AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.301
Het klopte "vroeger" ook altijd al als een bus bij jou.
Als je zulke sets kan draaien kun je mooi wat extra spiermassa aanpakken maatje!

Ik heb gisteren weer 1x 170 gedrukt, ellebogen meer naast het lichaam dus niet breed te noemen.
En dat met me 98kg:p

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het een vloeiende bench was, niet in PL style en met pause.

Vandaag een Deadlift van 255kg, Er zat misschien nog meer in maar wou het niet voorseren.

• #9.304
Vandaag een Deadlift van 255kg, Er zat misschien nog meer in maar wou het niet voorseren.

Ook dat is erg sterk! :thumbs:
Ikzelf heb (raw) nooit meer dan 250kg DL getild.
Deed de oefening niet zo graag en slechts incidenteel (had er net zo'n hekel aan als kniebuigen :o) en heb wel eens een keer wat geforceerd en toen een rugblessure opgelopen (in 1994).

• #9.305
Uitmuntende prestaties Nederlandse atleten op WK Bankdrukken: 4x goud, 1x zilver & 3x brons

Uitmuntende prestaties Nederlandse atleten op WK Bankdrukken: 4x goud, 1x zilver & 2x brons
:thumbs: :clap: :bow:

Heren:

Charles Smith werd 1e in de -66kg bij de Masters 2 met 165kg :1e:

Frans van der Putten werd 1e in de -93 bij de Masters 2 met 232,5kg :1e:

Marius Vermeulen werd 3e in de -105 bij de Masters 2 met 225kg :3e:

Ed Fennema werd 3e in de 120+ bij de Masters 2 met 260kg :3e:

Bij de Masters 2 werd NL als land 3e en moest slechts de meerdere erkennen in Japan en Tjechie.

Dames:

Ielja Strik werd 1e in de -84 met 176kg bij de Masters 1, wat goed was voor een wereldrecord! :1e:
Ielja was ook bij dames beste lifter met 157,16 wilkspunten op de voet gevolgd door Joanne Schaefer met 143,53 Wilkspunten

Joanne Schaefer werd 1e in 84+ met 175kg bij de Masters 1 :1e:

Sandra Carli werd 2e in de -52kg met 80kg bij de Masters 2 :2e:

Laatst bewerkt:
  • #9.306
22.04.2013: Training bij Leon Smeets in Spaubeek.

Bench Press: 2x8x70, 8x120 & 4x8x150kg :)
Latt Pull Downs: 6x10-12x80kg

Comment: Ik was aan het twijfelen of ik 8x147.5kg zou doen, maar omdat erbij Leon Wiel Renkens en Leon zelf bij waren voelde ik me zeker en ging voor de sets met 150kg...ik ging er overigens vanuit dat het bij 6 reps gedaan zou zijn. De eerste drie sets gingen prima...de eerlijkheid gebied mij te bekennen dat ik bij de laatste set bij de allerlaatste rep in de eindfase een handje hulp van Leon kreeg...was op een bepaald ogenblik gewoon verzuurd. In elk geval was ik erg blij met dit resultaat, het is een mooi volume pr. Sets met wat meer reps bevalt in elk geval goed...heb zelfs weer wat last van spierpijn aan mijn borst, schouders en triceps...en dat is een goed teken (denk ik). In elk geval laat het zien dat mijn spieren na zeer lange tijd setjes van 3-5 reps gemaakt te hebben iets moeten doen wat ze niet gewend zijn.

Denk dat ik ook nog de Open Bankdrukwedstrijd meeneem in Geldrop op 2 juni, ik voel me op het moment sterk (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik sterk ben want sterk zijn hen die 50kg minder dan mij wegen en dezelfde gewichten of zelfs meer dan mij drukken!)...moet in elk vanaf volgende week dus weer omschakelen naar minder volume en een zwaardere belasting :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
Sterk werk René.
Succes met de voorbereiding en de wedstrijd!

• #9.309
Training 25.04.2013 Homegym

Bench Press: 2x8x70, 8x120, 3x7x150 & 1x6x150kg
Vertical Rows: 8x12

Comment: Ik was thuis alleen aan het trainen en “ durfde” niet voor de 8e rep te gaan, daar ik niet het risico wilde lopen om de 8e rep niet te krijgen uitgedrukt om dan vervolgens met 150kg op mijn borst te blijven liggen. Ik heb helaas (nog) geen safetybars en moet me echt wat laten invallen voor als ik met zwaardere gewichten train of meer reps wil maken (als dus iemand tips heeft, hoor ik dat graag!). Dat is het enige nadeel wat ik kan bedenken van de homegym als je b.v. zwaar wilt bankdrukken en geen safetybars of powerrack hebt en verder ook niemand hebt om je te helpen heb je dan je beperkingen :rolleyes:.

Was vandaag ook bij de bedrijfsarts…ik was 4 maanden geleden de laatste keer daar en toen woog ik nog 138kg…vandaag dan 150…pff…12kg bijgekomen in 4 maanden :o. Ben bijna weer op mijn "oude gewicht" richting de 160kg...reden? Geen cardio meer gedaan en niet zo zeer op het eten gelet (lees te veel calorien gegeten)...en dan zwel ik gigantisch snel op in een korte tijd.
Het positieve was wel dat hij metingen uit het verleden heeft…in 2011 had ik een buikomvang van 140 cm bij een gewicht van 140kg…nu had ik een buikomvang van 138cm bij een gewicht van 150kg…dus weliswaar zwaarder geworden maar schijnbaar niet alleen maar vetmassa.
Borstomvang was in 2011 zo'n 145 cm en nu was het lint van 150cm net te kort…schat zo’n 152 cm.
Alle bloedwaarden waren verder in orde (cholestorol was 4.3 en suiker 5.2) bloeddruk was redelijk (135/85) :).
Geen gezondheidsklachten alleen maar fors overgewicht was de conclusie (maar dat wisten we al) ;)

Prettig weekend allen!!!:)

Laatst bewerkt:
  • #9.311
Je kunt eventueel boxes neerzetten aan weerszijden van je, die op een zelfde hoogte zouden staan als de safety bars. Uiteraard moeten ze stevig zijn en moet je zorgen dat de bar er niet af rolt.

• #9.313
Je kunt eventueel boxes neerzetten aan weerszijden van je, die op een zelfde hoogte zouden staan als de safety bars. Uiteraard moeten ze stevig zijn en moet je zorgen dat de bar er niet af rolt.

Thx :)

Heb hier een voorbeeld van hoe het ook kan...eens naar de bouwmarkt gaan en kijken of ik zoiets op de kop kan tikken.

benchsafe.jpg

Hier de link naar de website: http://homemadestrength.blogspot.com/2011/04/saw-horse-safety-stands_28.html

Laatst bewerkt:
  • #9.314
Heb inmiddels twee klapbokken bestelt...ze zijn verstelbaar van 80-130cm en belastbaar tot 200kg per stuk...de ideale oplossing voor mijn homegym (voor 36 euro samen) :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd 26 April 2013 om 22:58 ----------

Hierbij een filmpje van Ed Fennema waar hij vrij easy 260kg drukte op het WK BD voor Masters (waarmee hij brons haalde), niet verkeerd voor een 50 plusser! :thumbs:

http://www.youtube.com/watch?v=q2vCgDTdTWM&feature=youtu.be

150 kun je toch nog wel van je brost af rollen bij een fail?

• #9.317
150 kun je toch nog wel van je brost af rollen bij een fail?

Dat klopt, ik zou b.v. ook geen sluitmoeren erop kunnen doen en dan laat je de gewichten van de halter afglijden, maar ik denk dat trainen m.b.v. safetybars een betere en veiligere oplossing is.

• #9.318
Deloadweek 29.04.2013 homegym

Bench Press: 2x10x70, 10x100 & 4x10x120kg
Vertical Rows: 8x12.

Deze week bewust een deloadweek ingelast...en vanaf volgende week dan beginnen met de voorbereiding voor de Open Bank op 2 juni.

"deload"..?
Wat ben je toch een moderne kerel, kompel! ;)
Jouw deload zou een super training voor mij zijn!

Als je ooit een maximaal gewicht laat liggen op die safety bars van je, zorg dan dat je er als de weerlicht vanonder gaat!
200kg/stuk bedoelen ze niet op de halve mm's die de halter maar raakt denk ik... ;)
Maar het is een mooie oplossing als ze houden (misschien eens proberen met een flink zware halter..?)

Mooie degelijke oplossing trouwens zeg, die zelfgemaakte bank van die link die je plaatste.
Niks mis mee!

Succes René!

• #9.320
"deload"..?
Wat ben je toch een moderne kerel, kompel! ;)
Jouw deload zou een super training voor mij zijn!

Als je ooit een maximaal gewicht laat liggen op die safety bars van je, zorg dan dat je er als de weerlicht vanonder gaat!
200kg/stuk bedoelen ze niet op de halve mm's die de halter maar raakt denk ik... ;)
Maar het is een mooie oplossing als ze houden (misschien eens proberen met een flink zware halter..?)

Mooie degelijke oplossing trouwens zeg, die zelfgemaakte bank van die link die je plaatste.
Niks mis mee!

Succes René!

Wat de deload betreft...ik probeer "met de tijd mee te gaan" ;)
Je blijft toch niet iedere week groeien in kracht en ik weet inmiddels uit ervaring dat effies het gaspedaal wat minder diep indrukken geen kwaad doet, integendeel.
En ik weet zeker dat als jij geen last van bepaalde kwalen zou hebben minstens net zo'n trainingen neer zou weten te zetten want zoals ik alreeds in je log schreef vind ik het erg sterk wat je laat zien ondanks onregelmatige of zelfs geen trainingen :)!

Ik heb de "bars" inmiddels gekregen en zal ze volgende week meteen eens uitproberen, want niks zo link dan als je in theorie weet dat iets veilig is en het blijkt dan in de praktijk niet zo te zijn.

Terug
Naar boven