Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

no offense, maar in veel gevallen is dat vragen om schouderpijn... voor huggy niet, die doet dat al jaren, m aar voor veel mensen wel

Als je je schouders naar elkaar en naar onder trekt (zoals het hoort), staan je ellebogen sowieso al naar binnen en dan kom je met enigszins lange armen automatisch op de bovenkant van je buik uit.
Als je je schouders in die positie houdt heb je juist het minste stress op je schouders.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.562
Nuttige info Huggy, ga vandaag en wijder drukken en lager touchen en op mn ademhaling letten..

:) Probeer met kleine stapjes je techniek te veranderen...geef je lichaam de kans om te wennen aan deze veranderingen. Voor mij heeft dit goed uitgepakt...dat wil niet zeggen dat het voor anderen ook werkt...een kwestie van uitproberen met de nodige voorzichtigheid.

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 19:07 ----------

no offense, maar in veel gevallen is dat vragen om schouderpijn... voor huggy niet, die doet dat al jaren, m aar voor veel mensen wel

Veel gevallen??? Ik krijg juist last van schouders/ellebogen en polsen met close grip.
Ik wil geen betweter zijn en er is ook geen zaligmakende manier van drukken die voor iedereen werkt...er zijn wel tools die algemeen bekend zijn, zoals bijvoorbeeld:

Long arms - elbows out, wider grip/Short arms - elbows in, closer grip.

Weak pecs - elbows in, closer grip/Strong pecs – elbows out, wider grip.

Weak delts - elbows out, wide grip/Strong delts - elbows in, closer grip.

Weak triceps - elbows out, wider grip/Strong triceps - elbows in, closer grip

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 19:08 ----------

190 kan je, dat heb je al bewezen dus waarom dit nog eens proberen?

Training en wedstrijd zijn dag en nacht verschil...dus liever "safe" beginnen, toch?

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 19:09 ----------

Gewoon op 190 openen, om vervolgens naar een 195/200 te gaan

Juist, de moed om met 190kg te openen moet beloond worden,we go heavy, or we go home ;)

• #9.563
Laatst bewerkt:
  • #9.564
Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de felicitaties, het doet goed om te weten dat zovelen me dit gunnen :) Ik heb dit filmpje ook geplaatst bij forumrecords en in het "150kg en hoger benchmovie dump" waar ook nog enkele sympathieke reacties geplaats werden.

Ik wel er verder nog op wijzen dat ieder mens een uniek biologisch individu is (behalve wellicht eeneiige tweelingen). Dezelfde trainingsmethode werk voor de een toch iets anders als voor de ander.
Wees dus voorzichtig met het kopieëren van de training van kampioenen die je op internet aantreft of mensen met een andere lichaamsbouw en ervaring.
Wat voor lazy huggybear werkt hoeft niet voor een ander te werken en andersom.
Als je veranderingen in je techniek gaat toepassen of met andere volume/intensiteit/frequentie gaat expermiteren wees dan voorzichtig en neem niet te veel hooi op de vork. Het is goed als je ambities hebt, maar laat je ambities niet sneller stijgen dan de mogelijkheid om ze te realiseren. Je lichaam zal moeten wennen aan een andere vorm van belasting en dat kost tijd. Gun jezelf ook die tijd! :)

Mooi bench Rene! Super :) Heb je al volgende doelen in je hoofd?

• #9.566
Mooi bench Rene! Super :) Heb je al volgende doelen in je hoofd?

Thx Fortius :)
Volgende doelstellingen?...Hahaha...tuurlijk...het word alleen alsmaar moeilijker om ze te verwezenlijken.
In elk geval is 200kg raw paused en 250kg shirted paused de doelstelling...een tijdslimiet heb ik daarvoor niet in gedachten. Heel zien te blijven en met kleine stapjes gestaag vooruit ;)

Die ging hard!

Integrerend filmpje gezien je weg ernaar toe!

Ik zie al een ebook verschijnen: mijn weg naar de 200 kilo bankdruk!

• #9.569

Thx...ik beschouw hetzelf ook als een overtuigende beurt.
By the way...heb eens in jouw log gekeken...jouw stats zijn absoluut ook niet mis! :thumbs:

---------- Post toegevoegd 2 October 2013 om 13:29 ----------

Integrerend filmpje gezien je weg ernaar toe!

Ik zie al een ebook verschijnen: mijn weg naar de 200 kilo bankdruk!

Ebook? Hahaha...gezien de tijd die ik ervoor nodig had zal het weinig afnemers hebben...de meesten willen snel resultaat zien en hebben het niet zo met lange termijn planning. En als je 20 jaar jong bent lijkt een leeftijd van 40 (plus) nog lichtjaren ver weg en moet niemand komen met een verhaaltje van als je 5kg per jaar progressie weet te maken kom je er ook wel ;)

• #9.571
Alleen nog die squat wat omhoog krijgen, maar geef daar graag mijn lengte de schuld van :D

Ik ben van mening dat ook met jouw squat absoluut niets mis is!
Maar lengte is zeker geen voordeel...hoe groter je bent hoe groter is ook de afstand die de halter moet afleggen, toch? Ik zelf heb ook vrij lange armen - Walter Janssen zei een keer gekscherend dat ik een Gorilla met orangoetan armen ben ;) - en dat is bij het bankdrukken ook niet bepaald een voordeel.

• #9.572
Light Bench Press Training home gym 03.10.2013

Bench Press: 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg
Vertical Rows with Bands: 8x10

Comment: ik hoop niet dat het pocherig overkomt dat ik momenteel setjes met 140kg als een light training weergeef...maar het is op dit moment 70% van mijn 1 RM en als je daarmee 5 reps maakt valt dit volgens de statistieken onder een lichte training.

Ik wens iedereen een heel prettig weekend:)

• #9.573
Heavy Bench Press Training 07.11.2013

Bench Press (alle sets vanaf 150kg paused reps):
2x10x70, 5x120, 3x150, 1x170, 1x190 & 4x4x160kg.
Latt Pull Downs: 4x10x80kg.

Comment: Ik hoop mijn huidige vorm zolang als mogelijk vast te kunnen houden maar ik moet toegeven dat 190kg paused gisteren toch meer kracht koste dan vorige week :o Mja...het is ook niet iedere training feest.
Ik "vrees" dat 200kg paused op dit moment nog een maatje te groot voor me is...maar dat is verder niet erg...heb ik weer een doel ;)

Pocherig ?

Je bent gewoon sterk, denk sterk, leef sterk en je volgende doel zul je snel behalen.

:thumb: Porter

• #9.575
Pocherig ?

Je bent gewoon sterk, denk sterk, leef sterk en je volgende doel zul je snel behalen.

:thumb: Porter

Thx Porterhouse :)
Maar 140kg is voor menigeen toch wel een "heavy" gewicht en ik zou niet graag willen dat lezers van mijn log denken dat ik verwaand en een arrogante betweter ben. Bescheidenheid siert een mens, toch?
Maar je hebt verder wel gelijk...door in mogelijkheden en niet in beperkingen te denken zul je eerder je doelstellingen bereiken!

Mooie gewichten René!
Sterk als een BEER!

• #9.578
Light Bench Press Training Home Gym 10.10.2013

Bench Press (alles PAUSED ): 2x10x70, 10x100, 6x5x130kg
Vertical Rows with bands: 8x10

Comment: Vorige week nog werksetjes met 140kg gedaan (70% van mijn 1RM) maar dat waren dan ook touch & go setjes…PAUSED doe ik bewust een kilo of 10 lichter. Ik kies bewust voor een light training op maximaal zo’n 70% omdat ik helaas genoeg niet snel genoeg herstel (lees dat herstel bij mij lang duurt).

By the way: ik heb van diverse forumleden leuke persoonlijke berichten ontvangen i.v.m. het bereiken van mijn mijlpaal (200kg raw) allen bedankt daarvoor! En diverse hebben ook om advies gevraagd. Uiteraard kan ik algemene tips geven MAAR laten we niet vergeten dat ieder mens uniek is. Wat voor mij effectief is hoeft dat voor een ander niet te zijn!

Wat ik wel weet is dat periodiseren een factor is die heeft bijgedragen. Periodiseren is eigenlijk niets anders dan afwisselen in trainingsintensiteit en volume (herhalingen). Ik ben in 2007 begonnen met 5x5 en ben daar toen flink op vooruit gegaan, maar op een bepaald ogenblik kreeg ik ook te maken met de WVS (Wet van de Verminderde Spieropbrengst)…je stagneert naarmate je getrainder wordt ondanks hard trainen. Reden? Het lichaam past zich aan waardoor je met een trainingsplafond geconfronteerd wordt. Je moet opzoek gaan naar een andere aanpak (veranderingen in intensiteit, volume of zelfs oefeningen) Daar ik geen tegenstander ben van andere oefeningen (ik vind dat training altijd specifiek moet zijn, m.a.w. dat wat je traind wordt sterker). Als je dikkere biceps wilt krijgen ga je ook niet fietsen ;). Maar ik heb een tijdlang de reps wat omhoog geschroeft (5x8) en in het begin had ik hierdoor spierpijn wat een teken was dat mijn lichaam zich moest aanpassen. Het hele jaar dus doortrainen opdezelfde manier werkt niet optimaal, integendeel je stagneerd en wordt zelfs blessuregevoelig.

Periodiseren is ook evalueren…waar sta ik momenteel en waar wil ik naar toe en kan ik de 4 pijlers van training, voeding, herstel en motivatie daar op afstellen? Stel jezelf korte, middellange en langetermijn doelstellingen (ook wel micro-, meso- en macrocylces genoemd) en gun je lichaam ook de tijd om zich aan te passen en laat je ambities niet sneller stijgen dan de mogelijkheid om ze te realiseren! Tot zover de theorie…ik heb ook een praktijkvoorbeeldje…natuurlijk kun je 5x8, 5x5 enz. langer doen 2 weken zoals in het voorbeeld en je kunt ook deloads tussendoor doen, maar het is een simpel voorbeeld om duidelijk te maken wat ik bedoel.

Week 1) 5X8 60% of 1RM.
Week 2) 5X8 65% of 1RM.
Week 3) 5X5 70% of 1RM.
Week 4) 5X5 75% of 1RM.
Week 5) 5X3 80% of 1RM.
Week 6) 5X3 80% of 1RM. + 5 pounds (Continue adding 5 pounds each week).

Prettig weekend verder!!! :)

Huggy

Ik ben wat aan het stoeien geweest naar aanleiding van je comment:

huggy zei:
je lichaam op spanning zetten door bijvoorbeeld “je voeten richting je oren te schuiven”

Maar hoe werkt dit net? Duw je dan bij wijze van spreken ook met je bal van je voet zodat je quads spanning krijgen?

Week 1) 5X8 60% of 1RM.
Week 2) 5X8 65% of 1RM.
Week 3) 5X5 70% of 1RM.
Week 4) 5X5 75% of 1RM.
Week 5) 5X3 80% of 1RM.
Week 6) 5X3 80% of 1RM. + 5 pounds (Continue adding 5 pounds each week).

Prettig weekend verder!!! :)

Bench je dan 1x in de week volgens dit schema of vaker?

Terug
Naar boven