XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Thx! :) Jij ook suc6 met je doelstellingen en welk shirt ben je van plan te kopen en bij wie als ik vragen mag?

weet nog niet welke, superkatana of inzer
heb me laten vertellen dat de inzer wat makkelijker drukt dan de katana??!!
heb lang geleden ooit is in een rage x gedrukt.
dat shirt heb ik afgegeven aan een maat van me, ik pas er niet meer in.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.042
weet nog niet welke, superkatana of inzer heb me laten vertellen dat de inzer wat makkelijker drukt dan de katana??!! heb lang geleden ooit is in een rage x gedrukt. dat shirt heb ik afgegeven aan een maat van me, ik pas er niet meer in.

Beide shirts (INZER / TITAN) zijn goed, ik heb ook jaren in een Rage X gedrukt en ben later verder gegaan met een Super Katana waar ik meer weet uit te halen dan uit de Rage X. De Rage X is eigenlijk de tegenhanger van de gewone Katana...de Super Katana is toch weer een klasse beter, aldus mijn persoonlijke mening. "Vroeger" zag je op wedstrijden veel de Rage X, tegenwoordig zie je hoofdzakelijk Super (Low Cut) Katana's, zowel nationaal als internationaal. Daarnaast vind ik dat de service van Titan beter is dan die van Inzer. We hebben in Nederland overigens ook een Titandealer:

[Link niet meer beschikbaar]

Hier op het forum zou je Pjotr v/d Hoek kunnen contacteren (Weak01), die doet dat met Wim Wamsteeker samen zoals ik begrepen heb.

• #10.043
Light training 08.01.2015
Pendulum exercise: forward & backward, side to side & circles (clockwise & counter clockwise)
Bench Press Paused: 20*20, 2*10*100, 5*100, 5*120, 5*122.5, 5*125, 5*127.5 & 5*130kg
Rows with Bands (10*10) and Band Pulls (chestpull) 5*20
Comment: Ik had gisteren veel over vandaar dat ik steeds 2.5kg verzwaard heb. Paused reps op de light day bevallen goed.
Prettig weekend allen! :)

Ziet er goed uit Rene. :thumb:

Beide shirts (INZER / TITAN) zijn goed, ik heb ook jaren in een Rage X gedrukt en ben later verder gegaan met een Super Katana waar ik meer weet uit te halen dan uit de Rage X. De Rage X is eigenlijk de tegenhanger van de gewone Katana...de Super Katana is toch weer een klasse beter, aldus mijn persoonlijke mening. "Vroeger" zag je op wedstrijden veel de Rage X, tegenwoordig zie je hoofdzakelijk Super (Low Cut) Katana's, zowel nationaal als internationaal. Daarnaast vind ik dat de service van Titan beter is dan die van Inzer. We hebben in Nederland overigens ook een Titandealer: [Link niet meer beschikbaar] Hier op het forum zou je Pjotr v/d Hoek kunnen contacteren (Weak01), die doet dat met Wim Wamsteeker samen zoals ik begrepen heb.

thanx voor de uitleg.!

het wordt warschijnlijk de katana.
eens kijken hoe ver ik daar mee ga komen, als ik eenmaal beetje gewend ben aan t benchen in shirt.
haal ik de superkatana lowcut.
jammerdat er niet meer raw bankdruk wedsrijden zijn.

thanx voor de uitleg.!

het wordt warschijnlijk de katana.
eens kijken hoe ver ik daar mee ga komen, als ik eenmaal beetje gewend ben aan t benchen in shirt.
haal ik de superkatana lowcut.
jammerdat er niet meer raw bankdruk wedsrijden zijn.

19 t/m 21 juni wordt het EK van de PAG georganiseerd (In Kampen)
Het is daar mogelijk om naar eigen keus. RAW of Geared mee te doen in zowel bp only of fullmeet

• #10.047
thanx voor de uitleg.! het wordt warschijnlijk de katana. eens kijken hoe ver ik daar mee ga komen, als ik eenmaal beetje gewend ben aan t benchen in shirt. haal ik de superkatana lowcut. jammerdat er niet meer raw bankdruk wedsrijden zijn.

Graag gedaan...een super low cut katana zou ik ook niet meteen voorgaan als je nog niet zo veel ervaring met een shirt hebt...(super)katana lijkt me dan inderdaad een verstandigere keuze.
Er worden tegenwoordig zowel op nationaal als internationaal niveau raw wedstrijden gehouden en je kunt bij iedere wedstrijd uiteraard ook ervoor kiezen om raw mee te doen (niemand verplicht je om in een shirt te drukken, alhoewel je kansen dan kleiner zijn om in de prijzen te vallen).

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:59 ----------

Heavy Training 12.01.2015 bij Leon Smeets

Pendulum Excersises (forward/backward, side to side & circles)
Band Pulls Apart(chest pull)
Bench Press: RAW 20*20, 1*10*70, 5*100, 5*130, 3*160, 3*162.5 & 2*165kg
Bench Press: SHIRT 3*190, 2*215 & 1*225kg
Pull downs: 20*50, 15*60 &4*10*70kg
Band Pulls Apart(chest pull) Pendulum Excersises (forward/backward, side to side & circles)

Comment: rawkracht blijft gestaag toenemen waar ik blij mee ben, ik wilde gisteren ook een 3e rep met 165kg maken, maar dat was op dat moment teveel van het goede, kreeg het niet uitgedrukt en gymbuddy Will Renkens moest de helpende hand bieden. Maar mag niet klagen. In shirt ging het verder ook goed, 225kg was gisteren een easy beurt en als dat zo blijft zal het de opener worden op 25.01.2015. We trainen bij Leon Smeets met een gemotiveerd groepje Masters waarvan de oudste inmiddels 71 jaar is (Ton Teelen, voormalig wereldkampioen bij de Masters 3), maar motivatie en gedrevenheid er niet minder om is.

Gaat mooi Rene!
Zie dat jij veel meer uit die shirtjes haalt dan ik destijds.

Wat ik mij zo afvraag en dat doe ik bij heel veel mensen (niet als een aanval zien) waarom jij zo lang vasthoud aan een bepaald schema (blijkbaar omdat het voor je werkt natuurlijk) maar denk je niet dat als je een keer het roer omgooit betreft je trainingsroutine je nog harder vooruit gaat.....

leuk verhaal:

Eerder trainde ik weleens mee ergens in de Flevopolder met de oude garde die zo leek het vastgeroest zat in een bepaalde trainingsroutine, bedacht door 1 persoon. Iedereen volgde dat schema meerdere jaren achter elkaar en elke keer konden ze niet begrijpen waarom zij niet over een bepaalt totaal konden komen. NEE HET LAG HET HEM NIET AAN DAT ZE JAREN LANG HETZELFDE SCHEMA VOLGDEN. Want dit zou het enige echte powerlift schema zijn...

Misschien zit ik er wel naast?

Huggybear aan de smolov idd!!!!

• #10.050
Gaat mooi Rene! Zie dat jij veel meer uit die shirtjes haalt dan ik destijds. Wat ik mij zo afvraag en dat doe ik bij heel veel mensen (niet als een aanval zien) waarom jij zo lang vasthoud aan een bepaald schema (blijkbaar omdat het voor je werkt natuurlijk) maar denk je niet dat als je een keer het roer omgooit betreft je trainingsroutine je nog harder vooruit gaat..... leuk verhaal: Eerder trainde ik weleens mee ergens in de Flevopolder met de oude garde die zo leek het vastgeroest zat in een bepaalde trainingsroutine, bedacht door 1 persoon. Iedereen volgde dat schema meerdere jaren achter elkaar en elke keer konden ze niet begrijpen waarom zij niet over een bepaalt totaal konden komen. NEE HET LAG HET HEM NIET AAN DAT ZE JAREN LANG HETZELFDE SCHEMA VOLGDEN. Want dit zou het enige echte powerlift schema zijn... Misschien zit ik er wel naast?

Klopt, je zit er naast ;)

Behalve dat ik positieve ervaringen heb met het aantal sets/reps wat ik doe wordt deze ook aanbevolen door vrijwel alle grote krachtsportgoeroes “ uit zowel het Oosten als het Westen ”…natuurlijk heb je hier variaties op maar grotendeels komt het op hetzelfde neer. Om terug te komen op jouw voorbeeld…alleen maar een routine volgen omdat een (wellicht) bekende of succesvolle lifter met een bepaalde routine succes heeft gehad wil het nog niet zeggen dat het voor iedereen goed werkt…”onderzoek alles en behoudt het goede” …ik heb in de 30 jaar wat ik train ervaren wat wel en niet goed voor mij persoonlijk werkt (ik heb niet altijd getraind zoals ik dat tegenwoordig doe)…dat heeft niets met arrogantie of betweterigheid te maken, maar gewoon puur ervaring. Zo moet iedereen zijn weg gaan en uitzoeken wat goed werkt en niet. Dat kan een ander niet voor je bepalen.

Wat Shirts betreft…daar haal ik zo’n 50kg uit…dat lijkt wellicht veel, maar er zijn bankdrukkers die wel 60-80kg eruit weten te halen. Je moet in een shirt experimenteren (hoe het optimaal zit, denk hierbij b.v. aan de stand van de kraag en de mouwen) en als je mogelijkheid hebt om diverse shirts uit te proberen is dat helemaal optimaal. Zo weet ik b.v. uit een Super Katana meer te halen dan uit een Rage X.

---------- Toegevoegd om 14:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:47 ----------

Huggybear aan de smolov idd!!!!

4x per week bankdrukken...dan is het Huggybear in de lappenmand vrees ik :o

• #10.051
Light training 15.01.2015 homegym

Band Pulls & Pendulum Exercises
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 5*100 & 6*5*125kg
Band Pulls & Rows with Bands.

Comment: lekkere training...prettig weekend allen :)!

• #10.053
Echt open voor feedback en de mening van anderen sta je niet he? ;) Ik vind Pol wel een punt hebben, als je elke dag dezelfde wandeling maakt wordt je ook niks fitter meer en ga je na verloop van tijd zelfs achteruit.
Ik sta best wel open voor feedback...en ik sta ook open voor de mening van anderen, zo ben ik bijvoorbeeld op aanraden van Pol begonnen met Band Pulls Apart en die vind ik echt goed en heb ik zijn log nog andere goede dingen gezien. Ik heb zeker niet de wijsheid in pacht, MAAR wat ik wilde duidelijk maken is dat ik na ruim 30 jaar ervaring heb gemerkt wat me goed doet en niet. Geloof me, ik heb heel wat trainingsmethoden uitgeprobeerd...ik heb niet altijd alleen maar bankdrukken en rows gedaan. Werksetjes mnet 5 reps waarbij ik afwissel in intensiteit (zware en lichte training) bevalt me uitstekend...ik merk dat dit me de gelegenheid bied tot voldoende herstel EN progressie boek. Op een bepaald ogenblik hoort het echter ergens ook op...je blijft niet je hele leven lang progressie boeken en ik wil me absoluut niet verschuilen achter mijn leeftijfd maar ik merk dat het als 45 plusser toch allemaal wat moeizamer gaat dan toen ik 30 was. Blessures liggen op de loer en je kunt blij zijn als je de kracht wat je hebt weet vast te houden en je moet zeer geduldig zijn als het om progressie gaat. Althans ervaar ik het zo, ik kan niet voor anderen spreken in mijn leeftijdsklasse maar ik denk dat je je als 30er je moeilijk kunt verplaatsen in iemand die ruim 15 jaar ouder is.

• #10.054
Heavy training 19.01.2015 homegym

Pendulum Excersises
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 5*100, 5*130, 3*160, 3*162.5 & 3*165kg :)
Band Pulls / Rows with Bands / L-Flyes

Comment: goede training, ben blij met die triple met 165kg...op naar een triple met 170kg.

Helaas moest ik thuis trainen en kon ik niet naar Leon, ik had een verkeersongeluk, weliswaar niet mijn schuld, iemand verleende me geen voorrang. Gelukkig mankeer ikzelf niets, maar helaas is mijn auto totalos verklaard (een boel rompslomp allemaal) :(

Hier nog een filmpje met die 3*165 http://www.youtube.com/watch?v=Sp5v1odAp-0&feature=youtu.be

Sterk.
Ik ben jaloers....

Mooi te lezen allemaal!
We zitten alle 3 in dezelfde bp strength range!

goed bezig kerel.!

wat ben je van plan zondag te gaan drukken,
ik wou komen kijken maar mijn vrouw moet werken dus heb ik geen vervoer.
succes alvast.!

Je bent altijd heel bescheiden Kompel. ;)

• #10.060
Mooi te lezen allemaal! We zitten alle 3 in dezelfde bp strength range!
Kunnen we elkaar mooi motiveren, toch? :)

---------- Toegevoegd om 09:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:25 ----------

goed bezig kerel.! wat ben je van plan zondag te gaan drukken, ik wou komen kijken maar mijn vrouw moet werken dus heb ik geen vervoer. succes alvast.!

Ik weet nog niet of ik meedoe :(, ben op zoek naar een andere auto...en zal dat in het weekend moeten gaan kijken en proefrijden daar ik door de week daar de tijd niet voor krijg met mijn werk.

---------- Toegevoegd om 09:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:27 ----------

Je bent altijd heel bescheiden Kompel. ;)

Bescheidenheid siert een mens, Johnny, en daarbij is alles wat we doen slechts een momentopname...soms zit het mee en soms zit het tegen...en ik relativeer altijd, daar er altijd baas over baas is.

Terug
Naar boven