- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Eindelijk 240kg – terugblik op een geslaagde Open Bank
.
Ik heb er geen spijt van dat ik me door Leon Smeets heb laten overhalen om mee te doen aan de Open Bank bij Topfit Geldrop. En ben zeer tevreden en blij met het resultaat. Op wedstrijden diverse keren 235 gedrukt maar voor de 240 kwam ik altijd net wat te kort.
Warming Up:
RAW: 2x10x70, 5x120, 5x150.
SHIRT: 3x180, 2x200, 1x220.
Daar 220kg in de warming up vrij easy omhoog ging besloot ik om in de 1e beurt voor de 230kg te gaan.
1e beurt 230 overtuigende beurt.
2e beurt 240 nieuw (wedstrijd)PR
3e beurt 245 kwam ik in de eindfase tekort
Met 240 won ik de wedstrijd in de 120+
, maar zelfs als ik laatste was geworden was ik niet minder blij met dit resultaat geweest. De sterkste bankdrukker van deze wedstrijd was zonder twijfel Jordi Snijders die in de -120 liefst 275kg wist te drukken
. Bij mijn weten het zwaarste gewicht wat ooit bij de NPB gedrukt is!
Maikel had het overigens ook uitstekend gedaan: 3 goede beurten met 9 witte lampen: 65-70-75 (en dat was voor hem ook een nieuw PR) waarmee hij 2e
werd in de -66kg
.
Last but not least: een speciaal woord van dank aan mijn trainer Leon Smeets en gymbuddie Will Renkens die gisteren gecoacht heeft
. Want uiteindelijk ben je als atleet zo sterk als het team wat achter je staat en kun je het niet alleen doen. En verder aan allen die me achter de schermen supporten (Walter bedankt voor je motiverende mails en smsen)!
.Ik heb er geen spijt van dat ik me door Leon Smeets heb laten overhalen om mee te doen aan de Open Bank bij Topfit Geldrop. En ben zeer tevreden en blij met het resultaat. Op wedstrijden diverse keren 235 gedrukt maar voor de 240 kwam ik altijd net wat te kort.
Warming Up:
RAW: 2x10x70, 5x120, 5x150.
SHIRT: 3x180, 2x200, 1x220.
Daar 220kg in de warming up vrij easy omhoog ging besloot ik om in de 1e beurt voor de 230kg te gaan.
1e beurt 230 overtuigende beurt.
2e beurt 240 nieuw (wedstrijd)PR

3e beurt 245 kwam ik in de eindfase tekort
Met 240 won ik de wedstrijd in de 120+
, maar zelfs als ik laatste was geworden was ik niet minder blij met dit resultaat geweest. De sterkste bankdrukker van deze wedstrijd was zonder twijfel Jordi Snijders die in de -120 liefst 275kg wist te drukken
. Bij mijn weten het zwaarste gewicht wat ooit bij de NPB gedrukt is!Maikel had het overigens ook uitstekend gedaan: 3 goede beurten met 9 witte lampen: 65-70-75 (en dat was voor hem ook een nieuw PR) waarmee hij 2e
werd in de -66kg Last but not least: een speciaal woord van dank aan mijn trainer Leon Smeets en gymbuddie Will Renkens die gisteren gecoacht heeft
. Want uiteindelijk ben je als atleet zo sterk als het team wat achter je staat en kun je het niet alleen doen. En verder aan allen die me achter de schermen supporten (Walter bedankt voor je motiverende mails en smsen)!
Laatst bewerkt:

...waar corestrenght niet allemaal goed voor kan zijn, had er nog niet aan gedacht.
.