AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Ach, Hugzz...
Zolang je niet over wheels begint enzo kan ik het wel hebben.
Gelukkig Squat je niet!

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.442
Gedurende de vakantie (duurt nog tot en met zondag 11 augustus) heb ik slechts 1x per week getraind :o
Maar dat kan geen kwaad voor een korte periode lijkt me.
s-Vrijdags dan een mediumtraining gedaan 5x8x120kg in superset met vertical rows.
Vanaf volgende week maandag begin ik weer met 5x5.
Start gewicht hou ik bewust vrij laag (130kg) en wil dan iedere training met 2.5kg verhogen waarbij we dan zien waar het ship zal stranden.

Ik heb een boek over bankdrukken gekocht...het is een Duits boek: Bankdrücken, Training & Techniken der Weltbesten Bankdrücker. Het gaat dan over de internationale top van de jaren 70, 80 en 90.
Van iedere bankdrukker staat dan het trainingsprogramma en diverse tips vermeld.
Niets nieuws onder de zon maar ik heb het toch in een keer uitgelezen (130 bladzijden) omdat ik als beoefenaar en liefhebber van het bankdrukken de persoonlijke verhalen en ervaringen van deze legenden zoals Ted Arcidi, Jim Williams, Anthony Clark, Mikel Hall en vele anderen leuk vond om te lezen.

Iedereen hield er andere frequenties, volumes en intensiteit op na...Jim Williams bankdrukte liefst 6x per week :eek:, anderen hielden het bij 2x of zelfs 1x per week...sommigen gaven de voorkeur aan een hoger volume anderen weer aan een lager...het is dus niet bepaald eenheidsworst waardoor maar weer eens blijkt dat er niet één zaligmakende methode bestaat die voor iedereen werkt.
Opvallend was wel dat de meesten adviseerden om een brede grip te hanteren, en de voeten zover als mogelijk naar achteren te zettten en te archen waardoor meer spanning op je lichaam komt te staan en de afstand wat de halter moet overbruggen korter wordt.

Als je op zoek bent naar informatie over benchshirts dan tref je daarover nauwelijks informatie over want het boek dateerd uit 1994...er wordt slechts geadviseerd om er richting een wedstrijd regelmatig in te trainen, waarbij een man als Jim Williams zelfs nooit een benchshirt heeft aangehad (en desondanks toch meer dan 300kg wist te drukken!)

Eén overeenkomst hadden allen wel...ze hebben veel offers gebracht voor hun sport...hun leven stond in het teken van de krachtsport. Zo zat Ted Arcidi als rijkeluiszoontje op een universiteit en volgde daar een studie om tandarts te worden (net als zijn vader die een goedlopende praktijk had). Hij zou na zijn studie gaan werken in de praktijk van zijn vader en deze uiteindelijk dan ook overnemen - aldus de toekomst plannen van Ted´s pa. Ted gaf echter zijn studie op om onder werkelijk spartaanse en armoedige omstandigheden zich volledig aan de krachtsport te wijden. Hij werd onterfd door zijn vader en al zijn vrienden lieten hem in de steek. Hij leefde een jaar lang in een soort kelder en zijn leven bestond uit eten, slapen en trainen...niet zonder resultaat...hij was de eerste man die meer dan 700 pound wist te bankdrukken (in 1985 drukte hij 705 pound ofwel 320kg). Zijn studie als tandarts heeft hij niet meer voortgezet...hij werd onder andere bekend als worstelaar. Gelukkig kwam het uiteindelijk wel weer goed tussen hem en zijn pa. Dit soort verhalen laat zien dat je veel moet doen en laten om echt ver te komen...dat is niet mogelijk voor iedereen en dat wil ook niet iedereen. Ik denk wel dat krachtsportatleten die dat wel kunnen en willen wat meer respect verdienen in onze maatschappij. Je leidt een vrij sober en anomiem leventje wat helemaal in het teken van de sport staat...slapen, eten, trainen en weinig tijd voor andere dingen in het leven, uiteraard een eigen keuze, maar toch...meer respect zou op zijn plaats zijn, toch? :)

320 in 1985 is best wel sterk, denk niet dat het huidige record 30 jaar later zoveel hoger ligt.

Jim williams bankdrukte 6x per week, maar wat moet je anders doen als je meer in dan uit de gevangenis leeft. :D

• #9.445
320 in 1985 is best wel sterk, denk niet dat het huidige record 30 jaar later zoveel hoger ligt.
Dat klopt...raw ligt het sowieso nauwelijks hoger, en er waren toen dus krachtsporters die raw 300kg of meer drukken konden: Ted Arcidi, Jim Williams en Bill Kazmaier.
Shirted ligt het tegenwoordig wel hoger, maar dat komt ook omdat de benchshirts destijds niet te vergelijken waren met die van tegenwoordig...er was toen niet zoiets als een super katana van titan en zelfs de Rage X van Inzer werd pas later ontwikkeld.

---------- Post toegevoegd 7 August 2013 om 19:49 ----------

Jim williams bankdrukte 6x per week, maar wat moet je anders doen als je meer in dan uit de gevangenis leeft. :D

Jim is voordat hij zich bekeerde tot "de Here Jezus" inderdaad vaker met justitie in aanraking geweest en heeft helaas diverse gevangenisstraffen moeten uitzitten, MAAR niet iedere gedetineerde drukt zo´n 300kg voor zover ik weet :rolleyes:

Anders laat ik me ook eens een tijdje opsluiten! :D

• #9.447
Anders laat ik me ook eens een tijdje opsluiten! :D

:roflol: Ik verwachte zo'n soort reactie al.

Het zou leuk zijn als er een nieuwere versie van het boek gemaakt zou worden, met de heren die inmiddels alreeds de 1000 pound grens gepasseerd hebben (Rychlak, Mendelsson en Kennely) en ook wat info te vinden zou zijn over boards, chains, bands en uiteraard de huidige populaire benchshirts.
Mja...tegenwoordig vind je al heel veel info op internet en het is de vraag of een boek laten drukken zich dan loont.

• #9.448
Uitslag Worldgames dames/heren superzwaargewichten

Friday, 02. August 2013
World Games - Day 3 highlights

Category: World
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
The last day of the World Games arrived for the powerlifting and it was sure an historical day! This is the 9th edition of the World Games and powerlifting has been there from the start!

Super heavyweight women (Ielja Strik 2e plek!!!) :thumbs: :clap:
The best squat off the day and heaviest for all the women was done by Ielja Strik from the Netherlands with 262.5kg! Olena Kozlova from Ukraine squatted 250kg, but even after the bench press where Strik pressed 175kg Kozlova was in 2nd position and Strik in 1st. But all know Kozlova’s best lift is the deadlift, with 240kg she moved into 1st position and became the World Games champion with 601.21 wilks points! Strik came 2nd with 575.23 wilks points and Svetlana Tsvetkova from Russia came 3rd with 566.32 wilks points. Biggest deadlift was from Sonia Manaena from New Zealand with 245kg.

Super heavyweight men

Everyone knew it will be a good class to watch, but what followed no one expected! There were 2 squats done by 2 athletes with 465kg…yes 465kg!!! First was Andrey Konovalov from Russia who broke the Open World record on his 2nd attempt, he missed 472.5kg because of depth. Next was Junior lifter Carl Yngar Christiansen from Norway with the 465kg for a World Junior record! Then in the bench press Viktor Testov broke the World record with 360kg also on his 2nd attempt! Konovalov came back in the deadlift with a bang and pulled 357.5kg to break the Total World record to 1177.5kg!! This also gave him wilks points of 645.24 for the World Games Gold medal! Testov came 2nd with 642.00 points and Christiansen 3rd with 623.46.

Bedankt voor het delen van deze info Renee :thumb:

• #9.450
Bedankt voor het delen van deze info Renee :thumb:

:)
IK vond deze prestatie meer dan de moeite waard om te vermelden, de world games zijn de olympische spelen voor de niet olympische sporten.
Het is een eer als je sowieso mag meedoen (je moet daarvoor gekwalificeerd worden).

Training 12.08.2013 Leon Smeets (5x5 cylce)

Bench Press: 2x10x70, 10x100 & 5x6x130kg.
Latt Pull Down: 8x8-10x80kg

Comment: Begin nu dus weer met de 5x5 cylce...gisteren 1 rep per set meer gedaan...maar dat zal eerder uitzondering dan de regel zijn. Doelstelling is weer uitkomen op 5x5x150 plus.

• #9.451
Training 15.08.2013 Homegym 5x5 cycle

Bench Press: 2x10x70, 10x100 & 5x5x132,5kg
Vertical Rows with Bands: 8x10

5x5 voelt vertrouwd en voel ik me dus goed bij…ik ga door tot de rek eruit zit en dan doe ik een “ reset” Ik neem dan 90% van het gewicht waar ik gestrand ben en begin dan weer opnieuw met de cycle. Bijvoorbeeld: als het bij 5x5x150 zou het haperen dan terug naar 5x5x135 (90% van 150kg) en daar weer verder gaan.

Ik was deze week ook nog eens bij een relatief nieuwe sportschool gaan kijken.
NEE, ik heb geen intenties meer om in welke sportschool dan ook te gaan trainen.
NIETS kan op tegen de voordelen van mijn homegym! Maar ik vind het wel leuk om eens ergens te gaan kijken. Toen de overigens sympathieke eigenaar vroeg of ik ook aan krachtsport deed en ik hem vertelde dat ik bij de NPB aan bankdrukwedstrijden meedeed had hij grote belangstelling. Hij had paar jongens die mee wilden doen aan het NK RAW dit jaar. Laat ik me nu voorzichtig uitdrukken…ik had een bepaalde indruk gekregen en toen ik vertelde dat er bij de NPB ook dopingcontroles waren reageerde hij nogal verbaasd en teleurgesteld en was het enthousiasme als sneeuw voor de zon verdwenen hetgeen mijn indruk bevestigde. “Iedereen moest toch zelf weten wat hij deed” aldus de eigenaar. Tuurlijk is dat zo, maar dat zijn nu eenmaal de regels van het spel (bij de NPB)…als je het niet er mee eens bent dan mag dat en dan ga je toch gewoon bij een club die andere regels heeft waar je je wel in kunt vinden. Zo eenvoudig is dat, toch? Het verbaasde me dat ik verder geen lange “antidopingpreek” heb gehouden en merk dat ik er niet meer wakker van lig van wat anderen doen of laten. Om het met de woorden van Jim Wendler te zeggen:
“ I really want to help people, but if they won’t take my advice there’s nothing I can do.
That’s fine by me. I don’t fight the battles. I just don’t ****ing care”.

Have a great weekend! :)

• #9.452
Meisje van 13 jaar drukt 240 lbs RAW!!! :eek:

Een goede vriend van me had me de tip gegeven om eens Maryana Naumova te googlen.u
Ze komt uit de Oekraïne en drukt met 13 jaar en zo'n 50kg BDW ruim 110kg.
Ze kan ongeloofelijk goed archen (waardoor het een soort van decline bench wordt) en pakt de halter met een wide grip vast waardoor de rom die ze moet afleggen behoorlijk kort is, MAAR het blijft toch een prestatie! Ik ken genoeg volwassen mannen die haar dat kunstje niet nadoen.

• #9.453
Zwaardere straffen voor dopingzondaars

Tis weer tijd voor wat "necedo gepiep"

Er gaan momenteel veel stemmen (zowel bij bonden als ook bij sporters) om dopingzondaars die willens en wetens vals spel spelen bij een eerste overtreding geen twee jaar maar vier jaar te schorsen :thumbs:
Hoofddoel blijft: Bedriegers afschrikken en cleane sporters beschermen!

Zwaardere straffen voor dopingzondaars?
Thomas Bach, vicevoorzitter van het IOC, maakt van de dopingstrijjd één van de pijlers van zijn campagne om Jacques Rogge als voorzitter op te volgen. De Duitser pleit voor zwaardere straffen.
http://sport.be.msn.com/nl/andere/article.html?Article_ID=651754
"We moeten duidelijk stellen dat de strijd tegen doping nooit zal eindigen. We verwachten niet dat er ooit een moment zal komen dat er geen dopinggevallen meer zullen zijn. Er zullen altijd mensen zijn die zich willen bevoordelen wanneer het om sportieve competities gaat", stelde Bach woensdag in Berlijn.

"Realistische doelstellingen in de strijd tegen doping is wat we nodig hebben. We moeten een zo waterdicht mogelijk controleapparaat hebben, dat bedriegers afschrikt. Het hoofddoel blijft de bescherming van de cleane sporters."

"Elk positief dopinggeval toont aan dat onze strijd werkt, maar ook dat we niet mogen verpozen. De angst voor een sanctie zal nooit groot genoeg zijn om ervoor te zorgen dat niemand zich nog dopeert. Volgens mij is het belangrijk om de focus te leggen op het onderzoek en de verbetering van hoe lang een stof kan opgespoord worden in het lichaam."

Tenslotte verklaarde Bach nog dat hij voorstanders is om schorsingen bij een eerste dopinginbreuk van twee naar vier jaar te verhogen. "Maar meteen levenslang schorsen, kan niet. Iedereen verdient een tweede kans."

Lees ook:
http://www.rtlnieuws.nl/sport/rutger-smith-wil-hardere-straffen-voor-doping
http://www.nieuws.nl/sport/20130808/Atletiekbond-wil-dopingzondaars-harder-aanpakken
http://www.nieuws.nl/sport/20130818/Froome-wil-hardere-straffen-voor-dopingzondaars

• #9.454
Training 19.08.2013 bij Leon Smeets (5x5 cylce)

Bench Press: 2x10x70, 10x105 & 5x5x135kg
Latt Pull Down: 8x8x80kg

Comment: Tot en met nu verloopt alles vlekkeloos ;)

• #9.455
Training Home Gym (4e training 5x5 cycle)

Bench Press: 2x10x70, 10x107,5 & 6x5x137,5kg
Vertical Rows with bands: 8x12

Comment: gisteren een extra set gedaan...kan geen kwaad lijkt me.
Ik heb uitgerekend dat als ik iedere training 2,5kg kan blijven verzwaren dat ik dan binnen 3 maanden op 5x5x200kg zit! ;) Grapje...aan alle goeds komt een einde...op een bepaald ogenblik gaat het stagneren en merk je dat progressie slechts tergend langzaam gaat...voetje voor voetje en de tijd van sprongen ver achter je is. Ik verwacht tot 5x5x140kg geen problemen, daarna zal het iets pittiger worden en ik verwacht stagnatie als ik bij 150kg ben aangekomen. We zullen zien waar het schip strand.

Ben nu sinds de Open Bank op 2 juni erg op mijn voeding aan het letten...leef momenteel op 3 potten magere kwark met 6 stukken fruit (kiwi's, bananen, appels of nectarines) en 1 warme - OF brood maaltijd per dag (gemakshalve kies ik vaak voor de broodmaaltijd).
Warme maaltijd is meestal kip met rijst of noedels met vis, broodmaaltijd is 6 sneetjes 100% volkoren roggebrood en of volkoren knackers met kipfilet en eieren en een beetje pindakaas. Verder 1 L halfvolle melk per dag en 2 L water. Geen tussendoortjes, geen snoep of whatever.
Resultaat? Ik ben 3 kg afgevallen ??? :mad:
Als ik hier vaak lees wat sommige mensen zich voor moeite moeten doen om gewicht vast te houden of bij te komen...ze eten zich vaak "te pletter" ...bij mij is het helaas andersom...ik moet echt heel weinig eten en heel veel bewegen (cardio) om gewicht kwijt te raken...tis niet anders ben een echte endomorf :(

Prettig weekend allen! :)

Laatst bewerkt:
Dat zijn best veel koolhydraten René...
Beter meer eiwitten en wat minder koolhydraten denk ik.

5x5x200 is wel COOL!

Even over het (necedo gepiep) gewoon levenslang schorsen en klaar ermee

• #9.458
Dat zijn best veel koolhydraten René...
Beter meer eiwitten en wat minder koolhydraten denk ik.

5x5x200 is wel COOL!

6 stuks fruit en 6 sneetjes volkorenbrood roggebrood (zijn de koolhydraten die ik binnen krijg).
Ik ben geen voedingsdeskundige en wellicht is dat inderdaad teveel voor mij :dunno:
Ik zie het zelf niet als uitzonderlijk veel, maar ik ben natuurlijk niet echt objectief als het om mezelf gaat :o
Hoe dan ook...op naar de 5x5x200kg! ;)

---------- Post toegevoegd 26 August 2013 om 09:41 ----------

Even over het (necedo gepiep) gewoon levenslang schorsen en klaar ermee

Als iemand wellens en wetens middelen gebruikt die zijn of haar prestaties bevorderen en op de lijst van verboden middelen staat en dus de boel gewoon belazerd en daarmee uiterds unfair is jegens de cleane sporters mogen ze zo iemand van mij ook levenslang schorsen!
Maar zover zal het wel niet zo snel komen en daarom zou bij een 1e overtreding een schorsing van 2 naar 4 jaar aanscherpen al een duidelijk signaal zijn.

Zou leuk zijn als er op alle verboden middelen gecontroleerd zou worden.
Zeker voor de sterksten die er nu wel eens van verdacht worden.

Heb je al eens op je bakjes kwark gekeken René..? ;)
Maar als er kilo's af gaan en je sterk blijft is het goed man. :thumb:

• #9.460
Zou leuk zijn als er op alle verboden middelen gecontroleerd zou worden.
Zeker voor de sterksten die er nu wel eens van verdacht worden.

Heb je al eens op je bakjes kwark gekeken René..? ;)
Maar als er kilo's af gaan en je sterk blijft is het goed man. :thumb:

Er komen ook steeds weer nieuwe middelen op de markt en dan moeten de laboratoria er weer nieuwe testen voor ontwikkelen, er een andere bril voor op zetten. Een soort van kat-en-muisspel tussen atleten en controleurs.

Kwark macht stark!
Voor zover ik weet zitten daar geen middelen in die op de lijst van verboden middelen voorkomen ;) anders zou ik al postief getest geweest zijn, want ik ben grootverbruiker.
Ik neem wel al een hele tijd geen enkele voedingssuplementen meer (omdat ik liever geen risicio's loop)...ik ben daardoor niet minder gaan drukken, integendeel.

Afvallen en sterk blijven is lastig...de beste resultaten heb ik altijd als ik "strak in mijn vel zit" ;)

Terug
Naar boven