AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Strak in't pak eh Hugs?! :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.462

Juist ;)

Training bij Leon Smeets26.08.2013 (5x5 cycle)

Bench Press: 2x10x70, 10x110 & 6x5x140kg
Vertical Rows:10x10

Comment: Tot aan dit punt gaat de 5x5 cycle goed (zoals was te verwachten). Gisteren ook een setje extra gedaan. Alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat 140kg momenteel zwaarder aanvoelt dan zoals ik het in herinnering heb. Vanaf nu is er dus werk aan de winkel en zullen de trainingen meer moeite gaan kosten (en daar is niets mis mee).

• #9.463
Training 29.08.2013 (Home gym - 5x5 cycle)

Bench Press: 2x10x70, 10x112.5 & 6x5x142.5kg
Vertical Rows with bands: 10x10.

Comment: training ging super gisteren...heb paar keer gecontroleerd of het echt wel 142.5kg waren omdat het "licht" aanvoelde in vergelijking met de training van afgelopen maandag (sets met 140kg).
Ik had een echte energie boost...waaraan het lag?
Kweenie...had wel bij het middageten druivensap gedronken en rood vlees (200 gram rosbeef) gehad en normaliter water en wit vlees (kipfilet) of tonijn.
Ben na het trainen zelfs nog een uur gaan lopen om weer tot "rust" te komen...leek wel op een of andere hyper-over-activiteit, ben ik niet van mezelf gewend :o
Wellicht maar vaker voor het trainen druivensap drinken en rood vlees eten? ;)

Prettig weekend allen! :)

Laatst bewerkt:
  • #9.464
Training 02.09.2013 Leon Smeets (5x5 cycle)

Bench Press: 2x10x70, 10x115 & 6x5x145kg
Latt Pull Down: 6x8-10x80kg

Comment: Het ging ook gisteren nog vlekkeloos en heb dus momenteel geen reden tot klagen.
De intentie is om eind november en januari mee te doen aan de bankdrukcompetitie.
Deze vallen wat locatie betreft dit jaar voor de "Zuiderlingen" wel erg gunstig uit...beiden in Noord-Brabant (Top fit en Essbra).

• #9.465
Ielja Strik benoemd tot Ridder in de orde van Oranje-Nassau.

Op zaterdag 17 augustus heeft Ielja uit handen van burgemeester Wim Hillenaar van Cuijk de Koninklijke onderscheiding "ridder in de orde van oranje-nassau" mogen ontvangen.
Na een, op haar prestaties gerichte toespraak, van wethouder Jeroen Joon, en de symbolische overhandiging van enkele nieuw plaatjes op haar eigen Ielja Strik bankje, beëindigde de wethouder zijn toespraak met de vraag of er nog meer mensen aanwezig waren die iets te vertellen hadden. Burgemeester Hillenaar reageerde hierop met de woorden "nu ik toch aanwezig ben wil ik wel even van de gelegenheid gebruik maken om hier nog wat aan toe te voegen". Hij begon zijn toespraak ook met een samenvatting van de inmiddels enorme prestatielijst. "Nu ik toch op formele wijze bezig ben kan ik het maar beter helemaal officieel maken vind u niet" vroeg hij aan de zaal. Door een collega werd zijn ambtsketting omgehangen en je zag de genodigden rechter op gaan zitten...er werd wat gefluisterd in de zaal, maar de burgemeester ging verder met zijn verhaal nu meer gericht op de maatschappelijke betrokkenheid van Ielja.

In de laatste zin van de toespraak gaf Hillenaar aan het een eer te vinden iemand te decoreren, maar het heel bijzonder te vinden om de eerste door Koning Alexander toegekende Medaille in Cuijk uit te mogen reiken en dan ook nog aan Ielja....toen werd het vele emotioneel te veel.....
Een enorm applaus vulde de zaal en tranen vloeide rijkelijk. Ielja werd naar voren gehaald en Hillenaar las voor:

Bij koninklijk besluit van 19 juli 2013 heeft Koning Willem Alexander behaagd mevrouw Ielja Strik te benoemen tot Ridder in de orde van Oranje-Nassau. :thumbs: :clap: :bow:
Naar mijn mening de erkenning die Ielja zeer zeker verdient heeft! Ielja is diverse malen Wereld-, Europees & Nederlands Kampioen Powerliften/Bankdrukken , hierbij een link naar haar uitmuntende resultaten

Gaat goed maat.
Ik voorzie een PR!

• #9.467
Gaat goed maat.
Ik voorzie een PR!

Dat zou mooi zijn, maar ik loop liever niet op de zaken te zeer vooruit.
In elk geval willen we tijdig met de wedstrijdvoorbereiding (trainen in benchshirt) beginnen en niets aan het toeval overlaten. Tis alleen altijd de vraag of eruit komt wat erin zit ;)

Wat heeft Ielja betekent voor de maatschappij dan? Leuk dat ze goed in haar sport is maar vind het altijd wat vreemd om sporters een onderscheiding te geven.

• #9.469
Wat heeft Ielja betekent voor de maatschappij dan? Leuk dat ze goed in haar sport is maar vind het altijd wat vreemd om sporters een onderscheiding te geven.

Een Koninklijke onderscheiding of lintje is een erkenning voor iemand die iets bijzonders heeft gedaan voor de samenleving. Bijvoorbeeld vrijwilligerswerk of een uitzonderlijke prestatie in sport of wetenschap. Iemand moet dus een bepaalde voorbeeldfunctie hebben.

Ielja is overigens niet de eerste sporter die werd onderscheiden: In 1988 werd bondscoach Rinus Michels en aanvoerder Ruud Gullit koninklijk onderscheiden na het behalen van de 1e plek bij het EK. voetbal. In 2011 werd zelfs de complete honkbalploeg koninklijk onderscheiden nadat NL wereldkampioen werd. Zwemmer Pieter van den Hoogenband is koninklijk onderscheiden en zelfs darter Raymond Barneveld, heeft een koninklijk lintje dus waarom dan niet Ielja? Bij mijn weten is het de eerste keer in de Nederlandse geschiedenis dat een krachtsporter koninklijk wordt onderscheiden en krachtsport heeft net zoveel respect en erkenning verdient als welke andere sport dan ook!

• #9.470
Training homegym 05.09.2013 (5x5 cycle)

Bench Press: 2x10x70, 10x117.5 & 5x5x147.5kg
Vertical Row with bands: 6x10

Comment: Het ging gisteren erg moeizaam, werksetjes met 147.5kg voelden zwaar aan.
Had last van de warmte en voelde me gewoon slap en loom :o
Tis niet altijd feest...maandag gaan we voor de 5x5x150 :fire:

Ik ben jaloers, slomo! ;)

• #9.472
Slomo? :roflol:

Training 09.09.13 Leon Smeets (5x5 cycle)
Bench Press: 2x10x70, 10x120, 5x150, 5x152.5, 5x155, 6x160 (volume pr) :banana:& 21x100kg
Latt Pull Down: 2x8x80 & 4x8x85kg.

Comment: Ik was gefocust om de matige en moeizame training van afgelopen donderdag duidelijk te verbeteren en ging aan de slag met de intentie om 5x5x150kg te drukken. 150kg voelde gisteren echter “licht” aan en ik besloot enkele stappen te verzwaren met een eindresultaat wat ik zelf eerlijk gezegd niet verwacht had. Ik had namelijk niet gedacht dat ik nu alreeds in staat zou zijn om minimaal 5 reps met 160kg te doen en was uiteraard aangenaam verrast doordat ik er zelfs 6 wist te drukken wat voor mij een volume pr is :).

De ene training is dus de andere trainig niet. Het laat zien dat 1x per week een zware training op maandag geen probleem is maar een herhaling op donderdag van nog zo’n training teveel van het goede is. Ik herstel helaas niet snel genoeg…als ik deze training aanstaande donderdag zou willen herhalen zou ik dat zeker weten niet redden. Dus gaan we vanaf nu over na 1x per week een zware training gevolgd door een lichtere training. Lijkt me wel zo verstandig, toch?

Na de zware werksetjes gisteren besloot ik om me “leeg te pompen” met 100kg. Ik doe dit vrij wel nooit en ben hierin ook absoluut niet goed…ik verzuur altijd enorm snel…tot en met 15 reps gaat het goed met 100kg en daarna is het net alsof iemand de stekker eruit trekt en mijn kracht en energie uit mijn body gaat…uiteindelijk toch nog 21 reps gedrukt. Er zijn genoeg krachtsporters met een lager 1 RM dan mij die beduidend meer reps met 100kg weten te drukken :o. Ach ja, het was leuk om nog een keer te doen en als ik me erop zou toeleggen zou ik na een tijdje waarschijnlijk ook wel 25+ kunnen drukken, maar dat is niet mijn doelstelling en ga me hier ook niet op toeleggen. Verder waren we gisteren weer met een handvol “masters” bij Leon aan het trainen. Het is leuk om regelmatig met sporters te trainen die dezelfde sportieve en faire instelling hebben!

Laatst bewerkt:
Na de zware werksetjes gisteren besloot ik om me “leeg te pompen” met 100kg. Ik doe dit vrij wel nooit en ben hierin ook absoluut niet goed…ik verzuur altijd enorm snel…tot en met 15 reps gaat het goed met 100kg en daarna is het net alsof iemand de stekker eruit trekt en mijn kracht en energie uit mijn body gaat…uiteindelijk toch nog 21 reps gedrukt. Er zijn genoeg krachtsporters met een lager 1 RM dan mij die beduidend meer reps met 100kg weten te drukken :o. Ach ja, het was leuk om nog een keer te doen en als ik me erop zou toeleggen zou ik na een tijdje waarschijnlijk ook wel 25+ kunnen drukken, maar dat is niet mijn doelstelling en ga me hier ook niet op toeleggen. Verder waren we gisteren weer met een handvol “masters” bij Leon aan het trainen. Het is leuk om regelmatig met sporters te trainen die dezelfde sportieve en faire instelling hebben!

Op een wedstrijd moet je zo zwaar mogelijk kunnen drukken en niet zoveel mogelijk reps;)

• #9.474
Op een wedstrijd moet je zo zwaar mogelijk kunnen drukken en niet zoveel mogelijk reps;)

Zo is het maar net! :)
Alhoewel er tegenwoordig ook wedstrijden zijn (overigens niet bij de IPF/EPF/NPB) waarbij je bijvoorbeeld zo vaak als mogelijk je eigen BDW moet drukken...ik vrees dat ik op zo'n soort wedstrijd als laatste zou eindigen :o

6x160! Na al die jaren jezelf nog verbeteren is grote klasse!

• #9.476
6x160! Na al die jaren jezelf nog verbeteren is grote klasse!

Thanks! :)

Heb eens in mijn log nagekeken...toen ik begon met loggen (februari 2009) drukte ik raw 1x170kg en shirted 200kg...ik mag dus stellen dat er in 4 jaar tijd ondanks het vorderen van de leeftijd nog altijd (weliswaar met kleine stapjes) sprake is van progressie. Niets spectaculairs (20kg raw in zo'n 4 jaar en 40kg shirted) maar ik verheug me over iedere kg die ik meer kan drukken. Doelstelling blijft 200kg raw en 250 shirted (van beiden zit ik nog zo'n 10kg af)...of ik het ooit nog zal halen is zeer de vraag, maar in elk geval ga ik ervoor. Heel blijven (gezond blijven) en plezier in het trainen houden zijn de randvoorwaarden om dit uiteindelijk te kunnen bereiken.

Laatst bewerkt:
  • #9.477
Dopingzondaars worden voor 4 jaar geschorst!!!

Dopingzondaars worden voor vier jaar geschorst!!! :clap: :thumbs:

In de toekomst worden atleten die voor de eerste keer worden betrapt op doping voor vier jaar geschorst in plaats van twee jaar, zoals nu gangbaar is.

Dat kondigde John Fahey, de voorzitter van het mondiale antidopingagentschap WADA, dinsdagavond aan tijdens het IOC-congres in Buenos Aires.
"De atleten hebben hier zelf op aangedrongen. De straf zal worden verdubbeld."
De vierjarige schorsing maakt deel uit van de nieuwe WADA-code, die in november tijdens een congres in Johannesburg zal worden aangenomen.

Steroïdenpaspoort
Fahey zei ook dat het steroïdenpaspoort waarschijnlijk eind dit jaar wordt ingevoerd.
Deze maatregel maakt het mogelijk sporters op basis van opmerkelijke schommelingen in afbraakproducten van steroïden te straffen.
Het steroïdenpaspoort is een aanvulling op het bloedpaspoort, waarmee op basis van afwijkende bloedwaarden dopinggebruik kan worden vastgesteld.

http://www.nu.nl/sport/3572378/dopingzondaars-worden-vier-jaar-geschorst.html

Doestelling is:
Het beschermen van het fundamentele recht van sporters om deel te nemen aan dopingvrije sport en zo te streven naar gezondheid, eerlijkheid en gelijkheid voor sporters over de hele wereld
&
Garanties geven voor geharmoniseerde, gecoördineerde en effectieve antidopingsporgramma's op internationaal en nationaal niveau met betrekking tot opsporing, ontmoediging en preventie van dopinggebruik.

Laatst bewerkt:
gaat lekker man!

• #9.479

Thx :) ik mag niet klagen als ik dit zo weet vast te houden.

Training Homegym 12.09.2013

Bench Press: 2x10x70, 10x100 & 3x5x130
Vertical Rows with Bands: 6x10.

Comment: Bewust gekozen voor een lichte training zodat ik maandag weer wat meer kan doen.

Ik was vandaag ook weer bij de bedrijfsarts voor een gezondheidscheck.
Alles was verder o.k.
Bloeddruk 135/85
Suiker 5.5
Cholestorol 4.5
Gewicht 146kg.
Ik ben dus (mits die weegschaal van de dokter een beetje overeen komt met de weegschaal die we op wedstrijden hanteren) sinds juni dan zo'n 5kg aan gewicht kwijtgeraakt. Het gaat tergend langzaam en moeizaam maar belangrijk is dat ik tenminste "iets" kwijtraak, mijn kracht weet vast te houden en het mijn gezondheid ten goede komt.

Light weight buddy!
Slanke den...

Terug
Naar boven