MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.261
Er is alleen een nk raw pl en een wk raw geen EK. Nk RAW BD is er ook niet.

Hoi Eddine, bedankt voor deze aanvulling, je hebt gelijk :).
Er is geen EK PL RAW...dat was alleen een WK...wellicht dat ook een EK RAW in de toekomst zal volgen.
Er is in elk geval dus wel een NK RAW...en de NK RAW BP is een Open RAW...geen offcieel NK, maar het wordt onder de bankdrukkers wel als zodanig beschouwd. Hoe dan ook genoeg mogelijkheden voor hen die alleen maar RAW willen meedoen, toch? In het recente verleden waren er beduidend minder RAW wedstrijden.

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 14:29 ----------

Ok, goed om te horen. Eigenlijk heb ik alleen interesse in de toekomst om voor raw powerlift wedstrijden te gaan trainen, mits je niet 6 uur moet wachten tot je eindelijk een keertje iets mag tillen.. Zoals bij sommige sportwedstrijden wel het geval is :p

Genoeg mogelijkheden lijkt me...suc6 ermee en ga ervoor! :)

• #9.262
Medium Bench Press Day Home Gym 02.04.2013

Bench Press: 2x10x70, 6x110, 4x6x130 & 1x10x130kg
In Superset with:
Vertical Rows: 10x10

Comment:
Voorlopig zal het volume (aantal reps) wat hoger zijn en de intensiteit (gewicht) wat lager...dus i.p.v. low volume / high intensity een tijdje medium volume / medium intensity. Heb er ook over nagedacht om een tijdje high volume / low intensity te doen, maar denk dat ik daarbij het doel als bankdrukker voorbij streef.Tenslotte gaat het me er niet om om zoveel als mogelijk reps met een bepaald gewicht te kunnen maken maar uiteindelijk om een zo zwaar als mogelijk gewicht 1-maal te kunnen drukken.
Bij het laatste set gisteren had ik nog wat over, vandaar die 10 reps.

• #9.263
Medium volume / medium intensity

Bench Press: 2x10x70, 10x110, 3x6x135 & 1x10x135kg
In superset with Vertical Rows 10x10.

Comment: Wil a.s. maandag 4x6x140 doen...en zal voorlopig ook niet zwaarder gaan...als ik merk dat er nog power over is kan ik altijd nog een set extra doen of wat extra reps doen.

Prettig weekend allen :)!

• #9.264
Medium volume / Medium intensity

Bench Press: 2x10x70, 10x110, 3x6x140 & 1x10x140kg
In Superset with: Vertical Rows 8x10.

Comment:
10x140kg is volgens mij een soort van volume pr...voorlopig echter niet zwaarder...maar proberen bij alle sets geleidelijk aan wat meer reps te doen...maximaal 10 anders vind ik dat ik totaal mijn doel voorbij streef. Zou mooi zijn als ik eens een keer 10x150 zou kunnen drukken, maar dat is nog ver van mijn bedshow. In elk geval wil ik een tijdje niet meer met maximale gewichten trainen.

Gisteren had Maikel tijdens de gymles zijn pols gekneusd...ze moesten in een soort van hindernisparcour over iets heen springen en hij viel daarbij. Heb nog een lange discussie met de gymlerares gehad daarover. Gymnastiek ben ik voorstander van, maar er zijn genoeg alternatieven die minder risico vol zijn want constant lopen er kinderen met springoefeningen over een voorwerp zoals een bok of whatever kneuzingen of zelfs botbreuken op.
En dan zeggen ze dan dat krachtsport slecht is voor een kind, hahaha.

gaat toch nooit veranderen dus je legt maikel beter uit heel voorzichtig te doen tijdens turnoefeningen ed, dingen als basketbal, badminton enz. die meer "big boy proof" zijn zorgen uiteindelijk wel voor een voldoende op zn raport

• #9.266
Blijf negatief

Tis weer es tijd voor wat NECEDO gepiep ;)

Heb van de week een brief ontvangen van de dopingautoriteit met als slagzin: "Blijf negatief"

In 2012 (het jaar waarin ik ook een dopingcontrole heb gehad) waren er helaas 9 atleten :( (die lid zijn van de KNKF) positief bevonden en dat blijkt 30% van het totaal aantal personen die een positieve uitslag hadden. En 9 personen is best wel een hoog aantal en triest, daar het aantoont dat er ondanks de duidelijke spelregels bij de KNKF nog altijd mensen zijn die wellens en wetens unfair spel spelen waarbij het doel (beter en sterker dan je conculega's zijn) de middelen blijkbaar heiligt.

Er werd nogmaals duidelijk gemaakt dat iedereen persoonlijk verantwoordelijk is voor hetgeen men in zijn of haar lichaam aantreft tijdens een controle. In voeddingssuplementen maar ook medicijnen kunnen stoffen zitten die op de lijst van verboden middelen voorkomen, vandaar is het goed om als integere atleet geen risico's te nemen en niets aan het toeval over te laten en je altijd ervan te vergewissen of hetgeen je via voeddingssuplementen of medicijnen tot je neemt ook geen verboden middelen bevat.
Je kunt naderhand niet zeggen: "Wir haben es nicht gewusst".

Wat medicijnen betreft kan men overigens dispensatie aanvragen, voor voedingssuplementen uiteraard niet. Ik neem (nog) geen medicijnen (en hoop dat nog een tijdje vol te houden) en geen enkele voedingssupllementen meer. Het resultaat is er niet minder door geworden. Veel zit ook "tussen je oren" en is een mentaal verhaal. Hoe dan ook...play clean, play fair and play true!!! :)

Laatst bewerkt:
  • #9.268
Medium volume / Medium intensity Home Gym 11.04.2013

Bench Press: 2x10x70, 10x110 & 4x8x140kg
In Superset met Vertical Rows (8x10).

Comment: Meer dan 5 reps maken met een gewicht van 140kg valt niet echt mee...ik zit constant tegen de grens van verzuring aan. Heb zelfs last van een beetje spierpijn...achja...tis weer eens wat anders en leuk om eens een tijdje te doen...kan geen kwaad lijkt me.

Prettig weekend allen! :)

P.S. Dominque, vooral lachen blijven, is gezond! :rolleyes:

Gefeliciteerd met je behaalde resultaten, Ik doe het je niet na. :thumb:

Jij ook een vrolijk Pasen.

Thx :)...denk dat jij dat ook wel zou kunnen als je je er op zou willen toeleggen...oefening baart kunst, toch? Ik beschouw mijn resultaat verder ook niet als iets bijzonders...bijzonder blijven prestaties zoals die van Pjotr v/d Hoek die met een BDW van net over de 90kg al 270kg gedrukt heeft en dus 3x zijn BDW weet te bankdrukken :eek:

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 09:31 ----------

!

Ik heb gisteren weer 1x 170 gedrukt, ellebogen meer naast het lichaam dus niet breed te noemen.
En dat met me 98kg:p

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het een vloeiende bench was, niet in PL style en met pause.

Tis weer es tijd voor wat NECEDO gepiep ;)

Heb van de week een brief ontvangen van de dopingautoriteit met als slagzin: "Blijf negatief"

In 2012 (het jaar waarin ik ook een dopingcontrole heb gehad) waren er helaas 9 atleten :( (die lid zijn van de KNKF) positief bevonden en dat blijkt 30% van het totaal aantal personen die een positieve uitslag hadden. En 9 personen is best wel een hoog aantal en triest, daar het aantoont dat er ondanks de duidelijke spelregels bij de KNKF nog altijd mensen zijn die wellens en wetens unfair spel spelen waarbij het doel (beter en sterker dan je conculega's zijn) de middelen blijkbaar heiligt.

Er werd nogmaals duidelijk gemaakt dat iedereen persoonlijk verantwoordelijk is voor hetgeen men in zijn of haar lichaam aantreft tijdens een controle. In voeddingssuplementen maar ook medicijnen kunnen stoffen zitten die op de lijst van verboden middelen voorkomen, vandaar is het goed om als integere atleet geen risico's te nemen en niets aan het toeval over te laten en je altijd ervan te vergewissen of hetgeen je via voeddingssuplementen of medicijnen tot je neemt ook geen verboden middelen bevat.
Je kunt naderhand niet zeggen: "Wir haben es nicht gewusst".

Wat medicijnen betreft kan men overigens dispensatie aanvragen, voor voedingssuplementen uiteraard niet. Ik neem (nog) geen medicijnen (en hoop dat nog een tijdje vol te houden) en geen enkele voedingssupllementen meer. Het resultaat is er niet minder door geworden. Veel zit ook "tussen je oren" en is een mentaal verhaal. Hoe dan ook...play clean, play fair and play true!!! :)

:vomit::tomato::tomato::tomato:

• #9.271
Ik heb gisteren weer 1x 170 gedrukt, ellebogen meer naast het lichaam dus niet breed te noemen.
En dat met me 98kg:p

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het een vloeiende bench was, niet in PL style en met pause.

170kg bij een BDW van nog geen 100kg :eek:
Dat is erg sterk, je drukt dus ruim 70kg meer dan je eigen lichaamsgewicht :thumbs:...dat lukt mij (raw) niet :o. Ik druk raw zo'n 185...zou dan effies moeten afvallen tot 115kg om jouw kunstje te kunnen evenaren maar ik vrees dat ik met een BDW van 115 niet meer in staat ben om 185 raw te drukken.

• #9.272

Beetje vreemde reactie van jouw kant, beste Jules :(
Maar goed, ik lig er verder niet wakker van, het is een forum waarbij iedereen zijn of haar opinie kan ventileren.
We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.
Alhoewel de manier van communicatie nog wel eens te wensen over laat, maar het is niet anders.
Hoop dat verder alles goed met je gaat zowel zakelijk, sportief en privé gezien :)

Laatst bewerkt:
  • #9.273
Geen confrontatie, maar conversatie!

Voordat ik aan het weekend ga beginnen...wil ik graag nog iets kwijt.
Mijn standpunt over doping moge inmiddels wel bekend zijn ;)
Ik zoek echter met niemand de CONFRONTATIE, maar wel de CONVERSATIE...beide woorden lijken erg veel op elkaar en soms lijkt het wellicht zo alsof ik op confrontatie uit ben, maar dat is niet het geval!
Ik laat verder iedereen in zijn waarde en ventileer slechts mijn persoonlijke mening over doping op regelmatige basis in mijn log. En dat is mijn goed recht en als iemand zich hieraan stoort beschouw ik dat niet als mijn probleem. Ik zou haast willen zeggen: lees dan gewoon mijn reacties niet! Ik reageer ook niet (meer) bij anderen persoonlijk in hun log als het over dit thema gaat omdat ik niemand wil beledigen of de les wil lezen. We zijn allen oud genoeg (en hopenlijk ook verstandig genoeg) toch? Nogmaals prettig weekend...en oja...allen bedankt die me steunen via karma of een PM! :)

Laatst bewerkt:
Lekker no nonsens trainings regime, doe je momenteel echt maar 2 oefeningen in de week? Wat is je huidige max denk je Raw?

• #9.276

Beste Artak wat wil je met dit artikel precies aanduiden?
Dat ophef over doping overdreven is?

Men beseft goed dat een topsporter steeds bezig is zich af te vragen hoe hij nog beter kan worden. De sportgeneeskundigen hebben echter met elkaar afgesproken dat ze zich niet met doping bezighouden en het ook niet beschikbaar stellen en verschaffen aan de sporters. Maar daar waar mensen “ hun lijf verhuren aan de commercie” daar is altijd doping in het spel. Je moet meedoen met de rest want alleen zo kun je concurreren, aldus wielerarts Hoogsteen.

Nu vraag ik me echter af welke commercieel belang er bij de leden van de KNKF speelt ???
Powerliften of gewichtheffen beoefenen en het meedoen aan wedstrijden of kampioenschappen kost alleen maar geld, je verdient er geen cent mee! Als je Nederlands kampioen wordt krijg je een beker of medaille van paar euro. Zelfs als wereldkampioen powerliften of bankdrukken kun je niet van de sport leven. Je mag blij zijn als je dan een sponsor vind die je de onkosten vergoed. Daarnaast kan men toch ook de keuze maken om als powerlifter/bankdrukker bij Powerlifting Holland te gaan tillen waar men een don’t ask / don’t tell beleid hanteerd wat doping betreft (waarmee ik overigens niet wil aanduiden dat bij powerlifting holland de gebruikers zitten). Waarom kiezen voor een bond met een antidoping beleid als je er niet achter staat? Hou je gewoon aan de spelregels van de federatie waar je voor kiest, en als je je in die spelregels niet kunt vinden ga je toch bij een federatie waarin je je wel kunt vinden wat het beleid betreft :).

---------- Post toegevoegd 16 April 2013 om 10:38 ----------

Lekker no nonsens trainings regime, doe je momenteel echt maar 2 oefeningen in de week? Wat is je huidige max denk je Raw?

Yep, lekkere no nonsens training! :)
Het zijn niet zomaar twee oefeningen die ik doe...het zijn twee samengestelde bewegingsvormen die ik doe...een push/press move en een pull/row movement waarmee ik alle spiergroepen van mijn bovenlichaam train.
Met bankdrukken train ik de borstspieren, de triceps en (het voorste hoofd) van de schouderspieren, met rows train ik de rugspieren, de biceps en (het achterste hoofd) van de schouderspieren.

Je kunt er ook voor kiezen om al deze spiergroepen te isoleren en aparte oefeningen te doen, waarvan ik het nut totaal niet inzie als bankdrukker. Zelfs in het dagelijks leven werken spieren samen om te bewegen. Men zou er volgens mij beter aan doen om dus in (samengestelde) bewegingsvormen te gaan denken en minder in allerlei oefeningen.

Mijn max raw schat ik op dit moment op 185kg...PR is 190kg...200kg raw is mijn droom maar ik besef dat deze mijlpaal bereiken op eigen kracht voor slechts weinigen is weg gelegd.

Laatst bewerkt:
  • #9.277
Training 15.04 Home Gym

Bench Press: 2x10x70, 8x110 & 4x8x142.5kg
Vertical Rows with bands: 10x12

Comment: Ben benieuwd wanneer de werksetjes met 8 reps gaan stagneren...merk dat het vanaf 140kg een stuk pitter is geworden. Denk dat 8x145 er nog wel zal inzitten maar vrees dat 8 reps richting de 150kg erg zwaar zal gaan worden...we zullen wel zien, het is eens wat anders en vind het leuk om te doen :)

Beste Artak wat wil je met dit artikel precies aanduiden?
Dat ophef over doping overdreven is?

Men beseft goed dat een topsporter steeds bezig is zich af te vragen hoe hij nog beter kan worden. De sportgeneeskundigen hebben echter met elkaar afgesproken dat ze zich niet met doping bezighouden en het ook niet beschikbaar stellen en verschaffen aan de sporters. Maar daar waar mensen “ hun lijf verhuren aan de commercie” daar is altijd doping in het spel. Je moet meedoen met de rest want alleen zo kun je concurreren, aldus wielerarts Hoogsteen.

Nu vraag ik me echter af welke commercieel belang er bij de leden van de KNKF speelt ???
Powerliften of gewichtheffen beoefenen en het meedoen aan wedstrijden of kampioenschappen kost alleen maar geld, je verdient er geen cent mee! Als je Nederlands kampioen wordt krijg je een beker of medaille van paar euro. Zelfs als wereldkampioen powerliften of bankdrukken kun je niet van de sport leven. Je mag blij zijn als je dan een sponsor vind die je de onkosten vergoed. Daarnaast kan men toch ook de keuze maken om als powerlifter/bankdrukker bij Powerlifting Holland te gaan tillen waar men een don’t ask / don’t tell beleid hanteerd wat doping betreft (waarmee ik overigens niet wil aanduiden dat bij powerlifting holland de gebruikers zitten). Waarom kiezen voor een bond met een antidoping beleid als je er niet achter staat? Hou je gewoon aan de spelregels van de federatie waar je voor kiest, en als je je in die spelregels niet kunt vinden ga je toch bij een federatie waarin je je wel kunt vinden wat het beleid betreft :).

Ik vind dit wel een heel makkelijke beredenatie. Ipf is de championsleague onder het powerliften, logisch dat mensen voor een bond willen tillen die daarbij aangesloten is. En geld is natuurlijk lang niet de enige reden om goed te willen presteren. En ik denk ook niet dat ze daar 1100+ draaien op een bord brinta.

Ik kom uit Emmeloord en train met 1 van de oprichters van PLH, kon moeilijk voor een andere bond gaan tillen :p

• #9.279
Ik vind dit wel een heel makkelijke beredenatie. Ipf is de championsleague onder het powerliften, logisch dat mensen voor een bond willen tillen die daarbij aangesloten is. En geld is natuurlijk lang niet de enige reden om goed te willen presteren. En ik denk ook niet dat ze daar 1100+ draaien op een bord brinta.

Ik kom uit Emmeloord en train met 1 van de oprichters van PLH, kon moeilijk voor een andere bond gaan tillen :p

Ik heb gereageerd op een artikel wat Artak plaatse waar het wel om het commercieel belang ging. Geld zal zeker niet de enige reden zijn, maar een wel erg verleidelijke...om de poen is het meestal te doen, toch? ;)

Daarbij heb ik verder absoluut niets tegen PLH...het zijn persoonlijke keuzes wat iedereen zelf maakt en zolang iemand achter het beleid van zijn bond staat (en zich aan de regels houdt) vind ik het verder prima.
Dat mensen willen liften voor de IPF omdat het de "championsleague" is onder het powerliften is echter nauwelijks van toepassing op de 9 personen die in 2012 betrapt zijn...zij spelen voor zover ik weet internationaal geen rol. Het zijn (om het in voetbaltermen te houden) de spelers van de de hoofdklasses of wellicht eerste divisie en zeker geen eredivsie spelers.

Of de spelers van de "eredivise" ook nog op wat anders draaien dan een bord brinta kan ik niet over beoordelen...ik ben de laatste die zal beweren dat de IPF doping vrij is, er wordt echter op doping gecontroleerd en iemand is clean totdat het tegendeel bewezen is (totdat hij of zij dus een positieve uitslag bij een controle heeft).

Ik wens jou verder met je doelstellingen bij PLH heel veel suc6 toe! :)

Laatst bewerkt:
Weet jij wie er positief getest zijn dan?

Terug
Naar boven