- Waardering
- 3.219
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Huggy
Ik ben wat aan het stoeien geweest naar aanleiding van je comment:
Maar hoe werkt dit net? Duw je dan bij wijze van spreken ook met je bal van je voet zodat je quads spanning krijgen?
Ja, ik doe daarbij de voeten als het ware de bodem indrukken.
Als je wilt voelen wat ik bedoel kun je gewoon eens op een stoel gaan zitten en dan duw je je voeten als het ware door de bodem...wat gebeurt dan? Je lichaam gaat wat omhoog en er onstaat spanning.
Doestelling is ook een beetje archen (holle rug maken) waardoor je de ROM ook weer verkort...natuurlijk heeft dit allemaal ook met een bepaalde flexibiliteit te maken en moet je daarbij de nodige voorzichtigheid in acht nemen...ook hier weer heeft het lichaam tijd nodig om te wennen.
---------- Post toegevoegd 11 October 2013 om 10:51 ----------
Bench je dan 1x in de week volgens dit schema of vaker?
Sorry dat ik dat niet erbij vermeld heb
.Ik train altijd tweemaal per week en neem 2-3 dagen rust tussendoor.
Bij 5x8 en 5x5 doe ik tweemaal per week met dezelfde intensiteit en volume trainen.
Maar bij 5x3 doe ik een heavy training en vervolgens een light training omdat twee keer per week een training met setjes met deze hoge intensiteit voor mij niet werkt en ik niet voldoende snel herstel. Op maandag bijvoorbeeld dan de werksets met heavy tripples en op donderdag werksetjes met maximaal 70% 5 reps doen, of 8 reps op 60% naar gelang wat jezelf ook prettiger vind.
Laatst bewerkt:

!