Wendler zegt o.a. het volgende over deze methode:
“Look at the overall IDEA of the training, interpret it and see how you can apply it to your own training”.
En dat is wat ik gedaan heb…ik interpreteer het in mijn eigen manier van trainen en ik denk dat het niet de geschikte trainingsmethode is voor iemand als ik: een 40 plusser met een 40-urige werkweek, een gezin heeft en op eigen kracht traind, maar krijg wederom een bevestiging dat je je moet concentreren op de mainlifts en niet op assist:

Additional Work:
" In Broz's gym, you won't find any foam rolling or other SMR techniques being employed. You won't find lifters engaging in specific stretches or mobility drills, nor will you see any core stability work, activation exercises, or other corrective work, unless an injury requires.
No accessory movements are performed either, meaning no chins, dips, push ups, rows, military press, good mornings, lunges, hip thrusts, back extensions, reverse hypers, or glute ham raises.

Forget all assistance lifts, unless you want to become a master of assistance lifts. The classic full lifts take an immense amount of dedication to learn, so why waste energy on something that probably won't carry over?

His lifters bench presses three times a week. Some rowing and rear delt work is indicated to balance out the structural demands incurred on the upper body from heavy bench pressing ".

Laatst bewerkt:
Juist, overtraining is een illusie en bestaat niet...wel undertraining ;), aldus John Broz

Ik heb hier op het forum een interessant artikel geleze over de “ BROZ METHODE”.

Dagelijks hard trainen?

John Broz gelooft dat men in staat is om 13 trainingen in een week te doen, ’s-maandags tot ’s-vrijdags twee trainingssessies (één in de ochtenduren en één in de avonduren) en op zondag 1 trainingssessie.
Hij stelt dat zoiets als overtraining niet bestaat, maar wel undertraining en dat we niet acht moeten slaan op signalen die ons lichaam geeft (how you fiel is a lie).
Hij heeft het hier overigens over een methode voor gewichtheffers, hij heeft ook voor powerlifters een aangepaste trainingsmethode. Hij is van mening dat e.e.a. vooral een kwestie van de juiste mentaliteit is. Hij komt met een nogal bizar voorbeeld: Stel je familieleden zouden worden ontvoerd en men zou dreigen om hen terecht te stellen als je niet in staat zou zijn om 50kg meer te kunnen kniebuigen binnen één maand. Zou je dan slechts één of twee keer per week buigen? Nee, je zou iedere dag buigen! Hij haalt ook het voorbeeld aan van iemand die iedere dag lichamelijk zwaar werk moet doen om zijn familie te kunnen onderhouden…kan zo iemand zeggen dat zijn lichaam na één dag zwaar werk 48-72 uur herstel nodig heeft? En ik kan me zelf de verhalen van mijn grootvaders herinneren dat ze iedere dag in de mijn op zoek naar het zwarte goud (kolen) betaald werden naar het aantal meters wat werden verwerkt. En als je dan weet dat in het Katholieke Zuiden er over het algemeen grote gezinnen (en dus veel monden te voeden waren) hebben velen zich letterlijk kapot gewerkt.

Bij mij rijst de vraag hoevelen houden dit lang vol op eigen kracht? Mijn grootvaders deden het overigens op een flinke pan spek met eieren ;)
Hoe dan ook…Jim Wendler zegt o.a. het volgende over deze methode:
“Look at the overall IDEA of the training, interpret it and see how you can apply it to your own training”.
En dat is wat ik gedaan heb…ik interpreteer het in mijn eigen manier van trainen en ik denk dat het niet de geschikte trainingsmethode is voor iemand als ik: een 40 plusser met een 40-urige werkweek, een gezin heeft en op eigen kracht traind, maar krijg wederom een bevestiging dat je je moet concentreren op de mainlifts en niet op assist:

Additional Work:
" In Broz's gym, you won't find any foam rolling or other SMR techniques being employed. You won't find lifters engaging in specific stretches or mobility drills, nor will you see any core stability work, activation exercises, or other corrective work, unless an injury requires.
No accessory movements are performed either, meaning no chins, dips, push ups, rows, military press, good mornings, lunges, hip thrusts, back extensions, reverse hypers, or glute ham raises.

Forget all assistance lifts, unless you want to become a master of assistance lifts. The classic full lifts take an immense amount of dedication to learn, so why waste energy on something that probably won't carry over?

His lifters bench presses three times a week. Some rowing and rear delt work is indicated to balance out the structural demands incurred on the upper body from heavy bench pressing ".
Dit artikel is onzin, als ik van maandag t/m vrijdag 2x zou trainen en op zondag 1x dan kom ik uit op 11 trainingen ipv 13.

• #9.228
Dit artikel is onzin, als ik van maandag t/m vrijdag 2x zou trainen en op zondag 1x dan kom ik uit op 11 trainingen ipv 13.

Bedoelde uiteraard van maandag t/m zaterdag (ja, ik hap ;)).
Zal het aanpassen, overigens wil ik met het plaatsen van het artikel niet zeggen dat ik het volledig met de inhoud eens ben. Maar denk wel dat hij een punt heeft...hij schrijft, everything is better than riding the couch. En inderdaad lui op de achterover hangen en t.v. kijken, chips eten en cola drinken is not the way to get stronger...mja...ik maak me daar in het weekend ook wel eens schuldig aan :o
(by the way ik drink geen cola en eet zelden chips, maar je weet wat ik bedoel).

Grappig dat je zoon meedoet met t nk!

Welk gewicht/ lengte heeft hij? Maikel is 13 toch? Leuk om zo vroeg te beginnen.

• #9.230
Grappig dat je zoon meedoet met t nk!

Welk gewicht/ lengte heeft hij? Maikel is 13 toch? Leuk om zo vroeg te beginnen.

Maikel is inmiddels 14 jaar (de minimumleeftijd om mee te doen aan PL/BD wedstrijden).
Hij is circa 1.70 en ruim 60kg...absoluut geen zwaargewicht als ik destijds, maar dat hoef ook niet.
Hij zegt altijd: "papa ik wil wel zo sterk als jou worden maar niet zo dik" :o
Ik zeg dan altijd:"ik ben niet sterk en al helemaal niet dik" ;)

• #9.231
Heel wat anders, zoals jullie weten heb ik midden november een cambered barbell gekocht om benchpulls mee te doen. Helaas kreeg ik van deze oefening altijd hoofdpijn en ben ik ermee gestopt en doe ik nu rows met bands. Ik heb de oefening tot eind januari 1-2 maal per week gedaan en de halter dus nog geen 3 maanden in gebruik gehad. Ik ben van plan om deze te verkopen.
Nieuwprijs was 180 euro en voor 100 euro wil ik er afstand van doen.
Hij ligt me niet in de weg, heb plaats genoeg, maar doe er verder helemaal niets meer mee.
Bij interesse kunnen jullie me eventueel een pm sturen.

Hieronder een afbeelding met specificaties:

http://www.fitness-seller.nl/olympische-cambered-bar/

Leuk dat je zoon ook fanatiek is.

• #9.233
Leuk dat je zoon ook fanatiek is.

Hij vindt het momenteel leuk om te doen...tis afwachten of hij het ook daadwerkelijk op de langere termijn zal doorzetten. Ik probeer hem in elk geval te motiveren, dus daar zal het niet aan liggen :)

---------- Post toegevoegd Tue 26 Feb 2013 om 09:49 ----------

Heavy Bench Press Day bij Leon Smeets 25.02.2013

Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140 & 3x3x160kg
In superset met:
Pull Downs:10x70, 10x75 & 5x10x80kg

Comment:
Had gisteren last van spierpijn...heb in het weekend bij mijn vriendin in de Eifel zaterdag en zondag 2x1,5 uur de (vrij lange oprit) en stoep sneeuwvrij gemaakt...de sneeuw kwam tot onder kniehoogte...op zich best wel leuk in de frisse lucht, maar had niet gedacht dat het zo'n impact op me zou hebben.
Eigenlijk vrij logisch want het is toch een ongewende beweging.
Vanaf volgende week flink aan de slag met het benchshirt n.a.v. het NK op 24/3.

• #9.234
Donderdag 28.02.2013 Medium Bench Press Training Home Gym:

Bench Press: 2x10x70, 5x100, 5x140, 5x145, 5x150kg & 10x120.
In super set met
Vertical rows with (extra heavy) resistance bands: 12x10

Comment: Ging allemaal wel lekker, dacht dat het geen kwaad kon om aan het einde van de presses nog een setje met een lager gewicht te doen, niet in de zin van een naset maar meer in de zin van een cooling down. Ik werk altijd op naar een bepaald gewicht, maar ga zelden dan weer terug omlaag. Kan geen kwaad lijkt me, toch?
Maandag dan bij Leon Smeets "stoeien" met het benchshirt :rolleyes:
Prettig weekend allen! :)

Ik doe het wel vaker, even nadrukken met licht setje, even lekker pompen.

• #9.236
Heavy Bench Press Day bij Leon Smeets 04.03.2013

Bench Press:
RAW: 2x10x70, 5x110, 5x140 & 5x160
SHIRT: 3x180, 2x200 & 3x2x210.
RAW: 10x120
Pull Downs: 6x10x80

Comment: Ben tevreden met de training van gisteren, de doubles met 210 gingen prima en volgende week dan de zwaarste training voor het NK. Voel me op dit moment in vorm en hoop dat ik dat weet vast te houden t/m het NK.

Netjes Huggybear.

• #9.238

Thx :)...hoop deze vorm vast te houden, want uiteindelijk teld voor mij hetgeen ik op een wedstrijd laat zien...en wedstrijd en training is nu eenmaal een wereld van verschil :rolleyes:

Mediumtraining 07.03.2013 Home Gym:
Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140, 5x145, 5x150 & 10x120kg
Vertical Rows wit resistance bands: 10x10

Comment: Training like usual...geen bijzonderheden. Prettig weekend allen! :)

Thx :)...hoop deze vorm vast te houden, want uiteindelijk teld voor mij hetgeen ik op een wedstrijd laat zien...en wedstrijd en training is nu eenmaal een wereld van verschil :rolleyes:

Mediumtraining 07.03.2013 Home Gym:
Bench Press: 2x10x70, 5x110, 5x140, 5x145, 5x150 & 10x120kg
Vertical Rows wit resistance bands: 10x10

Comment: Training like usual...geen bijzonderheden. Prettig weekend allen! :)

Daar heb je groot gelijk in.

• #9.240
Daar heb je groot gelijk in.

Op een wedstrijd moet je pas echt "je kunstje laten zien"...en dan valt het niet altijd mee om eruit te halen wat er inzit...heb al meegemaakt dat ik op een EK ben uitgebomd omdat ik last had van wedstrijdspanning en domme technische fouten maakte :rolleyes:.
Maar ik heb inmiddels weer wat meer ervaring opgelopen en gelukkig gaat het meestal wel goed :). Maar ik heb dus ook geleerd nooit op zaken vooruit te lopen.

Heavy Bench Press training bij Leon Smeets:

Bench Press RAW: 2x10x70, 5x110, 5x140 & 3x160.
Bench Press Shirt: 3x180, 2x200 & 3x1x220
Bench Press RAW: 12x120
Pull Downs: 4x10x80

Comment: de singles met 220kg gingen gisteren overtuigend en had het idee dat er ook nog wel meer inzat...ik hoop deze vorm vast te kunnen houden tot op het NK...dan zullen we wel zien hoever we komen.

Maikel drukte gisteren ook goed in shirt...hij weet er op dit moment nog niet zoveel uit te halen, maar elke kilo extra is er ene, toch?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven